آیا تسلا اجاره‌های خود را با بیت کوین پرداخت خواهد کرد؟

پس از آغاز پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک روش پرداخت، شرکت املاک و مستغلاتی که ایلان ماسک از خدماتش استفاده می‌کند هم پرداخت با بیت کوین را به‌رسمیت می‌شناسد؛ سؤال اصلی اینجاست که آیا ایلان ماسک و شرکتش اجاره‌بهای خود را با بیت کوین پرداخت می‌کنند یا نه.
به گزارش کوین تلگراف، حالا که تسلا به یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه بیت کوین و پرداخت‌ها با این رمز ارز تبدیل شده است، این احتمال وجود دارد که اجاره‌بهای ساختمان‌های خود را هم با بیت کوین پرداخت کند.
شایان ذکر است که نه تسلا و نه شخص ایلان ماسک این شایعه را تأیید نکرده‌اند. این اخبار پس از آن منتشر شد که روز چهارشنبه شرکت املاک کاروسو پراپرتیز (Caruso Properties) با صرافی جمینی، متعلق به برادران وینکلواس، قراردادی همکاری امضا کرد.
طبق این قرارداد، کاروسو پرداخت اجاره‌بهای املاک خود با بیت کوین را به‌رسمیت می‌شناسد. طبق اعلام لس‌آنجلس تایمز، کاروسو قرار است ۱ درصد از خزانه خود را به بیت کوین تبدیل کند.
از سوی دیگر، کاروسو، صاحب املاک مورداستفاده تسلا در کالیفرنیا است. حالا باید دید که ایلان ماسک، به‌عنوان مشهورترین میلیاردر طرفدار بیت کوین، اجاره‌بهای خود را با بیت کوین پرداخت می‌کند یا نه. تسلا پیش‌تر اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت همچنین امکان خرید ماشین‌هایش با بیت کوین را هم برای خریداران مهیا کرده است.
ریک کاروسو (Rick Caruso)، مالک شرکت کاروسو، در اظهارنظری اعلام کرد که پیش‌تر عجله‌ای برای پرداخت اجاره‌بها با بیت کوین وجود نداشت. او در ادامه خاطر نشان کرد که سرمایه‌گذاری شرکتش [در بیت کوین] تا به اینجا سودآور بوده است و افزود:
فکر می‌کنم که [بیت کوین] سرپناه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد و تا به اینجا ثابت کرده است که سرمایه‌گذاری خوبی برای ما است.
به نظر می‌رسد که کاروسو قصد دارد درهای املاکش را به روی خریداران بیت کوینِ آینده‌نگر باز کند. او با مقایسه بیت کوین و کارت‌های اعتباری در ۵۰ سال گذشته، گفت:
باور دارم که بیت کوین و بلاک چین هم در آینده مثل کارت‌های اعتباری باشند. می‌خواهیم آینده‌نگر باشیم.
۵۰ سال پیش، کارت‌های اعتباری به‌عنوان یک فناوری غیرقابل‌اعتماد به حساب می‌آمد و این در حالی است که زندگی امروز بدون آنها ممکن نیست.
تایلر وینکلواس هم پس از عقد قرارداد با کاروسو اعلام کرد که از گسترش بیت کوین در حوزه املاک و مستغلات «هیجان‌زده» شده است. به‌گفته وینکلواس، این قرارداد هم برای کاروسو و هم برای مشتریانش سودمند خواهد بود. او در این باره گفت:
نسبت به شراکت‌مان با کاروسو هیجان‌زده هستیم؛ چراکه با پذیرش ارزهای دیجیتال، کاروسو می‌تواند املاک و مستغلات را به قله‌های تازه‌ای برساند. این قرارداد برای مشتریان و کسب‌وکار کاروسو سودمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *