انتقال اتریوم به اتریوم ۲.۰ سرعت می‌یابد

همزمان با بالاگرفتن اختلافات بین ماینرهای اتریوم، میخایل کالینین (Mikhail Kalinin)، توسعه‌دهنده اتریوم، جزئیات ادغام زنجیره فعلی اتریوم و زنجیره اتریوم ۲ را منتشر کرد. انتشار این جزئیات حاکی از آن است که توسعه‌دهندگان اتریوم می‌خواهند هر چه سریع‌تر، نسخه جدید شبکه را راه‌اندازی کنند.
به گزارش کوین تلگراف، کالینین روز گذشته با انتشار جزئیات ادغام بلاک چین اتریوم ۲ و نسخه فعلی شبکه، این احتمال را تقویت کرد که توسعه‌دهندگان اتریوم می‌خواهند زودتر از چیزی که تصور می‌شود، پروتکل اجماع را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر دهند. در جزئیات منتشرشده، عنوان شده است که این به‌روزرسانی و تغییر پروتکل به اجماع جامعه اتریوم رسیده است.
این در حالی است که تنش‌ها میان ماینرهای اتریوم و توسعه‌دهندگان این رمز ارز بر سر وضعیت فعلی کارمزدها بالا گرفته است. ماینرهای مدعی شده‌اند که با انتقال پروتکل از اثبات کار به اثبات سهام، بخش عمده‌ای از سود آنها از بین خواهد رفت. این در حالی است که توسعه‌دهندگان می‌خواهند با اجرای به‌روزرسانی اتریوم ۲، مشکل کارمزدهای اتریوم را حل کنند.
هفته گذشته اعلام شد که توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم، اجرای طرح بهبود شماره ۱۵۵۹ اتریوم را برای ماه ژوییه (تیر ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی کرده‌اند. با اجرای این طرح، کارمزدهای اتریوم بر پایه ارزهای رایج محاسبه می‌شود و بخشی از کارمزدها نیز از بین خواهد رفت.
هدف از طرح بهبود ۱۵۵۹ تنظیم کارمزدهای روبه‌افزایش اتریوم است. این طرح همچنین ممکن است درآمد ماینرهای اتریوم را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. برخی ماینرها برای مخالفت با این طرح به‌دنبال اجرای طرح دیگری با نام «نمایش قدرت» هستند. نمایش قدرت طرحی است که در آن ماینرهای مخالف طرح بهبود ۱۵۵۹ در نظر دارند ۱ آوریل (۱۲ فروردین ۱۴۰۰) هش ریت خود را به استخرهایی مخالف منتقل کنند.
این در حالی است که توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم خود را برای مخالفت ماینرها آماده کرده‌اند. ماه گذشته ویتالیک بوترین در یک شبکه اجتماعی چینی گفت که اگر ماینرها تهدید به یک حمله ۵۱ درصدی کنند، توسعه‌دهندگان هم تمام تلاش خود را برای انتقال هر چه سریع‌تر به اثبات سهام خواهند کرد.
توسعه‌دهندگان همچنین قرار است اجرا بمب سختی را در به‌روزرسانی لندن (ماه ژوییه) به تعویق بیندازند. این کار به‌دلیل کاهش خطر ایجاد یک هاردفورک انجام می‌گیرد. یکی از کاربران ردیت با نام کاربری آلوایز کوئسشن (Always_Question)، با تأکید بر اولویت قرار دادن تلفیق زنجیره فعلی با اتریوم ۲، نوشت:
انجام ادغام دو زنجیره به‌محض آماده‌شدن، باعث می‌شود که کارتل ماینرها برای خنثی‌کردن تأثیرات مثبت طرح بهبود ۱۵۵۹، دست از اقدامات خود بردارند.
هفته گذشته هم بوترین اعلام کرد که اولویت توسعه‌دهندگان اتریوم ۲ برای ادغام دو زنجیره، بیشتر از راه‌اندازی شاردینگ است. گفته می‌شود که این برنامه، راهی برای کاهش تأثیرات مقاومت ماینرها در اجرای طرح بهبود ۱۵۵۹ است.
بوترین در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد که طی ماه‌های آینده یک راهکار لایه دوم برای کاهش کارمزدهای عملیاتی می‌شود. این راهکار که توسط اوپتیمزم (Optimism) اجرا می‌شود، قرار است مقیاس‌پذیری شبکه فعلی را ۱۰۰ برابر بیشتر کند. بوترین در از این راهکار به‌عنوان یک راهکار «موقت» تا راه‌اندازی شاردینگ یاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *