آموزش صرافی جیبیتکس از ثبت نام تا نحوه خرید و فروش

نام جیبیتکس برگرفته از سه واژه “جیب” به معنای قرار دادن پول، “بیت” مخفف واژه بیت کوین و “اکس” مخفف کلمه اکسچنج است. صرافی جیبیتکس با هدف ایجاد یک بازار حرفه‌ای به منظور تبادل دارایی‌های دیجیتال و ارزهای شاخصی نظیر بیت کوین، اتریوم، ریپل، تتر و… با واحد پول ریالی، آغاز به کار کرد. این صرافی در تلاش است تا با فراهم کردن امکانات و ابزارهای لازم و مرتبط با تجارت الکترونیک و تکنولوژی نوین بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند؛ همچنین معتقد است که باید بهترین و در عین حال سریع‌ترین خدمات در تجارت رمز ارزها در اختیار کاربران قرار گیرد. در ادامه این مقاله با این صرافی، اهداف و ویژگی‌های آن بیش‌تر آشنا خواهید شد.
سرفصل‌های این مقاله
معرفی صرافی جیبیتکس
تیم صرافی جیبیتکس را متخصصینی با بیش از ۱۲ سال سابقه در زمینه توسعه نرم افزار وب و موبایل برای بازارهای بین المللی که در قالب تیم توسعه فنی مشغول فعالیت هستند و چند تن از فعالین حوزه ارزهای دیجیتال که در بخش آموزش، تحلیل و خبر فعالیت دارند و هدف آن‌ها بالا بردن سطح آگاهی کاربران فعال در این حوزه است، تشکیل داده است. هدف اصلی این صرافی فراهم کردن بستری امن و قابل اعتماد، سریع و آسان برای تبادل و انجام معاملات مستقیم بین فروشندگان و خریداران است. جیبیتکس در سایت خود امنیت معاملات و وصول دارایی‌های مبادله شده را به عنوان واسطه‌ای میان خریداران و فروشندگان با وجود دسترسی‌های سخت به بازارهای خارجی برای ایرانیان، تضمین می‌کند.
ویژگی‌ های جیبیتکس

بستری قابل اعتماد، امن و سریع
تعهد در کنار تخصص
امنیت بالا در حفظ و نگهداری از دارایی‌های مشتریان
برطرف کردن نیازهای مشتریان و پاسخگویی از طریق واتساپ، تلگرام، تماس تلفنی و…
کمک به افزایش سطح دانش کاربران فعال در حوزه ارزهای دیجیتال از طریق گفتگوهای تخصصی و دیدنی توسط چهره‌های شاخص و صاحب نام فعال در حوزه ارزهای دیجیتال ایران در قالب برنامه بیت تاک

مزایا و معایب صرافی جیبیتکس
در این قسمت به بررسی مزایا و معایب این صرافی می‌پردازیم تا راحت‌تر بتوانید در خصوص انتخاب آن تصمیم‌گیری کنید.
مزایای صرافی جیبیتکس

خرید و فروش سریع رمز ارز

با استفاده از این قابلیت جیبیتکس شما می‌توانید به راحتی و با مراجعه به بخش مربوط به خرید/ فروش سریع رمز ارز در این صرافی، به راحتی و در کمترین زمان ممکن بدون هیچ گونه معطلی اقدام به خرید یا فروش رمز ارز مورد نظر خود نمایید.

خرید و فروش بدون واسطه

پلتفرم این صرافی شرایطی را فراهم کرده که در آن می‌توانید بدون واسطه و در فضایی کاملاٌ امن به صورت شخص به شخص با قیمت مد نظر خودتان به راحتی به خرید یا فروش دارایی دیجیتال خود اعم از بیت کوین یا سایر رمزارزها بپردازید.
معایب صرافی جیبیتکس

کارمزد بسیار بالا
داشتن محدودیت واریز و برداشت
پشتیبانی نسبتاٌ ضعیف در مقایسه با سایر صرافی‌ها
احراز هویت سخت و دشوار
تاخیر در واریزی‌های ریالی
پشتیبانی نکردن از تعداد بالای رمز ارزها

آینده صرافی جیبیتکس
صرافی جیبیتکس در تلاش است تا با توسعه روز افزون بستر معاملاتی، رمز ارزهای معتبر و پرکاربرد بیش‌تری را تحت پوشش گیرد. همچنین به منظور توسیه با مشتریان خارجی، این صرافی به دنبال همکاری و تعامل با سایر مجموعه‌ها و استارت آپ‌ها جهت ایجاد درگاه پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال نیز می‌باشد. جذب سرمایه برای پروژه‌ها از طریق ارائه ICOهای داخلی، تسهیل در عرضه و ورود به بازار منطقه از سایر اهداف پیش رو این صرافی است.
آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی جیبیتکس
برای شروع فعالیت در صرافی جیبیتکس و انجام مبادلات ارزی در این صرافی ابتدا باید در این صرافی ثبت نام کنید؛ برای ثبت نام لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:
راهنمای ثبت نام
۱. وارد وب سایت جیبیتکس با آدرس” jibitex.com” شده و سپس بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

ایمیل خود را در این بخش وارد کنید.
رمز عبور مورد نظر خود را در این قسمت وارد کنید. (توجه کنید که این رمز عبور باید حداقل ۸ کاراکتر و شامل حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، اعداد و علائم دلخواه باشد.)
رمز عبور وارد کرده در مرحله قبل را مجدداٌ در این مرحله وارد کنید.
با مطالعه قوانین و شرایط  آن روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

با کلیک بر روی گزینه ثبت نام در مرحله قبل، ایمیلی برای تایید حساب کاربری از طرف صرافی جیبیتکس برایتان ارسال می‌شود؛ آن را باز کرده و بر روی گزینه Verify کلیک کنید.

با تایید ایمیل ارسالی، پیغامی مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید در این مرحله با وارد کردن آدرس پست الکترونیکی و رمز عبور خود، وارد پروفایل کاربریتان شوید.

پس از طی مراحل ثبت نام در صورت بروز مشکل در هر مرحله می‌توانید با کارشناسان ما در پشتیبانی تماس گرفته و با راهنمایی مشکل به وجود آمده را برطرف کرده و به ثبت نام خود ادامه دهید.
راهنمای انجام احراز هویت
برای انجام فرآیند احراز هویت لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

پس از ورود به حساب کاربری خود در محیط نشان داده شده (مطابق تصویر زیر) بر روی آیکون سطح دسترسی کلیک کنید تا صفحه احراز هویت باز شود.

در صفحه نمایش داده شده (تصویر زیر)، تلفن همراه خود را وارد کرده و بر روی آیکون “ارسال کد از طریق پیامک” کلیک کنید.

کدی که برای شما پیامک شده است را در کادر نمایش داده شده (مطابق عکس) وارد کرده و بر روی آیکون “بررسی کد” کلیک کنید.

در این صفحه ابتدا به ترتیب نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد و کد ملی خود را وارد کنید؛ سپس در پایین صفحه با کلیک بر روی کادر مربوط به تصویر، تصویر کارت ملی خود را انتخاب و سپس بارگذاری کنید و بر روی ذخیره کلیک نمایید.

این مرحله مختص اطلاعات حساب بانکی شما است؛ در اینجا با ثبت شماره کارت بانکی، سایر اطلاعات شما به صورت اتوماتیک نمایش داده خواهد شد، پس از بررسی و اطمینان از صحیح بود اطلاعات بر روی گزینه ذخیره کنید کنید.

حال در این صفحه وارد تکمیل کردن اطلاعات محل سکونتتان می‌شوید؛ در این قسمت ابتدا شماره تلفن ثابت، استان، شهر، آدرس و کد پستی خود را وارد کنید و سپس یکی از قبض های آب، برق یا گاز خود را به دلخواه بارگذاری کرده و در انتها بر روی آیکون ذخیره کلیک و وارد مرحله بعد شوید.

در آخرین مرحله (مطابق تصویر بالا) تصویر سلفی خود را آپلود و در نهایت بر روی ذخیره کلیک کنید. (توجه کنید که حتماً مطابق نمونه کارت ملی و دست نوشته داخل سایت را کنار چهره خود قرار داده و سپس عکس را ارسال کنید.)

پس از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل بالا، در اولین فرصت درخواست شما توسط کارشناسان بررسی و در صورت تایید صحت اطلاعاتتان، احراز هویت شما انجام خواهد شد.

آموزش خرید و فروش در جیبیتکس
برای انجام تمام معاملات خرید و فروش و انجام سایر عملیات لازم است تا ابتدا وارد صفحه بازار شوید.

در تابلو سمت راست که با کادر زرد رنگ مشخص شده است به شما اطلاعات مربوط به بازار رمز ارز انتخاب شده، قیمت آخرین معامله صورت گرفته، حداقل و حداکثر قیمت سفارش موجود، حجم کل معاملات و درصد تغییرات را نشان می‌دهد.
در کادر قرمز رنگ شما می‌توانید نوع بازار تومان یا تتر را انتخاب کنید.
در سمت چپ تصویر بالا نیز نمودار بازار معاملات موجود در پلتفرم صرافی جیبیتکس (برحسب تومان) نمایش داده می‌شود.

در تصویر بالا با انتخاب بازار تتر، می‌توانید نمودار معاملات جهانی و معاملات موجود در پلتفرم جیبیتکس را با استفاده از تب‌های بالای نمودار انتخاب و مشاهده کنید.

در قسمت پایین همین صفحه شما می‌توانید به راحتی رمزارز مورد نظر خود را خرید یا فروش کنید.

با استفاده از کادر زرد رنگ مشخص شده در تصویر بالا، می‌توانید به دو صورت “محدود” یا “سریع” اقدام به انجام معاملات خرید یا فروش کنید.
در این قسمت اگر سفارش محدود را انتخاب کنید، قیمت معاملات توسط شما مشخص می‌شود، اما با انتخاب نوع سفارش سریع، معامله شما به بهترین نرخ موجود در بازار معامله خواهد شد.
نوع سفارش خرید و فروش در این پلتفرم در دو ستون جداگانه نمایش داده می‌شود.
سفارشات ثبت شده از طرف شما در این بخش با یک نوار رنگی در ستون مبوط به سفارشات نشان داده می‌شود.
سفارشات خرید و فروش به ترتیب و با الویت قیمت نشان داده می‌شود.

برای ثبت سفارش به روش محدود تنها کافیست که یک قیمت واحد و مقدار رمز ارز مورد نظر خود را در باکس‌های موجود وارد کرده و بر روی گزینه خرید یا فروش کوین‌ها کلیک کنید. قیمت کل به صورت اتوماتیک و توسط خود سیستم محاسبه می‌شود.

در این بخش شما می‌توانید با وارد کردن قیمت مدنظر خود و مقدار کل، مقدار رمز ارز قابل معامله توسط سیستم را مشاهده کنید.
در باکس‌های ثبت سفارش اطلاعاتی نظیر میزان موجودی شما، حداقل و حداکثر پیشنهاد خریدوفروش، هزینه کارمزد و مقدار کل پس از کسر کارمزد قابل رویت است.
جهت سهولت و سرعت بخشیدن به فرآیند خرید و فروش با کلیک بر روی سفارش موجود در ستون سفارشات، باکس مربوطه در سمت راست صفحه به صورت اتوماتیک پر می‌شود.

در ثبت سفارش سریع، با انتخاب گزینه سریع (فلش قرمز)، تنها کافیست مقدار رمز ارز و یا مقدار کل مورد نظر خود را در قسمت مربوطه وارد کنید. در این روش قیمت واحد دارایی شما براساس بهترین نرخ موجود در بازار (کادر زرد) نمایش داده می‌شود.
پس از ثبت سفارش می‌توانید سفارشات مورد نظر خود را در پایین صفحه و در جدول “سفارشات باز” ملاحظه کنید.
در جدول “سفارشات ۲۴ ساعت اخیر من” نیز تمامی سفارشات باز، بسته و یا لغو شده در طی ۲۴ ساعت گذشته قابل رویت است.

فعالسازی کد دو عاملی جیبینکس

نصب برنامه گوگل آتنتیکیتور روی موبایل

گوگل آتنتیکیتور (Google Authenticator) که یک ابزار قدرتمند امنیتی است که توسط گوگل طراحی شده، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کدهای راستی آزمایی دو مرحله ای ۲FA را در تلفن همراهتان ایجاد کنید. منظور از راستی آزمایی دو مرحله ای، همان فرآیندی است که هنگام استفاده از یک پلتفرم یا سرویس آنلاین، به منظور افزایش امنیت حساب کاربریتان استفاده می‌شود.
برنامه امنیتی (Google Authenticator) به صورت پیش فرض بر روی اغلب گوشی‌های اندروید وجود دارد، اما در صورتی‌که این برنامه در گوشی شما وجود ندارد، می توانید به راحتی آن را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.
همچنین دارندگان گوشی آیفون نیز می‌توانند این برنامه را به راحتی از اپ استور دانلود و نصب کنند.

ورود به صفحه شناسایی دو مرحله‌ای در جیبیتکس

در صورتیکه هنوز تایید دو مرحله‌ای شما فعال سازی نشده باشد، پس از ورود به حساب کاربری خود در صرافی جیبیتکس با تصویر زیر رو به رو خواهید شد.

در ابتدا برای تایید دو مرحله‌ای خود بر روی گزینه “فعال سازی” یا “شناسایی دو مرحله ای” کلیک کنید، تا وارد صفحه مربوط به راه اندازی ۲FA شوید.

با کلیک بر روی هر کدام از گزینه‌های گفته شده در بالا، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد؛ با استفاده از این صفحه شما خواهید توانست که اکانت جیبیتکس خود را به پلتفرم گوگل آتنتیکیتور متصل کنید.

اتصال اکانت جیبیتکس به گوگل آتنتیکیتور

برای اتصال اکانت جیبیتکس خود به اپلیکیشن گوگل آتنتیکیتور (GA) می‌توانید از دو طریق اقدام نمایید.
اتصال اکانت جیبیتکس به اپلیکیشن گوگل آتنتیکتور از دو روش صورت می‌گیرد:

با استفاده از اسکنر QR Code داخل اپلیکیشن GA؛

برای استفاده از این روش ابتدا باید برنامه GA را باز کرده و مطابق (تصویر زیر) بر روی کادر شماره ۵ کلیک کنید.

سپس با انتخاب گزینه “Scan a QR Code” و فعال شدن اسکنر برنامه، کافیست تا دوربین خود را روی کیو آر کد مربوط به اکانت جیبیتکس (کادر شماره ۳ در تصویر مرحله قبل) تنظیم کنید، تا گوگل آتنتیکیتور اکانت شما را تشخیص دهد و آن را در فهرست حساب‌های کاربری شما ذخیره کند.

استفاده از کد ستاپ کی “Setup Key”؛

برای استفاده از این روش که در (تصویر شماره ۲ در زیر QR Code) نمایش داده شده است، کافیست که بر روی (کادر شماره ۵ در تصویر ۳) کلیک کرده و کد جیبیتکس خود را در بخش “Your Key” اپلیکیشن GA کپی کنید. (توجه کنید که در این بخش می توانید اسم اکانت خود را نیز وارد کنید، تا در دفعات بعدی راحت تر بتوانید به کد مربوط به اکانت جیبیتکس خود دسترسی داشته باشید.)
در نهایت کافیست تا نوع کلید خود را که معمولاً گزینه مبتنی بر زمان (Time Base) برای آن توصیه می‌شود را انتخاب کنید. حال ساخت اکانت شما تمام شده و تنها کافیست بر روی گزینه “Add” کلیک کنید.

استفاده از کد گوگل آتنتیکیتور در زمان برداشت و واریز وجه به جیبیتکس

در تصویر زیر کد متغیر (شماره۸) مربوط به حساب کاربری GA (شماره ۷) که هر ۶۰ ثانیه یکبار تغییر می‌کند را در اپلیکیشن آتنتیکیتور مشاهده می‌کنید؛ این کد پس از متصل شدن اکانت صرافی جیبیتکس شما به گوگل آتنتیکیتور شما، قابل مشاهده است.

شما می‌توانید به راحتی در زمان واریز و برداشت در صرافی جیبیتکس به راحتی برنامه گوگل آتنتیکیتور را باز کرده و در کمتر از۶۰ ثانیه کد تایید دو عاملی خود را دریافت کنید و آن را کپی کرده و فرآیند را تکمیل نمایید.
همچنین توجه کنید که برای ورود به حساب کاربری خودتان در پلتفرم جیبیتکس نیز نیاز است تا از کد دو عاملی خود در اپلیکیشن GA استفاده کنید.
سطوح کاربری در جیبیتکس
بررسی سطوح کاربری در پلتفرم معاملاتی جیبیتکس
صرافی جیبیتکس به منظور فراهم کردم محیطی امن و مطمئن و به حداقل رساندن ریسک ناشی از معاملات ارزهای دیجیتال، برای تمامی کاربران خود سیستم احراز هویت مبتنی بر سطوح کاربری را به منظور استفاده بهتر و بهینه تر تدارک دیده است. در ادامه به معرفی هر یک از این سطوح می‌پردازیم:

۱) سطح برنزی

سطح برنزی اولین سطح تعریف شده در پلتفرم صرافی جیبیتکس است که هر کاربر پس از انجام ثبت نام و فعالسازی ایمیل و تایید شماره همراه، در این سطح قرار می‌گیرد.
امکان واریز رمز ارز و مبادله رمز ارز به رمز ارز برای کاربران این سطح به صورت نامحدود وجود دارد.
امکان واریز و برداشت در قالب تومان برای کاربران سطح برنزی وجود ندارد.
امکان بردات روزانه در قالب مرز ارز ۵۰ میلیون تومان و ماهیانه ۷۵۰ میلیون تومان وجود دارد.

۲) سطح نقره‌ای

هر کاربر پس از تکمیل مشخصات فردی به همراه کد ملی، تصویر کد ملی، تکمیل کردن اطلاعات کارت ملی در بخش احراز هویت، با تایید صحت اطلاعات توسط کارشناسان جیبیتکس در سطح نقره‌ای قرار می‌گیرند.
کاربران سطح نقره‌ای علاوه بر امکان واریز نامحدود رمز ارز، امکان برداشت تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در قالب رمز ارز را نیز دارند.
کاربران این سطح همچنین می‌توانند روزانه تا سقف ۵۰۰ هزار تومان واریز و ۲۰ میلیون تومان برداشت داشته باشند.
در این سطح امکان برداشت روزانه ترکیبی از رمزارز و تومان تا سقف ۲۰۰ میلیون و ماهانه ۳ میلیارد تومان وجود دارد.

۳) سطح طلایی

با اعلام تلفن ثابت به همراه قبض، سند ملکی یا اجاره نامه به همراه آدرس محل سکونت در کنار ارائه تصویر سلفی، پس از تایید کارشناسان، کاربران در این سطح قرار می‌گیرند.
امکان واریز نامحدود به تومان و رمز ارز، مبادله در تمامی بازارها و برداشت تومان و رمزارز با سقف مشخص از امکانات سطح طلایی است.
امکان برداشت به صورت تومان، روزانه تا سقف ۴۰۰ میلیون و ماهانه تا سقف ۶ میلیارد تومان وجود دارد.

۴) سطح پلاتینیوم

هر کاربر در صورت احراز هویت سطح طلایی و امضا قرارداد شرایط استفاده از خدمات صرافی جیبیتکس به صورت حضوری، از خدمات ویژه سطح پلاتینیوم برخوردار می‌شود.
در این سطح واریز رمزارز و تومان و امکان مبادله در بازارهای تومان و رمزارز مانند سطح طلایی به صورت نامحدود امکان پذیر است.
برداشت تومانی روزانه تا سقف ۲ میلیارد تومان در این سطح امکان پذیر است.
در این سطح مجموع برداشت روزانه در قالب رمزارز و تومان نباید بیش تر از سقف ۴ میلیارد تومان شود.
مجموع برداشت رمزارز و تومان برای این سطح ماهیانه تا سقف ۶۰ میلیارد تومان امکان پذیر است.

چرا باید به جیبیتکس اعتماد کنم؟
همانطور که گفتیم صرافی جیبیتکس یک پلتفرم ارائه دهنده خدمات مبادلات رمز ارز برای کاربران ایرانی است که در تلاش است یکی از ایمن‌ترین و در عین حال با کیفیت‌ترین خدمات را در حوزه مبادلات رمزارزی با تکیه بر دانش و تخصص نخبگان نرم افزاری کشور به کاربران خود ارائه دهد. شرکت جیبیتکس که در اداره کل ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است، در حال حاضر و علی رغم الزامات و ضوابط حوزه رمزارزها، نشست‌ها و گفت‌وگوهای مکرر رسمی و غیررسمی و باستناد آیین نامه تنظیمی از سوی بانک مرکزی در این خصوص به دلیل تعریف نشدن مجوزی رسمی و قانونی برای فعالیت در این حوزه، هنوز مانند سایر پلتفرم‌های مبادلات رمز ارزی کشور موفق به دریافت مجوزی رسمی و قانونی برای فعالیت نشده است؛ بنابراین هیچ پلتفرمی نمی‌تواند ادعا کند که مجوزی رسمی برای فعالیت در زمینه رمزارزها دارد.
همانطور که می‌دانید بارها پیش آمده که دارایی‌های کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی بلوکه شده و به دلیل عدم دسترسی کاربران به دفاتر رسمی این پلتفرم‌ها، پیگیری مشکلات به وجود آمده عملاً راه به جایی نبرده است؛ اما صرافی jibitex، با عملکردی شفاف و پاسخگویی شبانه روزی به کاربران و امکان پیگیری حضوری در دفتر رسمی شرکت این امکان را فراهم کرده که هر فرد به راحتی بتواند در این صرافی به مبادلات و انجام معاملات خریدوفروش بپردازد.
همچنین پیرامون موضوعات مربوط به امنیت و کیفیت نیز باید گفت که این پلتفرم دارای گواهینامه‌های لازم جهت گذراندن تست‌های امنیتی مربوط به حوزه IT است و تمامی آن‌ها در وب سایت رسمی آن قابل رویت است.
و در آخر باید خاطر نشان کرد که صرافی جیبیتکس تنها یک واسطه امن در حوزه رمزارزها است که خریدار و فروشنده را در یک پلتفرم آنلاین بهم متصل می‌کند، تا عملیات خرید و فروش و مبادلات ارزهای دیجیتال خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بستری ایمن انجام دهند؛ بنابراین به این پلتفرم هیچ‌گاه نباید مانند بانک و برای نگهداری و سرمایه گذاری نگاه کرد. همچنین شما می‌توانید با تهیه گفت‌وگوهای تخصصی برنامه بیت تاک قرار داده شده در وب سایت جیبیتکس اطلاعات خود را در حوزه‌های امنیتی و ارزهای دیجیتال افزایش دهید.
آموزش واریز و برداشت رمز ارز در صرافی جیبیتکس
واریز رمز ارز
در بخش مربوط به واریز رمز ارز در صرافی جیبیتکس کافیست که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

ابتدا برای شارژ حساب ارزهای دیجیتال خود باید وارد صفحه “کیف‌های من” شده و رمزارز مورد نطر خود را انتخاب کنید.

در این مرحله برای اولین واریزی لازم است که ابتدا اقدام به ساخت کیف پول رمزارز مورد نطر خود نمایید. به عنوان مثال اگر بخواهید که کیف پول بیت کوین بسازید، لازم است که ابتدا روی گزینه فلش مشخص شده با رنگ زرد کلیک کنید.

در این مرحله روی گزینه “ساخت کیف پول جدید” کلیک کنید تا کیف پول بیت کوین شما ساخته شود.

در این مرحله (تصویر زیر) کیف پول شما ساخته شده و تنها کافیست که بر روی آیکون “واریز” کلیک کنید.

تصویر زیر نشان دهنده کیف پول بیت کوین شما در صرافی جیبیتکس است.

در این بخش شما می‌توانید QR Code و یا آدرس درج شده در زیر آن را کپی کرده و آن را در اختیار هرکسی که قصد دارد برای شما بیت کوین ارسال کنند، قرار دهید.
لازم است که پس از هر بار واریز رمزارز، با کلیک بر روی آیکون سبزرنگ، کیف پول خود را به روزرسانی کنید تا موجودی کیف شما به روز شود.

برداشت رمز ارز
برای برداشت رمزارز از کیف پول جیبیتکس خود لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

ابتدا وارد صفحه “کیف‌های من” شده و بر روی گزینه “برداشت” رمزارز مورد نظر خود کلیک کنید.

در این قسمت ما برای مثال به دلیل طرفداران زیادی که رمزارز بیت کوین دارد، به انتقال آن می‌پردازیم.
در این صفحه ابتدا مبلغ برداشت مورد نظر خود را از موجودی قابل برداشت وارد کنید. (توجه کنید که با توجه به سطح کاربری شما در زمان احراز هویت، سقف برداشت روزانه هر فرد متفاوت است)
حال در ادامه آدرس کیف پول مقصد را به درستی وارد کرده و بر روی گزینه “برداشت” کلیک کنید.
در قسمت مربوط به کارمزد شبکه بلاک چین نیز کارمزد برداشت مشخص و کسر می‌گردد.

در این قسمت (تصویر زیر)، کدی را که جهت فعالسازی برای شما پیامک شده است را در کادر مربوطه وارد و بر روی آیکون “تایید نهایی برداشت” کلیک کنید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در این قسمت عملیات برداشت شما با موفقیت انجام شده و رمز ارز مورد نظر شما به آدرسی که وارد کرده‌اید واریز خواهد شد.

توجه!
در مورد انتقال رمزارز ریپل دانستن دو نکته زیر از اهمیت بالایی برخودار است:

اگر برای بار اول است که اقدام به انتقال ریپل به یک کیف پول می‌کنید، توجه کنید که حداقل میزان ریپل شما برای انتقال باید ۲۰ واحد باشد.
برخی از کیف پول‌هایی که از ریپل پشتیبانی می‌کنند دارای یک کد ۱۰ رقمی به نام تگ (tag) هستند؛ بنابراین دقت کنید که اگر کیف پول مقصد شما دارای تگ باشد، باید علاوه بر آدرس کیف پول، تگ مربوطه را نیز وارد کنید.

کارمزد صرافی جیبیتکس
کارمزد جیبیتکس به صورت درصد از مبلغ کل معامله کسر می‌شود و محاسبه آن بر مبنای ملاحظات زیر صورت می‌گیرد.

کارمزد خریدار رمز ارز به صورت رمز ارز و کارمزد فروشنده رمز ارز به صورت تومان از مبلغ دریافتی کسر می‌شود.
کارمزد از دو طرف معامله کسر می‌شود.
هنگامی که می‌خواهید یک معامله را ثبت کنید، کارمزد آن برای شما نمایش داده می‌شود.

کارمزد معاملات
کارمزد معاملات با توجه به حجم معاملات یک ماه اخیر کاربر، مطابق جدول زیر محاسبه می‌شود.

توجه کنید که کارمزد معاملات جفت ارز مانند بیت کوین – تتر، به صورت ثابت ۰.۲% در نظر گرفته می‌شود.
کارمزد برداشت رمز ارز
هزینه مربوط به کارمزد برداشت رمز ارز که به دلیل کارمزدهای تراکنش شبکه کسر می‌شود و جیبیتکس در آن نقشی ندارد، با توجه به نوع ارز متفاوت است؛ در حال حاضر هر یک از این هزینه ها به شرح زیر است:

کارمزد برداشت ریالی
تمامی برداشت‌های ریالی در قالب انتقال پایا بوده و تنها یبار در روز صورت می‌گیرد؛ مدت زمان تسویه ریالی نیز با توجه به زمان ثبت درخواست برداشت متفاوت بوده و در روزهای غیرتعطیل بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان می‌برد.
جمع بندی
در این مقاله به معرفی و بررسی صرافی جیبیتکس پرداختیم. این صرافی که یک صرافی نوپا در حوزه ارزهای دیجیتال است، توانسته تا در مدت زمانی کوتاه با ایجاد یک پلتفرم کامل، مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. شاید بتوان مهم‌ترین معایب این صرافی را پشتیبانی نکردن از تعداد بالای رمزارزها و کارمزد بالا دانست؛ اما به طور کلی به بررسی‌های صورت گرفته می توان جیبیتکس را یکی از صرافی‌های معتبر و امن در حوزه رمزارزها برای انجام معاملات دانست که می‌تواند در آینده ای نه چندان دور اعتماد کاربران بیشتری را با خدماتی که ارائه می‌دهد به خود جلب کند.
سوالات متداول
۱) نحوه محاسبه کارمزد در جیبیتکس به چه صورت است؟

کارمزد خریدار رمز ارز به صورت رمز ارز و کارمزد فروشنده رمز ارز به صورت تومان از مبلغ دریافتی کسر می‌شود.
کارمزد از دو طرف معامله کسر می‌شود.
هنگامی که می‌خواهید یک معامله را ثبت کنید، کارمزد آن برای شما نمایش داده می‌شود.

۲) برداشت ریالی در صرافی جیبیتکس به چه صورت تسویه می‌شود؟
تمامی برداشت‌های ریالی در قالب انتقال پایا بوده و تنها یبار در روز صورت می‌گیرد؛ مدت زمان تسویه ریالی نیز با توجه به زمان ثبت درخواست برداشت متفاوت بوده و در روزهای غیرتعطیل بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان می‌برد.
۳) کارمزد معاملات جفت ارز در جیبیتکس به چه صورت است؟
کارمزد معاملات جفت ارز مانند بیت کوین – تتر، به صورت ثابت ۰.۲% در نظر گرفته می‌شود.
۴) چرا به صرافی جیبیتکس اطمینان کنیم؟
پیرامون موضوعات مربوط به امنیت و کیفیت نیز باید گفت که این پلتفرم دارای گواهینامه‌های لازم جهت گذراندن تست‌های امنیتی مربوط به حوزه IT است و تمامی آن‌ها در وب سایت رسمی آن قابل رویت است.
۵) سطوح کاربری در جیبیتکس چند دسته‌اند؟
سطوح کاربری در جیبیتکس به ۴ دسته زیر تقسیم می‌شوند:

برنزی
نقره‌ای
طلایی
پلاتینیوم

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

آموزش صرافی جیبیتکس از ثبت نام تا نحوه خرید و فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *