آموزش انتقال دارایی دیجیتال از صرافی نوبیتکس به تراست ولت

امروزه داشتن کیف پول رمز ارزی ایمن و قابل‌اتکا که مناسب ذخیره رمز ارزها و انجام تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال باشد، نکته‌ای بسیار حائز اهمیت برای کاربران و سرمایه‌گذاران این حوزه است. در این بین کیف پول‌های موبایلی نیز به علت گسترش استفاده از گوشی‌های تلفن همراه به‌جای رایانه‌ها، طرفداران بسیاری پیداکرده‌اند. یکی از این کیف پول‌ها که از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و در کنار این قابلیت، رابطه کاربری بسیار آسانی نیز دارد، کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) است. در این مقاله به شما شیوه انتقال
از طرفی صرافی رمز ارز نوبیتکس نیز باهدف رفع نیاز کاربران ایرانی جهت تبادل رمز ارزها، از سال ۱۳۹۶ فعالیت‌های خود را آغاز کرده است. امروزه بسیاری از کاربران ایرانی از این صرافی رمز ارز، جهت خریدوفروش رمز ارزهای مختلف استفاده می‌کنند. اما عده‌ای از کاربران هستند که ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود در کیف پول خود این صرافی را ریسکی بالا می‌دانند و تمایل دارند تا بلافاصله پس از خری یک رمز ارز، آن را به یک کیف پول ایمن همچون تراست ولت انتقال دهند.
ازاین‌رو در این مطلب قصد داریم تا به آموزش انتقال ارزهای دیجیتال از صرافی نوبیتکس به کیف پول تراست ولت بپردازیم. اما پیش از آن بد نیست تا به‌طور خلاصه مروری داشته باشیم بر کلیات کیف پول تراست ولت و همچنین صرافی نوبیتکس تا آن دسته از افرادی که با این کیف پول و صرافی آشنایی ندارند، به درک کلی در مورد آنها برسند.
سرفصل‌های این مقاله
آشنایی با صرافی نوبیتکس
در ایران صرافی‌های رمز ارز بسیاری وجود دارند که اکثر آنها قادر نیستند تا نیازهای تریدرهای حرفه‌ای را برطرف کنند. بنابراین بسیاری از کاربران ایرانی به دنبال یک صرافی رمز ارز هستند که ضمن برخورداری از گردش مالی بالا، قادر باشد تا خدماتی را که صرافی‌هایی بزرگی مثل بایننس در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند را در اختیار کاربران ایرانی بگذارد.
ازاین‌رو نوبیتکس را می‌توان واجد شرایط ترین صرافی در ایران دانست که از خصوصیات بالا برخوردار است. در حقیقت با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که در حال حاضر این صرافی کمتر رقیبی را در مقابل خود می‌بینید که توان رقابت با آن را داشته باشد.
ازجمله خصوصیات بارز این صرافی رمز ارز می‌توان به امکان معامله و پشتیبانی بیست و چهار ساعته و دارا بودن بخش شبیه‌ساز معاملات اشاره کرد که کمتر صرافی داخلی چنین قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین، می‌توان از امکان معامله در ۲ بخش بازار اصلی (رمز ارز به ریال و بالعکس) و بازار حرفه‌ای (رمز ارز به رمز ارز) نیز بهره برد.
جدا از این موارد، ازجمله جفت ارزهای قابل معامله در نوبیتکس می‌توانیم به ریال با اتریوم و اتریوم کلاسیک، بیت کوین، لایت کوین، ترون، ایاس، تتر، ریپل، بیت کوین کش، بایننس کوین، استلار و همچنین تتر با اتریوم و اتریوم کلاسیک، بیت کوین، لایت کوین، ترون، ایاس، ریپل، بیت کوین کش، بایننس کوین استلار اشاره‌کنیم.
البته بد نیست توجه داشته باشید که این فهرست جفت ارزهای حال حاضر است و قطعاً در آینده گسترش پیدا خواهد کرد.
آشنایی با کیف پول تراست ولت
انتخاب یک کیف پول رمز ارز مناسب جهت ذخیره ایمن رمز ارزها و دسترسی آسان به دارایی‌های دیجیتال خود، یکی از نیازهای ضروری کاربران فعال در حوزه کریپتوکارنسی است. کیف پول‌های موبایلی باهدف ایجاد راحتی و سهولت استفاده و همچنین دسترسی سریع به رمز ارزهای کاربران است که طراحی‌شده‌اند و تراست ولت نیز یکی از محبوب‌ترین این ولت‌های رمز ارز است.
این کیف پول موبایلی ایمن، این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا رمز ارزهای مختلفی را ذخیره کنند. در حقیقت تراست ولت یک کیف پول رمز ارز چند ارزی است که در سال ۲۰۱۸ ایجاد شده است. این ولت رمز ارز قابلیت ذخیره، دریافت، ارسال و تبادل رمز ارزها را در یک حساب معین، فراهم ساخته است. علاوه بر این، تراست ولت از رمز ارزهای مختلفی مثل بیت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، بایننس کوین و … پشتیبانی می‌کند. از طرفی امکان استیک رمز ارزهایی مثل تزوس، ترون و … نیز در آن وجود دارد.
امنیت کیف پول تراست ولت
این ولت رمز ارز جهت ارتقاء سطح ایمنی خود از خصوصیاتی بهره می‌برد که در ادامه به‌طور خلاصه به آنها اشاره خواهیم داشت:
کلید خصوصی
نیازی نیست تا کلیدهای خصوصی خود را بر روی سرورهای تراست ولت ذخیره کنید؛ در عوض می‌توانید این کلیدها را بر روی دستگاه خود ذخیره کنید.
ناشناس بودن
شما می‌توانید این ولت رمز ارز را بدون درج هرگونه اطلاعات شخصی خود نصب و اجرا کنید. در حقیقت اطلاعات محرمانه و شخصی شما در شبکه این کیف پول دیجیتال ذخیره نخواهند شد.
منبع باز بودن
شما می‌توانید کدهای کیف پول تراست ولت را به‌طور آنلاین بررسی کرده و در صورت تأیید متخصصان، کد آن را تغییر دهید.
مزایای تراست ولت

قابلیت ذخیرهتوکن‌های ایجادشده بر بستر شبکه بلاک چین اتریوم (ERC-20)
رابط کاربری ساده و آسان جهت سهولت استفاده کاربران
قابلیت کنترل کامل کلیدهای خصوصیبه‌وسیله خود کاربران
برخورداری ازیک صرافی غیرمتمرکز و امکان تعامل با Dapp ها یا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز
قابل‌استفادهبرای کاربرانی با گوشی‌های موبایل اندرویدی و IOS
قابلیت بازیابیدارایی‌های ذخیره‌شده در کیف پول

معایب تراست ولت

سطح امنیتیپایین‌تر به نسبت کیف پول‌های سخت‌افزاری
عدم پشتیبانی از قابلیتتأیید هویت دوعاملی

اما بپردازیم به فرایند انتقال دارایی‌های دیجیتال از نوبیتکس به تراست ولت. جهت انجام این کار ابتدا بایستی یک حساب کاربری در کیف پول تراست ولت برای خود ایجاد کنید که در ادامه این فرایند را توضیح خواهیم داد.
نصب و راه‌ اندازی کیف پول تراست ولت
کیف پول تراست ولت برای گوشی‌های تلفن همراه با سیستم‌عامل اندروید و IOS در دسترس است. شما پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد که در آنجا باید بر روی گزینه Create a new wallet کلیک کنید.

در اینجا یک عبارت به شما نمایش داده می‌شود که باید این عبارت را روی کاغذ یادداشت کرده و آن را درجایی ایمن نگهداری کنید. در حقیقت اگر این عبارت را از دست بدهید، دیگر به کیف پول خود دسترسی نخواهید داشت. حال باید عبارت یادداشت شده را وارد کرده تا برنامه مطمئن شود که آن را ذخیره کرده‌اید. پس از این مرحله، کیف پول شما ساخته‌شده و آماده استفاده است.
راه‌ اندازی کیف پول تراست
در قدم اول باید ارز فیات مد نظرخود را انتخاب کنید. درواقع با انتخاب ارز فیات مدنظر خود می‌توانید ارزش ارزهای دیجیتال خود را مشاهده کنید. این تنظیمات به‌طور پیش‌فرض بر روی دلار آمریکا قرار دارد. از طرفی جهت تغییر آن می‌توانید به بخش تنظیمات (Setting) رفته و گزینه Currency را انتخاب کنید.

فعال کردن هشدارها و اعلانات
شما می‌توانید تنظیمات کیف پول را به‌طوری انتخاب کنید که زمانی که تراکنشی را دریافت می‌کنید، از آن باخبر شوید. ازاین‌رو جهت فعال کردن این تنظیمات، بایستی به بخش Settings رفته و گزینه Push Notifications  را انتخاب کرده و سپس گزینه Allow Push Notification را تیک بزنید تا هشدارهای شما فعال گردد.
افزایش سطح ایمنی در کیف پول تراست ولت
جهت ایمن‌تر کردن کیف پول تراست ولت خود می‌توانید حساب کاربری خود را قفل کنید. ازاین‌رو جهت انجام این کار باید به بخش Settings  رفته و گزینه App Lock را انتخاب کنید.

در اینجا صفحه‌ای جدید ظاهر خواهد شد و شما می‌توانید یک رمز عبور شش رقمی را وارد کنید و پس‌ازاین با هر بار ورود به برنامه، این رمز عبور از شما درخواست می‌شود.
از طرفی با واردکردن این رمز عبور، یک دسته‌بندی جدید بانام Advanced Settings ظاهرشده که با کلیک بر روی آن باید رمز واردشده خود را تأیید کنید. شما می‌توانید تنظیماتی مثل Auto-Lock را نیز تغییر دهید که باعث تغییر مدت‌زمان قفل شدن برنامه خواهد شد. همچنین راه‌های باز کردن قفل برنامه نیز قابل‌تغییر است و مثلاً می‌توانید بجای رمز عبور از گزینه تشخیص چهره یا FaceID نیز استفاده کنید.
انتقال از نوبیتکس به تراست ولت
پس از نصب و فعال‌سازی کیف پول تراست ولت، جهت انتقال دارایی‌های دیجیتال خود در صرافی نوبیتکس به وب‌سایت این صرافی رمز ارز وارد شوید تا با صفحه‌ای مطابق تصویر زیر روبرو شوید.

حال باید وارد حساب کاربری خود در صرافی نوبیتکس شوید و سپس از میان منو این صفحه گزینه کیف پول‌های من را انتخاب کنید.

حال با ورود به بخش کیف پول‌های من در حساب کاربری خود، صفحه‌ای مشابه تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

حال در قدم بعدی باید رمز ارزی که قصد انتقال آن به کیف پول تراست خود رادارید را پیداکرده و مثل تصویر زیر، بر روی گزینه قرمزرنگ برداشت که در روبروی هر رمز ارز قرار دارد کلیک کنید.

حال در این مرحله با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد.

در صفحه فوق چندین کادر وجود دارد که یک به یک بایستی بر اساس توضیحاتی که در ادامه خواهیم داد، آنها را تکمیل کنید. در کادر اول باید مبلغی که قصد انتقال آن رادارید را وارد کنید. دقت کنید که در زیر این کادر، موجودی فعلی شما نمایش داده‌شده و اگر قصد انتقال تمامی موجودی خود را داشته باشید، می‌توانید بر روی گزینه سبزرنگ انتقال کلیک کنید.
اما در کادر بعدی باید آدرس کیف پولی که قصد انتقال دارایی خود به آن رادارید را وارد کنید. اینجا است که وارد کیف پول تراست ولت خود می‌شویم. در صفحه اول کیف پول تراست ولت خود باید رمز ارزی که قصد دریافت آن در این ولت رادارید را انتخاب کنید. در این آموزش ما به‌عنوان مثال رمز ارز ریپل با نماد XRP را انتخاب کرده‌ایم.

حال در قدم بعدی باید بر روی گزینه Receive کلیک کنید.

در اینجا می‌توانید آدرس کیف پول خود و همچنین کد QR مربوط به این آدرس را نیز مشاهده کنید.

در قدم بعدی باید آدرس کیف پول مربوط به رمز ارز مدنظر خود (در اینجا XRP) را کپی کرده و در کادر دوم در صفحه مربوط به صرافی نوبیتکس پیست (Paste) کنید. نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که در کیف پول تراست ولت برای رمز ارزهایی مثل استلار، ریپل و … چیزی به‌عنوان تگ آدرس کیف پول وجود ندارد. ازاین‌رو در کادر بعدی نیازی به واردکردن هیچ‌گونه تگ آدرس مقصد نبوده و باید تیک گزینه بدون تگ را از بخش سمت چپ همین کادر انتخاب کنید.
در قدم بعدی باید بر روی گزینه ایجاد درخواست برداشت در پایین صفحه فوق کلیک کنید. سپس در صفحه بعد کادری برای شما نمایش داده خواهد شد که باید کد احراز هویت دوعاملی که برای تلفن همراه شما پیامک شده است را در آن کادر وارد کنید. در آخر نیز در ظرف مدت ۵ الی ۱۵ دقیقه، رمز ارزهای شما به کیف پول شما در تراست ولت انتقال داده خواهد شد و شما می‌توانید موجودی آن رمز ارز در کیف پول تراست ولت خود را مشاهده کنید.
نتیجه‌ گیری
بسیاری از فعالان بازار رمز ارزها در داخل کشور از مشکلاتی که در معامله رمز ارزها در سطح بین‌المللی به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده بر ایران وجود دارند، شدیداً رنج‌برده و گاهاً سرمایه‌های خود را نیز از دست داده‌اند. دراین‌بین صرافی نوبیتکس توانسته تا با ارائه خدماتی تا حدودی قابل قیاس با صرافی‌های رمز ارز شناخته‌شده، کاربران ایرانی بسیاری را به سمت خود جلب کند.
در این میان، بسیاری از کاربران به دلیل امنیت پایین‌تر کیف پول‌های صرافی‌ها، تمایلی به نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود در حساب صرافی‌ها ندارند. ازاین‌رو در این مطلب سعی کردیم تا فرایند انتقال دارایی‌های دیجیتال از صرافی نوبیتکس به کیف پول تراست ولت را توضیح دهیم.
سؤالات رایج
آیا کیف پول تراست ولت بابت انتقال رمز ارز به آن از کاربران خود کارمزد دریافت می‌کند؟
خیر، این کیف پول کاملاً رایگان است ولی کاربران بایستی کارمزد تراکنش‌ها را به خود شبکه آن رمز ارز پرداخت کنند.
چطور می‌توان مقداری بیت کوین که در حساب کاربری صرافی نوبیتکس داریم را به کیف پول تراست ولت خود انتقال دهیم؟
به‌طور خلاصه همان‌طور که در این مطلب آموزش داده شد، بایستی در صرافی رمز ارز نوبیتکس، ابتدا وارد بخش کیف پول‌ها شده، سپس روبروی رمز ارز بیت کوین، بر روی گزینه برداشت کلیک کرد. در قدم بعدی نیز از کاربر درخواست خواهد شد تا آدرسی که قصد انتقال بیت کوین خود به آن را دارد را وارد کند. حال باید وارد کیف پول تراست شد و پس از انتخاب بیت کوین، بر روی گزینه Receive کلیک کرده و آدرس نمایش داده‌شده را در بخش مربوطه در صرافی نوبیتکس پیست کرده و گزینه ثبت فرایند را انتخاب کرد.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *