مقایسه صرافی کوکوین و صرافی بایننس

در سال‌های گذشته، بازار مالی ارزهای دیجیتال طرفداران زیادی یافته است و در این میان صرافی‌های بسیاری با ویژگی‌های متفاوت برای ساده‌کردن معامله در بازار ارزهای دیجیتال مشغول به کار شده‌اند. در این میان نام صرافی‌های بزرگی مانند بایننس (Binance) و کوکوین (KuCoin) مشاهده می‌شود که حجم معاملات بسیار بالایی دارند و در این مقاله با یکدیگر مقایسه شده‌اند.
این دو صرافی بزرگ صدها آلت کوین را فهرست کرده‌ و کوین‌هایی را امکان‌پذیر کرده‌اند که خرید و فروش آن‌ها در صرافی‌های دیگر مانند Poloniex و Bitfinex امکان‌پذیر نیست. همچنین در این دو صرافی، خدماتی از جمله بازار فیوچرز، وام‌دهی و بازار P2P ارائه می‌شود.
هر تریدر براساس استراتژی معاملاتی خود، انتظارات متفاوتی از یک صرافی رمز ارز دارد. با وجود صرافی‌های مختلفی که امروزه فعالیت می‌کنند، انتخاب یک صرافی خوب و مناسب می‌تواند دشوار باشد. کوکوین و بایننس دو صرافی معتبر رمز ارز هستند که استراتژی‌های تجاری و ساختار هزینه‌های مشابهی دارند، اما تفاوت‌هایی نیز بین پلتفرم آن‌ها دیده می‌شود.
با آگاهی از این تفاوت‌ها متوجه می‌شوید کدام یک در میان کوکوین یا بایننس بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارند.
بررسی صرافی کوکوین
این صرافی یکی از اولین صرافی‌های رمز ارز است که به نیازهای تریدرها به‌صورت حرفه‌ای پاسخ داد. این صرافی از همان ابتدا بر جذب تریدرهای حرفه‌ای متمرکز بود که به پلتفرم معاملاتی قوی و جامع نیاز داشتند. KuCoin این کار را به‌خوبی انجام داد و از آن زمان به بعد مسیری مشابه بایننس را دنبال کرد و محصولات و ویژگی‌های زیادی را ارائه داد.
یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت کوکوین توانایی آن در لیست‌کردن آلت کوین‌هایی است که به‌سختی در صرافی‌های دیگر پیدا می‌شوند. همچنین این کار را سریع‌تر از هر صرافی بزرگ دیگری انجام می‌دهد. بسیاری از کاربران کریپتو که عمدتاً از صرافی‌هایی مانند بایننس استفاده می‌کنند، در بیشتر موارد KuCoin را به‌عنوان یک انتخاب ثانویه نگه می‌دارند تا به‌راحتی بتوانند آلت کوین ‌های جدید را معامله کنند.
KuCoin از سال 2017 خدمات باکیفیت و معتبری به معامله‌گران ارائه می‌دهد؛ با این حال این صرافی فعالیت خود را در بلاک چین از سال 2011 آغاز کرد و طراحی پلتفرم KuCoin به سال 2013 برمی‌گردد. از سال 2017، این پلتفرم به‌سرعت پذیرفته و محبوب شد؛ زیرا در آن زمان یکی از معدود پلتفرم‌های تجاری توسعه‌یافته حرفه‌ای بود. امروزه کاربران زیادی از این پلتفرم استفاده می‌کنند، زیرا هم یک پلتفرم معاملاتی استاندارد است و هم راهکارهای سرگرم‌کننده‌ای برای تعامل با بازار کریپتو ارائه می‌دهد.
عکس
مزایای صرافی کوکوین
کاربران، این صرافی را به‌دلیل کارمزدهای پایین در پلتفرم، ویژگی‌ها و خدمات امنیتی جامع آن انتخاب می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که KuCoin یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های رمز ارز محسوب می‌شود، این است که از معدود صرافی‌هایی است که کاربران برای استفاده از آن نیازی ندارند KYC را در انجام معاملات خود در حجم پایین ارائه دهند.
البته در هر دو صرافی بایننس و کوکوین تا چند وقت پیش تجارت بدون KYC امکان‌پذیر بود، اما این صرافی‌ها تحت فشار سازمان‌های جهانی قرار گرفتند و مجبور شدند از کاربران KYC درخواست کنند. اگرچه KuCoin مقاومت کرد و الزامات KYC را برای معاملات در حجم پایین‌تر اعمال نمی‌کند.
شما می‌توانید سطوح KYC صرافی کوکوین را در support.kucoin مطالعه کنید. به‌طورکلی صرافی کوکوین امنیت بالایی دارد و ساختار هزینه‌ها و کارمزدهای آن بسیار رقابتی است. همچنین یکی از صرافی‌های بزرگ جهان محسوب می‌شود که پشتیبان بیش از 50 رمز ارز مختلف و بیش از 650 دارایی دیجیتال است؛ درنتیجه کاربران از سراسر جهان می‌توانند صرافی KuCoin را برای معاملات خود انتخاب کنند.
از دیگر مزایای صرافی کوکوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صرافی بزرگ رمز ارز با بیش از 11 میلیون کاربر در سراسر جهان
کارمزد بسیار کم 0.1 درصد با 20 درصد تخفیف
اپلیکیشن موبایل برای iOS و اندروید
پشتیبان بیش از 700 + رمز ارز
ارائه ویژگی‌هایی مانند وام‌دهی، ربات‌های معاملاتی، معاملات مارجین و معاملات فیوچرز

 
معایب صرافی کوکوین

کارمزد بالا هنگام خرید رمز ارز با ارز فیات (3 درصد – 5 درصد)
امکان برداشت ارزهای فیات در این صرافی وجود ندارد.

 
ربات‌های معاملاتی صرافی KuCoin
ربات‌های معاملاتی یکی از بزرگ‌ترین و بهترین ویژگی‌های صرافی کوکوین هستند که آن را در میان رقبا متمایز می‌کنند. این ربات‌های معاملاتی ابزارهای تجاری هستند که کاربران می‌توانند از آن‌ها برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی و در عین حال افزایش سود استفاده کنند. این ربات‌ها به‌نوعی مانند یک دستیار تجاری عمل می‌کنند که می‌تواند شبانه‌روز برای شما معامله کند.
ربات‌های معاملاتی برای کاهش فرایندهای تکراری و نیاز معامله‌گران به خیره‌شدن به صفحه‌نمایش در تمام طول روز طراحی شده‌اند. این ربات‌ها می‌توانند کارهایی مانند متعادل‌کردن مجدد سبد معاملاتی، پیروی از استراتژی‌های DCA و اجرای معاملات براساس پارامترهای از پیش تعیین شده را انجام دهند.
قبل از اینکه خیلی هیجان‌زده شوید و فکر کنید این ربات‌ها 24 ساعته و 7 روز هفته برای شما کسب درآمد می‌کنند، باید بگوییم به این سادگی‌ها نیست. ربات‌های معاملاتی را معامله‌گران حرفه‌ای که از قبل نحوه تریدکردن را می‌دانند و استراتژی‌های سودآوری دارند، استفاده می‌کنند؛ درنتیجه معامله‌گران از ربات‌ها بیشتر به‌عنوان یک دستیار استفاده می‌کنند، نه جایگزینی برای خود.
عکس
 
معاملات فیوچرز در KuCoin
صرافی کوکوین امکان انجام معاملات فیوچرز را برای تریدرها فراهم کرده است. معامله‌گران در این صرافی می‌توانند با اهرمی تا 100 برابر، ارزهای دیجیتال را معامله کنند. بخش فیوچرز صرافی کوکوین یک نسخه Lite برای معامله‌گران مبتدی معاملات فیوچرز ارائه می‌دهد.
همچنین نسخه‌ای حرفه‌ای در بخش فیوچرز وجود دارد که به‌طور کامل همه عملکردهایی را که معامله‌گران نیاز دارند، با یک رابط تجاری و تحلیلگر قدرتمند ارائه می‌دهد.
 
ویژگی Futures Brawl در صرافی کوکوین
Futures Brawl یک ویژگی سرگرم‌کننده و محبوب در پلتفرم صرافی کوکوین است. این ویژگی به‌عنوان یک رویداد تبلیغاتی در سال 2020 آغاز شد و به‌دلیل محبوبیت خود روی پلتفرم باقی ماند. در Brawl کاربران می‌توانند روی افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین برای کسب سود شرط‌بندی کنند.
همچنین کاربران می‌توانند با شرط‌بندی در این بخش از جوایز ویژه‌ای مانند آیفون، ایرپاد و حتی یک بیت کوین کامل بهره‌مند شوند.
کسب درآمد غیرفعال از کوکوین
یکی از راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، کسب درآمد غیر فعال است که در این میان صرافی KuCoin پلتفرمی عالی برای این کار محسوب می‌شود. در صرافی کوکوین کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به معامله‌گران دیگر قرض دهند، توکن‌های خود را به اشتراک بگذارند، در KuCoin Pools شرکت کنند، پاداش‌های روزانه با رمز ارز بومی کوکوین یعنی KCS دریافت کنند و با همه این روش‌ها، درآمد غیر فعال به دست می‌آورند.
بررسی صرافی بایننس
این صرافی یک پلتفرم معاملاتی برای ارزهای دیجیتال است که کارمزدهای بسیار پایین و ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌دهد. همچنین به‌گونه‌ای طراحی شده است که به علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال با هر زمینه و هر هدفی پاسخ می‌دهد. بایننس یک پلتفرم بسیار قوی است و سال‌ها صرافی شماره 1 در جهان بوده است؛ زیرا یک پلتفرم همه‌کاره محسوب می‌شود.
بایننس در اصل یک صرافی مستقر در هنگ‌کنگ بود که Changpeng Zhao (AKA CZ) آن را در سال 2017 راه‌اندازی کرد. پس از کشمکش‌ها با دولت چین و دیدگاه‌های این کشور درباره ارزهای دیجیتال، بایننس به مکان دیگری منتقل شد. همچنین برای چندین سال ناشناس باقی ماند و تا قبل از آن دفتر مرکزی نداشت. بعد از آن دفتر مرکزی این صرافی در جزایر کیمن مستقر شد.
اگرچه بایننس اولین صرافی رمز ارزی نبود که شروع به فعالیت کرد، به‌سرعت در میان کاربران ارزهای دیجیتال محبوب شد. این پلتفرم معاملاتی هم برای مبتدیان و هم برای حرفه‌ای‌ها بسیار مناسب است و ویژگی‌های زیادی دارد.
عکس
 
مزایای صرافی بایننس
این صرافی از بیش از 400 رمز ارز و 16 ارز فیات به‌طور مستقیم روی پلتفرمی با حدود 60 دارایی دیجیتالی پشتیبانی می‌کند که این دارایی‌ها با ادغام شرکت‌های شخص ثالث با این صرافی به وجود آمده‌اند؛ مانند Sofort، SEPA Advcash، Etana، Visa/Mastercard، PayID/Osko، Mobile Money، Payeer و GEO.
یکی از مزایای صرافی بایننس، فهرست‌کردن آلت کوین‌هایی است که در کمتر صرافی دیگری فهرست شده‌اند. این صرافی در بیشتر موارد جزء اولین صرافی‌های بزرگی است که توکن‌های پروژه‌های جدید را فهرست می‌کند. همچنین کاربران آن اولین افرادی هستند که با لانچ پد بایننس (Binance launchpad) توکن‌های جدید را دریافت می‌کنند.
صرافی بایننس توکن بومی خود به نام BNB را ارائه داده است که موارد استفاده زیادی در این صرافی دارد؛ برای مثال، با استفاده از توکن BNB می‌توانید از تخفیف‌های کارمزد معاملاتی، شرط‌بندی و پاداش‌های بازگشت بهره‌مند شوید.
برخی دیگر از مزایای صرافی بایننس عبارت‌اند از:

بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز در جهان براساس حجم معاملات
کارمزد بسیار کم 0.1 درصد با 25 درصد تخفیف بیشتر درصورت پرداخت با BNB
اپلیکیشن موبایل برای iOS و اندروید
پشتیبانی بیش از 600 + رمز ارز
برخورداری از ویژگی‌هایی مانند بازار NFT، معاملات مارجین، معاملات فیوچرز

معایب صرافی بایننس
یکی از بزرگ‌ترین معایب این صرافی این است که ساکنان ایالات‌متحده برای بهره‌بری از آن باید از Binance.US استفاده کنند.
ویژگی‌های صرافی بایننس

Binance Academy یا آکادمی بایننس: این آکادمی یک مرکز یادگیری برای منابع آموزشی بلاک چین و کریپتو، به همراه مقالات و سؤالات متداول است. بایننس تلاش زیادی برای آموزش انجام داده است و قوی‌ترین مقالات آموزشی را دارد. همچنین برخی از باکیفیت‌ترین آموزش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را در صنعت کریپتو ارائه می‌دهد.
Binance Card یا کارت بایننس: یک کارت نقدی رمزنگاری‌شده توسط Visa که می‌تواند برای خریدهای روزمره مانند یک کارت بانکی معمولی استفاده شود. کارت را می‌توان با ارز فیات یا با ارزهای دیجیتال که در زمان خرید به پول نقد تبدیل می‌شوند، شارژ کرد.
خیریه بایننس: یک بنیاد غیرانتفاعی که به پیشرفت بشردوستانه صنعت بلاک چین و توسعه پایدار جهانی اختصاص دارد.
Binance Cloud: راه‌حل‌های سازمانی مبادله ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری‌های مربوط به آن‌ها
وام‌های بایننس: کاربران این صرافی می‌توانند وام‌هایی را دریافت کنند که ارزهای دیجیتال آن‌ها را ضمانت می‌کنند.
Binance DEX: صرافی غیرمتمرکز بایننس که روی زنجیره بایننس ساخته شده است.
بایننس فیات گیت‌وی: یک دروازه فیات که به شما امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را با استفاده از ارزهای فیات مختلف خریداری کنید.
Binance Futures: پلتفرم معاملات فیوچرز که به کاربران اجازه می‌دهد معاملات آتی را با حداکثر 50 برابر اهرم معامله کنند.
بایننس لانچ پد: پلتفرم تأمین مالی جمعی رمز ارز بایننس برای راه‌اندازی IDO/IEO/ICO. بایننس لانچ پد این صرافی را به اولین پلتفرم تأمین مالی جمعی برای IEO در صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل کرد.
بایننس OTC: میز معاملات خارج از بورس برای مؤسسات و سایر معامله‌گران با حجم معاملات بالا
بایننس P2P: یک پلتفرم معاملاتی همتا به همتا که از طریق WeChat، AliPay، انتقالات بانکی و QIWI از پرداخت‌ها پشتیبانی می‌کند.
Binance Research: پلتفرم تحقیقاتی در سطح سازمانی که تجزیه و تحلیل را برای سرمایه‌گذاران در فضای کریپتو انجام می‌دهد.
Binance Staking: ویژگی staking به شما امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال خاصی را به اشتراک بگذارید و یک APY خوب برای ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده کسب کنید.
بایننس USD (BUSD) و استیبل کوین بایننس GBP: استیبل کوین‌های تنظیم‌شده بایننس که با مشارکت شرکت تراست پکسوس منتشر شده‌اند.
Trust Wallet: کیف پول غیرمتمرکز رسمی ایمن و بسیار محبوب بایننس

عکس
 
معاملات فیوچرز در صرافی بایننس
بازار آتی این صرافی به معامله‌گران اجازه می‌دهد مشتقات رمز ارز را به‌منظور ده‌ها قرارداد دائمی برای کوین‌ها و توکن‌های مختلف معامله کنند. معاملات فیوچرز در بایننس که در آگوست 2020 راه‌اندازی شد، محبوبیت زیادی یافتند؛ زیرا امکان استفاده از اهرم تا 125 برابر برای معامله‌گران فراهم شد.
با این حال، اهرم از آن زمان به 50 برابر کاهش یافته است. این قراردادها دو نوع هستند: فیوچرز USDT-M و فیوچرز COIN-M. بازارهای آتی برای قراردادهای دائمی و سه‌ماهه برای بیش از 130 رمز ارز فهرست‌شده در دسترس هستند.
 
Vanilla Options
بایننس قراردادهایی با گزینه Vanilla Options بیت کوین را ارائه می‌دهد که قیمت‌گذاری و تسویه آن براساس USDT صورت می‌گیرد. این گزینه امکان انتخاب‌های بیشتری را به کاربران می‌دهد تا به سبدهای معاملاتی خود و مدیریت قرار گرفتن در بازار تنوع دهند.
در این میان، کاربران می‌توانند گزینه‌های خرید و فروش را برای پوشش ریسک و معاملات خریداری کنند. Vanilla Options یک ابزار معاملاتی مالی است که به کاربران این حق را می‌دهد در مدت‌زمان مشخصی دارایی را با قیمتی از پیش تعیین شده خریداری کنند یا بفروشند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد در معامله‌هایی شرکت کنند که در آن کاربران می‌توانند با پیش‌بینی بازار خرسی یا گاو نر BTC/USDT در یک دوره معین سود ببرند.
 
توکن‌های اهرمی بایننس
این توکن‌ها محصولی مشتقه هستند که یک سطح اهرم از پیش تعریف‌شده در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. توکن‌های اهرمی را می‌توان در بازار نقدی (بازار اسپات) معامله کرد. هر توکن اهرمی نشان‌دهنده سبدی از موقعیت‌های قرارداد دائمی است. برخلاف معاملات مارجین، توکن‌های اهرمی به معامله‌گران اجازه می‌دهد بدون نیاز به قراردادن وجه به‌عنوان وثیقه یا نگرانی درباره خطر انحلال، از موقعیت‌های اهرمی استفاده کنند.
عکس
 
کسب درآمد از بایننس
این گزینه یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های بایننس است و عنصری اساسی برای بسیاری از طرفداران ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. با این گزینه کاربران می‌توانند با شرط‌بندی، واریز به حساب‌های پس‌انداز، نقدینگی، سپرده‌گذاری در صندوق BNB، درگیرشدن در لانچ‌پد و غیره درآمد غیرفعال کسب کنند. این روش‌ها بسیار انعطاف‌پذیر هستند و APY ها با توجه به توکن، مدت و سطح ریسک بسیار متفاوت خواهند بود. برای هر سطح از ریسک‌پذیری معامله‌گران گزینه‌های کم‌خطر و پرخطر وجود دارد.
بازار NFT
بایننس اولین صرافی بزرگی بود که بازار NFT را راه‌اندازی کرد و بسیار محبوب شد. کاربران می‌توانند از بازار NFT برای مینت‌کردن، خرید و فروش NFT ها به‌صورت جداگانه یا به‌عنوان بخشی از یک مجموعه استفاده کنند. از آنجا که بازار NFT بایننس روی زنجیره هوشمند بایننس اجرا می‌شود، این بازار به‌سرعت محبوبیت یافته است؛ زیرا بایننس جایگزین بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری از بازارهای NFT مبتنی بر اتریوم محسوب می‌شد.
بررسی اجمالی کوکوین و بایننس
این دو صراف معتبر استراتژی تجاری مشابهی دارند. آن‌ها صرافی‌های ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند که دسترسی به صدها آلت کوین را ارائه می‌دهند. این دو صرافی ساختار کارمزد مشابهی ارائه می‌دهند که از 0.1 درصد شروع می‌شود و با بالارفتن سطوح معاملاتی این کارمزد کاهش می‌یابد.
کوکوین و بایننس هرکدام یک رمز ارز بومی دارند و کاربران با نگه‌داشتن این کوین پاداش دریافت می‌کنند. آن‌ها همچنین خدمات مشابهی از جمله بازار آتی، وام‌دهی، بازار P2P و معاملات حاشیه یا مارجین را ارائه می‌دهند.
مقایسه صرافی کوکوین و بایننس
همان‌طور که اشاره کردیم، این دو صرافی از استراتژی تجاری مشابهی استفاده می‌کنند و ساختار کارمزد یکسانی دارند. بیشتر معامله‌گران محدوده دارایی‌ها، سطح امنیت و خدمات پشتیبانی مشتری را بین این دو پلتفرم قابل مقایسه می‌دانند؛ با این حال تفاوت‌های جزئی بین پلتفرم‌ها وجود دارد و ممکن است متوجه شوید کوکوین یا بایننس کمی بهتر با نیازهای شما مطابقت خواهد داشت.
عکس
 
ویژگی‌های کلی صرافی بایننس و کوکوین
صرافی کوکوین تا 100 برابر اهرم ارائه می‌دهد؛ درحالی‌که بایننس به‌تازگی اعلام کرده است اهرم را از 125 برابر و 100 برابر به 50 برابر برای بسیاری از محصولات خود کاهش داده است. Binance و KuCoin به‌طور مشابه Binance Lending و KuCoin Lending را ارائه می‌کنند که امکان وام‌دادن و قرض گرفتن وجه برای معامله را به کاربران خود می‌دهد.
وام‌گرفتن به معامله‌گران کمک می‌کند تا از وجوهی بهره ببرند که شخصی ثالث برای انجام فعالیت‌های تجاری خود استفاده می‌کند؛ به عبارت دیگر کاربران در هر دو پلتفرم می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به معامله‌گرانی که به‌دنبال وام‌گرفتن برای بازدهی با نرخ بهره خوب هستند، قرض دهند.
درحالی‌که به نظر می‌رسد هر دو پلتفرم عملکرد مشابهی دارند، تفاوت آن‌ها در چند ویژگی کلیدی است. بایننس یک پلتفرم NFT بسیار خوب، شیک و کاربرپسند دارد که با افزایش محبوبیت NFT ها، فعالیت معاملاتی بالایی را شاهد بوده است؛ درحالی‌که KuCoin ربات‌های معاملاتی خودکار را ارائه می‌دهد که مستقیم روی پلتفرم در دسترس هستند.
همچنین بایننس یک کارت نقدی رمزنگاری‌شده دارد که به کاربران امکان می‌دهد ارز خود را در هر جایی که ویزا کارت را می‌پذیرند، خرج کنند و برای هر خرید، یک پاداش نقدی خوب در BNB دریافت کنند. این امر بایننس را برای هر کسی که می‌خواهد از رمز ارز در زندگی روزمره خود استفاده کند، به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند.
صرافی کوکوین نیز KuCoin Win و KuCoin Brawl را ارائه می‌دهد. KuCoin Win مانند یک پلتفرم به سبک قرعه‌کشی است که در آن کاربران می‌توانند برنده جوایز مختلف شوند. KuCoin Brawl نیز به کاربران کمک می‌کند تا USDT شرط‌بندی کنند و سود کسب به دست بیاورند.
مقایسه کوکوین و بایننس از نظر ارزها و محصولات ارائه‌شده
هر دو صرافی گزینه‌های عالی برای معامله‌گرانی هستند که تمایل دارند از مزیت‌های معاملات فیوچرز، معاملات نقدی و مارجین استفاده کنند. هدف برخی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال این است که تا حد امکان برای کاربران ارز که علاقه‌ای به معاملات مکرر ندارند و به‌دنبال تجارت فعالانه در بازارهای مختلف نیستند، ساده باشند. ب
سیاری از صرافی‌ها یک رابط کاربری ساده و بدون حاشیه دارند که در آن کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را خریداری کنند و نگه دارند و به ویژگی‌های اساسی مانند استکینگ دسترسی داشته باشند.
سایر صرافی‌ها به ارائه یک پلتفرم معاملاتی با ویژگی‌های مختلف و کامل می‌پردازند و برای معامله‌گران با هر مهارتی از مبتدی تا حرفه‌ای مناسب هستند. هر دو صرافی بایننس و کوکوین در این دسته قرار می‌گیرند؛ البته نه به این معنا که این پلتفرم‌ها تنها به معامله‌گران فعال پاسخ می‌دهند؛ زیرا هر دو گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای کاربرانی محسوب می‌شوند که به‌سادگی به‌دنبال پلتفرمی ساده برای خرید ارزهای دیجیتال هستند.
این صرافی‌ها، هم برای هولدرها و هم برای معامله‌گران فعال مناسب خواهند بود و تمام ابزارها، عملکردها و ویژگی‌های تجزیه و تحلیل فنی لازم را که معامله‌گران برای معامله نیاز دارند، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.
عکس
 
مقایسه بایننس و کوکوین از لحاظ کاربرپسندی
هر دو پلتفرم بسیار کاربرپسند هستند و ظاهر جذابی دارند. همچنین مملو از ویژگی‌ها، منوها و بخش‌های مختلف سایت هستند و از برنامه‌های تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند. منوی ناوبری هردو پلتفرم بسیار کاربرپسند طراحی شده است و کاربران را گیج نمی‌کند. البته اگر بخواهید شخصی را که سواد کامپیوتری چندانی ندارد با کریپتو آشنا کنید، احتمالاً بهتر است او را به سمت پلتفرم‌های ساده‌تری سوق دهید.
هر دو پلتفرم صفحات معاملاتی عالی دارند که نیاز معامله‌گران را برطرف می‌کنند. علاوه بر این، صفحه‌های معاملاتی Spot برای هر دو پلتفرم بسیار کاربرپسند طراحی شده‌اند. همچنین هر دو پلتفرم پشتیبانی با چت زنده را ارائه می‌دهند تا درصورت نیاز به کاربران کمک کنند.
مقایسه بایننس و کوکوین از لحاظ هزینه‌ها و کارمزدها
کارمزد این دو صرافی از 0.1 درصد شروع می‌شود و با بالارفتن از یک ردیف معاملاتی بالاتر کاهش می‌یابد. Kucoin ساختار لایه تهاجمی‌تری دارد، با هزینه‌های بسیار رقابتی برای کاربران سطح بالاتر. اگر می‌خواهید حجم زیادی معامله کنید و از طریق سطوح بالا بروید، Kucoin در این مورد برنده است.
همچنین کوکوین 50 درصد از درآمد مبادله‌ای را در توکن خود به‌صورت سود سهام ارائه می‌کند. بایننس هیچ کارمزد سپرده‌گذاری دریافت نمی‌کند و هزینه‌های برداشت به نوع دارایی بستگی دارد. توکن Binance یا BNB برای پرداخت هزینه‌ها در پلتفرم استفاده می‌شود. اگر فکر می‌کنید یک معامله‌گر با حجم معامله پایین هستید و در سطوح پایین باقی می‌مانید، ساختار کارمزد Binance بهتر از Kucoin است. اگر می‌خواهید از بازار آتی استفاده کنید، بایننس در این مورد برنده است.
کارمزد سپرده‌گذاری
هنگامی که ارز فیات را به بایننس واریز می‌کنید، براساس روش سپرده‌گذاری و ارز ممکن است کارمزدی وجود داشته باشد؛ برای مثال درصورت واریز دلار استرالیا (AUD) با استفاده از PayID/OSKO هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. از طرف دیگر، اگر دلار هنگ‌کنگ (HKD) را با استفاده از کارت بانکی واریز کنید، کارمزد 3.50 درصد است.
KuCoin از سپرده‌های فیات پشتیبانی نمی‌کند. اگر می‌خواهید از ارز فیات برای خرید کریپتو استفاده کنید، هزینه آن را مستقیم در زمان خرید و بدون واریز از قبل پرداخت می‌کنید. هزینه خرید رمز ارز با توجه به روش پرداختی که انتخاب می‌کنید، بین 3 تا 5 درصد متغیر است. سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال در Binance و KuCoin رایگان است.
هزینه‌های معاملاتی
کارمزدهای بایننس برای معاملات از 0.1 درصد با 25 درصد تخفیف درصورت استفاده از ارز بایننس (BNB) برای پرداخت هزینه‌های خود شروع می‌شود. درواقع کارمزد معاملاتی شما تنها 0.075 درصد خواهد بود که کمترین میزان در صنعت کریپتو محسوب می‌شود.
اگر مرتب در حال معامله با حجم زیاد هستید و توکن‌های BNB را نگهداری می‌کنید، می‌توانید براساس این ساختار چندلایه، کارمزدهای خود را بیشتر کاهش دهید. کارمزد معاملاتی KuCoin نیز از 0.1 درصد شروع می‌شود و مشابه بایننس، درصورت پرداخت با استفاده از توکن KuCoin (KCS) می‌توانید کارمزد معاملاتی با تخفیف دریافت کنید.
با این حال، تخفیف کوکوین تنها 20 درصد است؛ به این معنا که می‌توانید کارمزد خود را به 0.08 درصد در هر معامله کاهش دهید. اگر شما یک معامله‌گر با حجم بالا هستید، یا مقدار زیادی KCS دارید، می‌توانید هزینه‌های خود را در یک ساختار چندلایه کاهش دهید.
توجه داشته باشید که کارمزد معاملاتی در KuCoin تنها برای معاملات کریپتو به کریپتو اعمال می‌شود؛ زیرا نمی‌توانید از فیات در این صرافی استفاده کنید؛ بنابراین اگرچه کارمزد معاملات تنها 0.1 درصد است، نمی‌توانید بیت کوین را با USD تنها با 0.1 درصد خریداری کنید.
برای خرید مستقیم ارز با استفاده از ارز فیات در KuCoin، هزینه‌ای از 3 درصد تا 5 درصد براساس روش پرداخت و کانال پرداخت وجود دارد. حتی اگر کارمزد معاملات بسیار پایین باشد، باید قبل از معامله، درصد بالایی را برای خرید کوین‌های خود بپردازید.
عکس
 
هزینه‌های برداشت
در بایننس کارمزد برداشت ارز فیات براساس ارز و روش برداشت متفاوت است؛ برای مثال، برداشت دلار استرالیا (AUD) از طریق انتقال بانکی رایگان است؛ درحالی‌که برداشت پوند استرلینگ (GBP) با استفاده از کارت بانکی مستلزم پرداخت کارمزد 1 درصد خواهد بود.
برداشت ارزهای دیجیتال در بایننس برای پوشش هزینه‌های تراکنش انتقال کوین‌ها به کیف پول شخصی شما، مستلزم کارمزد ثابتی است و کارمزدها به رمز ارز بستگی دارد. صرافی کوکوین اجازه برداشت ارز فیات را نمی‌دهد، که یکی از بزرگ‌ترین معایب این صرافی است. شما تنها می‌توانید رمز ارز را با کارمزد ثابت براساس رمز ارز مورد نظر برداشت کنید.
 
مقایسه صرافی کوکوین و بایننس از لحاظ دارایی‌ها
هر دو پلتفرم آلت کوین‌‌هایی را فهرست کرده‌اند که کمتر در صرافی‌های دیگر یافت می‌شوند؛ بنابراین جای تعجب نیست که کوکوین و بایننس انتخاب گسترده‌ای از دارایی‌ها را ارائه می‌دهند.
هنگام معامله، بایننس توانایی معامله از طریق توکن بومی خود و تتر را ارائه می‌دهد. کوکوین معاملات را با توکن بومی خود، تتر خود و همچنین NEO و BTC Cash پشتیبانی می‌کند. توانایی معامله با سایر توکن‌ها، کوکوین را انعطاف‌پذیرتر می‌کند، اما ساختار کارمزد بایننس در معاملات انجام‌شده با توکن آن رقابتی است.
هنگام مقایسه دارایی‌ها، باید سبک معاملاتی خود را در نظر بگیرید و پلتفرمی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد.
مقایسه کوکوین و بایننس از لحاظ احراز هویت
هر دو پلتفرم از احراز هویت دومرحله‌ای پشتیبانی می‌کنند و سابقه امنیتی خوبی دارند؛ با این حال بایننس با پایگاه کاربری بزرگ‌تر خود، چندین تلاش برای فیشینگ را گزارش کرد و چندی پیش نیز به آن حمله شد؛ البته دارایی‌های دزدیده‌شده به‌طور کامل به کاربران بازگردانده شدند.
مقایسه بایننس و کوکوین از لحاظ خدمات مشتری
Kucoin خدمات مشتری فوق‌العاده سریعی دارد. این صرافی یک چت پشتیبانی 24 ساعته تلگرام با نرخ پاسخ‌گویی بسیار سریع را ارائه می‌دهد. بایننس خدمات مشتریان را از طریق تیکت ارائه می‌دهد. اگرچه زمان انتظار طولانی‌تری برای تیکت‌ها وجود دارد، خدمات مشتریانی که از بایننس دریافت می‌کنید، همچنان بهتر از سایر صرافی‌های رمز ارز خواهد بود.
مقایسه بایننس و کوکوین از لحاظ توکن‌های بومی
هر دو پلتفرم فوق توکن‌های بومی خود را ارائه می‌دهند. توکن بومی بایننس BNB و توکن بومی صرافی کوکوین KCS است.
درباره BNB
BNB یک توکن بومی بایننس است که پیش از این با استاندارد ERC20 در بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کرد. هنگامی که بایننس زنجیره هوشمند بایننس (Binance SmartChain) و زنجیره بایننس (BinanceChain) خود را راه‌اندازی کرد، BNB در هر سه زنجیره به‌عنوان توکن ERC20 و BEP20 در دسترس قرار گرفت.
شما می‌توانید از BNB برای پرداخت هرگونه کارمزد در پلتفرم بایننس مانند کارمزد مبادله، کارمزد برداشت و هر کارمزد دیگری استفاده کنید. در ابتدا، کل عرضه BNB، ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ توکن بود. بایننس از 20 درصد سود در هر سه‌ماهه برای بازخرید BNB و نابود کردن آن‌ها استفاده می‌کند تا زمانی که 50 درصد از کل BNB (100 میلیون) را پس بگیرد.
تمام تراکنش‌های بای‌بک در بلاک چین اعلام می‌شوند. بایننس درنهایت 100 میلیون BNB را از بین می‌برد و 100 میلیون BNB باقی می‌ماند.
عکس

درباره KCS
Kucoin Shares یا به اختصار KCS، توکنی است که پلتفرم مبادلات رمز ارز کوکوین با عرضه کل 200 میلیون عرضه کرده است. حداقل 10 درصد از سود خالص KuCoin برای بازخرید KCS در هر سه ماهه اعمال می‌شود و KCS بازیابی‌شده از طریق بای‌بک به‌سرعت از بین می‌رود. این روند تا نابودی 100 میلیون KCS ادامه خواهد داشت.
KCS به‌عنوان یک رمز ارز غیرمتمرکز که براساس استاندارد ERC 20 و مبتنی بر بلاک چین اتریوم است، از تمام کیف پول‌های اتریوم پشتیبانی می‌کند. پاداش KCS به‌عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد غیرفعال در نظر گرفته می‌شود.
کاربرانی که بیش از ۶ توکن KCS داشته باشند، می‌توانند سود سهام روزانه دریافت کنند که از 50 درصد درآمد روزانه کارمزد معاملاتی KuCoin حاصل می‌شود. جایزه KCS یک مکانیسم تشویقی منحصربه‌فرد برای دارندگان KCS و سازندگان اکوسیستم کوکوین است. میزان پاداش‌هایی که کاربران می‌توانند دریافت کنند، به تعداد KCS و حجم معاملات صرافی KuCoin بستگی دارد.
عکس
 
 
مقایسه بایننس و کوکوین از لحاظ ایمنی
باید به این نکته اشاره کرد که هر دو صرافی قبلاً هک شده‌اند؛ با این حال در مقایسه با صرافی‌های مشابه، با توجه به سهم بازار، بایننس و کوکوین دارایی شما را ایمن نگه می‌دارند. هر دو صرافی KuCoin و Binance شرایط و مقررات مشابهی از لحاظ ایمنی دارند.
بایننس بیشتر دارایی‌های دیجیتال خود را آفلاین ذخیره می‌کند و اطلاعات مفیدی را درباره راه‌های افزایش امنیت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد؛ برای مثال فعال‌کردن 2FA (احراز هویت دوعاملی)، لیست سفید دستگاه‌ها، مدیریت آدرس‌های برداشت، کدهای ضد فیشینگ و حتی U2F (برای احراز هویت دوعاملی جهانی) که برای دسترسی به حساب شما نیاز به دسترسی فیزیکی به سخت افزار دارد. با این حال حتی ایمن‌ترین صرافی‌های رمز ارز می‌توانند آسیب‌پذیری‌هایی داشته باشند و از آن‌ها سوءاستفاده شود.
KuCoin چندین لایه از اقدامات امنیتی را برای اطمینان از محافظت از وجوه مشتریان خود در پیش می‌گیرد؛ مانند کیف پول‌های برداشت میکرو، رمزگذاری چندلایه و احراز هویت چندعاملی پویا. آن‌ها حتی دپارتمان‌های کنترل ریسک داخلی را برای نظارت بر همه تراکنش‌ها روزانه اختصاص داده‌اند. کاربران KuCoin تاکنون هیچ ضرری در نقض امنیت سایبری متحمل نشدند.
 
مقایسه بایننس و کوکوین در روش‌های سپرده‌گذاری
Binance و KuCoin هر دو انواع روش‌های سپرده‌گذاری را ارائه می‌دهند تا از مشتریان خود در سراسر جهان پشتیبانی کنند. هر دو انتقال بانکی (SEPA)، کارت اعتباری، کارت نقدی و رمز ارز را می‌پذیرند. علاوه بر این، بایننس از انتقال بانکی PayID، SWIFT و SOFORT/iDEAL پشتیبانی می‌کند. صرافی کوکوین همچنین PayPal، Apple Pay و Skrill را می‌پذیرد.
چه زمانی بایننس انتخاب بهتری است؟
اگر به آلت کوین‌‌های جدیدی که به‌سختی در صرافی‌های دیگر پیدا می‌شوند، علاقه دارید، بایننس ممکن است برای شما بهتر باشد. این صرافی ارزهای دیجیتال بیشتری از صرافی کوکوین ارائه می‌دهند. همچنین اگر یک معامله‌گر با حجم معاملاتی پایین هستید، ساختار کارمزد بایننس برای شما بهتر خواهد بود.
علاوه بر این، بازار NFT و کارت نقدی بایننس نیز بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال را به خود جذب می‌کنند و بایننس می‌تواند از طریق Binance.US به بازار ایالات‌متحده پاسخ دهد.
چه زمانی کوکوین انتخاب بهتری است؟
اگر می‌خواهید حجم زیادی معامله کنید و از طریق سطوح بالا بروید، Kucoin برای شما انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. اگر خدمات مشتری خودکار و ربات‌های معاملاتی مورد توجه شما هستند، صرافی کوکوین انتخاب بهتری است. همچنین اگر استراتژی تجارت شما به وام‌دادن به کریپتو بستگی دارد، بازار وام‌دهی کوکوین عاملی متمایزکننده خواهد بود.
درحالی‌که کارت‌های نقدی و NFT یک ویژگی هستند، بسیاری از معامله‌گران همچنان KuCoin را برای ربات‌های معاملاتی، پشتیبانی عظیم از آلت کوین ‌های مختلف و سرگرمی‌های تجاری به سبک بازی‌سازی‌شده انتخاب می‌کنند. با این حال، یک اشکال قابل توجه این است که KuCoin برای معامله‌گران مستقر در ایالات‌متحده در دسترس نیست.
سخن پایانی
Binance و KuCoin دو مورد از بزرگ‌ترین صرافی‌های بازار ارزهای دیجیتال هستند. بایننس بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز در جهان براساس حجم معاملات است و KuCoin بیش از 11 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. این دو صرافی استراتژی تجاری و خدمات مشابهی ارائه می‌دهند. هر دوی آن‌ها به صدها آلت کوین دسترسی دارند و علاوه بر خرید و تجارت ساده ارزهای دیجیتال، خدمات زیادی مانند بازارهای آتی، وام‌دهی کریپتو، ربات‌های معاملاتی، بازار P2P، معاملات حاشیه، برنامه‌های ارجاع و غیره را ارائه می‌دهند.
کارمزدهای معاملاتی هر دو صرافی از 0.1 درصد شروع می‌شود و گزینه‌هایی برای کاهش آن با بالارفتن سطوح معاملاتی یا حفظ رمز ارز اصلی آن‌ها وجود دارد. همچنین هر دو صرافی با سابقه طولانی‌مدت و میلیون‌ها مشتری راضی در سراسر جهان بسیار معتبر و ایمن هستند.
 
پرسش‌های متداول

صرافی کوکوین چیست؟

KuCoin یکی از اولین صرافی‌های رمز ارز بود که به نیازهای تریدرها به‌صورت حرفه‌ای پاسخ داد. از همان ابتدا، کوکوین بر جذب تریدرهای حرفه‌ای متمرکز بود که به یک پلتفرم معاملاتی قوی و جامع نیاز داشتند.

صرافی بایننس چیست؟

این صرافی یک پلتفرم معاملاتی برای ارزهای دیجیتال است که کارمزدهای بسیار پایین و ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌دهد. همچنین یک پلتفرم بسیار قوی بوده که سال‌ها صرافی شماره یک در جهان محسوب می‌شده است.

چه زمانی بایننس انتخاب بهتری است؟

اگر به آلت کوین ‌های جدیدی که به‌سختی در صرافی‌های دیگر پیدا می‌شوند، علاقه دارید و یک معامله‌گر با حجم معاملاتی پایین هستید، بایننس انتخاب بهتری برای شما است.

چه زمانی کوکوین انتخاب بهتری است؟

اگر می‌خواهید حجم زیادی معامله کنید و از طریق سطوح بالا بروید و خدمات مشتری خودکار و ربات‌های معاملاتی مورد توجه شما هستند، Kucoin انتخاب مناسب‌تری است.

به این مقاله امتیاز دهید

(۲۱۵ رای)

۴.۴

ترتیبی که برای خواندن مقالات صرافی کوکوین به شما پیشنهاد میکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *