رمز ارز بیت کوین اس وی چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای بیت کوین اس وی

نمودار بیت کوین اس وی

بیت کوین اس وی Bitcoin SV کوتاه شده عبارت Bitcoin Satoshi Vision بوده و یکی از بحث‌برانگیزترین کوین‌ها در فضای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. علاقه معامله‌گران بازار نسبت به این رمزارز سبب شده تا شاهد حجم گسترده معاملات رمز ارز بیت کوین اس وی در سراسر بازار باشیم.
در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۰ Genesis توسط تیم Bitcoin SV به‌صورت موفقیت‌آمیز فعال شد؛ این آلت‌کوین بر اساس آنچه در سال ۲۰۰۸ در وایت پیپر بیت‌کوین آمده؛ به دیدگاه اصلی Satoshi Nakamoto نزدیک شده است. به همین دلیل برخی بر این عقیده هستند که رمز ارز Bitcoin SV، بیت‌کوین اصلی، با پروتکل اصلی بیت‌کوین است.
بر اساس ادعای توسعه‌دهندگان این امر علاوه بر اینکه اجازه مقیاس‌پذیری بالا Bitcoin SV را می‌دهد؛ سبب می‌شود تا بیت کوین اس وی امن‌تر و پایدارتر نیز بماند. باوجوداینکه بیت کوین SV خود را به‌عنوان بیت‌کوین اصلی معرفی می‌کند؛ بسیاری از افراد با این ادعا مخالف هستند. به‌هرحال، این اولین‌بار نیست که یک پروژه چنین ادعایی را مطرح می‌کند، اما می‌توان گفت بیت کوین اس وی نسبت به سایرین شایستگی‌های بیشتری دارد.
بیت کوین اس وی توسط تاجر و دانشمند جنجالی استرالیایی به نام Craig Wright تأسیس شده و هدایت می‌شود. این فرد به طور علنی ادعا کرده که عضو اصلی تیم ایجادکننده بیت‌کوین و هویت پشت نام مستعار Nakamoto  است. بسیاری از رسانه‌ها و جامعه کریپتوکارنسی این ادعا را نادرست می‌دانند.
تاریخچه رمز ارز بیت کوین اس وی
Bitcoin SV نتیجه اتفاقات پیش‌آمده در بلاک‌چین Bitcoin است. همه چیز از آنجایی شروع شد که بلاک‌چین بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ دچار یک هارد فورک شد. در نتیجه این اتفاق شبکه Bitcoin تقسیم شده و یک آلت‌کوین جدید به نام Bitcoin Cash به وجود آمد.
اما نزدیک به یک سال بعد در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸، به دلیل تفاوت در دیدگاه چگونگی تکامل بلاک‌چین Bitcoin Cash، این بلاک‌چین نیز متحمل هارد فورک شده و در نتیجه آن، یک ارز رمزنگاری جدید به نام Bitcoin SV ایجاد شد.
ویژگی‌ های رمز ارز بیت کوین اس وی
پیش از هر چیزی، تیم Bitcoin SV قول یک پروتکل پایدار را داده و یکی از اهداف آن بازگرداندن بیت‌کوین به نسخه ۰.۱ پروتکل‌های ساتوشی است. این بدان معناست که امکان فعال‌سازی مجدد کدهای ساتوشی و همچنین امکان حذف محدودیت‌های مصنوعی اعمال شده نیز وجود خواهد داشت. بیت کوین SV با ارائه یک پایه بسیار محکم، به مشاغل جهانی امکان می‌دهد تا با اطمینان خاطر برنامه‌ها و پروژه‌های قوی خود را ایجاد کنند.
علاوه بر این، BSV می‌تواند یک شبکه مقیاس‌پذیر بزرگ باشد. در به‌روزرسانی که در تاریخ نوامبر ۲۰۱۸ انجام شد، BCH بلاک کپ پیش‌فرض خود را به ۳۲ مگابایت محدود کرد. اما از آنجایی که هدف BSV حذف کامل محدودیت‌های بلاک کپ است؛ Bitcoin SV بلاک کپ پیش‌فرض خود را تا ۱۲۸ مگابایت افزایش داده و امیدوار است تا در آینده شاهد سایز ۱.۲ GB بلاک کپ باشد.
بر اساس گزارش‌ها، Bitcoin SV به طور متوسط ۳۰۰ تراکنش در ثانیه انجام داده و حداکثر ظرفیت آن در شبکه اصلی برابر با ۲۸۰۰ تراکنش در ثانیه است. همچنین بر اساس ادعای این تیم، به دلیل اندازه نامحدود بلاک، Gigabit Testnet می‌تواند تا ۵۵۰۰ تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند.
مزایا و معایب این رمز ارز
در ادامه به مهم‌ترین مزایا و معایب رمز ارز بیت کوین اس وی اشاره می‌کنیم:
مزایا

تراکنش‌های بسیار سریع
پتانسیل عظیم مقیاس‌پذیری
کاربرد بسیار بالای توکن‌ها، قراردادهای هوشمند و…
پشتیبانی قوی از توسعه‌دهندگان
یکی از مهم‌ترین مزایای BSV افزایش قابل‌توجه اندازه بلاک است، چراکه این امر سبب می‌شود تا Bitcoin SV نسبت به بیت‌کوین اصلی و یا حتی بیت‌کوین کش نیز Future-Proofتر باشد.
Bitcoin SV نسبت به Bitcoin موقعیت بهتری برای انجام معاملات روزانه داشته و می‌تواند به تراکنش‌های بیشتری رسیدگی کند.
یکی دیگر از زمینه‌هایی که Bitcoin SV در آن پیشرفت داشته، پایین نگه‌داشتن کارمزدها است. به همین ترتیب هزینه‌های تراکنش در بیت کوین اس وی کمتر از Bitcoin Cash و Bitcoin اصلی است.
درصورتی‌که این رمزارز به طور کامل مورد استقبال بازار سرمایه‌گذاری قرار گیرد؛ پتانسیل بسیار بالایی در بیت کوین اس وی وجود خواهد داشت.

معایب

صرافی‌های بسیاری از رمز ارز بیت کوین اس وی پشتیبانی نمی‌کنند.
از پتانسیل کامل Bitcoin SV استفاده نشده است.
حجم Bitcoin SV نسبت به بیت‌کوین بسیار پایین‌تر بوده و این امر BSV را در نقطه‌ضعف قرار می‌دهد.

نحوه عملکرد رمز ارز بیت کوین اس وی
باوجوداینکه Bitcoin، Bitcoin Cash و Bitcoin SV نام مشترکی دارند، اما همه آنها ارزهای دیجیتال متفاوتی هستند. بااین‌حال قسمت اعظم منطق رمز ارز بیت کوین اس وی تقریباً مشابه با Bitcoin است. برای مثال، Bitcoin SV نیز از Satoshis استفاده کرده و ۲۱ میلیون بلاک دارد. به‌طورکلی هدف BSV بازگرداندن ایده‌های اصلی Nakamoto است.
از آنجایی که بیت کوین اس وی نتیجه یک هارد فورک است، سوالی که ممکن است مطرح شود این است که “آیا در آینده مجددا شاهد هارد فورک‌های بیشتری خواهیم بود؟” اگرچه پاسخ قطعی در این رابطه وجود ندارد، اما اگر هارد فورک‌های بیشتری رخ دهد، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال اعتماد خود را نسبت به این فضا از دست خواهند داد.
Bitcoin SV از الگوریتم استخراج خاص SHA-256 به‌عنوان دو شبکه دیگر بیت‌کوین استفاده می‌کند. این بدان معناست که علی‌رغم تفاوت‌ها، الگوریتم استخراج در همه بیت‌کوین‌ها یکسان است. به دلیل یکسان بودن الگوریتم استخراج در همه موارد؛ فرایند استخراج نیز در میان آنها تقریباً مشابه است.
این موضوع نشان‌دهنده این است که اگر یک ماینر تنها یک نوع بیت‌کوین (BTC، BCH یا BSV) را برای استخراج انتخاب نکرده باشد، این امکان برای وی وجود دارد تا بر اساس میزان سودآوری؛ برای انجام استخراج، از میان هرکدام از بیت‌کوین‌ها انتخاب کند.
کاربردهای این رمز ارز
رمز ارز بیت کوین اس وی فراتر از یک رمز ارز معمول برای پرداخت‌های جهانی است. همچنین یک دفتر کل تغییرناپذیر جهانی بوده و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا از آن برای تقویت برنامه‌های بلاک‌چین استفاده کنند. این امر سبب تغییر کسب‌و‌کار این شرکت‌ها به شیوه‌های جدید و هیجان‌انگیز خواهد شد.
Bitcoin Satoshi Vision تنها پروتکلی است که می‌تواند قدرت واقعی فناوری بلاک‌چین را آشکار کند. با استفاده از طرح اصلی بیت‌کوین که در وایت پیپر توضیح داده شده و پروتکل اصلی بیت‌کوین را قفل کرده است؛ Bitcoin SV به توسعه‌دهندگان برنامه و شرکت‌های بزرگ این امکان را می‌دهد تا بر اساس یک بلاک‌چین پایدار و مقرراتی، همانند کسب‌وکارهایی که سال‌ها بر روی یک پروتکل پایدار اینترنت ساخته شده‌اند، کار کنند.
کیف پول‌ های مناسب رمز ارز بیت کوین اس وی
طبق نظر کارشناسان ذخیره رمزارز خریداری شده در کیف پول صرافی خطر هک شدن و ازدست‌رفتن دارایی را بالا می‌برد. ازاین‌جهت بهتر است تنها بخشی از دارایی رمزنگاری شده خود را برای انجام معاملات روزانه در حساب کاربری صرافی نگه‌داشته و حجم اصلی دارایی را در یک کیف پول‌های دیجیتالی معتبر ذخیره کنید. در ادامه با کیف پول‌های پشتیبان رمز ارز بیت کوین اس وی آشنا می‌شویم:
بهترین کیف پول‌های گرم
کیف پول گرم به نرم‌افزاری گفته می‌شود که در دسکتاپ، لپ‌تاپ، موبایل و لپ‌تاپ نصب شده و با اتصال به اینترنت امکان مدیریت دارایی رمزنگاری شده را به کاربری می‌دهد. از طرف دیگر نمونه‌های وب‌سایت مانند کیف پول‌های ارائه شده توسط صرافی‌های رمزنگاری شده نیز در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. کیف پول‌های گرمی که امکان ذخیره، مدیرت، ارسال و دریافت Bitcoin SV را فراهم کرده‌اند؛ عبارت‌اند از:

Atomic Wallet
Guarda Wallet
Electrum SV
Exodus Wallet
Coinomi Wallet
CentBee
Edge Wallet
HandCash Wallet
Bitpie

بهترین کیف پول‌های سرد
کیف پول‌های سرد دستگاه‌های فیزیکی مشابه USB هستند که توسط کمپانی‌های معتبر طراحی و عرضه می‌شوند. از آنجایی که این نوع کیف پول مستقیماً به اینترنت متصل نمی‌شود، نسبت به کیف پول‌های گرم امنیت بالایی را برای دارایی کاربران محیا می‌کنند. تعدادی از کیف پول‌های سخت‌افزاری که توسط آنها امکان ذخیره، مدیرت، ارسال و دریافت BSV را وجود دارد، عبارتند از:

Ledger Nano S
Ledger Nano X

صرافی‌ های پشتیبان کننده
رمز ارز بیت کوین اس وی توسط بسیاری از صرافی‌های رمزنگاری شده معتبر (به‌استثنای Binance) لیست شده است. شما می‌توانید پس از ثبت‌نام در هر یک از صرافی‌های پشتیبان Bitcoin SV؛ این رمزارز را خریدوفروش کنید. در ادامه به نام تعدادی از صرافی‌های معتبری که Bitcoin SV را در دسترس کاربران قرار داده‌اند، اشاره می‌کنیم:

Coinbase
Shakepay
com
Kucoin
Huobi
Coinmama
Bitpanda

خرید رمز ارز بیت کوین اس وی
بهترین راه برای خرید رمز ارز بیت کوین اس وی و به‌طورکلی تمام ارزهای دیجیتال استفاده از صرافی‌های دیجیتالی است. در سال‌های اخیر صرافی‌های رمزنگاری شده به طور گسترده‌ در سراسر جهان از جمله ایران تأسیس شده‌ و به کاربران خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند. بنابراین، درصورتی‌که مایل به خرید بیت کوین اس وی هستید لازم است ابتدا صرافی‌های پشتیبان این رمزارز را شناسایی کرده و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

ثبت‌نام در صرافی که این رمزارز را در دسترس قرار داده است.
شارژ حساب کاربری صرافی از طریق ارز فیات یا ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین و اتریوم
ورود به صفحه معاملات صرافی مدنظر
انتخاب جفت معاملاتی Bitcoin SV (با ارز فیات یا سایر ارزهای دیجیتال)
مراجعه به باکس مربوط به ثبت سفارش
انتخاب یکی از روش‌های معاملاتی Market، Limit یا Stop Limit
مشخص‌کردن میزان رمزارز BSV و نهایی کردن سفارش

عوامل تأثیرگذار بر قیمت این رمز ارز
مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت یک رمز ارز میزان تقاضای بازار است. تقاضای زیاد خریداران ارزش یک رمزارز را بالا می‌برد. همین‌طور برعکس، اگر میزان عرضه یک کوین بالا و میزان تقاضای بازار کم باشد، ارزش آن نیز کاهش خواهد یافت؛ بنابراین، می‌توان گفت موفقیت یک پروژه رمزنگاری شده، پذیرش جمعی و پیشینه سرمایه‌گذاران و افرادی که پشت آن هستند، سبب جلب اعتماد کاربران و افزایش تقاضای خرید شده و بر میزان تقاضا اثر می‌گذارد.
علاوه بر عرضه و تقاضا عوامل مهم دیگری بر قیمت Bitcoin SV و به‌طورکلی ارزهای دیجیتال مؤثر هستند. تعدادی از این عوامل عبارتند از:

تورم ارزهای فیات
هزینه تولید رمزارز
وضع قوانین و مقررات جدید در خصوص بازار ارزهای دیجیتال (قوانین مثبت و منفی)
شایعات و اخبار غلط
اظهارنظر افراد تأثیرگذار

آینده رمز ارز بیت کوین اس وی
اصولاً به دلیل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال پیش‌بینی روند قیمت کوین‌های مختلف کار آسانی نیست. بااین‌حال درصورتی‌که قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت دارید بهتر است ابتدا پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان را بررسی کرده و سپس بر اساس آن برای سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری کنید. در جدول زیر پیش‌بینی کارشناسان بازار در خصوص قیمت Bitcoin SV را تا پایان ۲۰۳۰ مشاهده می‌کنید:

نتیجه‌ گیری
بلاک‌چین Bitcoin SV در سال ۲۰۱۸ در نتیجه هارد فورک بلاک‌چین بیت‌کوین کش ایجاد شده است. رمزارز بومی این بلاک‌چین رمز ارز بیت کوین اس وی است. شما می‌توانید این رمزارز را از طریق صرافی‌های معتبری همچون Coinbase و KuCoin خریداری کرده و سپس دارایی رمزنگاری شده خود را در کیف پول‌های سردوگرم دیجیتالی ذخیره و مدیریت کنید. بر اساس پیش‌بینی کارشناسان این رمزارز آینده روشنی داشته و روند قیمت آن نیز صعودی خواهد بود.
سؤالات متداول

رمز ارز Bitcoin SV چطور ایجاد شده است؟

رمز ارز بیت کوین اس وی در نتیجه هارد فورک بلاک‌چین بیت‌کوین کش ایجاد شده است

چطور می‌توان رمز ارز Bitcoin SV را خریداری کرد؟

مانند سایر ارزهای دیجیتال، شما می‌توانید بیت کوین اس وی را از طریق صرافی‌های معتبر رمزنگاری شده خریدوفروش کنید.

چطور می‌توان دارایی بیت کوین اس وی خود را نگهداری و ذخیره کرد؟

پس از آنکه از طریق یک صرافی رمز ارز مدنظر مانند Bitcoin SV را خریداری کردید، بهتر است برای افزایش امنیت، دارایی رمزنگاری شده خود را از حساب صرافی خارج کرده و به یک کیف پول مطمئن انتقال دهید. اصولاً کیف پول‌های سرد سخت‌افزاری نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری امنیت بالاتری داشته و برای نگهداری طولانی‌مدت دارایی‌های دیجیتالی گزینه مناسب‌تری هستند.

کدام صرافی‌های از رمز ارز بیت کوین اس وی پشتیبانی می‌کنند؟

Coinbase
Shakepay
com
Kucoin
Huobi
Coinmama
Bitpanda

کدام کیف پول‌های دیجیتالی از Bitcoin SV پشتیبانی می‌کنند؟

Atomic Wallet
Guarda Wallet
Electrum SV
Exodus Wallet
Coinomi Wallet
CentBee
Edge Wallet
HandCash Wallet
Bitpie

آینده Bitcoin SV چگونه است؟

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده رمز ارز Bitcoin SV آینده روشنی داشته و احتمالا متوسط قیمت این رمزارز تا پایان سال ۲۰۳۰ به ۶.۱۷۳.۶۷ $ خواهد رسید.

چه عواملی بر قیمت رمز ارز بیت کوین اس وی تأثیر می‌گذارد؟

پذیرش جمعی و افزایش اقبال عمومی به خرید و سرمایه‌گذاری در رمزارز Bitcoin SV سبب افزایش تقاضای خرید و در نتیجه افزایش قیمت آن می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت مؤثرترین عامل بر تغییر قیمت Bitcoin SV و به‌طورکلی تمام رمزارزها میزان عرضه و تقاضا است.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع کوین ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *