رمز ارز گالا (Gala) چیست؟

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز گالا (Gala)

نمودار لحظه ای رمز ارز گالا (Gala)

رمز ارز گالا یک توکن غیرقابل معاوضه یا همان NFT است که در بلاک چین اتریوم طراحی و در اکوسیستم بازی Gala Games استفاده می‌شود. این ارز توکن بومی اکوسیستم گالاست و در ساخت آن از معیارهای رمزنگاری بسیار ایمن و مطمئن استفاده شده است. ارز Gala Game به اکوسیستم گالا قدرت داده و کاربران می‌توانند به‌راحتی آن را خریداری کنند و کنترل کاملی بر نحوه استفاده از آن داشته باشند. Town Star نخستین بازی‌ای است که برای اکوسیستم Gala Games طراحی شده و در سیستم پاداش‌دهی آن نیز از ارز Gala استفاده می‌شود.
هدف رمز ارز گالا
درواقع هدف از معرفی گالا ارائه یک روش پرداخت و تسویه‌حساب راحت و امن میان شرکت‌کنندگان در اکوسیستم Gala Games است. بازیکنان از این ارز برای انجام امور مختلف مانند خرید کالاهای دیجیتال یا اقلام درون بازی استفاده می‌کنند. براساس اعلام گالا، توسعه‌دهندگان در قبال دارندگان گالا هیچ‌گونه تعهدی درباره کارمزدها، سود، سهام، درآمد، سود یا بازده سرمایه‌گذاری نداشته و قصد تشکیل اوراق بهادار نیز ندارد.
تاریخچه رمز ارز گالا
رمز ارز گالا برای نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۹ به بازار ارزهای دیجیتال معرفی و عرضه شد. این پروتکل پیشرفته بازی‌های آنلاین توسط یکی از بنیان‌گذاران Zynga یعنی Eric Schiermeyer طراحی شده است. از زمان راه‌اندازی تاکنون اکوسیستم گالا همکاری‌های سطح بالایی را در بازار داشت و خبر امضای قراردادهایی با Will Wright، Peter Molyneux، Ember Games، AMC و Certain Affinity را اعلام کرد. درنهایت می‌توان گفت هریک از مشارکت‌ها سبب گسترش شهرت این پلتفرم و افزایش نفوذ آن در صنعت ارزهای دیجیتال شده است.
ویژگی‌های رمز ارز گالا

اکوسیستم گالا منبع‌باز و غیرمتمرکز است.
امنیت گالا از طریق سه الگوریتم Proof of Work، Proof of Storage و Proof of Stke تأمین می‌شود.
کاربران می‌توانند با راه‌اندازی یک نود گالا در این اکوسیستم مشارکت کنند.
بازی‌های موجود در این پلتفرم از طریق dApp قابل‌دسترس است.
این نودها برای تقویت شبکه ضروری بوده و اکوسیستم به آن‌ها وابسته است.
گالا یک بازی مبتنی بر بلاک چین است.
این بازی از سیستم Play-to-Earn استفاده می‌کند.
در اصل این بازی روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است.
به‌تازگی گالا با استفاده از Network Bridge DApp توکن گالا را به‌عنوان دارایی BEP-20 به زنجیره هوشمند بایننس پیوند زده است.
بازی‌های اکوسیستم گالا مجهز به استور داخلی هستند.
در حال حاضر ارز گالا براساس حجم بازار جایگاه ۴۲ را در سایت Coinmarketcap دارد.
حجم معاملات ۲۴ ساعته گالا ۱۸۱.۶۶۳.۵۱۵.۷۵ دلار است.
بالاترین قیمت گالا مربوط به ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱ برابر با ۰.۱۴۴۹ دلار بوده است.

مزایا و معایب رمز ارز گالا

همان‌طور که ملاحظه کردید، اکوسیستم این ارز پلتفرمی کارآمد و جذاب در صنعت بازی‌های مبتنی بر بلاک چین است. با این ‌حال پلتفرم‌های رمزنگاری‌شده بسیاری در حال فعالیت هستند که هرکدام در مقایسه با یکدیگر مزایا و معایبی دارند. از همین رو در این قسمت به بررسی مزایا و معایب رمز ارز گالا می‌پردازیم:
مزایای رمز ارز گالا

پس از پیوندخوردن به زنجیره بایننس کاربران کارمزد کمتری را پرداخت می‌کنند.
این پلتفرم بازی‌های بسیار زیادی را در لیست درحال‌توسعه خود دارد.
کاربران با راه‌اندازی نود به‌صورت روزانه پاداش دریافت می‌کنند.
با دعوت از دوستان مقداری رمز ارز گالا به‌عنوان کمیسیون پرداخت می‌شود.
وجود استور داخلی خرید و فروش اقلام موردنیاز بازی را برای کاربران آسان کرده است.
این پلتفرم با شرکت‌های معتبر فعال در این حوزه در حال همکاری بوده و اعتبار بالایی دارد.
بازی‌های ارائه‌شده در این پلتفرم همگی رایگان هستند.

معایب رمز ارز گالا
این پلتفرم رقبای بسیار قدرتمندی در میان پلتفرم‌های بازی‌های مبتنی بر بلاک چین داشته و برای ماندگاری و موفقیت در میان آن‌ها مسیر نسبتاً طولانی را در پیش دارد.
رمز ارز گالا چطور کار می‌کند؟
گالا با ارائه بازی‌های متنوع به کاربران، پلتفرمی شبیه به Steam Store یا GOG است، اما از سوی دیگر،= برخلاف آن‌ها، بازی‌های موجود در اکوسیستم گالا همگی رایگان هستند و از طریق برنامه غیرمتمرکز dApp و فناوری بلاک چین در دسترس است. تا امروز توسعه‌دهندگان گالا در حال کار روی پنج بازی مختلف هستند:

Mirandus: این بازی یک ماجراجویی فانتزی حماسی است که در آن بازیکنان با هیولاهای موجود در بازی مبارزه کرده و با ایجاد زمین، کسب درآمد می‌کنند.
Spider Tank: این بازی یک بازی آنلاین چندنفره در زمینه نبردهای آنلاین است. بازیکنان می‌توانند با استفاده از تجهیزات جنگی متنوع در مکان‌های مختلف موجود در نقشه بازی به مبارزه بپردازند.
Town Star: این بازی با تم ساخت و توسعه شهر به بازیکنان از سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا برای به دست آوردن NFT با یکدیگر رقابت کنند.
Fortified: یک بازی دفاعی و استراتژیک بوده و با ارائه برج PvP به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا استراتژی‌های خود را در جریان بازی به کار گیرند.
Echoes of Empire: یک بازی استراتژیک علمی تخیلی و حماسی است که در آن بازیکنان بر سر منابع کمیاب و پراکنده در جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

درون اکوسیستم گالا یک بازار NFT طراحی شده که در آن بازیکنان به خرید و فروش آیتم‌ها و دارایی‌ها موجود در بازی می‌پردازند. آیتم‌های ارائه‌شده در این استور، در شش طبقه زیر دسته‌بندی شده و امکان خرید آن‌ها توسط چندین رمز ارز وجود دارد:

Common / معمولی
Uncommon / غیرمعمولی
Rare / کمیاب
Epic / حماسی
Legendary / افسانه
Ancient / کهن

کاربردهای رمز ارز گالا چیست؟

مسائل بسیاری در حوزه بازی‌های ویدئویی وجود دارد که بازی‌های بلاک چینی از جمله اکوسیستم گالا سعی در رفع و بهبود آن‌ها دارند؛ برای مثال تاکنون توسعه‌دهندگان صنعت بازی‌های ویدئویی و آنلاین کاربران را از حلقه کسب سود دور نگه داشته‌اند. این‌گونه بازی‌ها ارزش چند میلیارد دلاری دارند و با ورود بازیکنان ثروت بسیاری زیادی به سمت آن‌ها سرازیر شده و هیچ‌گاه سودی به کاربر تعلق نگرفته است.
برخلاف روند قبلی، بازی‌های بلاک چینی مانند گالا به کاربران این امکان را می‌دهند تا در شکل و شمایل توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) یا سایر دارایی‌های دیجیتالی در فضای بازی به سود رسیده و کسب درآمد کنند. کاربران می‌توانند در زمان دلخواه بازی را ترک کنند و دارایی‌های به‌دست‌آمده از این طریق را در صرافی‌های رمزنگاری‌شده بفروشند.
کیف پول‌های پشتیبان رمز ارز گالا
گالا یک توکن ERC20 است که روی بلاک اتریوم ساخته شده و در بسیاری از کیف پول‌های رمزنگاری‌شده‌ای که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند، در دسترس است؛ از این‌رو امکان ذخیره‌سازی و مدیریت توکن‌های ERC20 در طیف وسیعی از کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارد و شما می‌توانید رمز ارز گالا خود را در آن‌ها نگهداری کنید. با نصب کیف پول‌های گرم یا همان نرم‌افزاری در گوشی موبایل خود می‌توانید در هر لحظه از وضعیت دارایی دیجیتالی خود، آگاه شده و به خرید و فروش بپردازید.
از طرف دیگر، کیف پول‌های سرد یا همان سخت‌افزاری با ظاهری شبیه به USB بدون نیاز به اتصال به اینترنت امکان هک کیف پول را به صفر می‌رسانند و محل امن‌تری برای ذخیره ارزهای دیجیتال به شمار می‌آیند. در ادامه به معرفی تعدادی از برترین کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای ذخیره رمز ارز گالا می‌پردازیم:

Ledger
Trezor
Trust Wallet
Atomic Wallet
MyEtherWallet
Bread Wallet

صرافی‌های پشتیبان رمز ارز گالا
از آنجا ‌که در اختیار داشتن رمز ارز گالا برای خرید آیتم‌های موجود در بازی‌های اکوسیستم ضروری است، کاربران به خرید و ذخیره آن اقدام می‌کنند. گالا یکی از ارزهای معتبر در بازار است و از همین جهت در تعدادی از برترین صرافی‌های دیجیتالی ارائه می‌شود. در ادامه به معرفی تعدادی از صرافی‌های معتبر پشتیبان رمز ارز گالا می‌پردازیم:

Binance
Bitexen
Bitmart
Bitrue
BKEX
BtcTurk PRO
Bybit
CoinEx
Coinbase
Coinbase Pro
com
Decoin
io
io
Gemini
HitBTC
Hotbit
Huobi
Uniswap
Kucoin
Nominex
OKEx
Sushi Swap
Polyient Dex
Poloniex
COM
MEXC Global

نحوه خرید (ترید) رمز ارز گالا
نحوه خرید و ترید ارزهای دیجیتال در صرافی‌های رمزنگاری‌شده روند مشابه و مشخصی دارد. از آنجا ‌که صرافی‌های معتبر حجم معاملاتی بالایی دارد و امنیت مناسبی را به کاربران ارائه می‌دهند، گزینه مناسبی برای انجام معاملات دیجیتالی هستند. شما می‌توانید برای خرید رمز ارز گالا صرافی‌های پشتیبان گالا را بررسی کرده و پس از انتخاب و ثبت‌نام یکی از این پلتفرم‌ها سفارش خرید خود را با موفقیت ثبت کنید.

انتخاب صرافی
ثبت‌نام پلتفرم صرافی مدنظر
انجام مراحل اولیه احراز هویت
شناسایی جفت ارزهای پشتیبانی در صرافی
شارژ حساب کاربری براساس جفت ارز مدنظر
ورود به صفحه خرید و فروش صرافی
انتخاب جفت ارز و بررسی قیمت و سفارش‌های ثبت‌شده در اوردر بوک
انتخاب روش ثبت سفارش (مارکت، استاپ لیمیت)
تعیین میزان ارز مدنظر
تکمیل مراحل خرید رمز ارز گالا

عوامل مؤثر بر قیمت رمز ارز گالا
قیمت رمز ارز گالا نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال به فاکتورهای بسیار متنوعی وابسته است. در این میان مهم‌ترین عامل را می‌توان به میزان عرضه و تقاضای بازار نسبت داد. به این معنا که هر چه میزان تقاضای بازار افزایش یابد، به همان نسبت قیمت دارایی نیز افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر نیز افزایش میزان تقاضای بازار به مقبولیت رمز ارز گالا و افزایش اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص ویژگی‌های این اکوسیستم بستگی دارد.
آینده رمز ارز گالا چگونه است؟
به‌طورکلی به‌دلیل نوسانات شدید بازار پیش‌بینی قیمت هیچ‌یک از ارزهای دیجیتال کار آسانی نیست. با این‌ حال برخی از پلتفرم‌ها مانند PricePrediction به‌کمک هوش مصنوعی از داده‌های موجود، تحلیل بنیادی و تکنیکال و سایر ابزارهای مربوط به آنالیز بازار استفاده کرده و تا حد قابل قبولی می‌توانند آینده یک ارز را پیش‌بینی کنند. براساس اطلاعات ارائه‌شده در این پلتفرم، قیمت رمز ارز گالا تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۰.۱۵ $، سال ۲۰۲۳ به ۰.۲۶ $ و در سال ۲۰۲۴ به ۰.۳۳ دلار خواهد رسید.
نتیجه‌گیری
رمز ارز گالا توکن بومی اکوسیستم بازی‌های بلاک چینی Gala Games است که در خرید و فروش‌های اقلام مختلف موجود در بازی‌های گالا استفاده می‌شود. شما می‌توانید از راه‌های مختلف مانند راه‌اندازی نود یا خرید مستقیم از صرافی در این ارز سرمایه‌گذاری کنید.
سؤالات متداول

رمز ارز گالا چیست؟

رمز ارز گالا یک توکن ERC20 ساخته‌شده روی بلاک چین اتریوم است و به‌عنوان توکن بومی اکوسیستم بازی‌های بلاک چینی Gala Games استفاده می‌شود.

رمز ارز گالا توسط چه کسی ساخته شده است؟

رمز ارز گالا برای نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۹ به بازار ارزهای دیجیتال معرفی و عرضه شد. این پروتکل پیشرفته بازی‌های آنلاین توسط یکی از بنیان‌گذاران Zynga یعنی Eric Schiermeyer طراحی شده است.

مهم‌ترین ویژگی اکوسیستم گالا چیست؟

گالا یک اکوسیستم غیرمتمرکز و منبع‌باز است و از سیستم Play-to-earn استفاده می‌کند. برای برقراری امنیت این پلتفرم از الگوریتم‌های Proof of Stake، Proof of Work و Proof of Storage استفاده شده است.

رمز ارز گالا در کدام صرافی‌های دیجیتالی موجود است؟

از آنجا ‌که رمز ارز گالا یک توکن ERC20 است و روی بلاک چین اتریوم ساخته شده، در بسیاری از صرافی‌های دیجیتالی معتبر از جمله Binance، Coinbase، Kucoin، Bybit، Hotbit، Huobi و… در دسترس قرار گرفته است.

در کدام کیف پول‌های دیجیتالی امکان ذخیره گالا وجود دارد؟

بسیاری از کیف پول‌های امن نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از رمز ارز Gala پشتیبانی می‌کنند. برترین آن‌ها عبارت‌اند از: Ledger، Trezor، Trust Wallet، Atomic Wallet، Bread Wallet و MyEtherWallet.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *