صرافی غیرمتمرکز 1inch به‌دلیل کارمزدهای بالای اتریوم به بلاک چین بایننس پیوست

صرافی غیرمتمرکز وان اینچ (1inch) اعلام کرده است که در نظر دارد خدمات خود را در بایننس اسمارت چین (BSC) گسترش دهد. این صرافی پیش‌تر تنها روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کرد.
به گزارش کوین تلگراف، وان اینچ روز پنجشنبه اعلام کرد که ۱۰ میلیون توکن وان اینچ (1INCH)، به ارزش بیش از ۴۰ میلیون دلار را به شبکه هوشمند بایننس یا بایننس اسمارت چین منتقل کرده است. طبق اعلام این صرافی، از این توکن‌ها به‌عنوان رابط نقدینگی بین اتریوم و بایننس اسمارت چین استفاده خواهد شد. به‌علاوه، این توکن‌ها اکوسیستم وان اینچ، شامل پروتکل تجمیع وان اینچ و پروتکل نقدینگی وان اینچ، را در زنجیره هوشمند بایننس اجرایی خواهند کرد. در اطلاعیه این صرافی آمده است:
در وان اینچ همواره به‌دنبال داغ‌ترین پروژه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) بوده‌ایم. اضافه‌شدن صرافی‌های غیرمتمرکزِ بایننس اسمارت چین به پروتکل تجمیع ما یک قدم طبیعی در همین راستا است.
سرگی کانز (Sergei Kunz)، هم‌بنیان‌گذار وان اینچ با اشاره به این مسئله که افزایش محبوبیت بایننس اسمارت چین و کارمزدهای پایین، ایده این تصمیم را در ذهن آنها کاشته است، گفت:
در حال حاضر، بایننس اسمارت چین را به‌عنوان یک راهکار جایگزین برای کاهش هزینه‌های کارمزد و تعامل با قراردادهای هوشمند شبکه اصلی اتریوم در نظر گرفته‌ایم. همزمان با افزایش کارمزدها می‌بینیم که بسیاری از پروژه‌ها، توکن‌ها و کاربران به استفاده از بایننس اسمارت چین روی می‌آورند و این زمان مناسبی برای وان اینچ است که کار خود را در بلاک چین‌های دیگر گسترش دهد.
برخی از اعضای جامعه اتریوم، مدت‌هاست که بایننس چین را به متمرکز بودن متهم می‌کنند. طبق اسناد بایننس، این بلاک چین لایه اول را ۲۱ نود اعتبارسنج اجرا می‌کنند و هویت همه آنها ناشناس است.
کانز با رد این ادعا، اعلام کرد که تیم وان اینچ نقشی فعال در این شبکه ایفا می‌کند. او در ادامه افزود:
از آنجا که هویت اعتبارسنج‌ها را نمی‌شناسیم، نمی‌توانیم مطمئن شویم که بایننس چین متمرکز است. این در حالی است که وان اینچ در نظر دارد اعتبارسنج خودش را روی این شبکه راه‌اندازی کند.
کانز در ادامه خاطرنشان کرد که تیم وان اینچ هیچ ضمانت یا همکاری فنی در ارتباط با استفاده از پروتکل از بایننس دریافت نکرده است. او همچنین افزود که با قطعیت نمی‌داند انتقال توکن‌های وان اینچ به بایننس اسمارت چین کاملاً غیرمتمرکز بوده است یا نه.
شایان ذکر است که تیم وان اینچ برای تصمیم‌گیری در ارتباط با گسترش فعالیت‌ها در زنجیره هوشمند بایننس، با جامعه حاکمیت خود مشورت نکرده است.
آنتون بوکوف (Anton Bukov)، از تیم وان اینچ، در اظهارنظری گفت:
از آنجا که برای کاربران وان اینچ روی اتریوم چیزی تغییر نمی‌کند، فکر کردیم که لازم نیست در مورد چنین چیزی از همه نظرخواهی کنیم. این اقدام تنها گسترش شبکه وان اینچ است که برای تمام مشترکان سودمند خواهد بود.
در انجمن حاکمیت وان اینچ، یکی از اعضای آن وان اینچ را «جامعه‌ای از سهام‌داران» معرفی کرده است که هدف آنها تبدیل‌کردن شبکه به یک شبکه «غیرمتمرکز» و «بدون نیاز به مجوز» است. او در ادامه از کارایی و امنیت شبکه به‌عنوان اهداف دیگر وان اینچ یاد کرد و افزود:
این یعنی تغییرات بنیادین می‌توانند به‌صورت پیشنهاد مطرح و از طریق روند رأی‌گیری روی انجمن مورد پذیرش قرار گیرند.
این اقدام وان اینچ در حالی انجام می‌شود که بسیاری از پروژه‌های دیگر هم به فکر استفاده از زنجیره هوشمند بایننس افتاده‌اند. افزایش کارمزدها روی شبکه اتریوم از جمله دلایل اصلی این تصمیمات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *