بایننس ارن (Binance Earn) چیست؟ معرفی روش های کسب درآمد از آن

معرفی بایننس ارن
احتمالا شما هم از هیاهویی که ارزهای دیجیتال در مدت اخیر به پا کرده‌اند مطلع هستید. هیچ‌کس از سود کردن بدش نمی‌آید ولی آیا همه‌ افراد جامعه سواد، وقت و علاقه به ترید کردن را دارند؟ مطمئنا خیر. پس این افراد چطور می‌توانند بدون وقت گذاشتن و داشتن تخصص در زمینه‌ ارزهای دیجیتال به سود برسند؟ اگر رمزارز را به درستی انتخاب کنید هولد کردن می‌تواند سود خوبی داشته باشد.صرافی بایننس در دسامبر سال ۲۰۲۰ معادل آذر ماه سال ۱۳۹۹ خدمات جدیدی به نام بایننس ارن را معرفی کرد.
با توجه به امکاناتی که بایننس در این بخش جدید گنجانده است، کاربرانی که هولدر ارزهای دیجیتال هستند، (به عبارتی کسانی که به جای ترید کردن، ارز خود را خریده و برای بلند مدت نگه‌داری می‌کنند.) می‌توانند در کنار سود احتمالی از بالا رفتن قیمت رمز ارز هولد شده، از چند روش دیگر نیز سود کسب کنند.
ما در این مقاله قصد داریم راه‌های مختلفی که بایننس ارن پیش روی شما می‌گذارد را معرفی کنیم تا شما با توجه به شرایط خود بهترین روش را انتخاب کرده و سود برده و به این ترتیب یک درآمد منفعل داشته باشید.
می‌توانید سود حاصل از این روش‌ را با سود بانکی که سالانه دریافت می‌کنید مقایسه کنید. این دو از بعضی‌جهات به هم شباهت دارند، البته فراموش نکنید که در صورتی که از خدمات بایننس ارن استفاده کنید، علاوه بر سودی که به دلیل رشد قیمت رمز ارز مورد نظر به شما می‌رسد، درصدی سود که صرافی مشخص کرده و قابل مشاهده است را نیز دریافت خواهید کرد.
در پایان فراموش نکنید با توجه به قیمت دلار که اکثر اوقات صعودی است، این روش می‌تواند یک استراتژی درآمدزایی نسبتا خوبی باشد. این توضیح کلی بود از اینکه بایننس ارن چیست؟ و حالا به معرفی روش‌های مختلفی که می‌توان از آن‌ها به درآمد رسید را ذکر می‌کنیم.
روش‌ های مختلف کسب درآمد در بایننس ارن
همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم، بایننس ارن یک سیستم سرمایه‌گذاری در زمینه‌ ارزهای دیجیتال است که با کمک آن می‌توان به چند روش به درآمد رسید. تنها ارزهایی که بر اساس الگوریتم Proof Of Stake یا اثبات سهم باشند قابلیت استیک شدن را دارند، اما بایننس محدودیت‌ها را برای کابران خود از میان برداشته است.
برای استفاده از این خدمات بایننس وارد سایت صرافی باننس می‌شوید، با کلیک روی زبانه‌ Finance و انتخاب بایننس ارن به صفحه‌ای می‌رسید که در آن، صرافی بایننس چند راه برای داشتن در آمد به شما پیشنهاد می‌دهد.
این قسمت به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود، و هر کدام از این بخش‌ها چند راه برای کسب درآمد پیش روی شما می‌گذارند.

Flexible Terms
Fixed Terms
High-Risk products

سرمایه‌گذاری منعطف Flexible Terms

روش پس‌انداز قابل تغییر یا منعطف (Flexible Saving)
در این روش دست شما کاملا باز است و شما می‌توانید هر زمانی که اراده کردید سرمایه‌ خود را خارج کنید، از طرف دیگر میزان سود دریافتی نیز از دیگر روش‌ها کمتر است.
نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که روزی که شما ارزهای خود را به حساب Flexible Saving منتقل می‌کنید، سودی به شما تعلق نخواهد گرفت و درواقع سیستم ثبت سود از روز بعد از انتقال دارایی برای شما فعال خواهد شد.
پس اگر مقداری ارز راکد در حساب اسپات خود دارید، می‌توانید با انتقال آن به حساب پس‌انداز منعطف از سودی که از پیش تعیین شده نیز دسترسی داشته باشید.
با کلیک روی Flexible Saving تعدادی از رمز ارزهایی که می‌تونید با این روش استیک کنید به شما نمایش داده شده است که برای مشاهده‌ لیست کامل‌تر با کلیک روی گزینه‌ View more لیست کامل این ارزها به نمایش در می‌آیند.
اگر قصد آزادسازی کوین‌های استیبل شده را داشتید کافی است از زبانه‌ Wallet روی گزینه‌ Earn کلیک کرده و در تب Saving روی گزینه‌ Redeem به معنای بازخرید کردن، ارز مورد نظر خود را آزاد کنید.

پلن لانچ‌پول (Launch Pool)
درواقع لانچ‌پول پلتفرمی برای جمع‌آوری و راه‌اندازی یک پروژه در زمینه‌ ارزهای دیجیتال است.
ICOها چیزی شبیه به عرضه‌های اولیه هستند که ما با تزریق نقدینگی به راه‌اندازی آن پروژه‌ها کمک می‌کنیم. مشکلی که می‌توان برای ICO ها ذکر کرد این است که بسیاری اوقات ما نمی‌توانیم پروژه‌ خوب را از بد تشخیص دهیم.
برای حل این مشکل صرافی بایننس یک تیم متخصص قوی را تشکیل داده است تا با بررسی‌هایی که انجام می‌دهند، ICOهایی که امکان پیشرفت در آن‌ها بالا است را شناسایی و لیست کنند، بایننس این پلتفرم را لانچ‌پد نام‌گذاری کرده است.
برای استفاده از این خدمات به احراز هویت نیاز است، پس اگر مشکل احراز هویت در بایننس را دارید یک خبر خوب برای شما دارم و آن اینکه صرافی بایننس با ایجاد پلتفرم لانچ پول که نیاز به احراز هویت ندارد کار را حداقل برای ایرانی‌ها راحت‌تر کرده است.
سرمایه‌ای که در بخش لانچ‌پول قرار می‌دهید باید BNB، BUSD و یا آلت‌کوین‌های مرتبط باشد، در عوض بایننس توکن‌هایی که قرار است لیست شود را به عنوان پاداش به شما می‌دهد.
صندوق بایننس کوین (BNB Vault)
یکی از بهترین انواع سود که در بایننس ارن می‌توانید کسب کنید استفاده از پلن صندوق بایننس کوین می‌باشد. این پلن درواقع ترکیبی از پلن‌های پس‌انداز منعطف، سهام‌گذاری DeFi و لانچ‌پول به حساب می‌آید.
روش کار بسیار ساده است با خرید BNB و نگه‌داری آن به صندوق بایننس کوین دسترسی خواهید داشت، سود شما از روز پس از تهیه‌ صندوق به صورت روزانه به حساب شما ارسال می‌شود و شما هر وقت بخواهید می‌توانید دارایی خود را از صندوق بیرون بیاورید.
پس به جای اینکه BNBهای خود را به کیف پول انتقال دهید می‌توانید با نگه‌داری آن‌ها در این صندو‌ها از سود آن نیز بهره‌مند شوید.
برای برداشت دارایی خود، با استفاده از دو روش بازخرید سریع و استاندارد می‌توانید دارایی خود را دریافت کنید. در روش بازخرید سریع دارایی شما همان لحظه برای شما ارسال خواهد شد، ولی شما سود آن روز را دریافت نمی‌کنید، و در صورتی که حالت استاندارد را انتخاب کنید سود روز جاری نیز برای شما محاسبه می‌شود و دارایی اولیه و سودتان روز بعد به حساب شما ارسال خواهد شد.
Fixed Terms سرمایه گذاری در دوره های ثابت

پس‌انداز ثابت (Fixed Saving)
اگر برای مدت ۷ تا ۹۰ روز آینده به دارایی خود نیاز ندارید، می‌توانید با استفاده از یکی از دوره‌های زمانی که در این پلن قرار دارد (۷، ۱۴، ۳۰ و ۹۰ روزه) یک درآمد مشخص را برای خود داشته باشید.
توجه داشته باشید با انتخاب این پلن با توجه به دوره‌ زمانی که انتخاب می‌کنید امکان برداشت در طول دوره را نخواهید داشت. این پلن با وجود محدودیتی که ایجاد می‌کند سود بیشتری را نسبت به پلن پس‌انداز منعطف برای شما در نظر می‌گیرد.
در روش پس‌انداز ثابت، استیکینگ بر روی استیبل کوین‌ها مانند تتر، BUSD و یا USDC انجام می‌شود.
سهام‌گذاری (Staking)
به طور کلی استیکینگ در ارزهای دیجیتال یک روش دیگر در استخراج ارزها می‌باشد، در این روش بدون نیاز به ابزارهای سخت‌افزاری گران‌قیمت و مشکل استهلاک دستگاه‌ها و همچنین عدم نیاز به تامین برق پرقدرت برای ماین کردن قادر خواهید بود رمز ارز به دست آورید.
استیکینگ در بایننس ارن یعنی خرید و نگه‌داری رمز ارز در کیف‌پول اسپات بایننس با هدف پشتیبانی از یک شبکه‌ بلاک‌چین.
در این صورت به عنوان یک گره در شبکه‌ بلاک‌چین شناخته شده و به تامین امنیت شبکه‌ بلاک‌چین کمک خواهید کرد و در عوض سود دریافت می‌کنید.
در سیستم سهام‌گذاری بایننس ارن متعهد می‌شوید که برای مدت زمانی که می‌توانید بازه‌ آن را انتخاب کنید دارایی خود را قفل کنید.
برای برخی از ارزهای دیجیتال این امکان به صورت منعطف وجود دارد، به این معنا که هر زمان اراده کنند، می‌توانند دارایی خود را بیرون بیاورند.
Activities
در این روش می‌توانید ارزهایی که تقاضای بالا و عرضه‌ کمی دارند را به عنوان وام نزد صرافی، سپرده‌گذاری کنید. گاهی فعالیت‌های وام دهی در تب Activities به نمایش در می‌آیند.
این نوع فعالیت‌ها کم و پرتقاضا هستند پس اگر قصد شرکت در آن‌ها را دارید باید سرعت عمل داشته باشید. نرخ سود این روش نسبت به سایر روش‌ها بالاتر است.
۲ Staking
برای بهره بردن از این روش باید مقدار معینی از ارز اتر را برای پشتیبانی از شبکه‌ بلاک‌چین اتریوم۲  در والت صرافی داشته باشید. درواقع شما به عنوان یک نود یا گره، امنیت این شبکه را تامین خواهید کرد.
اتریوم مبتنی بر الگوریتم اثبات کار بود ولی به علت محدودیت‌ها اقدام به راه‌اندازی ETH.2 کرده و الگوریتم خود را به اثبات سهام تغییر داده است.
سرمایه گذاری در محصولات پر ریسکHigh-Risk Products

DeFi Staking
شما می‌توانید با تهیه‌ یک سری رمز ارز که صرافی بایننس مشخص کرده است، در این طرح شرکت کنید و از آن سود سالیانه دریافت کنید.
دارایی شما در اختیار شرکت‌های وام دهی قرار میگیرد و در عوض شما سود سالانه دریافت خواهید کرد.
صرافی بایننس در این قسمت یک هشدار قرار داده است که در آن به بیان می‌کند که بایننس در تلاش است، بهترین پروژه‌های استخراج دیفای را در اختیار کاربران بگذارد، با این حال بایننس فقط به عنوان یک پلتفرم عمل کرده و مسئولیتی در قبال امنیت پروژه‌ها ندارد.
پس اگر به هر دلیلی اتفاقی برای شرکت‌ها و مراکز پیش بیاید، صرافی بایننس از پیش سلب مسئولیت کرده بود.
Dual Investment سرمایه‌گذاری دوگانه
 در این روش، شما می‌توانید کوین یا توکن خود را به صورت دوجانبه سرمایه‌گذاری کنید. بیشتر افرادی که می‌خواهند از نوسانات بازار رمز ارزها که گاهی خیلی شدید هم هستند، در امان باشند از این روش سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند.
در نظر بگیرید قیمت اعمال Strike Price بیت‌کوین امروز ۶۰,۰۰۰ تتر است. و شما میخواهید با سود سالانه ۲۰ درصد روی یک بیت‌کوین سرمایه‌گذاری دو جانبه انجام دهید.
اگر در پایان دوره‌ ۳۱ روزه قیمت بیتکوین کاهش پیدا کند، سود شما بر اساس بیتکوین پرداخت خواهد شد که چیزی نزدیک به ۱,۰۱۷ بیتکوین میباشد. در این حالت با اینکه قیمت بیتکوین شما پایین آمده است، مقدار ۰.۰۱۷ بیت‌کوین به دست آورده‌اید.

۱ + (۳۱/ ۳۶۵ * ۲۰%) BTC = 1.017 BTC

و اما اگر قیمت بیتکوین روند صعودی در پیش گیرد، سود شما بر اساس تتر محاسبه خواهد شد.
با توجه به میزان سود سالانه، درصد سود و قیمت اعمال، شما ۶۱۰۲۰ تتر دریافت خواهید کرد، و بیت‌کوینی که سرمایه‌گذاری کرده بودید به صرافی می‌رسد به همین علت این روش جز روش‌های پرریسک دسته‌بندی شده است. در این صورت اگر قیمت بیتکوین مثلا ۷۰,۰۰۰ دلار شده باشد در واقع شما ضرر کرده‌اید.
فرمول‌های محاسبه‌ سود:

۶۰,۰۰۰ + (۳۱/۳۶۵*۲۰%)*۶۰,۰۰۰ USDT= 60,000 + 1.7% * 60,000 = 61020 USDT

Liquid Swap مبادله‌ نقدینگی
در حقیقت مبادله‌ نقدینگی یک استخر نقدینگی می‌باشد که بر اساس AMM یا همان ساخت خودکار بازار توسعه پیدا کرده است. در حقیقت در Liquid Swap ارزها بدون پرداخت هزینه‌ تراکنش می‌توانند باهم مبادله شوند.
شما با تزریق نقدینگی در این استخرها می‌توانید سود دریافت کنید. استخرهایی که می‌توانید در تامین نقدینگی آن‌ها سهیم باشید، سطوح ریسک و بازده‌های متفاوت دارند، شما با مطالعه‌ ویژگی‌های هر استخر می‌توانید بهترین را برای خود انتخاب کنید.
سخن آخر
ما قصد داشتیم در این مطلب چند روش برای داشتن درآمد منفعل را به شما معرفی کنیم، اگر هولدر ارزهای دیجیتال هستید با استفاده از یک یا چند روشی که معرفی شد می‌توانید درآمدی هرچند کم داشته باشد، درآمدی که لازم نیست برای داشتنش کار خاصی انجام دهید.
بایننس ارن با استفاده از دارایی‌های شما که فعلا قصد برداشت یا ترید با آن را ندارید، کارهایی انجام می‌دهد و در عوض شما سود آن را دریافت خواهید کرد.
معامله‌ برد-برد

ترتیبی که برای خواندن مقالات” رمز ارز “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *