آموزش اپلیکیشن کوکوین Kucoin + لینک دانلود آخرین نسخه رسمی

امروزه بازار ارزهای دیجیتال در میان عموم مردم شناخته ‌شده است، افرادی که قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را داشته باشند، پیش از هر چیز باید بتوانند یک صرافی مناسب برای معاملات خود پیدا کنند. عواملی مانند حجم معاملات، نرخ کارمزد، سابقه عملکرد و خدماتی که یک صرافی ارائه می‌دهد، می‌تواند در انتخاب‌کردن یا انتخاب‌نکردن یک صرافی برای شروع فعالیت اهمیت داشته باشد.
کارکردن با اپلیکیشن‌های صرافی به مراتب ساده‌تر از کارکردن با سایت آن‌هاست؛ چراکه دسترسی به اپلیکیشن بسیار ساده‌تر است. یکی از بهترین صرافی‌ها به‌خصوص برای ایرانیان صرافی کوکوین است که کاربران می‌توانند در آن بدون نیاز به احراز هویت از خدمات آن استفاده کنند. صرافی بین‌المللی کوکوین با داشتن حجم معاملات بالا و نرخ کارمزد معقولی که دارد، بسیاری از ایرانیان را به خود جذب کرده است.
محبوبیت این صرافی به‌ویژه بعد از محدودیت‌هایی که از سمت صرافی بایننس برای فعالیت کاربران برخی ملیت‌ها اعمال شد، بیشتر هم شد. خوشبختانه این صرافی محبوب علاوه بر پلتفرم وب‌ سایت خود، اپلیکیشنی را نیز برای سهولت استفاده کاربران خود طراحی کرده است. در ادامه نحوه ثبت‌نام و سپس فعالیت در اپلیکیشن صرافی کوکوین را شرح خواهیم داد.
فهرست این مقاله
آموزش ثبت نام در اپلیکیشن صرافی کوکوین
برای ثبت‌نام در اپلیکیشن صرافی کوکوین ابتدا باید نسخه‌ای معتبر از آن را دانلود کنید. توجه داشته باشید که اپلیکیشن صرافی کوکوین را تنها از منابع معتبر همچون گوگل پلی برای اندروید و اپ‌استور برای IOS دانلود کنید. در اینجا لینک معتبر هر دو نسخه را برای شما آورده‌ایم:
دانلود و نصب اپلیکیشن اندروید صرافی کوکوین:

دانلود و نصب اپلیکیشن IOS صرافی کوکوین:

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن صرافی کوکوین در ابتدا تصویری مانند آنچه در پایین می‌بینید، برای شما به نمایش درمی‌آید. برای ورود یا ایجاد حساب کاربری ابتدا در حالی که در صفحه اصلی (Home) هستید، باید روی آیکون آدمک در بالا و سمت چپ تصویر کلیک کنید.

با کلیک روی آیکون آدمک در مرحله پیش با چنین تصویری مواجه خواهید شد. در این مرحله اگر پیش از این حساب کاربری در اپلیکیشن صرافی کوکوین داشته باشید یا قصد ایجاد یک حساب کاربری در اپلیکیشن صرافی را داشته باشید، باید روی علامت فلش‌مانند که در تصویر هم مشخص شده است، کلیک کنید.

 
اگر پیش از این حساب کاربری ایجاد کرده باشید، می‌توانید ایمیل و رمز عبور خود را در کادرهای مربوط وارد کرده و سپس روی گزینه Log In کلیک کنید، اما در صورتی که اولین بار است قصد فعالیت در اپلیکیشن صرافی کوکوین را دارید، باید ابتدا یک حساب معاملاتی ایجاد کنید. برای این کار در قدم اول باید روی گزینه Sign Up در پایین تصویر کلیک کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتر را در مراحل بعد وارد کنید.

در صفحه پیش ‌رو باید یکی از روش‌های شماره موبایل یا ایمیل را برای ادامه مراحل ایجاد حساب انتخاب کنید. به‌دلیل مشکلات تحریم اگر ساکن ایران هستید، باید روش ایمیل را انتخاب کنید. با واردکردن ایمیل خود در کادر مربوط و سپس کلیک روی گزینه Send، کد تأییدی به ایمیل شما ارسال می‌شود که باید آن را در کادر Email Verification Code وارد کنید و درنهایت روی گزینه Next کلیک کنید.
توجه داشته باشید که گزینه پذیرش قوانین و سیاست‌های اپلیکیشن صرافی کوکوین که در پایین تصویر به چشم می‌خورد، به‌طور پیش‌فرض فعال است، اما در صورتی که این گزینه فعال نباشد، باید تیک آن را بزنید.

پس از کلیک روی گزینه Next در مرحله پیش با چنین تصویری مواجه خواهید شد که باید با درگ‌کردن بخشی که در تصویر مشخص کردیم، قطعه پازل در جای مناسب خود قرار گرفته و به این ترتیب شما به مرحله بعد در روند ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن صرافی کوکوین هدایت خواهید شد.

با رسیدن به این مرحله که آخرین مرحله در ایجاد حساب کاربری است، باید یک رمز عبور را برای خود انتخاب کرده و در کادر اول وارد کنید. سپس همان رمز عبور را در کادر دوم نیز تکرار کنید. همچنین در صورتی که کد دعوت یا ریفرال در اختیار داشته باشید، می‌توانید آن را در بخش مربوط به کد ریفرال وارد کنید. شما می‌توانید با واردکردن کد rJ7UMYS در بخش Refferal Code از تخفیف در کارمزد معاملات خود برخوردار شوید.
استفاده از کد ریفرال به دو صورت امکان‌پذیر است. گاهی ممکن است این کد را به‌صورت تعدادی کاراکتر در کنار ببینید (برای مثال کد rJ7UMYS که می‌توانید از آن استفاده کنید) علاوه‌ بر آن امکان دسترسی به این کد از طریق لینک هم ممکن است. در این صورت شما با کلیک روی لینکی که دریافت کرده‌اید، می‌توانید مراحل ایجاد حساب کاربری خودتان را پیش بگیرید. به این ترتیب مشاهده خواهید کد که کد ریفرال در کادر مربوط وارد شده است؛ برای مثال https://www.kucoin.com/ucenter/signup?rcode=rJ7UMYS&spm=kcWeb.B1homepage.register.1 لینک مربوط برای ثبت‌نام در صرافی کوکوین است که با استفاده از این لینک معاملات شما با تخفیف محاسبه خواهند شد.
پس از واردکردن کد ریفرال که البته اختیاری است، باید روی گزینه Sing Up کلیک کنید تا کار ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن صرافی کوکوین به انتها برسد.

پس از پایان مراحل ایجاد حساب کاربری به صفحه پروفایل خود در اپلیکیشن صرافی کوکوین خواهید رسید. به‌دلیل تحریم‌های موجود امکان احراز هویت برای ساکنان ایران مهیا نیست؛ با این حال در صورتی که شما ساکن کشور دیگری باشید، می‌توانید با کلیک روی Unverified احراز هویت خود را انجام دهید.
همچنین برای فعال‌کردن کد دومرحله‌ای باید روی Security کلیک کنید. البته بد نیست بدانید در صورتی که وارد حساب کاربری خود شوید، می‌توانید با کلیک روی تصویر پروفایل خود به این صفحه برسید و سپس روی گزینه Security کلیک کنید.

در صفحه Security می‌توانید با انتخاب بخش Google Verification به مرحله بعدی برای فعال‌سازی کد دومرحله‌ای برسید. درواقع با فعال‌سازی کد دومرحله‌ای امنیت حساب خود را در اپلیکیشن صرافی کوکوین بالاتر برده و یک لایه امنیتی بیشتر برای حساب خود قرار داده‌اید؛ به این ترتیب ورود به حساب کاربری شما توسط دیگران بسیار سخت خواهد بود و امنیت شما بالاتر خواهد رفت.

با کلیک روی Google Verificatin در مرحله پیشین، صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود. کاری که باید در این مرحله انجام دهید، این است که روی گزینه Send کلیک کنید تا یک کد برای شما ارسال شود. کد ارسال‌شده به ایمیل خودتان را وارد کرده و سپس روی گزینه Confirm کلیک کنید.

پس از کلیک روی این گزینه، در گام قبل به مرحله‌ای می‌رسید که می‌توانید در آن یکی از دو روش کپی‌کردن کد یا اسکن بارکد را برای اضافه‌کردن صرافی کوکوین در اپلیکیشن Google Authenticator انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شما باید پیش از این اپلیکیشن Google Authenticator را در گوشی موبایل خود نصب کرده باشید. به این ترتیب با ورود به این اپلیکیشن، دو راه پیش روی شما قرار می‌گیرد.
در صورتی که بخواهید از روش کد یا آدرس استفاده کنید، با کلیک روی گزینه Copy Private Key، کد را کپی می‌کنید و سپس وارد اپلیکیشن Google Authenticator می‌شوید، اما در صورتی که بخواهید از روش بارکد استفاده کنید، مراحل از همان اپلیکیشن آغاز خواهند شد. با انتخاب روش Copy Private Key باید روی گزینه Next در پایین صفحه کلیک کنید.

پس از بازکردن اپلیکیشن Google Authenticator در ابتدا برای اضافه‌کردن اپلیکیشن صرافی کوکوین یا دیگر برنامه‌ها باید روی علامت + که در تصویر نیز مشخص شده است کلیک کنید. توجه داشته باشید که اگر شما پیش از این چند برنامه را به این اپلیکیشن اضافه کرده باشید، با واردشدن به اپلیکیشن کدهای ایجادشده توسط این اپلیکیشن برای برنامه‌ها را مشاهده خواهید کرد، اما در صورتی که بخواهید برنامه دیگری را نیز به اپلیکیشن اضافه کنید، باز هم باید روی علامت + در پایین و سمت راست صفحه کلیک کنید.

با کلیک روی علامت + در مرحله پیش صفحه‌ای پیش روی شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید در آن یکی از روش‌های بارکد یا آدرس (کد) را انتخاب کنید. در صورتی که بخواهید از روش بارکد استفاده کنید، پس از کلیک روی گزینه Scan a QR Code، دوربین گوشی شما فعال شده که با قراردادن آن در مقابل بارکد (در یک دستگاه دیگر) کد QR اسکن و صرافی کوکوین به اپلیکیشن Google Authenticator اضافه خواهد شد.

اگر روش کپی‌کردن کلید خصوصی را در مراحل گذشته انتخاب کرده باشید، پس از بازکردن اپلیکیشن Google Authenticator و کلیک روی علامت +، روش Enter a setup key را انتخاب کرده و به این ترتیب به مرحله بعد هدایت خواهید شد.
در این مرحله با واردکردن کدی که در اپلیکیشن صرافی کوکوین و بخش Security کپی کرده بودید، در کادر دوم و انتخاب یک نام برای برنامه‌ای که اضافه می‌کنید (صرافی کوکوین) در کادر اول و درنهایت کلیک روی گزینه ADD کار اضافه‌کردن اپلیکیشن صرافی کوکوین به Google Authenticator به انتها می‌رسد و به شما یک کد ۶ رقمی می‌دهد که باید آن را وارد اپلیکیشن صرافی کوکوین کنید.

پس از اضافه‌شدن اپلیکیشن صرافی کوکوین به برنامه Google Authenticator کدی شش رقمی مربوط به صرافی کوکوین و در مقابل نامی که برای این صرافی انتخاب کرده بودید، دیده خواهد شد. حال کافی است کد ایجادشده توسط برنامه را یادداشت کرده و با واردکردن آن به اپلیکیشن صرافی کوکوین و سپس با کلیک روی گزینه Activate کد دومرحله‌ای برای صرافی کوکوین فعال خواهد شد.
از این پس برای استفاده از کد دومرحله‌ای تنها کافی است وارد اپلیکیشن Google Authenticator شوید و کد ایجادشده توسط برنامه را در اپلیکیشن صرافی کوکوین وارد کنید و درنهایت روی گزینه Confirm به‌جای گزینه Activate کلیک کنید. توجه داشته باشید گاهی برای رفتن به بخش‌های مختلف صرافی نیز به این کد نیاز خواهید داشت.

آموزش واریز و برداشت ارز به اپلیکیشن کوکوین
از اولین و مهم‌ترین کارهایی که هر فعال بازار رمز ارز باید بداند، چگونگی واریز، برداشت و انتقال سرمایه در صرافی است؛ به همین دلیل اولین بخشی که در آموزش اپلیکیشن صرافی کوکوین بررسی می‌کنیم، نحوه واریز، برداشت و انتقال دارایی در صرافی است.
واریز یک ارز به اپلیکیشن صرافی کوکوین
برای واریز سرمایه به حساب کاربری خود در صرافی، ابتدا از زبانه Assets به معنای دارایی‌ها، بخش Deposit به معنای واریز را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، مراحل بعدی برای واریز رمز ارز از آدرس‌های دیگر به کیف پول در صرافی شما ممکن خواهد شد.

حال در این مرحله باید رمز ارزی را که قصد واریز به صرافی دارید، انتخاب کرده و سپس یکی از شبکه‌های انتقال موجود برای انتقال سرمایه خود را انتخاب کنید. شبکه انتقال TRC20 به‌دلیل کارمزد پایین‌تر برای واریز دارایی مناسب است. با انتخاب مؤلفه‌های موردنیاز یکی از گزینه‌های Copy Address یا Save QR Code را انتخاب کنید تا بتوانید آن را در بخش مربوط در کیف پول و یا هر مبدأ دیگری برای واریز، وارد کنید.

حال با بازکردن کیف پول خود و انتخاب رمز ارزی که قصد ارسال آن به حساب معاملاتی خود در اپلیکیشن صرافی کوکوین را دارید، آدرس کپی‌شده در مرحله پیش را وارد کنید. در کادر بعدی نیز رمز ارزی را که قرار است ارسال شود، وارد کنید و درنهایت روی گزینه Continue در بالای صفحه کلیک کنید.
به این ترتیب حساب کاربری شما در صرافی کوکوین شارژ می‌شود و شما سرمایه لازم برای انجام معاملات خرید در صرافی را خواهید داشت.
 
برداشت از اپلیکیشن صرافی کوکوین
زمانی که شما معاملاتی انجام می‌دهید که سودساز هستند، ممکن است بخواهید سود به‌دست‌آمده را برداشت کنید. برای این کار از زبانه Assets در اپلیکیشن صرافی کوکوین این بار گزینه Withdraw به معنای برداشت را انتخاب کنید.

در این مرحله حساب کاربری اصلی (Main Account) که می‌توانید برداشت را از آن انجام دهید انتخاب شده است. امکان تغییر این حساب با حساب معاملاتی (Trading Account) در این بخش وجود ندارد و شما تنها می‌توانید با کلیک روی بخش دو پیکان دوسویه در سمت راست کادر مربوط، سرمایه خود را از بخش حساب معاملاتی (Trading Account) به بخش حساب کاربری (Main Account) برای برداشت دارایی انجام دهید.
در کادر بعدی که مربوط به آدرس مقصد برای دریافت رمز ارز است، باید آدرس کیف پول مقصد برای دریافت رمز ارز را وارد کنید و در کادر بعدی شبکه انتقال برای انجام تراکنش را انتخاب کرده و سپس در کادر Withdrawal Amount مقدار رمز ارزی را که قصد دارید برداشت کنید، وارد کرده و درنهایت روی گزینه Confirm به معنای تأیید کلیک کنید که برداشت دارایی انجام شود.

انتقال سرمایه بین انواع حساب در اپلیکیشن صرافی کوکوین
زمانی که شما سرمایه‌ای را به حساب خود در صرافی واریز می‌کنید، این سرمایه به بخش حساب اصلی کاربری شما واریز می‌شود. کاربران صرافی با هدف انجام معاملات اقدام به ایجاد حساب کاربری می‌کنند، برای انجام معاملات نیاز دارید تا سرمایه خود را پس از واریز به صرافی از بخش حساب کاربری اصلی خود (Main Account) با توجه به معامله‌ای که قصد انجام آن را دارید به بخش حساب معاملاتی خود (Trading Account) یا بخش آتی (Futures Account) انتقال دهید. در ادامه نحوه انجام این کار را در اپلیکیشن صرافی کوکوین توضیح خواهیم داد.
برای انتقال دارایی در میان بخش‌های مختلف صرافی باز هم به زبانه Assets در نوار پایین صفحه رفته و این بار از میان گزینه‌های موجود، بخش Tranfer به معنای انتقال را انتخاب می‌کنیم.

با انتخاب Transfer در مرحله قبل باید رمز ارزی که قصد انتقال آن را دارید، در این مرحله انتخاب کنید. در صورتی که رمز ارز موردنظر خود را در لیست مشاهده نمی‌کنید، می‌توانید نام آن را در نوار جست‌وجو تایپ کرده و به‌راحتی به آن دسترسی پیدا کنید.
 
با انتخاب رمز ارزی که قصد انتقال آن را داریم، حالا باید تعیین کنیم قصد انتقال چه میزان از رمز ارز انتخابی را داریم و همچنین از کدام حساب به حساب دیگر در صرافی انتقال دهیم. امکان انتقال و جابه‌جایی دارایی میان حساب کاربری اصلی (Main Account)، حساب معاملاتی (Trading Account) و حساب معاملات آتی (Futures Account) وجود دارد. با انتخاب نوع حساب‌ها برای انتقال، باید مقدار رمز ارز را که قصد داریم منتقل کنیم، در کادر Amount وارد کنیم و درنهایت روی گزینه سبزرنگ Confirm به معنای تأیید کلیک کنیم تا انتقال دارایی در میان حساب‌های ما در اپلیکیشن صرافی کوکوین انجام شود.
 
خرید و فروش ارز در بخش نقدی (Spot)
معامله‌گران برای مبادله ارزهای دیجیتال اقدام به ایجاد حساب کاربری در صرافی‌های مختلف می‌کنند تا به این ترتیب بتوانند از اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال به سود برسند. امکان انجام انواع معاملات برای کاربران اپلیکیشن صرافی کوکوین فراهم شده است. در ادامه قصد داریم بخش معاملات نقدی (Spot) را در صرافی کوکوین بررسی کنیم.
برای این کار از نوار پایین صفحه روی گزینه Trade کلیک کنید. با این کار امکان انجام معامله در چهار بخش مختلف Spot، Margin، Fiat و Trading Bot وجود خواهد داشت که ما در این بخش، نوع نقدی (Spot) را بررسی خواهیم کرد.

با رفتن به بخش Spot باید ابتدا نوع معامله (خرید یا فروش) را انتخاب کنید. با انتخاب نوع معامله باید یکی از روش‌های ثبت سفارش در این بخش را انتخاب کنید. در ادامه انواع سفارش را که می‌توانید در این بخش انتخاب کنید، توضیح خواهیم داد.

برای ثبت سفارش از نوع Market، پس از انتخاب جفت ‌ارزی که قرار است معامله را براساس آن، انجام دهید باید سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنید. ثبت سفارش از نوع Market پیچیدگی خاصی ندارد. درواقع کافی است میزان رمز ارزی را که قرار است خریداری کنید، در کادر مربوط به Amount وارد کنید و سپس روی گزینه Buy BTC در پایین صفحه کلیک کنید. بدیهی است در صورتی که شما قصد خرید یا فروش رمز ارز دیگری را داشته باشید، گزینه به صورت خرید (Buy) یا فروش (Sell) در کنار رمز ارز موردنظر دیده خواهد شد. در این نوع ثبت سفارش صرافی به‌صورت خودکار معامله را با بهترین قیمت ممکن در آن لحظه انجام خواهد داد.

در این نوع ثبت سفارش دو کادر پیش روی شما قرار می‌گیرند که باید آن‌ها را پر کنید. کادر Limit قیمتی را تعیین می‌کند که با رسیدن قیمت رمز ارز به آن، باید سفارش شما انجام شود. کادر بعدی Amount است که میزان خرید یا فروش رمز ارز را تعیین می‌کند؛ درنتیجه به زبان ساده می‌توان گفت در نوع ثبت سفارش Limit شما باید قیمت موردنظر برای خرید و همچنین حجم معامله را تعیین کنید. درنهایت نیز با کلیک روی گزینه Buy یا Sell در کنار نام رمز ارز موردنظر، سفارش شما انجام می‌شود.

در سفارش از نوع Stop Limit شما باید ۳ کادر را با مقادیر مناسب پر کنید. کادر Stop قیمتی را تعیین می‌کند که با رسیدن قیمت رمز ارز به آن، صرافی باید سفارش شما را فعال کند، اما کادر Limit قیمت موردنظر برای خرید یا فروش رمز ارز تعیین می‌کند که باز هم باید توسط شما پر شود. کادر Amount نیز همان‌طور که از نام آن پیداست، حجم موردنظر برای انجام معامله را مشخص می‌کند. با پرکردن این سه کادر و سپس کلیک روی گزینه Buy و یا Sell سفارش شما ثبت می‌شود.

برای ثبت سفارش‌های Stop نیز باید دو کادر Stop و Amount با مقادیر موردنظر پر شوند. رقم Stop درواقع قیمتی را تعیین می‌کند که با رسیدن قیمت رمز ارز موردنظر به آن، سفارش شما فعال می‌شود. کادر Amount نیز باید با مقدار موردنظر برای خرید رمز ارز پر شود. در این نوع ثبت سفارش پس از رسیدن قیمت رمز ارز به رقم واردشده در کادر Stop، صرافی سفارش را با بهترین قیمت ممکن در آن زمان ثبت می‌کند.
درنهایت باید به این نکته اشاره شود که ثبت سفارش‌های فروش نیز به همین ترتیب انجام خواهد شد، تنها تفاوت این است که پس از رفتن به بخش Spot در صرافی باید روی تب Sell که در کنار تب Buy قرار گرفته است، کلیک کرده و پس از آن سفارش خود را براساس یکی از انواع موجود ثبت کنید.
معاملات مارجین در اپلیکیشن صرافی کوکوین
معاملات مارجین به زبان ساده به معاملاتی گفته می‌شود که در آن معامله‌گر با سرمایه‌ای که از صرافی قرض گرفته است، در بازار فعالیت کرده و پس از بستن معامله باید مبلغی را که از صرافی قرض گرفته بود پس داده و سود باقی‌مانده خود را دریافت کند. توجه به این نکته ضروری است که با توجه به ضریب مارجینی که انتخاب می‌کنید سود یا ضرر شما می‌تواند چند برابر شود؛ به همین دلیل توصیه می‌شود اگر دانش و تجربه کافی در معامله کردن ندارید، در این بخش فعالیت نکنید. دانش و مهارت معامله‌گری یکی از مؤلفه‌هایی است که پیش از شروع فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال باید به آن دست یابید. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال به‌دلیل ماهیت پرریسک آن نیاز به دانش را بیشتر کرده است؛ پس اگر فکر می‌کنید اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتماً در یک دوره آموزش رمز ارز شرکت کنید تا بتوانید بدون از دست دادن زمان و انرژی خود و با کمک‌گرفتن از تجربه و دانش استادان، برای حضور در این بازار آماده باشید. در ادامه نحوه بازکردن موقعیت‌ها (Position) را در بخش مارجین اپلیکیشن صرافی کوکوین توضیح خواهیم داد.
برای انجام معاملات مارجین در صرافی کوکوین پس از کلیک روی تب Trade در نوار پایینی، یکی از انواع Cross Margin یا Isolated Margin را انتخاب می‌کنیم.

اگر Cross Margin را انتخاب کنید، با بازکردن یک موقعیت، تنها سرمایه شما در آن معامله در خطر نیست، بلکه پیش از لیکوئیدشدن، صرافی از سرمایه شما در بخش Margin برداشت می‌کند تا معامله شما بسته نشود. ریسک این روش بالاست؛ چراکه ممکن است کل دارایی شما در بخش مارجین به‌دلیل یک معامله از بین برود. به زبان ساده می‌توان گفت در این نوع معاملات کل سرمایه شما در بخش مارجین درگیر معامله است.

حالت Isolated نوع کم‌ریسک‌تر معاملات مارجین است. اگر شما Isolated Margin را انتخاب کنید، تنها سرمایه‌ای که درگیر همان معامله است، ممکن است از بین برود. البته در هر دو نوع معامله مارجین ما حالتی را در نظر گرفتیم که روند برخلاف پیش‌بینی معامله‌گر پیش برود و درواقع معامله زیان‌ده باشد.
انتقال سرمایه به بخش مارجین در اپلیکیشن صرافی کوکوین
همان‌طور که پیش از این اشاره شد، پس از واریز سرمایه به حساب خود در صرافی کوکوین، بخش حساب کاربری اصلی شما شارژ می‌شود و در صورتی که شما قصد انجام معامله در هرکدام از بخش‌های مختلف صرافی را داشته باشید، باید همان بخش را شارژ کنید، اما این بار نیازی به واریز دارایی نیست، کافی است شما ارزهای دیجیتالی را که به حساب اصلی خود واریز کرده بودید را به بخش مارجین یا بخش‌های دیگر انتقال دهید و شروع به بازکردن معاملات کنید. برای این کار در بخش مارجین پس از کلیک روی تب Trade از نوار پایین صفحه و سپس انتخاب مارجین از نوار بالایی، باید بر روی دو فلش دوسویه که در تصویر هم مشخص شده است کلیک کنید تا بتوانید دارایی خود را از بخش‌های دیگر در صرافی به بخش مارجین انتقال دهید.

پس از کلیک روی آیکون دو فلش دوسویه که در مرحله پیش به آن اشاره کردیم، با چنین صفحه‌ای روبه‌رو می‌شوید. در اینجا می‌توانید رمز ارز موردنظر خودتان را انتخاب کرده و سپس مبدأ و مقصد انتقال را تعیین کنید. کادر From به مبدأ اشاره دارد و کادر To مقصد انتقال را مشخص می‌کند و در صورتی که بخواهید دارایی را به بخش مارجین منتقل کنید، حتماً باید یکی از انواع مارجین را در بخش To وارد کنید.
حالا با واردکردن مقدار رمز ارزی که قصد دارید انتقال دهید در کادر Amount، روی Confirm کلیک کنید تا سرمایه شما به میزانی که مشخص کردید از دیگر بخش‌ها به بخش مارجین منتقل شود.
انجام معاملات مارجین در اپلیکیشن صرافی کوکوین
پس از انتقال سرمایه به بخش مارجین حالا شما می‌توانید معاملاتی در این بخش نیز داشته باشید. برای انتخاب جفت‌ ارز با هدف انجام معامله از نوع مارجین، روی بخشی که در تصویر مشخص شده است کلیک کنید تا جفت ‌ارزهایی که قابلیت انجام معامله مارجین بر آن‌ها وجود دارد با ضریب مارجین مشخص شوند. توجه داشته باشید که حداکثر ضریب مارجین برای معاملات Cross تا ۵ و برای معاملات Isolated تا ۱۰ است. بدیهی است هرچه ضریب مارجین بالاتر باشد، معامله شما پرریسک‌تر خواهد بود.

پس از انتخاب جفت ‌ارز انتخابی و ضریب مارجین آن که از ترکیب یک عدد در کنار حرف انگلیسی X تشکیل می‌شود، می‌توانید ضریب آن جفت ارز را کم کنید تا معامله کم ریسک‌تری را داشته باشید. در تصویر زیر بخشی که مشخص کردیم ضریب مارجین جفت‌ ارز را مشخص می‌کند، اما در صورتی که بخواهید این ضریب را کاهش دهید (امکان افزایش ضریب وجود ندارد) با کلیک روی مقدار ضریب (در اینجا ۵X) منویی برای شما باز می‌شود که می‌توانید با درگ‌کردن اهرم مربوط به ضریب مارجین تا رقمی که می‌خواهید، معامله‌ای با ضریب مارجین دلخواه داشته باشید.
قرض‌کردن سرمایه از صرافی
همان‌طور که گفته شد، معامله‌گران می‌توانند با قرض‌گرفتن سرمایه از صرافی، معاملات سنگین‌تری را داشته باشند و به این ترتیب سود خود را افزایش دهند؛ البته از آنجایی که در صورت تحقق‌نیافتن پیش‌بینی معامله‌گر متضرر خواهد شد، ضرر وی در حالت مارجین نیز بیشتر از حالت عادی خواهد بود؛ پس حتماً با دانش و تجربه کافی در این بخش معامله کنید، زمانی که برای اولین بار اقدام به قرض کردن از صرافی کنید پیغامی برای شما به نمایش درمی‌آید و شما را از ریسک معاملات مارجین آگاه می‌کند که شما می‌توانید با تأیید پذیرش ریسک چنین معاملاتی اقدام به قرض‌گرفتن کنید. برای قرض‌گرفتن سرمایه از صرافی ابتدا روی علامت سه‌نقطه در سمت راست و بالای تصویر کلیک کنید و از منوی بازشده گزینه Borrow را انتخاب کنید.

با توجه به جفت ‌ارزی که انتخاب می‌کنید، در این مرحله رمز ارزی را برای قرض‌گرفتن و بازکردن معامله خرید (Long) یا (Short) خواهید داشت؛ برای مثال با انتخاب جفت ‌ارز BTC/USDT می‌توانید رمز ارز بیت کوین (BTC) را برای بازکردن معاملات فروش (Short) و رمز ارز تتر (USDT) را برای بازکردن معاملات خرید (Long) قرض بگیرید.
در تصویر زیر نوع معامله متناسب با رمز ارز مربوط، نوع مارجین (Cross Margin/ Isolated Margin) و میزانی که می‌خواهید از صرافی قرض بگیرید مشخص می‌شود. در کادر آخر میزان رمز ارزی را که می‌خواهید از صرافی قرض بگیرید، وارد می‌کنید. با توجه به ضریب مارجین انتخابی و سرمایه شما، سرمایه‌ای که صرافی به شما قرض می‌دهد، ممکن است متفاوت باشد.
برای مثال با انتخاب ضریب ۱۰ شما قادر خواهید بود با ۱۰ برابر سرمایه خود وارد معامله شوید که یک‌دهم آن سرمایه شما و باقی سرمایه، همانی است که صرافی به شما قرض می‌دهد؛ درنتیجه با فرض اینکه شما ۱۰ دلار داشته باشید و ضریب مارجین ۱۰ را انتخاب کرده باشید، می‌توانید با ۱۰۰ دلار معامله‌ای داشته باشید که ۱۰ دلار از این صد دلار سرمایه شخصی شما و ۹۰ دلار باقی‌مانده همان سرمایه‌ای است که صرافی به شما قرض داده است.
پس از تأیید اطلاعات نمایش داده‌شده و واردکردن میزان موردنیاز برای قرض‌گرفتن از صرافی کافی است روی گزینه Confirm در پایین صفحه کلیک کنید.

انجام معامله در بخش مارجین
با قرض‌گرفتن سرمایه از صرافی حالا می‌توانید معاملات مارجین داشته باشید. برای این کار پس از کلیک روی تب Trade در نوار پایین صفحه، گزینه Margin را از نوار بالایی انتخاب کنید و یکی از انواع ثبت سفارش‌های موجود را انتخاب کنید. شما می‌توانید یکی از انواع Market، Limit، Stop Limit و Stop Market را انتخاب کنید.

تنها کافی است حجم معامله را در کادر Amount وارد کنید تا صرافی یک سفارش را با بهترین قیمت ممکن در بازار برای شما ثبت کند.

در این نوع ثبت سفارش با واردکردن رقم در کادر Limit به صرافی می‌گویید با رسیدن قیمت به این رقم، معامله‌ای را با همین قیمت و با حجمی که در کادر Amount وارد کرده‌اید ثبت کند.

سه کادر Limit، Stop و Amount در این نوع ثبت سفارش باید پر شوند. زمانی که قیمت رمز ارز به رقم واردشده در کادر Stop برسد، سفارشی با قیمت واردشده در کادر Limit و با حجم واردشده در کادر Amount ثبت خواهد شد.

زمانی که قیمت رمز ارز به رقم واردشده در کادر Stop برسد، سفارشی با بهترین قیمت ممکن و به میزان حجم واردشده در کادر Amount انجام خواهد شد. درنهایت با انتخاب سفارش موردنظر و واردکردن مقادیر مناسب باید روی گزینه Buy/Long X و یا Sell/Short X کلیک کنید. X می‌تواند هر رمز ارزی که شما انتخاب می‌کنید، باشد.
نکته‌ای که در بخش معاملات مارجین باید به آن اشاره کرد، این است که شما می‌توانید با کلیک روی تب Assets در نوار پایین صفحه و سپس انتخاب Margin از میان دیگر موارد، میزان ریسک معاملات باز خود را با نگاه به Debt Ratio که در تصویر هم مشخص شده است، بررسی کنید. توجه داشته باشید که هرچه این رقم به ۱۰۰ میل کند، بالابودن ریسک معامله شما را نشان می‌دهد. همچنین از این بخش می‌توانید اقدام به قرض‌کردن (با کلیک روی گزینه Borrow) یا بازپرداخت قرض (با کلیک روی گزینه Repay) کنید.

Repay
در معاملات مارجین پس از بستن موقعیت (Position) خرید یا فروش کار به انتها نمی‌رسد و معامله‌گر باید سرمایه‌ای را که از صرافی قرض گرفته بود، پس دهد. توجه داشته باشید که کاربران باید همان رمز ارزی را که قرض گرفته بودند، به همان میزان قرض‌شده به صرافی پس دهند.
شیوه کار در بازپرداخت قرض، بسیار به روش قرض‌گرفتن شباهت دارد. در اینجا پس از کلیک روی گزینه Trade در نوار پایین صفحه و سپس انتخاب Margin از نوار بالایی باید بر روی علامت سه‌نقطه کلیک کنید، اما این بار گزینه Repay را انتخاب می‌کنیم تا بتوانیم مبلغی را که از صرافی قرض گرفته بودیم پس داده و سود خود را دریافت کنیم.
 پس از کلیک روی گزینه Repay در مرحله گذشته حالا باید رمز ارزی را که قرض گرفته بودید، انتخاب کرده و مقدار قرض‌شده از رمز ارز را نیز در کادر Amount وارد کنید و درنهایت روی گزینه Repay کلیک کنید و به این ترتیب سرمایه‌ای را که از صرافی قرض گرفته بودید، پس می‌دهید.

معاملات آتی (Futtures) در اپلیکیشن صرافی کوکوین
معاملات آتی (Futtures) به نوعی از معاملات اشاره دارد که معامله‌گران در آن‌ها قیمت آینده یک رمز ارز را پیش‌بینی می‌کنند و براساس آن سفارشات خود را ثبت می‌کنند. برای انجام این نوع معاملات باید ابتدا از نوار پایین صفحه بخش Futures را انتخاب کنید. در ادامه توضیحات مربوط به بخش Futures با اعداد نوشته‌شده در تصویر توضیح خواهیم داد:

شما می‌توانید جفت ‌ارزی که قصد بازکردن معامله روی آن را دارید، در این بخش انتخاب کنید.
در این قسمت نیز می‌توانید نوع معامله خود (خرید Buy یا فروش Sell) را با کلیک بر تب موردنظر انتخاب کنید.
امکان انجام معاملات با اهرم در معاملات Futures وجود دارد که شما می‌توانید از این بخش آن را تنظیم کنید. در بخش‌های بعدی این ویژگی را کامل‌تر توضیح خواهیم داد.
از این بخش نیز که به‌صورت پیش‌فرض روی Limit قرار گرفته است، می‌توانید روش ثبت سفارش خود را تعیین کنید. علاوه بر انواع سفارشات که در بخش‌های معاملات Spot و Margin توضیح داده شد، روش ثبت سفارش Hidden نیز در بخش Futures وجود دارد. در صورتی که کاربری این روش را انتخاب کند، سفارش وی در بخش بازار صرافی و در کنار دیگر سفارش‌های موجود به چشم نمی‌خورد و درواقع از دید کاربران مخفی است.
در صورتی که قصد اعمال حد سود و حد ضرر را برای معاملات خود داشته باشید، می‌توانید تنظیمات لازم را از این بخش اعمال کنید. در بخش‌های بعدی این قسمت نیز توضیح داده خواهد شد.
در صورتی که برای بازکردن معاملات خود در بخش آتی (Futures) به سرمایه نیاز داشته باشید، می‌توانید با کلیک روی این دو پیکان دوسویه همچون دیگر بخش‌ها سرمایه‌های خود را به بخش فیوچرز منتقل کنید.
درنهایت پس از واردکردن مقادیر موردنظر در کادرهای مربوط و اعمال تنظیمات مربوط با کلیک روی Buy/Long یا Sell/Short سفارش شما ثبت خواهد شد.

لوریج معاملات آتی
یکی از امکاناتی که برخی صرافی‌ها برای کاربران خود فراهم می‌کنند، استفاده از ویژگی لوریج یا اهرم است. با استفاده از اهرم کاربران می‌توانند با سرمایه‌ای چند برابر سرمایه اصلی خود معاملات خرید و فروش را باز کنند؛ به این ترتیب سودی که از این طریق به معامله‌گر می‌رسد، با توجه به ضریب اهرم می‌تواند چند برابر شود؛ برای مثال اگر سرمایه شما ۱۰۰ دلار باشد و قصد استفاده از اهرم ۳۰ را در معاملات خود داشته باشید، می‌توانید معاملاتی با سرمایه ۳۰۰۰ دلار (۱۰۰*۳۰) را باز کنید. به این ترتیب در صورتی که شما با سرمایه ۱۰۰ دلار ۳ درصد سود می‌کردید، مبلغ ۳ دلار به دست می‌آوردید، اما با استفاده از لوریج ۳۰ این مبلغ به ۹۰ (۳*۳۰) دلار خواهد رسید. البته فراموش نکنید که تمام مطالب در صورت متضررشدن معامله‌گر نیز صدق می‌کند؛ یعنی اگر کاربری در حالت عادی ۲ درصد ضرر کند، با استفاده از لوریج ۱۰، مبلغ ۲۰ دلار متضرر خواهد شد؛ به همین دلیل باید در استفاده از این ویژگی در صرافی‌ها محتاط بود و پس از کسب دانش و تجربه کافی برای بالابردن میزان سود با کمترین سرمایه از اهرم در معاملات استفاده کرد.
برای استفاده از خدمات لوریج با کلیک روی بخش مربوط (به‌صورت پیش‌فرض با Margin 5x) مشخص شده است کلیک می‌کنیم و به این ترتیب منویی همچون تصویر زیر برای شما باز خواهد شد. در کادر اول می‌توانید لوریج انتخابی خود را که می‌تواند بین ۱ تا ۱۰۰ متغیر باشد، انتخاب می‌کنید. همچنین امکان استفاده از نوار پایین کادر برای انتخاب لوریج مناسب وجود دارد.
با فعال‌سازی بخش Auto-Deposit Margin نیز می‌توانید به صرافی بگویید درصورت نزدیک‌شدن شما به لیکوئیدشدن، سرمایه موجود در صرافی را نیز در این معامله وارد کند تا به این ترتیب معامله شما باز بماند. با غیرفعال‌کردن این بخش (این بخش به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است) تنها سرمایه‌ای که در معامله دخیل بوده است، در خطر قرار می‌گیرد و درصورت لیکوئیدشدن تنها همین مقدار سرمایه از بین خواهد رفت و نه کل سرمایه شما در صرافی.
درنهایت با کلیک روی گزینه Confirm، تنظیمات بخش اهرم را تأیید خواهید کرد و معامله شما آماده ثبت‌شدن خواهد بود.

حد سود و حد ضرر در معاملات آتی
قراردادن حد سود و حد ضرر در معاملات یکی از اصول مدیریت سرمایه است که می‌تواند ضرر شما را کنترل کند. درواقع با اعمال حد سود و حد ضرر در معاملات شما به صرافی می‌گویید که اگر سود یا ضرر من در معامله مربوطه به درصد X رسید، اقدام به بستن معامله کند. گاهی معامله شما در سود قرار می‌گیرد، اما پیش از آنکه شما معامله خود را ببندید، روند قیمتی رمز ارز موردنظر تغییر کرده و سودی که درواقع سود تحقق‌نیافته شماست، از دست شما خواهد رفت. همچنین گاهی معامله شما وارد ضرر می‌شود، اما شما با این تفکر که روند تغییر خواهد کرد و معامله شما به سود خواهد رسید، از بستن معامله خود اجتناب می‌کنید و همین عامل می‌تواند کل سرمایه شما را از بین ببرد؛ درنتیجه اعمال حد سود و حد ضرر می‌تواند نقش مؤثری در برآیند سود شما در بازار داشته باشد.
برای تنظیم این مقادیر در معاملات خود بعد از فعال‌کردن Take Profit & Stop Loss، کادرهایی برای شما به نمایش درمی‌آیند که می‌توانید این مقادیر را با توجه به استراتژی و تحلیل خود وارد کنید. در کادر Profit Rate که میزان سود شما را تعیین می‌کند، می‌توانید درصدی را که مدنظر دارید وارد کنید. به‌عنوان مثال ۵ درصد؛ به این ترتیب قیمت ارز زمانی که به آن مبلغی برسد که باعث شود شما ۵ درصد سود کنید، در کادر کناری قرار گرفته و با رسیدن مبلغ رمز ارز به آن معامله به صورت خودکار بسته خواهد شد.
Stop Loss نیز به حد ضرر شما مربوط است. باز هم با واردکردن درصد انتخابی شما، زمانی که قیمت ارز به مبلغی برسد که شما به میزان آن درصد وارد ضرر شده باشید، معامله به صورت خودکار بسته خواهد شد.
پس از تنظیم تمام مواردی که در بخش‌های مختلف توضیح داده شد، کافی است روی گزینه Buy/Long یا Sell/Short کلیک کنید تا سفارش شما ثبت شود.

بازار (Mrket)
بخش مارکت جفت‌ ارزهای مختلف را در دسته‌های متفاوت گروه‌بندی کرده است؛ برای مثال در صورتی که شما بخواهید ارزهای دیجیتال از نوع NFT، DeFi و دیگر موارد را معامله کنید، می‌توانید آن‌ها را در یک دسته ببینید و جفت ‌ارز موردنظر خود را معامله کنید. برای رفتن به بخش بازار در اپلیکیشن صرافی کوکوین باید Market را از نوار پایین صفحه انتخاب کنید. در این بخش لیستی از ارزهای دیجیتال مختلف برای شما به نمایش درمی‌آید. با انتخاب جفت ‌ارز و کلیک روی آن به صفحه معاملاتی همان جفت‌ ارز منتقل می‌شوید.

با انتخاب جفت‌ ارز موردنظر و کلیک روی آن در مرحله پیش با چنین صفحه‌ای روبه‌رو خواهید شد که در آن نمودار قیمتی، سفارشات خرید و فروش ثبت‌شده برای آن و دیگر اطلاعات وجود دارد. همچنین امکان خرید یا فروش جفت ‌ارز انتخابی در این بخش وجود دارد.

استیک‌کردن (Staking)
در صورتی که مقداری رمز ارز داشته و قصد سرمایه‌گذاری میان‌مدت یا بلندمدت با سود حتمی را داشته باشید، می‌توانید از روش استیک‌کردن استفاده کنید. در این روش شما با قفل‌کردن ارزهای دیجیتال خود، درصدی را به‌عنوان سود دریافت خواهید کرد. در ادامه نحوه استیک‌کردن را در اپلیکیشن صرافی کوکوین بیان خواهیم کرد. برای این کار درحالی‌که در صفحه اصلی (Home) اپلیکیشن هستید، گزینه KuCoin Earn را که در تصویر هم مشخص شده است، انتخاب می‌کنید.

با کلیک روی KuCoin Earn در مرحله پیش لیستی از ارزهای دیجیتال که امکان استیک‌کردن آن‌ها در اپلیکیشن صرافی کوکوین وجود دارد، نمایش داده می‌شوند. با کلیک روی رمز ارزی که قصد استیک‌کردن آن را دارید، روش‌های مختلف (که در ادامه توضیح داده می‌شوند)، برای استیک‌کردن پیش روی شما قرار می‌گیرد. با انتخاب روش موردنظر و کلیک روی گزینه Subscribe در مقابل روش استیکینگ، به مرحله بعد هدایت خواهید شد.

در روش استیک شما با سپرده‌گذاری دارایی رمز ارز خود، سودی را در بازه‌های زمانی مشخص دریافت خواهید کرد. اگر دوره استیک یک رمز ارز ۲۰ روز باشد، نمی‌توانید دارایی خود را در این مدت برداشت کنید.

با انتخاب روش استیک‌کردن Saving کاربران می‌توانند پس از یک سال سودی را در ازای ذخیره آن رمز ارز دریافت کنند. این روش استیکینگ انعطاف‌پذیر (Flexible) است یعنی شما هر زمان که بخواهید می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را از بخش ذخیره خارج کنید.

وجود داشتن عبارت Promotion در کنار ارزهای دیجیتال به این معناست که این ارزها پتانسیل رشد دارند.

در این صفحه در ابتدا میزان سود و دوره استیکینگ مشخص شده است. همچنین در صورتی که نیاز به انتقال سرمایه به بخش Main Account برای استیک‌کردن داشته باشید می‌توانید با کلیک روی گزینه مشخص‌شده روی تصویر کلیک کنید و طبق آنچه در بخش‌های پیش توضیح داده شد، انتقال دارایی را در میان بخش‌های مختلف انجام دهید. در کادر بعدی نیز باید میزان رمز ارزی که قصد استیک‌کردن آن را دارید وارد کنید، توجه داشته باشید که حداقل میزان لازم برای استیک‌کردن در کادر نوشته شده است و شما باید همین میزان یا بیشتر از این میزان از رمز ارز را برای استیکینگ وارد کنید. با فعال‌کردن بخش پذیرش توافق برای استیک‌کردن و درنهایت کلیک روی گزینه Participate Now کار استیک‌کردن رمز ارز به انتها می‌رسد.

Trading Bot
بازار ارزهای دیجیتال بازار بسیار جوانی است که افراد بسیاری را به سمت خود جذب کرده است؛ با این حال بسیاری از علاقه‌مندان به این بازار شاغل هستند و زمان زیادی برای نشستن در مقابل نمودار قیمتی یک رمز ارز را ندارند. از طرف دیگر فعالان بازار ارزهای دیجیتال انسان هستند و امکان بررسی بازار حداقل در زمان خواب معامله‌گران وجود ندارد؛ به همین دلیل استفاده از ربات معامله‌گر که کاملاً منطقی است و براساس آنچه برنامه‌ریزی شده است، عمل می‌کند، ممکن است بتواند نتایج بهتری را برای معامله‌گران به ارمغان بیاورد.
صرافی کوکوین دائماً در حال تلاش برای تسهیل روند معاملات برای کاربران خود است؛ به همین دلیل ربات معامله‌گر (Trading Bot) این صرافی برای انواع مختلف معاملات طراحی شد. با استفاده از این ربات شما می‌توانید انجام انواع را به ربات خود بسپارید. برای این کار در صفحه اصلی اپلیکیشن صرافی، گزینه Trading Bot را که در تصویر نیز مشخص شده است، انتخاب کنید.

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، امکان انجام انواع معاملات توسط ربات معامله‌گر ممکن است. شما می‌توانید نوع معامله خود را انتخاب کنید تا از این طریق بتوانید به ربات دستور انجام معاملات از نوعی که شما انتخاب کرده‌اید بدهید.

پس از انتخاب نوع معامله، در صفحه‌ای که برای شما به نمایش درمی‌آید، می‌توانید لیستی از ربات‌های ایجادشده توسط دیگر کاربران صرافی را مشاهده کنید؛ در‌حالی‌که شما قصد ایجاد یک ربات بر اساس استراتژی خود را داشته باشید، باید روی گزینه Create که در تصویر نیز مشخص شده است، کلیک کنید.

در اینجا امکان انتخاب دو حالت مختلف برای فعالیت ربات را خواهید داشت. در صورتی که ربات خود را در بخش AI Parameters ایجاد کنید، هوش مصنوعی در روند معاملات شما دخیل خواهد بود. در صورتی که با انتخاب بخش Customize می‌توانید ربات را شخصی‌سازی کنید. با انتخاب جفت ‌ارز موردنظر خودتان در قسمتی که مشخص شده است و سپس واردکردن مبلغی که قصد دارید در این معاملات وارد شود (در جفت‌ ارز انتخابی ما حداقل مبلغ برای انجام معاملات توسط ربات ۱۰۰۰ دلار است) و درنهایت روی گزینه Create کلیک کنید.
در صورتی که سرمایه لازم برای انجام معاملات در این بخش را نداشته باشید، می‌توانید با کلیک روی گزینه پیکان‌های دوسویه، سرمایه خود را از دیگر بخش‌های صرافی به بخش Trading منتقل کنید.
سخن پایانی
تعداد بسیار زیادی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال در سطح اینترنت فعال هستند تا بستری برای انجام معاملات کاربران بازار ارزهای دیجیتال را فراهم کنند. با وجود تعداد بالای صرافی‌های ایرانی و خارجی همه آن‌ها برای استفاده مناسب نیستند. صرافی بین‌المللی کوکوین (Kucoin) با توجه به اینکه انجام احراز هویت را اجباری نکرده است، یکی از بهترین صرافی‌های بین‌المللی برای استفاده ایرانیان است. با امکاناتی که این صرافی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، کاربران تا امروز از این پلتفرم رضایت داشته‌اند. طراحی و ارائه اپلیکیشن صرافی کوکوین یکی از بهترین امکاناتی بود که از طرف صرافی در اختیار کاربران قرار داده شد. سعی ما بر این بود تا در این مقاله اپلیکیشن صرافی کوکوین را با جزئیات آن برای شما شرح دهیم.
پرسش‌های متداول

آیا ایرانیان می‌توانند از صرافی کوکوین استفاده کنند؟

بله، از آنجا که فعالیت در این صرافی به احراز هویت نیاز ندارد، ایرانیان می‌توانند با کمی محدودیت در این صرافی فعالیت کنند.

آیا امکان استیک‌کردن در اپلیکیشن صرافی کوکوین وجود دارد؟

بله، با رفتن به بخش Kucoin Earn در صفحه اصلی و سپس انتخاب رمز ارز موردنظر می‌توانید اقدام به استیک‌کردن رمز ارز موردنظر کنید.

آیا اپلیکیشن صرافی کوکوین برای گوشی‌های IOS هم ارائه شده است؟

بله، کاربران دارای گوشی‌های موبایل هوشمند با سیستم‌عامل اندروید و IOS می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

کد رفرال چیست؟

کد ریفرال به عبارتی متشکل از چند کاراکتر اشاره دارد که کاربران می‌توانند با واردکردن آن در حین ثبت‌‌نام در صرافی، از تخفیف کارمزد معاملات بهره‌مند شوند.

چند روش معامله در صرافی کوکوین وجود دارد؟

کاربران می‌توانند معاملاتی از نوع نقدی (Spot)، مارجین یا آتی (Futures) در این صرافی داشته باشند.

آیا فیوچرز روش مناسبی برای معامله است؟

از آنجا که میزان سود و ضرر معامله‌گر در معاملات فیوچرز چند برابر می‌شود، توصیه شده است تنها افرادی که دانش و تجربه کافی در این بازار دارند اقدام به بازکردن چنین معاملاتی کنند.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” صرافی کوکوین “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *