تحلیل قیمت بیت کوین؛ در چه صورت بازار بیشتر سقوط می‌کند؟

قیمت بیت کوین روز گذشته با اصلاحی شدید همراه شد و در حال حاضر پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA50) معامله می‌شود. این اولین بار در شش ماه گذشته است که قیمت بیت کوین به این ناحیه سقوط می‌کند. تحلیل‌گران معتقدند اگر قیمت زیر این ناحیه تثبیت شود، راه برای سقوط بیشتر هموار می‌شود.
به گزارش کوین دسک، با وجود اینکه سقوط قیمت اخیر یک اصلاح نسبتاً طبیعی در بازارهای صعودی به حساب می‌آید، یکی از تحلیل‌گران معتقد است که تثبیت قیمت زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه می‌تواند باعث تداول روند نزولی شود.
کتی استاکتون (Katie Stockton)، تحلیل‌گر و از مدیران ارشد فیرلند استراتژیز (Fairland Strategies)، در ارتباط با وضعیت بیت کوین نوشت:
اصولاً از دست رفتن شتاب صعودی، کوتاه‌مدت است، ولی اگر چندین کندل پایین‌تر از میانگین ساده متحرک ۵۰ روزه بسته شود، می‌توان آن را دلیلی بر آغاز نوسانات عرضی دانست.
بیت کوین در حال حاضر در محدوده ۵۶,۷۰۰ دلاری معامله می‌شود. این رمز ارز روز گذشته و در طول ساعات کاری بازارهای آسیایی با سقوطی ۸,۰۰۰ دلاری، تا ۵۲,۱۴۸ دلار سقوط کرد. این در حالی است که میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در محدوده ۵۶,۲۸۳ دلار قرار دارد.
نمودار قیمت بیت کوین
به‌عقیده استاکتون، بسته‌شدن کندل‌های روزانه پیاپی در پایین‌تر از این میانگین متحرک، ممکن است راه را برای سقوط به حمایت پایین‌تر در نزدیکی ۴۲,۰۰۰ دلار هموار کند.
میانگین‌های متحرک ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه، از جمله پراهمیت‌ترین میانگین‌های متحرکی هستند که معامله‌گران در تحلیل‌های خود استفاده می‌کنند. افت قیمت به زیر این میانگین‌های متحرک ساده، بازار را به‌سمت فروش بیشتر و به‌تبع آن، سقوط بیشتر هدایت می‌کند.
روی کاغذ، کندل‌های روزانه برای بازار ارزهای دیجیتال که ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته باز هستند، تعریفی ندارند. این گونه کندل‌ها معمولاً در بازارهای سهام که دارای ساعات کاری مشخص هستند، مصداق دارد؛ اما سایت‌های تحلیلی و وب‌سایت‌هایی که خدمات این چنینی ارائه می‌کنند، در ساعت ۲۴ به‌وقت جهانی، کندل‌های روزانه تازه رسم می‌کنند. تحلیل‌گران هم با تکیه بر داده‌های این نمودارها، روند بازار را پیش‌بینی می‌کنند.
علیرغم سقوط شدید قیمت بیت کوین، قیمت این رمز ارز از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال، ۹۰ درصد بیشتر شده است. استاکتون در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌گوید:
فکر می‌کنیم این کاهش قیمت، بیش از آنکه یک نقطه عطف نزولی باشد، یک ضد روند است؛ چراکه پس از جهشی که به اوج تاریخی جدید ختم شد، اتفاق افتاده است.
استاکتون در ادامه گفت که اگر قیمت بیت کوین زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه هم بماند، باز هم احتمال شکستن ۶۹,۰۰۰ دلار وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *