آیا برای تریدر شدن باید از شغلم استعفا دهم؟

ترید در بیشتر موارد، حرفه‌ای با مانع بالای ورود دیده می‌شود، اما در اقتصاد امروزی این اصلاً صحیح نیست، بلکه در حال حاضر تنها با داشتن انگیزه و صبر می‌توان با سرمایه‌ای اندک یا حتی بدون آن برای کسب درآمد به ترید پرداخت. بله فوق‌العاده است و برای کسانی که علاقه‌مندند زمان صرف کنند و یاد بگیرند، امکانات بی‌شماری وجود دارد.
عصر جدیدی از تریدینگ
تحولات فناوری و افزایش حجم معاملات در صرافی‌ها سبب به وجود آمدن حرفه‌های تریدینگ با موانع ورود بسیار کم شده است. در برخی موارد، هیچ نیازی به سرمایه شخصی نیست و در موارد دیگر، تنها مقدار کمی سرمایه برای شروع به کار لازم است (که روشی برای اثبات تعهد شما به ترید به کار می‌رود).
با توجه به ارتباط نزدیک بازارهای جهانی، در هر لحظه و در هر جایی از دنیا فرصت معامله وجود دارد و دسترسی به بیشتر این بازارهای بین‌المللی نیز تا حدودی ساده است؛ یعنی حتی افرادی که شغل تمام وقت داشته یا در خانه کودک دارند نیز می‌توانند به تریدینگ بپردازند. تنها کافی است بازار و فرصت مناسبی را برای خودشان پیدا کنند.
البته این بدان معنا نیست که تریدینگ کاری ساده است. این کار ممکن است بسیار چالش‌برانگیز هم باشد. با توجه به تنوع مسیرهای ورود به بازار، هر فردی می‌تواند پا به عرصه ترید بگذارد، اما موفقیت نهایی به خود شما بستگی دارد. براساس مسیری که انتخاب می‌کنید، تریدینگ می‌تواند به فرصت شغلی تمام وقت، نیمه وقت یا روشی برای تأمین درآمد تکمیلی تبدیل شود.
گاهی اوقات افراد فکر می‌کنند تریدرهای حرفه‌ای با تحصیلات ممتاز و پیش‌زمینه‌ای خارق‌العاده تنها در بانک‌های سرمایه‌گذاری مشغول به کار هستند. همچنین در بیشتر موارد تصور می‌شود برای انجام معاملات، به میزان زیادی سرمایه و زمان اضافی نیاز است.
شاید واقعاً برای کار کردن در یک بانک سرمایه‌گذاری یا حضور در بازار معاملات بزرگ نهادی، به ارتباطات یا سوابق آموزشی برجسته‌ای نیاز باشد تا شما را متمایز کند، اما در این مقاله قصد داریم به این نکته تمرکز کنیم که چگونه یک فرد معمولی، خواه با تجربه گسترده معاملاتی یا حتی تجربه اندک، می‌تواند به عرصه معاملات بپیوندد و ثروت خلق کند.
ترید در خانه

گزینه اول که احتمالاً آسان‌ترین گزینه محسوب می‌‌شود- چون بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌تواند با زندگی روزمره شما تطابق یابد- ترید در خانه است. با این حال ترید روزانه از خانه نیز یکی از عرصه‌هایی است که به سرمایه زیادی نیاز دارد؛ زیرا حداقل سرمایه مورد نیاز برای یک تریدر که به‌عنوان تریدر الگوی روزانه معرفی شده است، حدودا 5 تا 10 میلیون تومان است و این مبلغ باید همیشه حفظ شود. اگر حساب تریدر کمتر از این حداقل بشود، اجازه معامله روزانه به آن‌ها داده نخواهد شد؛ تا زمانی که سطح حداقل سرمایه دوباره تأمین شود.
بازارهایی با کمترین سرمایه لازم را در نظر بگیرید
بازار ارز
تریدرهای بالقوه باید از گزینه‌های دیگر، از جمله بازارهایی که نیاز به سرمایه کمتر و موانع ورود کمتری دارند، آگاه باشند. بازار ارز (فارکس) چنین گزینه‌ای را ارائه می‌دهد. حساب‌ها می‌توانند با مبلغ کمی همچون 100 دلار افتتاح شوند و با ضریب اهرم مالی، می‌توان با این مقدار کم پول، میزان زیادی سرمایه را کنترل کرد. این بازار در طول هفته، 24 ساعته فعال است و به همین دلیل برای کسانی که نمی‌توانند در ساعات بازار معمول معامله کنند، گزینه‌ای جایگزین فراهم می‌کند.
بازار قرارداد ما به التفاوت (CFD)

این بازار نیز رشد قابل‌توجهی داشته است. CFD یک توافق الکترونیکی بین دو طرف است که در آن مالکیت واقعی دارایی درگیر نیست. این امر امکان دریافت سود را با هزینه‌ای بسیار کمتر از مالکیت دارایی فراهم می‌کند. مانند بازار فارکس، بازار CFD نیز اهرم مالی بالایی دارد؛ به این معنا که سرمایه کمتری برای ورود به بازار لازم است.
بازار سهام نیز می‌تواند با استفاده از CFD معامله شود. درحالی‌که سهم هرگز متعلق به تریدر نیست، قرارداد اجازه می‌دهد سود و زیان ناشی از تخمین‌های روی سهام یا شاخص‌های اصلی با تکیه بر حرکت آن‌ها به دست آید. البته اهرم مالی بالا به معنای ریسک بالاتر است، اما اگر یک تریدر مقدار زیادی سرمایه نداشته باشد، بازار همچنان با موانع ورود کم قابل دستیابی است.
آگاهی از ریسک‌های مربوط و تدوین برنامه معاملاتی مستحکم، پیش از شرکت در هر فعالیت معاملاتی الزامی است، اما زمانی که اهرم مالی بالایی در اختیار دارید، این مسئله حتی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.
شرکت های معاملاتی

 
امروزه شرکت‌های معاملاتی به‌دلیل برنامه‌های آموزشی و ساختار کم‌هزینه خود بسیار جذاب شده‌اند. اگر ایده ترید در خانه برایتان جذاب نیست، کار در یک سالن معاملاتی ممکن است به دلخواهتان باشد. یک تریدر روزانه که برای شرکت معاملاتی کار می‌کند، معمولاً به‌عنوان پیمانکار و نه کارمند فعالیت می‌کند.
آن‌ها هیچ حقوق یا مزایایی دریافت نمی‌کنند و تنها سهمی از سود معاملاتی که شرکت در آن فعال است به آن‌ها تعلق می‌گیرد. به تریدر، سرمایه شرکتی (سرمایه با اهرم) برای معامله ارائه می‌شود (و ریسک نیز تا حدودی از سوی شرکت کنترل می‌شود). با این حال، هنوز هم نیاز به انضباط فردی وجود دارد، اما معامله کردن برای یک شرکت بخشی از فشار را از روی دوش تریدر برمی‌دارد.
کار کردن برای یک شرکت ممکن است به معنای کار کردن در یک دفتر در طول ساعات بازار باشد؛ هرچند برخی شرکت‌ها به تریدرها اجازه می‌دهند از منزل به‌صورت دورکاری معاملات را انجام دهند. مزایای کار کردن با شرکت معاملاتی شامل آموزش‌های رایگان، حضور در کنار تریدرهای موفق دیگر، مواجهه با ایده‌های نوین معاملاتی، کاهش چشمگیر هزینه‌ها و کمیسیون‌ها، دسترسی به منابع مالی و نظارت بر عملکرد است.
بسیاری از شرکت‌های معاملاتی اختصاصی افرادی را می‌پذیرند که در سوابق کاری‌شان ابتکار عمل نشان می‌دهند و در رشته قبلی خود مقداری تحصیلات دارند؛ زیرا شرکت می‌تواند ریسک تریدر را کنترل کند و درصورت نشان ندادن عملکرد مناسب، می‌تواند با هزینه‌ای بسیار کم آن‌ها را اخراج کند.
در یک شرکت مانند این، پرداخت براساس عملکرد است و معمولاً به‌صورت درصدی از سود خالص شما پس از کسر هزینه‌ها است. ممکن است به مجوزهایی نیاز باشد که به ساختار شرکت بستگی دارد. حتی اگر الزامی نباشد، قبولی در آزمون سری 7 به این معناست که تعداد بیشتری از شرکت‌ها برای معامله با شما در دسترس خواهند بود.
هر شرکت به شیوه‌ای متفاوت عمل می‌کند؛ بنابراین شرکتی را پیدا کنید که با نیازها، شخصیت و شرایط شما منطبق باشد. برخی از آن‌ها ممکن است نیاز داشته باشند بخشی از سرمایه شخصی شما را استفاده کنند. اگر برای یافتن فهرست شرکت‌های معاملاتی اختصاصی جست‌و‌جو کنید، می‌توانید گزینه‌های دردسترس و مناسب خود را مشاهده کنید.
سخن پایانی
زمانی که نتیجه گرفتید کدام روش معامله برای شما مناسب‌تر است، گام بعدی بسیار حیاتی است. اگر تمایل دارید اصلی‌ترین فعالیت‌های تریدتان را از خانه انجام دهید، باید تصمیم بگیرید براساس سرمایه و علاقه‌مندی‌های خود در کدام بازارها معامله خواهید کرد.
سپس باید برنامه معامله‌ای جامعی تهیه کنید- که البته همچون بیزنس پلن است؛ زیرا تریدینگ اکنون کسب و کار شماست- تصمیم بگیرید چگونه به‌عنوان یک تریدر عمل کنید. پس از آن، بروکرهای آنلاین مختلف را بررسی و خدماتی را که آن‌ها ارائه می‌دهند مقایسه کنید. همچنین به دنبال یک مربی یا فردی بگردید که به شما کمک کند. سپس زمان آن می‌رسد که به ترید بپردازید.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۳۲ رای)

۴.۴

ترتیبی که برای خواندن مقالات رفتار سرمایه گذاری به شما پیشنهاد میکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *