تحلیل قیمت لایت کوین؛ آیا انفجار قیمتی در راه است؟

علیرغم اینکه لایت کوین همواره در میان ۱۰ ارز برتر بازار بوده است، ولی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، شاهد عملکرد بسیار ضعیف این رمز ارز بودیم؛ اما به نظر می‌رسد که اوضاع در حال تغییر باشد. به‌گفته کارشناسان، لایت کوین می‌تواند دوباره وارد روند صعودی شود.
به گزارش نیوزبی‌تی‌سی، جفت ارز لایت کوین/بیت کوین در وضعیتی است که ممکن است یک جهش بسیار قدرتمند را تجربه کند. کارشناسان می‌گویند این جهش در کوتاه‌مدت و میان‌مدت خواهد بود و اوضاع تکنیکال لایت کوین آماده این نوسانات است.
سابقه طولانی در ۱۰ ارز برتر بازار
بازار ارزهای دیجیتال مدام در حال تغییر است. با نگاهی به جدول ارزها به‌راحتی می‌توان فهمید که نسبت به سال گذشته، شاهد تغییرات گسترده‌ای بوده‌ایم. ارزهای دیجیتال که در چرخه صعودی قبلی جزو ۱۰ ارز برتر بودند، حالا دیگر فروغی ندارند.
به‌عنوان مثال، ریپل که مدت‌ها رتبه ۳ بازار را در اختیار داشت، در چرخه صعودی امسال، تا نزدیکی رتبه ۱۰ هم سقوط کرد. شایان ذکر است که این رمز ارز تا حد زیادی احیا شده است.
به مانند ریپل، لایت کوین هم از جمله ارزهایی بوده است که نادیده گرفته شده است. لایت کوین که از آن به‌عنوان نقره دیجیتال یاد می‌شود، هنوز موفق نشده است که اوج تاریخی جدیدی را ثبت کند؛ اما کارشناسان معتقدند وضعیت تکنیکال این رمز ارز به‌گونه‌ای است که نوبت به آن رسیده است!
نمودار قیمت لایت کوین
لایت کوین در تایم‌فریم ماهانه آماده جهش
لایت کوین که از بخشی از کدهای بیت کوین در ساختار خود استفاده می‌کند، همواره به‌عنوان نقره دیجیتال شناخته شده است. بیت کوین به‌عنوان طلای دیجیتال موفق شده است تا ارزش بازار خود را به بیش از ۱ تریلیون دلار برساند، ولی لایت کوین با فاصله زیادی از بیت کوین در حرکت است. این در حالی است که شاخص‌های تکنیکال نوید رشد قابل توجه لایت کوین در مقابل بیت کوین را نشان می‌دهند.
اگر تغییر روند لایت کوین از همین حالا و به‌طور کامل شروع شود، می‌توان گفت که شاخص تی‌دی ۱۳ (TD ۱۳)، با قدرت کف قیمت را نشان می‌دهد. از سوی دیگر شاخص استوکاستیک (Stochastic) پس از دو سال توقف در محدوده کف، وارد محدوده صعودی شده است. شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم فریم هم برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ به محدوده حمایتی وارد شده است.
مکدی (MACD) لگاریتمی هم صعودی است و به‌تازگی یک تقاطع صعودی را شکل داده است. این شاخص نشان می‌دهد که احتمال صعود قوی است. با تمام این تفاسیر نقطه عطف قیمت لایت کوین نزدیک است.
روند صعودی پیشین لایت کوین در سال ۲۰۱۷ باعث شد تا اوج تاریخی این رمز ارز ثبت شود. این احتمال وجود دارد که پس از مدت‌ها، نقره دیجیتال فرصت عرض‌اندام داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *