رمز ارز کرونوس (CRO) چیست؟ به همراه نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز کرونوس (CRO)

نمودار لحظه ای رمز ارز کرونوس (CRO)

از سال ۲۰۰۹، با وجود انتقاداتی که به صنعت ارزهای دیجیتال وارد شده، محبوبیت این ارزها افزایش یافته است. بسیاری از شبکه‌های بلاک ‌چین با توکن‌های بومی و کاربردی توسعه یافته‌اند؛ برای مثال Crypto.com یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزنگاری در سطح جهان است و مالک بلاک ‌چین کرونوس است. این رمز ارز رشد سریعی داشته و اکنون نیز توجه بسیاری در داخل و خارج از اکوسیستم رمز ارز را به خود جلب کرده است.
رمز ارز Cronos چیست؟
این ارز ماشین مجازی اتریوم (EVM) است که هم‌زمان با بلاک ‌چین  Crypto.com اجرا می‌شود. همچنین اولین بلاک ‌چینی است که با ترکیب اتریوم و Cosmos سازگار است. با اتصال این دو پلتفرم به یکدیگر، Cronos می‌تواند از Defi و NFT نیز پشتیبانی کند.
هدف این شبکه این است تا به کاربران Web3 کمک کند از برنامه‌ها و ارزها به‌طور یکپارچه در بلاک ‌چین‌‌های مختلف استفاده کنند. شبکه این رمز ارز به کاربران کارمزد کم، توان عملیاتی بالا و افزایش سرعت انجام تراکنش‌ها را وعده می‌دهد.
کرونوس و زنجیره بلاک ‌چین موازی آن، Crypto.org، شباهت بسیاری با یکدیگر دارند و در چند مورد جزئی با هم متفاوت هستند. Crypto.org یک بلاک ‌چین استاندارد است، اما کرونوس با EVM سازگاری دارد. توکن بومی Cronos همان توکن بومی بلاک ‌چین استاندارد Crypto.com، یعنی CRO است.
رمز ارز کرونوس (Cronos) چگونه کار می‌کند؟ 

Ethermint از کرونوس پشتیبانی می‌کند و موجب بهبود مقیاس‌پذیری این بلاک ‌چین با بلاک ‌چین‌های سازگار با اتریوم و EVM به‌طور یکپارچه شده است. همچنین به‌دلیل پروتکل ارتباطات بین بلاک ‌چین (IBC)، کاربرانی که از شبکه کرونوس استفاده می‌کنند می‌توانند با کاربران درون زنجیره Crypto.org تعامل داشته باشند.
همچنین Cronos می‌تواند با سایر بلاک ‌چین‌ها مانند Cosmos و Terra به‌صورت غیرمتمرکز همکاری کند. این ارز روی نوع خاصی از مکانیسم اثبات کار (PoW) اجرا می‌شود که الگوریتم اجماع اثبات اعتبار (PoA) نام دارد. در این مکانیسم اجماع، اعتبارسنج‌ها برای هر نود اضافه‌شده به زنجیره Crypto.org یا Cronos پاداش دریافت می‌کنند. با این حال، این مدل اجماع کاملاً شفاف و براساس تلاش نود پرداخت می‌شود.
ویژگی‌ های رمز ارز کرونوس
۱- سازگار با EVM
همان‌طور که بیان شد، Cronos با EVM سازگار است و می‌تواند از هر DAO، قرارداد هوشمند یا برنامه‌های غیرمتمرکز اجرا شده در بستر بلاک‌چین اتریوم پشتیبانی کند.
۲- مقیاس‌پذیری بالا
کرونوس مقیاس‌پذیر و بسیار سریع است و تراکنش‌ها را به‌سرعت پردازش کرده و انجام می‌دهد. باید توجه داشت کارمزد قراردادهای هوشمند در این شبکه، بسیار ارزان‌تر از اتریوم بوده و در زمان نگارش این مقاله، این کارمزد حدود ۰.۵ دلار است.
۳- قابلیت ادغام و کار با دیگر بلاک ‌چین‌ها
رمز ارز Cronos با استفاده از پروتکل IBC می‌تواند با زنجیره Crypto.org و سایر شبکه‌های IBC مانند Cosmos تعامل و ارتباط برقرار کند. کاربران می‌توانند با استفاده از پل غیرمتمرکز کرونوس،  CROرا از زنجیره Crypto.org به کرونوس انتقال دهند.
۴- توسعه‌پذیری آسان
راه‌اندازی، اجرا و توسعه Cronos آسان است؛ زیرا کاربران تنها باید دستورالعمل‌های ساده‌ای را برای استفاده از این شبکه دنبال کنند؛ به همین دلیل علاوه بر سرعت بالا و کاهش کارمزد تراکنش‌ها، استفاده از بلاک ‌چین این شبکه برای کاربران مبتدی نیز آسان است.
توکن CRO

از سال ۲۰۱۸، CRO مجموعه راه‌حل‌های مختلفی را با هدف بهبود پذیرش ارزهای دیجیتال در سطح جهان پیشنهاد کرده است. CRO توکن کاربردی Cronos، Crypto.com و صرافی Crypto.com است. از این توکن می‌توان برای رأی‌دادن و شرکت‌کردن در مدیریت بلاک ‌چین استفاده کرد.
برخلاف بسیاری از توکن‌های صرافی‌ها، این توکن پیش‌فروش یا فروش عمومی ندارد و تنها از طریق صرافی‌ها فروخته می‌شود. افراد می‌توانند با خرید توکن  CROو استیک آن، پاداش دریافت کنند. دارندگان توکن نیز می‌توانند از CRO برای پرداخت از طریق Crypto.com Pay، Crypto.org Chain و Visa Card استفاده کنند.
CRO در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مانند DEX ها Coin98 Exchange، Uniswap و SushiSwap برای خرید یا فروش در دسترس است. همچنین در صرافی‌های متمرکز (CEX) از قبیل Crypto.com Exchange، Coinbase و Houbi Global فهرست شده است. این توکن به‌طور گسترده در اکوسیستم Crypto.com استفاده می‌شود و ۲۵,۲۶۳,۰۱۳,۶۹۲ از مقدار کل ۳۰,۲۶۳,۰۱۳,۶۹۲ در گردش است.
نحوه خرید رمز ارز کرونوس
برای خرید این رمز ارز می‌توانید به صرافی Crypto.com مراجعه کنید. با این حال دیگر صرافی‌های جایگزینی که برای خرید این توکن پیشنهاد می‌کنیم، عبارت‌اند از:
۱- صرافی کوین بیس (coin base)
۲- صرافی کوکوین (KuCoin) 
۳- صرافی اف تی ایکس (FTX)
۴- صرافی Gate.io
۵- صرافی بیت مارت (Bitmart)
۶- صرافی آپ بیت (Upbit)
آیا در رمز ارز کرونوس سرمایه ‌گذاری کنیم؟
پیش‌بینی می‌شود روند تغییرات قیمت CRO بدون توجه به عملکرد بازار کریپتو مثبت باشد. با توجه به تاریخچه قیمت این توکن، عملکرد آن از زمانی که برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۸ شروع به فعالیت کرد، خوب بوده است. در سال ۲۰۲۱، ارزش بازار توکن به ۱۱,۶۷۰,۳۰۱,۶۹۱.۲۳ دلار رسید و حجم معاملات ۲۴ ساعته نزدیک به ۷۲ میلیون دلار بود. متأسفانه ATH قیمت CRO از ۹۶/۰ دلار در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است و این توکن در زمان نگارش این مقاله با ۰.۱۱ دلار معامله می‌شود.
توکن CRO هنوز کمتر از میانگین سالانه خود در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ معامله می‌شود؛ یعنی سرمایه‌گذارانی که عاقلانه سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند زمان خرید و فروش توکن را پیش‌بینی کنند تا به سودهای کلان دست یابند. براساس گفته WalletInvestor پیش‌بینی‌کننده ارزهای دیجیتال، CRO احتمالاً تا ژانویه ۲۰۲۳ به مرز ۱ دلار خواهد رسید. WalletInvestor همچنین پیش‌بینی می‌کند این توکن کاربردی در پنج سال آینده به مرز ۵ دلار نزدیک می‌شود.
از سوی دیگر، به پیش‌بینی Gov.Capital، CRO تا پایان سال جاری به ۱ دلار و تا سال ۲۰۲۷ به مرز ۵ دلار می‌رسد. متأسفانه، نوسانات قیمت دارایی‌های کریپتو همچنان روی قیمت این توکن تأثیر می‌گذارد و ممکن است تغییرات مشابه آنچه پیش‌بینی شده است اتفاق نیفتد. با این حال سرمایه‌گذاران می‌توانند این توکن را به‌منزله یک سرمایه‌گذاری بلندمدت با پاداش زیاد در نظر بگیرند. از سوی دیگر، سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال بازدهی سریع هستند، ممکن است نیازمند سرمایه‌گذاری استراتژیک در توکن باشند.
تفاوت بین بلاک ‌چین Cronos و Crypto.org چیست؟

هدف اصلی بلاک ‌چین Crypto.org معاملات سریع و مقرون‌به‌صرفه برای تشویق افراد به پذیرش ارزهای دیجیتال است. بلاک ‌چین کرونوس به‌دنبال ادغام با اتریوم و کاسموس یک گام فراتر رفته است. این بلاک ‌چین پل ارتباطی با توکن‌های غیر قابل تعویض و راهی برای توسعه‌دهندگان برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز برای افزایش ارزش شبکه است.
کاربرد توکن CRO
CRO یک توکن کاربردی از بلاک ‌چین Crypto.com، Cronos و صرافی Crypto.com است. Crypto.com از CRO در تمام جنبه‌های اکوسیستم خود استفاده می‌کند؛ از جمله:

پرداخت: Crypto.com Pay، Crypto.org Chain و Visa Card
تجارت: برنامه و صرافی Crypto.com
خدمات مالی: Crypto.com Earn، Crypto.com Credit و Crypto.com DeFi Swap

خلاصه مطلب
کرونوس یک زنجیره جانبی ادغام‌‌شده با EVM است که هم‌زمان با بلاک ‌چین Crypto.com اجرا می‌شود. این رمز ارز براساس الگوریتم اجماع اثبات اعتبار فعالیت می‌کند؛ پروتکلی که با استفاده از آن اعتبارسنج‌ها برای هر نودی که به زنجیره کرونوس اضافه می‌شود، پاداش‌هایی دریافت می‌کنند. CRO توکن حکم‌رانی و کاربردی بلاک ‌چین کرونوس است. با توجه به تاریخچه قیمت، با وجود نوسانات بازار و کاهش قیمت، CRO ثابت کرده است سرمایه‌گذاری مفیدی برای سرمایه‌گذاران استراتژیک به شمار می‌آید.
پرسش‌ های متداول
۱- آیا رمز ارز کرونوس سرمایه ‌گذاری خوبی است؟
ارز بومی Crypto.com که با نام CRO نیز شناخته می‌شود، توسط برخی پیش‌بینی‌کنندگان قیمت کریپتو برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌شود. این رمز ارز یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر سرمایه بازار است و به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های جهان، یعنی Crypto.com بسیار وابسته است که به آن اعتبار می‌بخشد؛ با این حال تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری به خودتان بستگی دارد.
۲- قیمت رمز ارز کرونوس (CRO) چقدر خواهد شد؟
Cryptopolitan پیش‌بینی می‌کند قیمت CRO در سال ۲۰۲۲ به ۰.۲۴ دلار، در سال ۲۰۲۵ به ۰.۷۵ دلار و در سال ۲۰۳۰ به ۴.۵۰ دلار برسد.
۳- توکن بومی Crypto.com چیست؟
این توکن بومی که با نام CRO نیز شناخته می‌شود، رمز اصلی بلاک ‌چین کرونوس است.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *