معرفی بهترین راه های به دست آوردن اتریوم

فهرست این مقاله
بهترین راه های به دست آوردن اتریوم چیست؟
اتریوم دومین شبکه بزرگ بلاک چین رمز ارز در دنیاست که رمز ارز بومی آن یعنی اتر (ETH) نیز پس از بیت کوین، ارزشمندترین رمز ارز محسوب می‌شود. در حال حاضر این ارز به‌تنهایی حدود ۱۵ درصد از ارزش بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. راه‌های به دست آوردن اتریوم متنوع است، اما همه آن‌ها به یک اندازه سودمند، آسان و سریع نیستند و خواستار هزینه‌های اولیه متفاوتی هستند.
براساس گزارش وب‌سایت Cryptonewsz قیمت اتریوم که در زمان نگارش این مقاله به کمی بیش از هزار دلار سقوط کرده است، در پایان سال ۲۰۲۲ به حدود ۲ هزار و در پایان سال ۲۰۲۶ به نزدیکی ۲۸۰۰ دلار خواهد رسید. به ‌این ‌ترتیب مشخص است که سرمایه‌گذاری روی این ارز به ‌احتمال ‌زیاد، سودمند خواهد بود.
در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین راه‌های به دست آوردن اتریوم را معرفی کرده‌ایم. اگر قصد دارید سرمایه و وقت خود را به بازار این رمز ارز وارد کنید، این مقاله را مطالعه کنید.
۱- معامله اتریوم؛ سریع ترین راه به دست آوردن اتریوم
شاید سریع‌ترین راه به دست آوردن اتریوم، خرید آن از صرافی باشد. برای این منظور، مهم‌ترین کار این است که صرافی درستی را انتخاب کنید. معیارهای اصلی انتخاب صرافی، موارد زیر هستند:

سرعت در برداشت تراکنش‌ها
امنیت بالا
کارمزد و تخفیف‌های مربوط به آن
اعتبار صرافی
ارائه ابزارها و روش‌های خرید و فروش متنوع
امنیت کیف پول
جوایز
ارائه اطلاعات تحلیلی از اتریوم در زمان معامله

خرید اتریوم از یک صرافی معتبر، یکی از گران‌ترین راه‌های به دست آوردن این دارایی است. درواقع شما باید قیمت هر اتریوم را که در شرایط رکود فعلی نیز بیش از ۱۰۰۰ دلار است، پرداخت کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که به این قیمت، هزینه تراکنش خرید اتریوم که در بسیاری از صرافی‌ها از دو طرف معامله کسر شده هم اضافه می‌شود. همچنین برخی صرافی‌ها علاوه بر کارمزد تراکنش، کارمزد برداشت از حساب را نیز دریافت می‌کنند.
۲- ترید اتریوم؛ یکی از اصلی ترین روش های به دست آوردن اتریوم
واردشدن به بازار معاملات اتریوم اصولی‌ترین و اصلی‌ترین روش به دست آوردن این ارز محسوب می‌شود. امروزه بسیاری از افراد معاملات رمز ارز را به شغل اول خود تبدیل کرده‌اند. برای این کار ابتدا باید به‌اندازه کافی آمورش دیده باشید و همچنین از روش‌های ساده‌تر و با سرمایه اندک شروع کنید. به‌طورکلی دو نوع اصلی معامله رمز ارز وجود دارد که در ادامه هریک را توضیح می‌دهیم.

معاملات کوتاه‌مدت

در معاملات کوتاه‌مدت که بین چند دقیقه تا کمتر از یک روز زمان می‌برند، معامله‌گر از نوسانات کوتاه‌مدت سود می‌برد. این روش معمولاً در برهه‌هایی که نوسانات ارز شدید است، بیشترین بازدهی را دارد. همچنین در این روش از سیگنال‌های فنی برای به دست آوردن نقطه عطف نمودار اتریوم یا هر ارز دیگر استفاده می‌شود.

معاملات بلندمدت

در معاملات بلندمدت، معامله‌گر، ارز خریداری‌شده را مدت بیشتری نزد خود نگه می‌دارد. او می‌تواند سقف مشخصی برای بازشدن موقعیت معاملاتی‌اش در پلتفرم‌ها تعیین کند یا اساساً منتظر افزایش قیمت بماند و در زمان مناسب، برای فروش اقدام کند. در این روش، مهم است با استفاده از تحلیل تکنیکال، پیش‌بینی بهتری از قیمت به دست آورده و از ضررهای کوتاه‌مدت پرهیز شود. زمان انجام معامله با این روش ممکن است سال‌ها به طول بینجامد که در این صورت به نگه‌دارنده اتریوم، سرمایه‌گذار بلندمدت نیز گفته می‌شود.

علاوه بر صرافی‌ها، برخی پلتفرم‌های اختصاصی نیز برای ترید آلت کوین‌ها از جمله اتریوم به وجود آمده‌اند که روش‌های معاملاتی مانند CFD را ارائه می‌کنند. CFD مخفف Contract For a Difference و به این معناست که خریدار و فروشنده به‌جای اتریوم، قراردادی را شامل دریافت تفاوت بین قیمت فعلی و آتی این ارز، امضاء می‌کنند.
این روش می‌تواند بسیار سودده یا بسیار ریسک‌پذیر باشد؛ زیرا پلتفرم‌های CFD معمولاً اهرم‌هایی بالایی مانند ۱ به ۲۰۰ پیشنهاد می‌کنند. آن‌ها معمولاً سود سرمایه‌گذاری اولیه را نیز به کاربران خود می‌دهند. E-Toro، Avatrade و Fortrade بهترین نمونه‌های پلتفرم‌های CFD هستند.
۳- فاست‌های (Faucets) اتریوم

کلمه Faucet در زبان انگلیسی به معنای شیر آب است. فاست‌های اتریوم، بهترین روش رایگان به دست آوردن اتریوم بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه هستند. تماشای ویدئو، حل معماها، مشاهده تبلیغات و بازی‌کردن در وب‌ سایت‌هایی که به این منظور طراحی‌شده‌اند و درآور پاسخ به نظرسنجی‌های آن‌ها نمونه‌هایی از وظایف کاربران در فاست‌ها هستند. فاست‌ها نیز در ازای این فعالیت‌ها با کاربران اتریوم می‌دهند.
توجه داشته باشید که درآمد این روش، اندک اما ثابت است؛ بنابراین بهتر است از آن برای سودمندکردن اوقات فراغت خود استفاده کنید. همچنین، فاست‌های تقلبی و حتی با هدف کلاه‌برداری زیادی در اینترنت خود را تبلیغ می‌کنند که باید مراقب آن‌ها بود. سه مورد از بهترین فاست‌های اتریوم عبارت‌اند از:

Allcoins.Pw
Cointiply
Ethereum-Faucet.Org

برای استفاده از فاست‌های اتریوم باید یک کیف پول اتریوم داشته باشید و آن را به فاست موردنظر وصل کنید. در نظر داشته باشید که بیشتر فاست‌ها حداقلی را برای برداشت تعیین کرده یا برداشت‌ها را به‌صورت دوره‌ای آزاد می‌کنند.
 ۴- به دست آوردن اتریوم از طریق استخراج آن

همان‌طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال ازجمله اتریوم، طی فرایندی به نام استخراج یا ماینینگ (Mining) تولید می‌شوند. این فرایند شامل حل برخی معادلات پیچیده ریاضی و کدنویسی‌شده و ارائه نتایج آن‌ها به‌صورت کد است. شبکه‌های رمز ارز به ازای شرکت در چنین فرایندی به ماینرها یا استخراج‌کننده‌های خود پاداش می‌دهند.
برای شرکت در شبکه اتریوم و درواقع تبدیل‌شدن به یک گره یا نود (Node) در آن باید ابتدا سخت‌افزارهای لازم برای حل این معادلات را تهیه کنید. در گذشته که شبکه‌های ارزهای دیجیتال ازدحام چندانی نداشتند و سختی استخراج آن‌ها پایین بود، حتی با کامپیوترهای خانگی نیز می‌شد به شبکه پیوست؛ اما این امکان به‌ویژه برای اتریوم و بیت کوین دیگر وجود ندارد.
برای استخراج در این شبکه‌ها باید از دستگاه‌های مخصوصی به نام ایسیک Asic استفاده کرد که قیمت آن‌ها به توان محاسباتی‌شان بستگی دارد که به آن نرخ هش گفته می‌شود. پس از تهیه دستگاه باید نرم‌افزار بلاک چین اتریوم را روی آن نصب و مراحل پیوستن به شبکه را تکمیل کنید.
نکته مهم این است که پیش از استخراج از الزامات قانونی آن مطمئن شوید. به‌دلیل مصرف بسیار زیاد برق دستگاه‌های استخراج، تأمین برقی قانونی برای این کار و همچنین محاسبه هزینه‌های آن نسبت به سود استخراج، بسیار مهم است.
 ۵- استخراج اشتراکی و تأیید تراکنش‌ها
علاوه بر راه‌اندازی یک نود استخراج می‌توانید سخت‌افزار خود را با استخرهای استخراج از طریق پلتفرم‌های ارائه‌دهنده این خدمات به اشتراک بگذارید و درواقع از استخراج جمعی اتریوم به نسبت قدرت سخت‌افزار خود سود کسب کنید. از دیگر روش‌های استخراج کم‌هزینه‌تر اتریوم، خرید قراردادهای استخراج ابری (Cloud Mining Contract) یا CMC‌ است. به ‌این ‌ترتیب می‌توانید تجهیزات استخراج را از یکی از مزارع استخراج اتریوم اجاره کنید.
گره‌های شبکه اتریوم همچنین در مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) یا در آینده نزدیک، اجماع اثبات سهام (PoS) شرکت کرده و تراکنش‌ها نیز تائید یا رد می‌کنند. آن‌ها به ازای چنین فرایندی نیز پاداش‌هایی برحسب ETH دریافت خواهند کرد. محل این درآمد عمدتاً کارمزدهای پرداختی معامله‌گران است. پیش از اقدام به استخراج اتریوم حتماً از میزان پاداش‌ها و سختی شبکه که به‌مرور زمان افزایش می‌یابد نیز آگاه شوید.
۶- استیکینگ اتریوم

استیکینگ (Staking) یا به اشتراک‌گذاری، یکی از روش‌های معمول و امن برای کسب درآمد از اندوخته‌های رمز ارز فعلی است. ارزهای استیک‌شده، به‌منظور شرکت در فرایند اثبات اجماع سهام و تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌شوند. این اتریوم‌ها درواقع در تأمین امنیت شبکه شرکت می‌کنند و به آن‌ها اعتبارسنج نیز گفته می‌شود. وظیفه دقیق اتریوم‌های شما پردازش تراکنش‌ها، ذخیره داده‌ها و افزودن بلوک‌های جدید است.
مانند استخراج در این روش نیز می‌توانید با پیوستن به استخرهای استیکینگ به نسبت سرمایه اولیه خود اتریوم به دست بیاورید. گفتنی است برای استیک فردی در شبکه اتریوم به حداقل ۳۲ اتریوم نیاز خواهید داشت؛ به همین دلیل بسیاری از افراد، پیوستن به استخرهای استیکینگ را انتخاب می‌کنند.
۷- استیکینگ اتریوم ۲
شبکه اتریوم قرار است تا چند ماه آینده از مکانیسم Pow به PoS نقل‌مکان کند. به ‌این ‌ترتیب، سرعت و مقیاس‌پذیری این شبکه افزایش‌ می‌یابد و کارمزد تراکنش‌ها برای معامله‌گران بسیار کمتر خواهد شد. به شبکه جدید اتریوم ۲ گفته می‌شود و رمز ارز آن نیز ETH 2.0 نام دارد. از سوی دیگر، این شبکه به انرژی بسیار کمتری نیاز دارد و برخلاف الان، حتی کامپیوترهای خانگی نیز می‌توانند دوباره به‌عنوان استخراج‌کننده در آن شرکت کنند.
یکی از روش‌های بلندمدت به دست آوردن اتریوم، استیکینگ اتریوم ۲ است؛ به این معنا که اتریوم‌های فعلی خود را در این شبکه قفل کرده با این هدف که با راه‌اندازی شبکه اتریوم ۲ برای تأیید تراکنش‌ها به کار بروند. اتریوم پاداش‌های بسیار خوبی برای استیکینگ اتریوم ۲ در نظر گرفته است. با این ‌حال خطرات این روش با توجه به مشخص‌نبودن قیمت این ارز در ماه‌های آینده نیز زیاد است.
توصیه می‌شود پیش از این کار حتماً شرایط آن را از وب‌سایت رسمی اتریوم مطالعه کنید. در حال حاضر، برخی صرافی‌های معتبر مانند بایننس و کوین بیس این امکان را برای کاربران خود فراهم آورده‌اند.
۸- احراز شرایط ایردراپ‌ ها و هاردفورک‌ ها

با توجه به در پیش بودن ارتقای اتریوم به شبکه جدید این شبکه در طرح‌هایی به نام ایردراپ به برخی کاربران خود توکن‌های رایگان قابل‌تبدیل به ETH‌ می‌دهد. این توکن‌ها غالباً توکن‌های بومی شبکه‌های آزمایشی اتریوم ۲ هستند. اتریوم معمولاً شرایط خاصی انتخاب این کاربران را پیش از هر ایردراپ اعلام می‌کند. این شرایط، شامل تعداد تراکنش‌ها در ماه، سابقه در شبکه اتریوم، حجم ذخایر اتریوم و غیره هستند.
هارد فورک نیز فرایندی است که طی آن شبکه به دو یا بیشتر زنجیره دیگر تقسیم می‌شود. برای این منظور، نیاز است که اعضا در کل فرایند تائید پروتکل جدید و در معتبرکردن تراکنش‌های نامعتبر قبلی شرکت کنند. شبکه‌های بلاک چین به‌صورت مقطعی، هاردفورک دارند و به برخی اعضای خود در ازای پیوستن به شاخه‌های جدید، توکن‌های رایگان می‌دهند.
۹- سرمایه‌ گذاری در DeFi
پلتفرم‌های DeFi، خدمات مالی غیرمتمرکز رمز ارز را امکان‌پذیر کرده‌اند. وام‌دهی و استقراض از مهم‌ترین خدمات این پلتفرم‌ها هستند. آن‌ها مسلماً به سرمایه‌های اولیه برای ارائه خدمات به کاربرانشان نیاز دارند. به ‌این ‌ترتیب یکی از بهترین فرصت‌های کسب درآمد غیرفعال از اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند.
به‌عنوان دارنده یا هولدر اتریوم می‌توانید مقداری از دارایی‌های خود را در یکی از این پلتفرم‌ها سرمایه‌گذاری کرده و از سود سالانه یا APY آن، بهره‌مند شوید. مزیت مهم این روش این است که بسیاری از پلتفرم‌های DeFi خود روی شبکه اتریوم ساخته ‌شده‌اند و تراکنش‌های این رمز ارز را سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر انجام می‌دهند.
 ۱۰– ساختن برنامه‌ های DApp

اگر در برنامه‌نویسی مهارت دارید، ساختن برنامه‌های غیرمتمرکز یا DApp ها روی شبکه اتریوم، یکی از بهترین راه‌های به دست آوردن رمز ارز آن محسوب می‌شود. این ویژگی با امکان استفاده از فناوری هسته مرکزی اتریوم یا درواقع با کپی‌کردن آن فراهم شده است.
DApp ها برنامه‌هایی هستند که خدماتی را به کاربران شبکه ارائه می‌دهند. نوع خدمات، بسته به خلاقیت سازنده آن می‌تواند متفاوت باشد. نکته مهم این است که برنامه ساخته‌شده به‌صورت خودکار کار خواهد کرد و از محل استفاده کاربران از آن، درآمد غیرفعال خواهد داشت. بسیاری از برنامه‌نویسان ماهر از این روش، درآمدهای میلیون دلاری کسب کرده‌اند.
علاوه بر این، اگر در برنامه‌نویسی، طراحی، حسابداری و دیگر مشاغل موردنیاز اتریوم مهارت دارید می‌توانید با کارکردن برای این شبکه، دستمزد خود را به اتریوم دریافت کنید. برای اطلاع از مشاغل موردنیاز هریک از بلاک چین‌ها به وب‌ سایت‌هایی مانند Cryptojoblist.com و Crypto.jobs‌ مراجعه کنید. 
سخن آخر درباره به دست آوردن اتریوم
با توجه به ارزش بالای اتریوم و نیز احتمال رشد خوب آن در آینده نزدیک، سرمایه‌ گذاری روی این ارز، یکی از توصیه‌های بسیاری از متخصصان و کارشناسان رمز ارز است. روش‌های به دست آوردن اتریوم متعدد هستند و مهم‌ترین و اصولی‌ترین روش، خرید این ارز از یک صرافی معتبر و در مرحله بعد، معامله آن است.
انجام وظایف تعیین‌شده در فاست‌های اتریوم، استخراج، استیکینگ اتریوم و اتریوم ۲، احراز شرایط دریافت توکن‌های رایگان در ایردراپ‌ها و هاردفورک‌ها، سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های DeFi و درنهایت، ساخت برنامه‌های DApp و کارکردن برای اتریوم از دیگر روش‌های مهم به دست آوردن رمز ارز این شبکه هستند.
در انتخاب هر یک از روش‌های به دست آوردن اتریوم باید زمان موردنظر خود برای رسیدن به سود، سرمایه اولیه، تحلیل‌های تکنیکال و پیش‌بینی‌های کارشناسان فنی را مدنظر قرار دهید. همچنین با توجه به تحریم‌شدن کاربران ایرانی از سوی بسیاری از پلتفرم‌های بین‌المللی، امنیت حساب‌هایتان را نیز در اولویت قرار دهید.
پرسش‌ های متداول
۱- سودده‌ترین راه کسب درآمد از اتریوم کدام است؟
این امر به میزان سرمایه شما بستگی دارد. برای سرمایه‌ گذاری اندک، شرکت در استیکینگ اتریوم از طریق استخرهای استیکینگ و شرکت در پلتفرم‌های دیفای، بهترین راه است. اگر سرمایه نسبتاً خوبی دارید، خرید اتریوم یا استخراج می‌توانند گزینه‌های بهتری باشند.
۲- بهترین روش استخراج اتریوم چیست؟
هم از نظر سرعت و هم از نظر امنیت و پاداش، بهترین راه استخراج اتریوم شرکت در استخرهای استخراج است.
۳- چه مقدار طول می‌کشد که یک اتریوم استخراج کنیم؟
این امر به قدرت تجهیزات شما بستگی دارد. در حال حاضر با یک دستگاه NVIDIA GTX 3090 و نرخ هش ۵۰۰ mh/s حدود ۷٫۵ روز طول می‌کشد که یک اتریوم را استخراج کنید.
۴- آینده اتریوم چطور است؟
به‌طورکلی، پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال کار دشواری است، اما در حال حاضر، عمده کارشناسان به افزایش قیمت اتریوم و رشد شبکه آن به‌ویژه با توسعه اتریوم ۲.۰ امیدوار بوده و آن را بخشی قطعی از دنیای اقتصاد آینده می‌دانند.
۵- در کدام صرافی‌های خارجی می‌توان اتریوم را خرید و فروش کرد؟
بسیاری از صرافی‌های برتر، کاربران داخل ایران را تحریم کرده‌اند. با این ‌حال هنوز برخی از صرافی‌های DEX یا غیرمتمرکز و برخی صرافی‌های متمرکز مانند کوکوین، خدمات خود را به ایرانیان ارائه می‌کنند.
۶- شرایط احراز هویت برای دریافت توکن‌های رایگان ایردراپ چیست؟
این شرایط معمولاً چند روز پیش از هر ایردراپ اعلام می‌شوند، اما به‌طور خلاصه، هرچه در گذشته از اتریوم بیشتر استفاده کرده باشید، احتمال اینکه واجد شرایط تشخیص داده شوید افزایش می‌یابد.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” اتریوم “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *