معرفی 9 تا از بهترین های کیف پول تتر

اگر قصد شروع معامله در بازار ارزهای دیجیتال را دارید؛ در اختیار داشتن استیبل کوینی مانند Tether (USDT) به شما کمک می‌کند؛ تا از شرایط بی‌ثباتی بازار فرار کنید. از نظر ارزش بازار تتر سومین ارز رمزنگاری شده در جهان است. با وجود اینکه ارزش اغلب ارزهای دیجیتال در حال نوسان است، اما ارزش تتر معمولا ثابت و معادل ۱ دلار است؛ در واقع این رمزارز طوری طراحی شده تا به قیمت دلار متصل باشد. حالا که با اهمیت در اختیار داشتن استیبل کوین برای شروع معامله در بازار آشنا شدیم، بد نیست به معرفی انواع کیف پول تتر برای نگهداری و مدیریت این استیبل کوین نیز بپردازیم:
سرفصل‌های این مقاله
کیف پول تتر چیست؟
کیف پول تتر نرم‌افزار یا سخت‌افزاری است که داده‌هایی را که برای دسترسی به وجوه تتر به آنها نیاز دارید، برای شما ذخیره می‌کند. هر کیف پول دارای یک کلید عمومی، مشابه شماره حساب بانکی؛ و یک کلید خصوصی به عنوان رمز عبور است. کلیدهای خصوصی و عمومی رشته‌هایی از حروف و اعداد هستند که با نرم‌افزار رمزنگاری شده کیف پول مطابقت دارد.
زمانی که صحبت از انتخاب کیف پول مناسب برای ذخیره و مدیریت دارایی دیجیتال است، نکته‌ حائز اهمیت، امنیت کیف پول است. بنابراین لازم است ویژگی‌های امنیت ارائه شده مانند سیستم شناسایی دو عاملی ۲FA یا چند امضایی را در نظر بگیرید.
کیف پول تتر در دو گروه اصلی کیف پول‌های سرد و کیف پول‌های گرم قرار می‌گیرد؛ که در ادامه به بر روی کیف پول‌های این دو گروه می‌پردازیم:
کیف پول سخت‌ افزاری تتر
کیف پول سرد به کیف پول‌های رمزنگاری شده سخت‌افزاری گفته می‌شود که به صورت آفلاین کلیدهای خصوصی کاربر را در خود ذخیره می‌کند. این امر سبب کاهش ریسک هک از راه دور و ایجاد یک لایه امنیتی اضافی می‌شود.  کیف پول‌ سخت‌افزاری تتر دستگاه‌ فیزیکی مانند USB است که به کامپیوتر یا دستگاه پشتیبانی شده متصل می‌شود. این نوع کیف پول اغلب برای نگهداری دراز مدت وجوه رمزنگاری استفاده می‌شود و اصولا معاملات روزانه و فوری مناسب نیست. بنابراین می‌توان گفت کیف پول نرم‌افراری تتر برای مبالغ کمتر و انجام خرید و فروش سریع مناسب‌تر است.
کیف پول نرم افزاری تتر
کیف پول گرم به کیف پول‌های نرم افزاری گفته می‌شود که معمولا از طریق کامپیوتر یا مرورگر اینترنت به صورت آنلاین در دسترس بوده و کلیدهای خصوصی را در خود ذخیره می‌کند. می‌توان گفت از این نظر کیف پول‌های نرم افزاری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت کمتری دارند.
کیف پول دسکتاپ اغلب ارزهای دیجیتال از جمله Tether را بر روی دستگاه کاربر ذخیره می‌کند. در حالی که معمولا در کیف پول تحت وب داده‌ها و اطلاعات دارایی‌های کاربران را بر روی سرورهای راه دور ذخیره می‌شوند.
ویژگی‌ های کیف پول تتر مناسب
در هنگام انتخاب یک کیف پول تتر مناسب؛ بهتر است پیش از هر چیزی به موارد زیر توجه کنید:
امنیت: برخورداری از سطح امنیت مطلب مهم‌ترین ویژگی یک کیف پول رمزنگاری شده مناسب است. ارائه امکاناتی نظیر عبارت بازیابی و سیستم شناسایی دو عاملی نشان دهنده این است که کیف پول مدنظر از سطح کیفی مناسبی برخوردار است.
کلیدهای خصوصی: کیف پول رمزنگاری مناسب کیف پولی است که کنترل کامل کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربران قرار داده و این اطلاعات را در دستگاه خود کاربر رمزنگاری کند
رابط کاربری کاربر پسند: قبل از انتخاب یک کیف پول، به رابط کاربری آن دقت کنید. برخی از کیف پول‌های رمزنگاری شده با طراحی رابط کاربری نسبتا پیچیده برای کاربران مبتدی مناسب نیستند
پلتفرم‌های پشتیبانی شده: در نهایت بررسی کنید که آیا کیف پول انتخاب شده از سیستم عامل دستگاه شما پشتیبانی می‌کند یا خیر.
بهترین کیف پول سخت افزاری تتر
در این لیست به تعدادی از بهترین کیف پول‌های سخت‌ افزاری رمزنگاری شده برای ذخیره، مدیریت، ارسال و دریافت استیل کوین Tether اشاره می‌کنیم:
۱. Ledger Nano X
لجر یکی از برترین کیف پول‌های سخت افزاری در بازار است. این کیف پول از بیش از ۱۰۰ نوع ارز رمزنگاری شده از جمله تتر پشتیبانی می‌کند. این کیف پول علاوه بر دسکتاپ به موبایل کاربران نیز متصل شده و امکان دسترسی به وجوه رمزنگاری شده را فراهم می‌کند

مزایای کیف پول Ledger Nano X

از آنجایی که این نوع کیف پول تتر از نوع کیف پول سرد است، سطح امنیتی بسیار عالی را برای نگهداری دراز مدت وجوه کاربر ارائه می‌دهد.
کمپانی لجر یکی از بهترین سازندگان کیف پول‌های رمزنگاری شده سرد است.
از آنجایی که این کیف پول سخت‌ افزاری است، به صورت آفلاین دارایی‌های کاربران را ذخیره کرده و امنیت بسیار بالایی دارد.

معایب کیف پول Ledger Nano X

اغلب کیف پول‌های سخت افزاری مناسب کاربران حرفه‌ای هستند.
ممکن است طریقه نصب و استفاده از این کیف پول برای کاربران دشوار به نظر برسد.
این کیف پول هیچ گونه خدمات بانکی، صرافی و یا خدمات مرتبط این چنینی به کاربران ارائه نمی‌دهد.

۲. Ledger Nano S
یکی دیگر از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری برای محافظت و نگهداری طولانی مدت از دارایی رمزنگاری شده از جمله تتر کیف پول Ledger Nano S است. در Nano S کلیدهای خصوصی در یک فضای ذخیره سازی به اصطلاح سرد نگهداری می‌شوند. کاربران با استفاده از PIN می‌توانند دارایی خود را ارسال و دریافت کنند. همچنین با استفاده از یک عبارت بازیابی می‌توان حساب کاربری کیف پول و تمام اطلاعات موجود در آن را بازیابی کرد. به طور کلی کیف پول Nano S نسخه ارزان قیمت‌تری از Nano X است.

مزایای کیف پول Ledger Nano S

ارائه سطح امنیتی بسیار بالا
این کیف پول به صفحه نمایش کوچک OLED مجهز است.
علاوه بر Tether از رمزارزهای بسیاری دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.
قیمت مناسب

بهترین کیف پول‌ نرم افزاری تتر
در این لیست به تعدادی از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری رمزنگاری شده برای ذخیره، مدیریت، ارسال و دریافت استیل کوین Tether اشاره می‌کنیم:
۱. CryptoWallet
اولین کیف پول تتر در این لیست کیف پول CryptoWallet است، این کیف پول موبایلی با BitGo رهبر صنعت محافظت از دارایی‌های دیجیتال همکاری می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به پشتیبانی از کارت اعتباری، شماره IBAN، ارائه پشتیبانی قوی از کاربران و صرافی داخلی اشاره کرد.
کیف پول CryptoWallet به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا یک کارت Debit سفارش داده و سپس از طریق تتر یا سایر ارزهای دیجیتال در فروشگاه‌ها یا به صورت آنلاین کالا یا خدمات متنوعی را خریداری کنند. این امر به پذیرش ارزهای دیجیتال کمک بسیاری خواهد کرد.

مزایای کیف پول CryptoWallet

علاوه بر ذخیره تتر، کاربران می‌توانند رمزارزهای محبوب دیگری از جمله Bitcoin، Ethereum، Litecoin و Ripple را در این کیف پول ذخیره کنند.
با وجود صرافی در این نرم افزار امکان معامله رمزارز در داخل کیف پول فراهم شده است.
این کیف پول از ارزهای فیاتی مانند GBP و EUR پشتیبانی می‌کند.
پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته از کاربران
ارائه ویژگی‌های امنیتی مانند سیستم شناسایی دو عاملی ۲FA
از طریق این کیف پول کاربران می‌توانند قبوض خود را با وجوه رمزنگاری شده خود پرداخت کنند.

معایب کیف پول CryptoWallet

این کیف پول تتر، به عنوان یک کیف پول دارای کاستدی، کلیدهای خصوصی وجوه کاربران را در اختیار دارد.
این کیف پول داده‌های مورد نیاز برای دسترسی به وجوه و کلید AKA را در خود نگهداری می‌کند.

۲. کیف پول Tether
کیف پول Tether یک کیف پول نرم افزاری بوده و برای کاربران موبایل طراحی شده تا وجوه USDT خود را در آن ذخیره و مدیریت کنند. برای کاربران کیف پول تتر این امکان فراهم شده تا در این نرم افزار دارایی تتر خود را به سایر ارزهای رمزنگاری شده تبدیل کنند.

مزایای کیف پول Tether

Tether Wallet کیف پول رسمی USDT بشمار می‌آید
با طراحی و ارائه رابط کاربری آسان؛ این کیف پول بسیار مناسب کاربران مبتدی است.
ارائه ویژگی‌های امنیتی مناسب مانند ۲FA
کانال اصلی برای تبدیل USDT به دلار آمریکا و بالعکس

معایب کیف پول Tether

این کیف پول یک مرتبه و در سال ۲۰۱۷ هک شده است. این امر سبب طرح سوالات بسیاری در خصوص ویژگی‌های امنیتی کیف پول تتر شد.
کیف پول Tether تنها از تتر پشتیبانی کرده و کاربران نمی‌توانند سایر دارایی‌های رمزنگاری شده خود را در آن ذخیره کنند.
کاربران این کیف پول نمی‌توانند از تتر به طور مستقیم برای خرید کالا و خدمات استفاده کرد.

۳. MyEtherWallet
کیف پول اتر MyEtherWallet (MEW) یک نرم افزار منبع باز و بدون کاستدی بوده و به کاربران بازار ارزهای دیجیتال این امکان را می‌دهد تا علاوه بر اتر سایر دارایی‌های دیجیتالی خود از جمله تتر را در آن ذخیره و مدیریت کنند. MyEtherWallet یک گزینه سازگار و مناسب کیف پول تتر بوده و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن پشتیبانی از کیف پول‌های سخت افزاری مانند Ledger و Trezor است.

مزایای کیف پول MyEtherWallet

این کیف پول کنترل کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربران قرار داده و به همین دلیل اطلاعات کلیدهای خصوصی کاربر در سرورهای کیف پول ذخیره نمی‌شوند.
هیچ گونه سیستم پشتیبانی از کاربران در دسترس نیست.

۴. OmniWallet
دیگر کیف پول تتر موجود در این لیست کیف پول OmniWallet است. Omni یک کیف پول بدون کاستدی تحت وب بوده و به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا به راحتی و با خیال آسوده ارزهای دیجیتال بیت‌کوین و تتر را در آن ذخیره و نگهداری کنند. OmniWallet در بلاک چین Omni، یعنی یکی از بلاک چین‌های تاسیس شده برای پشتیبانی از USDT میزبانی می‌شود.

مزایای کیف پول OmniWallet

این کیف پول به کاربران خود امکان می‌دهد تا Bitcoin و Omni Token را در آن ذخیره کنند.
کنترل کلیدهای خصوصی در اختیار کاربران قرار دارد.

معایب کیف پول OmniWallet

تعداد رمزارزهای پشتیبانی شده در این کیف پول بسیار محدود است.
هیچ صرافی داخلی در این کیف پول در دسترس نیست.
رابط کاربری OmniWallet کمی با سایر پلتفرم‌ها متفاوت بوده و ممکن است برای برخی از کاربران گیج کننده به نظر برسد.

۵. Coinomi
کوینومی یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های رمزنگاری شده چند-زنجیره‌ای و چند-پلتفرمی بوده و به بیش از ۲.۵ میلیون کاربر خدمات ارائه می‌دهد. این کیف پول نرم افزاری تکنولوژی رمزنگاری را با طراحی بصری ترکیب کرده است. کوینومی به طور همزمان از چندین نوع رمز ارز از جمله Tether پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید در کنار سایر دارایی‌های دیجیتالی خود از آن به عنوان یک کیف پول تتر مطمئن استفاده کرده و وجوه خود را در Coinomi ذخیره و نگهداری کنید. ویژگی‌های امنیتی نظیر Robust و رابط کاربری جذاب کیف پول Coinomi را به یک گزینه محبوب برای کاربران موبایل به ویژه سیستم عامل اندروید تبدیل کرده است.

مزایای کیف پول Coinomi

مهم‌ترین مزیت این کیف پول پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ نوع رمز ارز است.
پشتیبانی از کاربران موبایل و دسکتاپ
در این کیف پول از هر دو نوع اصلی تتر پشتیبانی می‌شود.
بسیار سریع بوده و رابط کاربری مناسبی دارد.
دانلود، نصب و ساخت حساب کاربری در این کیف پول بسیار سریع و آسان تنها با چند کلیک انجام می‌شود.
از آنجایی که کیف پول Coinomi با یک صرافی داخلی ادغام شده؛ کاربران می‌توانند به صورت مستقیم در این کیف پول معامله انجام دهند.
در Coinomi از زبان‌های بسیار متفاوتی پشتیبانی می‌شود.
کلیدهای خصوصی تنها در دستگاه کاربران ذخیره می‌شود.
ارائه عبارت بازیابی این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا کیف پول خود را در سایر دستگاه‌ها بازیابی کنند.
کیف پول Coinomi به بیش از ۱۲۵ بلاک چین و ۱۷۷۰ رمزارز پشتیبانی محلی ارائه می‌دهد.
این کیف پول از تنظیمات چند عبارات بازیابی پشتیبانی کرده و هر عبارت بازیابی؛ متناسب با مورد استفاده، می‌تواند تنظیمات رمزنگاری شده مخصوص به خود را داشته باشد.
در جهت حفظ حریم شخصی کاربران؛ هیچ یک از اطلاعات آنها توسط تیم Coinomi دریافت و ذخیره نمی‌شود.
این کیف پول از ۲۵ زبان زنده دنیا و ۱۷۵ نوع ارز فیات پشتیبانی می‌کند.

معایب کیف پول Coinomi

عدم پشتیبانی از ارزهای فیات باعث شده تا کاربران نتوانند به صورت مستقیم رمزارز خریداری کنند.
کاربران Coinomi امکان تبدیل رمزارزها به یکدیگر؛ و همچنین تبدیل رمزارز به ارز فیات را ندارند.
امکان خرید مستقیم کالا و خدمات توسط رمزارز موجود در این کیف پول فراهم نشده است.
بخشی از کدهای این کیف پول به صورت منبع باز برای عموم مردم در دسترس بوده اما بخش دیگری از آن به صورت خصوصی باقی مانده است.

۶. Binance
کیف پول Binance توسط یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزنگاری شده در جهان ارائه شده است. رابط کاربری این کیف پول در دو حالت مبتدی و پیشرفته برای استفاده معامله‌گران تازه‌کار و حرفه‌ای طراحی شده است. کاربران موبایل و وب می‌توانند برای ذخیره، ارسال، دریافت و مدیریت انواع زیادی از ارزهای دیجیتال از جمله تتر از کیف پول باینسن استفاده کنند.

مزایای کیف پول Binance

در این کیف پول از انواع تترهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شود.
سیستم پشتیبانی از کاربران در این کیف پول بسیار عالی است.
مجهز به ویژگی‌های امنیتی بسیار مطلوب از جمله سیستم شناسایی دو عاملی ۲FA

معایب کیف پول Binance

به نظر برخی از کاربران رابط کاربری این کیف پول پیچیده است.

۷. Exodus
کیف پول تتر Exodus یک کیف پول نرم افزاری برای کاربران موبایل و دسکتاپ است. این کیف پول از ارزهای دیجیتال محبوبی همچون Bitcoin، Tether، Litecoin، DASH، Ethereum و Zcash پشتیبانی می‌کند. نرم افزار Exodus به زیبایی طراحی شده و با وجود رابط آسان، برای استفاده کاربران مبتدی بسیار مناسب است.

مزایای کیف پول Exodus

پشتیبانی از ۱۰۰ نوع رمزارز متنوع
پشتیبانی از ShapeShift در هنگام مبادله رمزارزها
کنترل کلیدهای خصوصی در اختیار کاربران بوده و این کلیدها در دستگاه کاربر رمزنگاری می‌شوند.
حفظ حریم شخصی کاربر و عدم ذخیره اطلاعات آنها
همکاری با صرافی‌های متعدد
ارائه ویژگی‌های امنیتی مطلوب

نتیجه‌ گیری
تتر به عنوان یکی از محبوب‌ترین و بهترین استیبل کوین‌های صنعت ارزهای دیجیتال مورد استفاده بسیاری از کاربران است.
قبل از انتخاب کیف پول رمزنگاری شده، ابتدا ویژگی‌های یک کیف پول مناسب را در نظر گرفته و سپس با توجه به نیازهای خود یک کیف پول تتر مناسب انتخاب کرده و دارایی خود را در آن ذخیره و مدیریت کنید.
توجه داشته باشید که ورود به صنعت ارزهای رمزنگاری شده نیازمند دانش لازم و شرکت در دوره آموزش رمز ارز است.

توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران (کشورهایی مثل ترکیه، فنلاند، سنگاپور و روسیه) وارد شوید!

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *