نحوه بازیابی تریدینگ پسورد در کوکوین

امنیت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران صنعت کریپتوکارنسی است. از آنجایی که این بازار در هیچ‌کدام  از کشورهای جهان تحت مدیریت نهادهای حکومتی نیست، کاربران شخصاً مؤظف به حفظ امنیت دارایی خود هستند. انتخاب بهترین صرافی رمز ارز و بهترین کیف پول های رمز ارز، ایمن و قابل‌ اعتماد یکی از اقدامات امنیتی است که هر کاربر باید انجام دهد اما این تمام ماجرا نیست. درواقع، انتخاب رمز عبور مناسب و فعال‌سازی لایه‌های امنیتی اضافه‌تری که توسط صرافی ارائه می‌شود نیز تأثیر مستقیم و زیادی در افزایش امنیت دارایی‌های کاربران خواهد داشت.
صرافی کوکوین تنها صرافی رمزنگاری‌ای است که با هدف افزایش امنیت حساب کاربری معامله‌گران، علاوه بر گزینۀ تأیید دو عاملی از گزینۀ دیگری تحت عنوان تریدینگ پسورد پشتیبانی می‌کند. با انتخاب و فعال‌سازی این گزینه، کاربران ملزم هستند تا در هنگام انجام معامله و برداشت دارایی از حساب کاربری کوکوین خود، این پسورد را وارد کنند. به این ترتیب، تریدینگ پسورد کوکوین مانند یک لایۀ امنیتی اضافی عمل کرده و دارایی کاربران را از خطرات احتمالی محفوظ نگه می‌دارد.
آموزش نحوۀ فعال‌سازی و تنظیم تریدینگ پسورد کوکوین
تریدینگ پسورد کوکوین یک کد شش رقمی است که توسط کاربر انتخاب و فعال می‌شود. لازم است این کد با رمز عبور ورود به صرافی و یا هر رمز عبور دیگری که در سایر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنید، متفاوت باشد. پس از فعال‌سازی تریدینگ پسورد، از این پسورد برای انجام معامله، برداشت دارایی و تأیید API استفاده می‌شود. در ادامه، به آموزش مراحل فعال‌سازی تریدینگ پسورد کوکوین می‌پردازیم.
ورود به حساب کاربری کوکوین
در اولین مرحلۀ تنظیم تریدینگ پسورد، ابتدا لازم است با واردکردن اطلاعات کاربری، وارد حساب کوکوین خود شوید. پس از آن مانند تصویر زیر، روی آیکون موجود در گوشۀ بالای سمت راست صفحه رفته و از طریق منوی کشویی گزینۀ  Account Security را انتخاب کنید.

فعال سازی تریدینگ پسورد کوکوین
پس از انتخاب این گزینه، به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت می‌شوید. در این صفحه به تمام گزینه‌های امنیتی حساب کاربری خود ازجمله تنظیم Trading Password، Email،  2 factor authentication و سایر موارد این‌چنینی دسترسی خواهید داشت. جهت تنظیم تریدینگ پسورد روی گزینۀ «Set» در مقابل آن کلیک کنید.

جهت تنظیم تریدینگ پسورد تنها انتخاب عدد امکان‌پذیر است. درنتیجه، از واردکردن حروف خودداری کنید. تریدینگ پسورد از شش عدد تشکیل شده و توسط کاربر انتخاب می‌شود اما با تنظیم گزینۀ امنیتی  2 factor authenticationیک کد تصادفی شش رقمی توسط اپلیکیشن Google Authenticator ارائه شده و پس از گذشت یک دقیقه منقضی می‌شود.
آموزش نحوۀ تغییر تریدینگ پسورد کوکوین
درست مانند سایر اقدامات امنیتی و پسوردهای تنظیم شده در پلتفرم‌های مختلف، این امکان وجود دارد تا کاربر در صورت تمایل بتواند تریدینگ پسورد کوکوین را تغییر دهد. برای این کار لازم است ابتدا وارد حساب کاربری کوکوین خود شده و مانند مراحل ذکرشده در قسمت قبل، به صفحۀ   Account Securityمراجعه کنید. در این صفحه عبارت Trading Password را پیدا کرده و برای تغییر پسورد روی گزینۀ «Change» در مقابل آن کلیک کنید. در تصویر زیر هر یک از مراحل تغییر تریدینگ پسورد کوکوین به ترتیب شماره آورده شده است.

با انتخاب این گزینه، به صفحۀ جدیدی هدایت می‌شوید. در این صفحه ابتدا باید تریدینگ پسورد قبلی خود را در باکس «Old Trading Password» وارد کنید. سپس پسورد جدید را در کادر بعدی «New Trading Password» تایپ کنید. در آخر نیز جهت تأیید نهایی پسورد جدید، یک بار دیگر پسورد انتخابی را در کادر «Confirm Trading Password» وارد کرده و روی گزینۀ آبی‌رنگ Confirm کلیک کنید.
آموزش نحوۀ بازیابی تریدینگ پسورد کوکوین
خوشبختانه این امکان وجود دارد تا کاربران بتوانند در صورت فراموشی، تریدینگ پسورد کوکوین خود را بازیابی کنند. به این ترتیب، اگر تریدینگ پسورد فعلی خود را فراموش کرده باشید، می‌توانید این پسورد را از طریق مراحل زیر بازیابی کنید.
ورود به صفحۀ مربوط به تغییر تریدینگ پسورد کوکوین
برای این کار مانند مراحل ذکرشده در قسمت قبل، ابتدا لازم است از طریق صفحۀ  Account Security، با انتخاب گزینۀ Change موجود در مقابل عبارت «Trading Password» وارد  صفحۀ مربوط به تغییر تریدینگ پسورد کوکوین شوید. پس از ورود به این صفحه، روی گزینۀ «Forget Trading Password» کلیک کنید.

انجام مراحل مربوط به تأیید امنیتی
با انتخاب این گزینه، به صفحه‌ای مشابه تصویر بالا هدایت می‌شوید. در این صفحه، جهت حفظ امنیت حساب کاربری خود لازم است مراحل تأیید امنیتی (Security Verification) را طی کنید. از طرف صرافی کد تأییدی به آدرس ایمیل شما که از قبل در حساب کاربری خود وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود. این کد را در باکس «Email Verificaion Code» وارد کنید.
سپس، در موبایل خود به اپلیکیشن Google Authenticator که از قبل به اکانت کوکوین متصل کرده‌اید، مراجعه کنید. کد تأیید دو مرحله‌ای ارائه‌شده در این اپلیکیشن را  در باکس «Google Verification Code» وارد کنید. در آخر روی گزینۀ آبی‌رنگ «Next» کلیک کرده و به مرحلۀ بعدی تأیید امنتی بروید.

در دومین مرحلۀ تأیید امنیتی، از شما خواسته می‌شود تا عکسی از قسمت رو و پشت کارت شناسایی خود تهیه کرده و به‌طور جداگانه به ترتیب در بخش اول و دوم موجود در تصویر بالا آپلود کنید. سپس، در آخر یک عکس سلفی همراه با مدارک شناسایی خود و یک متن دست‌نویس تهیه کرده و عکس را در بخش سوم آپلود کنید. این متن دست‌نویس باید شامل تاریخ روز، داینامیک کد کوکوین و امضای شما باشد. توجه داشته باشید که فرمت عکس‌های ارسالی JPG یا PNG و با سایز حداکثر 4 مگابایت باشد.

درنهایت، پس از ثبت درخواست تغییر تریدینگ پسورد، درخواست کاربر ظرف یک تا سه روز کاری بررسی شده و نتیجۀ بررسی‌ها توسط ایمیل به وی اطلاع داده می‌شود. حتی اگر پس از بررسی‌‌های انجام‌شده صرافی اجازۀ تغییر تریدینگ پسورد را بدهد، برای اطمینان از امنیت حساب کاربری فرد، امکاناتی همچون برداشت دارایی از کوکوین و KuCoin Futures و سرویس فروش P2P Fiat Trade به‌طور موقت به مدت 24 ساعت غیرفعال خواهد شد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *