رمز ارز دیسنترا لند چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای دیسنترا لند

نمودار دیسنترا لند

معرفی رمز ارز دیسنترا لند
حتما شما هم متوجه شده‌اید که زندگی‌های ما تا چه اندازه با دنیای دیجیتال درهم آمیخته شده است. با گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال این آمیختگی بیشتر هم شده است، برخی معتقدند که ارزهای دیجیتال آینده‌ی اقتصاد دنیا را به دست خواهند گرفت. دیسنترالند که قرار است در این مطلب به آن بپردازیم شما را با یک دنیای واقعیت مجازی اما از نوع غیرمتمرکز و بر پایه‌ی بلاک چین آشنا می‌کند. رمز ارز دیسنترالند Decentraland درواقع یک بازی است و شاید بتوان آن را با بازی Second Life هم مقایسه کرد، اما دیسنترالند از بلاک چین استفاده می‌کند و همین موضوع تفاوت عمده را میان این دو بازی به وجود می‌آورد.
در این پلتفرم کاربران با خرید زمین، ساخت و هر آنچه در دنیای واقعی قادر به انجام آن هستیم به کسب درآمد می‌پردازند. پس اگر به بازی‌های کامپیوتری و ارزهای دیجیتال علاقه دارید این پلتفرم مخصوص شما است که از بازی خود لذت ببرید و در عین حال به کسب درآمد هم بپردازید.در این مطلب سعی می‌کنیم تمام ویژگی‌های این پلتفرم منحصربه فرد و توکن اصلی آن یعنی توکن مانا که مبتنی بر استاندارد ERC-20 است را شرح دهیم.
معرفی بنیان گذاران رمز ارز دیسنترا لند Decentraland
پلتفرم Decentraland در اواخر سال ۹۸ شمسی معادل ماه فوریه سال ۲۰۲۰ توسط آری میلیش (Ari Meilich) و استبان اوردانو (Esteban Ordano) به دنیای ارزهای دیجیتال ورود کرد. البته سازمان خودگردان غیرمتمرکز این پلتفرم با کمی تاخیر و مدتی پس از ارائه‌ی پلتفرم اصلی شروع به کار کرد. هر دو بنیان‌ گذار این پلتفرم و توکن‌های آن پیش از طراحی این پلتفرم، سابقه‌ی فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال را به صورت حرفه‌ای در کارنامه‌ی خود دارند. در ادامه به شرح فعالیت‌های هر دو بنیان گذار خواهیم پرداخت.فعالیت در پروژه‌های استریمیوم (Streamium) که یک پلتفرم پخش ویدئو همانند یوتیوب است که کانال‌های پرداختی بیت کوین در آن اعمال شده است. همچنین بیت کور (Bitcore) یک برنامه‌ی کامل برای بیت کوین و دیگر ارزهای مبتنی بر بلاک چین است. این دو پروژه نمونه‌هایی از مشارکت آری میلیش و استبان اوردانو در پروژه‌های بلاک چینی مختلف پوده است.
آری میلیش (Ari Meilich)
بنچ‌رایز (Benchrise) که فارغ‌التحصیل رشته‌ی علوم اعصاب و اقتصاد عصبی از دانشگاه نیویورک است، یکی از پلتفرم‌هایی است که آقای آری میلیش تاسیس کرد، کاری که این پلتفرم انجام می‌دهد این است که با توجه به آخرین پروژه‌های درخواستی مشتریان و ارتباطات آنها، استعدادهای برتر در هر زمینه کشف شده و با آنها ارتباط برقرار می‌شد. تحلیل‌گری در شرکت سرمایه‌گذاری CRV نیز یکی از شغل‌های وی به شمار می‌آمد.
استبان اوردانو (Esteban Ordano)
زیپلن سولوشنز (Zepplin Solutions) که با کمک ابزارهایی درون خود از زیرساخت‌های اقتصادی که از فناوری بلاک چین بهره گرفته‌اند حفاظت کرده و کارکرد آنها را وسعت می‌بخشد. بنیان گذار Zepplin Solutions کسی نیست جز استبان اوردانو. البته استبان اوردانو علاوه بر این سابقه فعالیت در گوگل و بیت پی (Bit Pay) را نیز در کارنامه‌ی کاری و حرفه‌ای خود دارد.
در تاریخ ماه آوریل سال ۲۰۲۰ استبان اوردانو و آری میلیش، به عنوان مشاور پروژه در پلتفرم دسنترالند کار خود را در بخش جدیدی آغاز کردند. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که آنها مدیریت پلتفرم را واگذار کردند، DAO یا همان سازمان خودگردان غیرمتمرکز با همکاری بنیاد دیسنترالند (Decentraland Foundation) کار توسعه‌ی پلتفرم را بر عهده دارند. با تمام اینها دیسنترالند به صورت غیرمتمرکز در میان کاربران و یا به عبارتی گیمرهای پلتفرم توزیع شده است و بنیاد دسنترالند و یا سازمان خودگردان غیرمتمرکز مالکیت آن را در اختیار ندارد.
تاریخچه رمز ارز دیسنترا لند

توکن مانا که توکن اصلی پلتفرم دسنترالند به حساب می‌آید در ابتدا با قیمت تقریبی ۰.۰۲ دلار در صرافی‌های رمز ارز معامله می‌شد. اما با رشدی که توانست برای خود رقم بزند تا اوایل سال ۲۰۱۸ قیمت توکن مانا به ۰.۲ رسید که البته پس از آن باز هم تنزل قیمت را تجربه کرد.
به هرحال با نوسانات قیمتی که در تمام بازارهای مالی شاهد آن هستیم، این توکن در محدوده‌های قیمتی ۰.۱ و کمی کمتر و یا کمی بیشتر نوساناتی داشت که البته در اواخر سال ۲۰۲۰ با رشد کلی بازار ارزهای دیجیتال، این رمزارز نیز از این صعود بی‌نصیب نماند و توانست تا ۱.۶۲ در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ نیز قیمت خود را بالا بکشد. البته پس از آن رشد، قیمت توکن مانا باز هم به زیر یک دلار رسید و در محدوده‌ی قیمتی ۰.۴ در صرافی‌ها معامله می‌شد. در حال حاضر توکن مانا با قیمت تقریبی ۰.۶۸ دلار در صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود.
ناگفته نماند که با برگزاری ICO دسنترالند، که در تاریخ ۸ آگوست سال ۲۰۱۷ انجام شد، ۲۴ میلیون دلار تنها در مدت زمان ۳۵ ثانیه جمع‌آوری شد و تیم توسعه‌دهنده توانستند سرمایه لازم را برای پروژه‌ خود به دست آورند. اگر شما هم در ICO دیسنترالند شرکت می‌کردید، می‌توانستید با پرداخت ۲۴ دلار ۱۰۰۰ توکن مانا (توکن اصلی شبکه دیسنترالند) را دریافت کنید. البته پلتفرم بازی غیرمتمرکز و شبکه‌ی دستنرالند در سال ۲۰۲۰ شروع به کار کرد.
ویژگی های رمز ارز دیسنترا لند

رمز ارز دیسنترا لند با بازاری با ارزش تقریبی ۱.۳۲ میلیارد دلار رتبه‌ی ۷۸ از نظر بزرگی بازار را به خود اختصاص داده است و ۰.۰۶ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را سهم خود کرده است.
پلتفرم دیسنترالند (Decentraland) دارای سه توکن مانا (MANA)، لند (Land) و استیت (Estate) است.
تمام توکن‌های پلتفرم دیسنترالند بر روی شبکه‌ی اتریوم پیاده‌سازی شده‌اند.
توکن مانا (MANA) مبتنی بر استاندارد ERC-20 است، در حالی که توکن‌های لند و استیت مبتنی بر استاندارد ERC-721 هستند.
توکن‌های MANA توکن‌های Fungable یا مثلی هستند، به این معنا که همه‌ی توکن‌های MANA مثل هم و هم‌ارزش هستند. اگر شما یک توکن مانا را از کسی قرض بگیرید و ماه بعد بخواهید توکن مانا را به او پس دهید لازم نیست که همان توکنی که قرض گرفته بودید را پس دهید چراکه همه‌ی توکن‌های مانا هم‌ارزش هستند.
توکن‌های لند و استیت Non-Fungable یا NFT هستند و بر اساس استاندارد ERC-721 ساخته‌ شده‌اند، به عبارت دیگر این توکن‌ها منحصر به فرد هستند. یعنی یک توکن استیت با دیگر توکن‌های استیت متفاوت است و هر توکن استیت یا لند منحصر به فرد است و ارزشی متفاوت دارد.

(توکن‌هایی که بر روی شبکه‌ی بلاک چین اتریوم ساخته می‌شوند می‌توانند بر حسب نیاز، از یکی از استانداردهایی که این شبکه در اختیار آنها می‌گذارد بهره‌مند شوند. استاندارد ERC-20 در شبکه‌ی اتریوم مورد استفاده‌ترین استاندارد این شبکه است، اما غیر از ERC-20 استانداردهای دیگری نیز در این شبکه وجود دارد که یکی از آنها ERC-721 است.)
ویژگی های پلتفرم دیسنترا لند

پلتفرم دیسنترالند در ابتدا ۰۰۰/۹۰ توکن لند را ایجاد کرد. البته بنا بر تصمیم تیم مدیریت می‌توان این تعداد را تغییر داد. تمام توکن‌های این پلتفرم در عرضه اولیه که برگذار شد به فروش رفتند.
هر لند معرف یک زمین به مساحت ۳۳ فوت طول و عرض است، ارتفاع این لند بی‌نهایت است و کاربرانی که این لندها را تهیه می‌کنند می‌توانند در محدوده‌ی مشخص شده (۳۳ * ۳۳) ساختمان‌های خود را تا هر ارتفاعی که بخواهند بالا ببرند.(کلمه‌ی انگلیسی لند (Land) به معنای زمین است که در این پلتفرم نیز با همین معنی به کار گرفته شده است.)
همان‌طور که گفته شد تمامی لندها در عرضه اولیه صورت‌گرفته به فروش رسیدند، اما با این حال با پیوستن لندهایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند می‌توان یک استیت را به وجود آورد.
هر کدام از توکن‌های موجود در پلتفرم دیسنترالند قرارداد هوشمند مخصوص به خود را دارد و درواقع همین قرار هوشمند است که آنها را متمایز می‌کند. (کلید خصوصی قرارداد هوشمند توکن MANA توسط آری میلیش (Ari Meilich) و استبان اوردانو (Esteban Ordano) از میان رفته است به این معنا که امکان ایجاد هیچ نوع تغییری در این توکن وجود ندارد.)
قرارداد MANAtoken مربوط به توکن مانا، LANDregistry قرارداد مربوط یه توکن لند و ESTATEregistry قرارداد هوشمند مربوط به توکن استیت در پلتفرم دسنترالند هستند.
پلتفرم مجازی دسنترالند متشکل از ۰۰۰/۹۰ لند است و درواقع تمام فضای دیسنترالند را همین لندها تشکیل داده‌اند، از کنار هم قرار گرفتن چند لند یک استیت به وجود می‌آید.
در دیسنترالند سه توکن وجود دارد، توکن مانا که اصلی‌ترین توکن این پلتفرم است را می‌توان به راحتی از صرافی‌های رمز ارز خریداری کرد. برای داشتن یک لند در پلتفرم دسنترالند می‌توان با استفاده از توکن مانای خریداری شده از صرافی‌ها اقدام به خرید لند کرد. و در نهایت با خرید چند لند مجزا و کنار هم، صاحب استیت و توکن آن نیز خواهید شد.
تمام آیتم‌های پوشیدنی در پلتفرم دسنترالند یک NFT یا توکن منحصر به فرد هستند.
کاربرانی که در پلتفرم دیسنترالند اقدام به خرید لند کرده‌اند می‌توانند با اضافه کردن امکان بازی به آن لند و یا ایجاد فضاهایی مجازی، درآمدی را برای خود داشته باشند.
دیسنترالند یک پلتفرمی است که اگر کمی با آن آشنا شوید متوجه خواهید شد که این پلتفرم بسیار به بازار شباهت دارد و درواقع می‌توان دیسنترالند را یک بازار مجازی به حساب اورد که واحد پرداختی آن رمز ارز دیسنترالند (MANA) است.
کاراکتر شما در این پلتفرم قادر به خرید اقلام بسیار زیاد موجود همچون قاب عکس، حضور در کازینو و یا حتی رفتن به دانشگاه دیسنترالند است.
پلتفرم دیسنترالند هنوز هم در حال توسعه است و کاربران همیشه شاهد تغییرات و اضافه شدن موارد جدید به این پلتفرم هستند.
جنسیس پلازا (Genesis Plaza) بخشی از پلتفرم دسنترالند است که کاربران تازه‌وارد می‌توانند با مراجعه به آن بخش آموزش‌های ابتدایی در رابطه با این پلتفرم را ببینند.
کاربران با داشتن چند Land در پلتفرم دیسنترالند به عنوان Builder یا سازنده شناخته می‌شوند. سازنده‌ها می‌توانند از یک سری مناظر جالبی که به لندهای خود اضافه می‌کنند ظاهری زیبا به لندهای خود ببخشند.(از آنجایی که پلتفرم دیسنترالند Open Source است توسعه‌دهندگان خارج از برنامه نیز می‌توانند به راحتی چنین امکاناتی را به پلتفرم اضافه کنند.)
پس از طراحی و ارائه‌ پلتفرم دیسنترالند، کنترل آن به دست کاربران آن واگذار شد. (DAO)
کاربرانی که توکن MANA داشته باشند و بخواهند در رای‌گیری شرکت کنند، باید ابتدا توکن‌های خود به wMANA تبدیل کرده و سپس رای خود را صادر کنند. ناگفته نماند که توکن‌های درگیر رای‌گیری در شبکه قفل خواهند شد که البته پس از انجام رای‌گیری توکن‌ها آزاد می‌شوند.
کاربرانی که بخواهند از توکن‌های Land و Estate برای رای‌گیری استفاده کنند نیازی به قفل کردن توکن‌های خود ندارند اما باید این توکن‌ها را در DAO ثبت کنند.
علاوه بر DAO هیئتی به نام SAB که متشکل از ۵ نفر منتخب جامعه‌ی دیسنترالند هستند، نیز در این پلتفرم وجود دارد که وظیفه‌ی نظارت بر امنیت قراردادهای هوشمند و همچنین بررسی و کنترل پیشنهادهای حاکمیتی که باید به آنها رای داده شود را برعهده دارد. با این کار کلاه‌برداری‌ها به حداقل می‌رسد و پیشنهادهایی که به رای گذاشته می‌شوند ابتدا توسط این تیم بررسی می‌شوند تا لزوم اجرا و تاثیر آن بر کمک به پیشرفت پلتفرم تایید شود.
دیسنترالند یک جهان مجازی مبتنی بر وب است شما با مراجعه به آدرس play.decentral.org می‌توانید حتی بدون در اختیار داشتن توکن MANA، شروع به فعالیت کنید. البته بهتر است برای ثبت فعالیت‌های انجام شده کیف پول خودتان را به پلتفرم متصل کنید در غیر این صورت فعالیت‌های شما فقط بر روی سیستم شما ذخیره می‌شوند.
رباتی به شکل پرنده توضیحات ابتدایی در زمینه‌ی رفت و آمد را برای شما توضیح می‌دهد. نام این ربات آلیس است. البته اگر شما در بازی‌های رایانه‌ای دیگر بازی کرده باشید نیاز چندانی به راهنما برای حرکت نخواهید داشت.

مزایا و معایب دیسنترا لند
مزایا

امکان کسب سود و داشتن درآمد با استفاده از بازی‌ها، امکانات و یا فضاهایی که در لندهای خریداری شده لحاظ می‌شوند برای کاربران وجود دارد. کاربران همچنین می‌توانند با شرکت در بازی‌ها و مسابقه‌های مختلف، سود قابل توجهی را نیز به دست آورند.
سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) که مدتی پس از انتشار پلتفرم دیسنترالند، کاربران را موظف به کنترل پلتفرم کرد، غیرمتمرکز بودن و اقتصاد آزاد را در محیط پلتفرم تضمین می‌کند.
امکان رای دادن در پلتفرم دیسنترالند با استفاده از توکن‌های آن وجود دارد. هر توکن MANA به اندازه‌ی یک امتیاز و هر توکن لند (LAND) یا استیت (Estate) به میزان ۲۰۰۰ امتیاز ارزش دارد.
هیئت SAB امکان کلاه‌برداری در پلتفرم را بسیار کم می‌کند و پیشنهادهای دریافتی را بررسی می‌کند.
ارزش‌های ایجاد شده در دنیای مجازی غیرمتمرکز دیسنترالند قابلیت انتقال به دنیای واقعی را نیز دارند.
پلتفرم دیسنترالند مبتنی بر وب است و شما به راحتی با مراجعه به وبسایت Play.decentralan.org می‌توانید در این پلتفرم و جهان مجازی شروع به فعالیت کنید، حتی بدون اینکه هیچ توکنی در اختیار داشته باشید.

معایب

افرادی که دارایی بیشتری داشته باشند می‌توانند نسبت به افرادی که توکن کمتری دارند در این پلتفرم موثرتر باشند، چراکه رای آنها ارزش بیشتری دارد و عملکرد پلتفرم همسو با خواست آنها خواهد بود.
علی‌رغم سادگی کار با پلتفرم دیسنترالند این پلتفرم هنوز برای گوشی‌های موبایل طراحی نشده است.
بالا بودن هزینه‌ی گس تراکنش‌ها به دلیل آنکه پلتفرم دسنترالند بر روی شبکه‌ی اتریوم اجرا می‌شود یکی دیگر از نقاط ضعف این پروژه است.
علاوه بر هزینه‌ی زیادی که کاربران برای تراکنش‌ها می‌پردازند، قیمت اقلام قابل خرید همچون لباس در این پلتفرم بالا است و این اقلام قیمتی نزدیک به چند هزار دلار دارند.
علی‌رغم جذابیت فراوان این پلتفرم، هنوز هم فعالیت‌های زیادی در این فضا انجام نمی‌شود و انتظار می‌رود در آینده امکان تعامل در دیسنترالند بیشتر شود.

کاربردهای رمز ارز دیسنترا لند
رمز ارز دیسنترالند یا همان توکن مانا (MANA) برای خرید هر آیتم پوشیدنی در پلتفرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لباس‌ها و دیگر اقلام پوشیدنی برای طراحی کاراکتر (شخصیت) شما در دنیای دسنترالند مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته تعدادی لباس و دیگر آیتم‌ها به صورت رایگان در دسنترالند وجود دارند اما اگر قصد شخصی‌سازی کاراکتر خود در پلتفرم یا به عبارتی آواتار خود را داشته باشید می‌توانید با استفاده از توکن مانا اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنید.
یکی دیگر از کاربردهای توکن مانا امکان رای دادن برای تصمیمات اتخاذ شده در مناطق مختلف دیسنترالند است. کاربران دیسنترالند که توکن MANA را داشته باشند می‌توانند با رای دادن در رابطه با مسائل مطرح شده تصمیم بگیرند. میزان تاثیر رای هر کاربر به میزان دارایی وی از رمز ارز دیسنترالند یعنی توکن مانا وابسته است.کاربران پلتفرم دیسنترالند باید برای خرید هر لند از رمز ارز دیسنترالند یعنی همان توکن مانا استفاده کنند. یکی از بدیهی‌ترین کاربردهای رمز ارز دیسنترالند و هر رمز ارز دیگری خرید و فروش آن در صرافی و کسب سود از اختلاف قیمت آن است.
کیف پول هایی که از رمز ارز دیسنترا لند را ساپورت می‌ کنند
همان‌‌طور که پیش از این نیز بیان کردیم توکن‌های MANA بر اساس استاندارد ERC-20 اتریوم ساخته شده‌اند، در نتیجه دارندگان رمز ارز دیسنترالند (MANA) می‌توانند توکن‌های خود را در کیف پول‌های منطبق با استاندارد ERC-20 نگه‌داری کنند.
کیف پول نرم افزاری متامسک (Metamask)
کیف پول نرم افزاری متامسک یک کیف پول بسیار محبوب است و انتخابی درست برای نگه‌داری اتریوم و توکن‌های ساخته شده بر روی شبکه‌ی اتریوم است. توکن مانا که توکنی ساخته شده بر روی شبکه‌ی بلاک چین اتریوم است را نیز می‌توان در این کیف پول نگه‌داری کرد.
کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)
همان‌طور که احتمالا می‌دانید کیف پول‌های سخت افزاری بهترین انتخاب برای ذخیره‌سازی سرمایه‌های بالا و نگه‌داری دارایی به صورت میان‌مدت و بلند‌مدت هستند. نفوذ و هک کردن کیف پول‌های سخت افزاری کار ساده‌ای نیست و امنیت دارایی شما در این کیف پول‌ها که لجر یکی از بهترین نمونه‌ آنها است، حفظ می‌شود. خوشبختانه کیف پول سخت افزاری لجر از رمز ارز دیسنترالند (توکن مانا) نیز پشتیبانی می‌کند.
کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
کیف پول سخت افزاری ترزور یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری شناخته‌شده و محبوب است که شما می‌توانید توکن‌های مانا خود را با اطمینان خاطر در آن ذخیره کنید.
کیف پول نرم افزاری مای‌اتر ولت (Myetherwallet)
کیف پول نرم افزاری مای اترولت همان‌طور که از نام آن انتظار می‌رود یک کیف پول مخصوص رمز ارز اتریوم و توکن‌های ساخته شده بر روی شبکه‌ی اتریوم است. از آنجایی که توکن MANA هم یک توکن ساخته شده بر روی شبکه‌ی بلاک چین است، می‌توان از این کیف پول نیز برای نگه‌داری و ذخیره‌ی توکن‌های MANA استفاده کرد.
کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
کیف پول نرم افزاری تراست ولت به خصوص پس از آنکه مورد پشتیبانی صرافی بایننس قرار گرفت و لیست رمزارزهای پشتیبانی شده در آن افزایش یافت، طرافداران بسیاری را در میان کاربران و معامله‌گران پیدا کرد. کیف پول تراست ولت و متامسک کیف پول‌های پشتیبانی کننده از رمزارز مانا هستند که بیشترین تعداد کاربر را در میان سرمایه گذاران توکن مانا دارند.
کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet)
کیف پول نرم افزاری اتمیک که در هر دو نسخه‌ی موبایل و دسکتاپ طراحی و ارائه شده است، به کاربران خود اجازه می‌دهد که توکن‌های MANA را نیز نگه‌داری کنند. کاربران می‌توانند اتریوم و تعداد زیادی از کوین و توکن‌ها را به راحتی در کیف پول اتمیک دخیره کنند که توکن مانا یکی از همین رمزارزها است.
کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus)
کیف پول نرم افزاری اکسودوس نیز در نسخه‌های مختلف طراحی و ارائه شده است، این کیف پول که از رمزارز دیسنترالند نیز پشتیبانی می‌کند رابط کاربری ساده‌ای دارد و از ارزهای دیجیتال بسیار زیادی همچون بیت کوین، اتریوم، ریپل و… پشتیبانی می‌کند.
ما سعی کردیم لیستی از بهترین کیف پول‌های مختلفی که از رمز ارز دیسنترالند پشتیبانی می‌کنند را در اختیار شما قرار دهیم، البته باید اضافه کنیم که اینها تنها کیف پول‌هایی نبودند که قابلیت ذخیره‌ی توکن مانا را دارند بلکه شما می‌توانید از کیف پول‌های دیگری مانند کیف پول تحت وب Blockchain.com، کیف پول نرم افزاری از نوع موبایلی Mycelium Wallet و Enjin Wallet نیز استفاده کنید.
اگر تصمیم داشتید که از کیف پول‌های نرم افزاری استفاده کنید، تراست ولت و متامسک می‌توانند گزینه‌های خوبی برای نگه‌داری رمز ارز دیسنترالند (MANA) باشند. نکته‌ی مهمی که حتما باید به آن توجه کنید این است که ابتدا مطمئن شوید که کیف پول را از یک منبع معتبر تهیه می‌کنید و مورد دوم اینکه پس از خریداری رمز ارز مانا یا هر رمزارز دیگری تعلل نکرده و رمزارز خریداری شده در صرافی را به کیف پول خود منتقل کنید.
خرید رمز ارز دیسنترا لند
برای خرید توکن مانا (MANA) که توکن اختصاصی Decentraland است می‌توانید به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید. در صورتی که قصد خرید این توکن را از یک صرافی داخلی داشته باشید می‌توانید به راحتی و با استفاده از حساب بانکی خود، رمز ارز مانا را خریداری کنید.
اما در صورتی که به دلایل مختلف همچون کارمزد خرید و یا عدم ارائه‌ی توکن مانا در صرافی‌ ایرانی موردنظر، قصد خرید توکن را از یک صرافی خارجی داشته باشید، باید در قدم اول در یک صرافی ایرانی تتر و یا رمز ارزی که بتوانید در صرافی خارجی توکن مانا (MANA) را خریداری کنید، تهیه کنید و سپس با انتقال رمز ارز خریداری شده به صرافی خارجی به راحتی توکن مانا را خریداری کنید.
فراموش نکنید که پس از خرید حتما توکن‌های خریداری شده از صرافی را به کیف پول خود انتقال دهید. در ادامه لیست صرافی‌های پشتیبانی کننده از توکن MANA را خواهیم آورد.
برای تصمیم‌گیری در رابطه با زمان مناسب خرید ارزهای دیجیتال، ذخیره‌ی رمز ارز، تحلیل و دیگر مواردی که در قدم اول سرمایه‌ی شما را حفظ کند و در قدم بعدی به شما کمک کند در این بازار به سود برسید، ناچارید با این دنیای جدید آشنا شوید در غیر این صورت از سود این بازار بهره‌ای نخواهید داشت. شرکت در یک دوره آموزش رمز ارز می‌تواند تا حد زیادی شما را در این مسیر کمک کند.
صرافی های پشتیبانی کننده از دیسنترا لند
صرافی بایننس (Binance)
صرافی بایننس یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های رمز ارز است که تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را لیست کرده است و امکان انجام معاملات را با کارمزد نسبتا پایین برای کاربران خود فراهم کرده است. البته این صرافی خدمات خود را تنها به بخشی از مردم دنیا ارائه می‌دهد و همین موضوع انتقاداتی را به این صرافی در پی داشته است. به هر حال کاربران صرافی بایننس می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال تتر، بیت کوین، اتریوم و BUSD رمزارز مانا (MANA) را در بازار اسپات خریداری کنند. کاربران صرافی Binance.US نیز می‌توانند با استفاده از دلار آمریکا این رمزارز را با قیمت ۰.۶۶۰۹ تهیه کنند.
صرافی کوین بیس (Coinbase Exchange)
صرافی آمریکایی کوین بیس به دلیل امنیت بسیار بالایی که دارد بسیار محبوب است، البته این صرافی آمریکایی نیز خدمات خود را محدود به کشورهای خاصی کرده است. کاربران در این صرافی می‌توانند با استفاده از ارزهای فیات نیز توکن MANA را خریداری کنند. کاربران این صرافی می‌توانند توکن MANA را با استفاده از ارزهای فیات دلار آمریکا و یورو و ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و USDC در بازار اسپات خریداری کنند.
صرافی کوکوین (Kucoin)
صرافی کوکوین یک صرافی محبوب بین‌المللی است که خوشبختانه خدمات خود را بدون اعمال محدودیت در اختیار ایرانیان قرار می‌دهد. خرید توکن MANA در صرافی کوکوین با استفاده از رمزارزهای بیت کوین، اتریوم و تتر برای کاربران فراهم شده است. قیمت این توکن در صرافی وکوین از ۰.۶۶۰۵ الی ۰.۶۶۳۵ متغیر است (البته در زمان نگارش این مطلب).
صرافی اوکی اکسچنج (OKEX)
کاربران در صرافی بین‌المللی اوکی اکسچنج می‌توانند با استفاده از رمزارزهای بیت کوین، اتریوم و تتر اقدام به خرید توکن اختصاصی پلتفرم Dcentraland کنند.
صرافی کوینکس (CoinEx)
یکی دیگر از صرافی‌های بین‌المللی که کاربران ایرانی نیز می‌توانند بدون نیاز به استفاده از ابزارهای تغییردهنده‌ی IP همچون VPN و VPS از خدمات آن بهره‌مند شوند، صرافی کوینکس است. اگر شما هم یکی از کاربران صرافی کوینکس هستید می‌توانید با استفاده از تتر و یا بیت کوین، توکن MANA را خریداری کنید.Huobi Global، Bithumb، Kraken، Gemini، Gate.io، FTX، Bittrex، Poloniex، Gate.io، Bitfinex، WazirX، XT.COM، Bitbns، BitTurk، NovaDAX، Bancor Network، ox protocol، Crypto.com Exchange، Sushiswap، Uniswap (V3)، eToroX، Indodax، MEXC، Binance JEX، BKEX، AEX، Pionex، Phemex، Hoo، HitBTC، LATOKEN، Hotbit، Huobi Korea، CoinW، Coin DCX، DragonEX، HOTBIT KOREA، ZT، BiONE، ProBit Global، ProBit، Upbit، Bitkub، Btc Turk | Pro، Bitso، KickEx، WhiteBIT، Paribu، ZebPay، CoinDCX، ۱inch Exchange، Emirex، Biconomy، Dex-Trade، Alterdice، FOBLGATE، BitMart، Bitay، ABCC، DigiFinex، P2PB2B، Bitcoin.com Exchange، Omgfin، VCC Exchange، CoinTiger، TOKOK، Bitrue، Mercatox، Bibox، BitBay، Tokocrypto، Kyber Network، Huobi Indonesia، Mandala Exchange، TOKENCAN، Hotcoin Global، BigONE، Honeyswap، Tokenlon، LiteBit.eu، Zipmex، LCX Exchange، TOPBTC، BHEX، Mexo Exchange، LOEx، CoinBene، Bitget، AOFEX، jubi، Cat.Ex دیگر صرافی‌هایی هستند که به شما امکان خرید توکن مانا را می‌دهند.
صرافی‌هایی که پیش از این معرفی شدند به کاربران خود امکان خرید توکن مانا در بازار اسپات (نقدی) را فراهم می‌کنند. کاربران در برخی از صرافی‌ها می‌توانند معاملات شرطی نیز داشته باشند که در ادامه صرافی‌هایی که این شرایط را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند به شما معرفی خواهند شد تا در صورتی که قصد انجام معاملات شرطی را بر روی توکن مانا داشته باشید بتوانید با باز کردن حساب کاربری در یکی از این صرافی‌ها معاملات خود را انجام دهید.
شما می‌توانید معاملات شرطی بر روی توکن مانا را در صرافی‌های Binance، Huobi Global، Kucoin، Phemex، OKEX، Delta Exchange، Crypto.com Exchange، CoinTiger، Bingbon باز کنید. برای باز کردن معاملات شرطی بر روی توکن مانا در اکثر این صرافی‌ها به استیبل کوین تتر USDT نیاز خواهید داشت.
پروژه های رمز ارز دیسنترا لند
اگرچه پلتفرم دسنترالند به تازگی راه‌اندازی شده است و هنوز هم تغییراتی را در روند کار خود و اقلام موجود به همراه دارد، برخی از شرکت‌های بلاک چینی اقدام به خرید لند در این پلتفرم کرده‌اند. آنها و یا هر شخص و یا سازمان دیگری می‌توانند با اضافه کردن امکاناتی به لند (Land) های خریداری شده برای خود منبع درآمد ایجاد کنند.

راریبل یک پلتفرم بسیار شناخته‌شده برای ساخت و ایجاد NFT است. حالا Rarible با خرید لند در پلتفرم دسنترالند نیز به طریقی فعالیت خود را در این جهان و بازار مجازی نیز اضافه کرده است.

میکردائو یک رمزرمز ارز از نوع استیبل کوین است که همانند تتر همواره ارزش آن برابر یک دلار آمریکا است. این پروژه نیز از پلتفرم دیسنترالند استفاده می‌کند.

پلتفرم SuperRare نیز همانند Rarible یک محیطی برای ساخت NFT در اختیار هنرمندان و کسانی قرار می‌دهد که می‌خواهند آثار هنری منحصر به فرد خود را به فروش برسانند و یا دیگر فعالیت‌های مربوط به NFT را در آن انجام دهند.
اینها تعدادی از پروژه‌هایی بودند که از پلتفرم Decentraland استفاده می‌کنند. از آنجایی که به مرور زمان می‌توانیم انتظار امکانات جدید در این پلتفرم را داشته باشیم در نتیجه می‌توان پیش‌بینی کرد که شرکت‌ها و سازمان‌های بیشتری با خرید لند، پروژه‌هایی در این پلتفرم خریداری کنند.
آینده رمز ارز دیسنترا لند
رمز ارز دیسنترالند (توکن MANA) و پلتفرم آن هنوز هم در حال رشد و برطرف کردن نواقص موجود است، با این حال می‌توان با قطعیت گفت که این دنیای مجازی جذابیت کافی برای جذب افراد را دارد. البته ایراداتی هم به این پلتفرم وارد شده است که باید دید در آینده کارهایی برای رفع این نواقص انجام خواهد شد یا خیر.
می‌توان امیدوار بود که دیسنترالند بر روی تمام بازی‌های واقعیت مجازی و بازی‌های سه بعدی در آینده نقش داشته باشد. از طرف دیگر توجه عموم مردم به ارزهای دیجیتال به طور کلی می‌تواند بر روی دیسنترالند نیز موثر باشد. این بازی مجازی غیرمتمرکز می‌تواند گیمرها را نیز به سمت ارزهای دیجیتال و دنیای غیرمتمرکز بلاک چین بکشاند.
به این ترتیب با توسعه‌ی هرچه بیشتر دیسنترالند و روفع نواقص آن از یک سو و رشد بیشتر بازار ارزهای دیجیتال از سوی دیگر می‌توان آینده‌ی درخشانی را برای این رمز ارز نیز در نظر گرفت.
سخن آخر
دیسنترالند را می‌توان به عنوان یک متاورس (Metaverse) که به یک جهان موازی اشاره دارد تشبیه کرد. در این دنیای مجازی کاربران می‌توانند با استفاده از رمز ارز دیسنترالند که همان توکن MANA است خرید و فروش را انجام داده و به سود برسند. تمام فضای دیسنترالند را لندهای کنار هم تشکیل داده‌اند که می‌توان با کنار هم قرار دادن چند لند به یک استیت نیز رسید. به طور کلی دیسنترالند سعی کرده است که با ترکیب بازی و ویژگی‌ نامتمرکز بودن ارزهای دیجیتال امکان لذت بردن و کسب سود به طور هم‌زمان را برای کاربران خود فراهم کند. خرید و فروش اقلام در این پلتفرم به وسیله‌ی توکن MANA انجام می‌شود که می‌توانید در صورت نیاز این توکن را از بسیاری از صرافی‌ها خریداری کنید، لیست تمام صرافی‌ها را پیش از این برای شما آورده بودیم.
سعی ما بر این بود تا در این مطلب تمام ویژگی‌ها و اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی، خرید و ذخیره‌سازی این توکن را جمع‌آوری کرده و در اختیار شما قرار دهیم.
سوالات متداول
آیا رمز ارز دیسنترا لند یک توکن است؟
دیسنترالند درواقع یک پلتفرم بازی است که بر روی بلاک چین پیاده شده است. توکن اصلی این پلتفرم مانا (MANA) نام دارد که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و مبتنی بر بستاندارد ERC-20 است.
توکن‌ های پلتفرم دیسنترالند چه نام دارند؟
توکن مانا اصلی‌ترین توکن پلتفرم دسنترالند است، اما این پلتفرم به جز MANA دو توکن دیگر به نام‌های لند (Land) و استیت (Estate) را نیز دارد.
تفاوت توکن‌های لند، مانا و استیت چیست؟
تفاوت اصلی این توکن‌ها قرارداد هوشمند به کار گرفته شده برای هر کدام از این توکن‌ها است.
کدام کیف پول‌ ها از رمز ارز دیسنترا لند پشتیبانی می‌ کنند؟
کیف پول نرم افزاری متامسک (Metamask)، کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)، کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)، کیف پول نرم افزاری مای‌اتر ولت (Myetherwallet)، کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)، کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet)، کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus)، Blockchain.com، Mycelium Wallet و Enjin Wallet
کدام صرافی‌ ها رمز ارز Decentraland را ارائه می‌ دهند؟
صرافی بایننس (Binance)، صرافی کوین بیس (Coinbase Exchange)، صرافی کوکوین (Kucoin)، صرافی اوکی اکسچنج (OKEX)، صرافی کوینکس (CoinEx)، Huobi Global، Bithumb، Kraken، Gemini، Gate.io، FTX، Bittrex، Poloniex، Gate.io، Bitfinex، WazirX، XT.COM، Bitbns، BitTurk، NovaDAX، Bancor Network، ox protocol، Crypto.com Exchange، Sushiswap، Uniswap (V3)، eToroX، Indodax، MEXC، Binance JEX، BKEX، AEX، Pionex، Phemex، Hoo، HitBTC، LATOKEN، Hotbit، Huobi Korea، CoinW، Coin DCX، DragonEX، HOTBIT KOREA، ZT، BiONE، ProBit Global، ProBit، Upbit، Bitkub، Btc Turk | Pro، Bitso، KickEx، WhiteBIT، Paribu، ZebPay، CoinDCX، ۱inch Exchange، Emirex، Biconomy، Dex-Trade، Alterdice، FOBLGATE، BitMart، Bitay، ABCC، DigiFinex، P2PB2B، Bitcoin.com Exchange، Omgfin، VCC Exchange، CoinTiger، TOKOK، Bitrue، Mercatox، Bibox، BitBay، Tokocrypto، Kyber Network، Huobi Indonesia، Mandala Exchange، TOKENCAN، Hotcoin Global، BigONE، Honeyswap، Tokenlon، LiteBit.eu، Zipmex، LCX Exchange، TOPBTC، BHEX، Mexo Exchange، LOEx، CoinBene، Bitget، AOFEX، jubi، Cat.Ex
صرافی‌های مناسب برای خرید در بازار اسپات و Binance، Huobi Global، Kucoin، Phemex، OKEX، Delta Exchange، Crypto.com Exchange، CoinTiger، Bingbon صرافی‌های ارائه‌دهنده‌ی توکن MANA برای باز کردن معاملات شرطی هستند.
کاربرد اصلی دیسنترا لند Decentraland چیست؟
دیسنترالند یک بازی مجازی غیرمتمرکز بر روی بلاک چین است که سرگرمی و کسب درآمد بر بستر بلاک چین را در خود نهادینه کرده است.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *