برترین بازی‌های شبکه پالیگان؛ 5 بازی برتر بلاکچین Polygon

همان‌طور که می‌دانید، در سال گذشته بازار ارزهای دیجیتال زمستان کریپتویی را تجربه کرد؛ با این حال در روزهایی که ارزهای دیجیتال در روند نزولی قرار داشتند، 5 بازی در اکوسیستم پالیگان ترند شدند و کاربران بسیاری را به خود جذب کردند. این شبکه یکی از فعال‌ترین شبکه‌های بلاک چین در ارائه اکوسیستم‌های بازی است.
از بازی‌های ورزشی فانتزی گرفته تا بازی‌های اکشن پولی، این شبکه نشان داده است در ارائه بازی‌های خلاقانه بسیار حرفه‌ای است. این بازی‌ها می‌توانند امتیازات مفیدی را برای کاربران به ارمغان بیاورند. در ادامه به بررسی برترین بازی‌های اکوسیستم پالیگان می‌پردازیم.
شبکه پالیگان چیست؟
Polygon یکی از بهترین نمونه‌های راه‌حل لایه دوم برای حل مشکل مقیاس‌پذیری پایین بلاک چین اتریوم است. شبکه Polygon Ethereum Layer 2 چارچوبی اختصاصی برای ساخت شبکه‌های بلاک چین و ارائه راه‌حل‌هایی به‌منظور افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم محسوب می‌شود.
Polygon یک زنجیره جانبی اثبات سهام است و به موازات بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند. این شبکه سبب شده است اتریوم به پلتفرمی سریع و ارزان تبدیل شود و برای برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم (DApps) استفاده شود.
البته Polygan تنها یک راه‌حل مقیاس‌پذیر نیست، بلکه راه‌حل‌های مختلفی را برای بهبود کارایی شبکه‌های گوناگون ارائه می‌دهد؛ برای مثال یکی از ویژگی‌های پالیگان، کیت توسعه نرم افزار (SDK) است که در توسعه راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر سازگار با اتریوم بسیار مفید عمل می‌کند.
همچنین با استفاده از شبکه Polygon نیازی نیست همه تراکنش‌ها در زنجیره اصلی اتریوم ثبت و پردازش شوند؛ به همین دلیل سرعت تراکنش‌ها افزایش و کارمزد مورد نیاز برای آن‌ها کاهش یافته است. البته شبکه پالیگان امکانات و مزایای بسیار دیگری هم دارد و این پروژه در دیگر حوزه‌ها نیز فعال بوده که یکی از آن‌ها بازی‌های جذاب بر بستر این شبکه است.
عکس
تأثیر Polygon بر اتریوم
این شبکه فعالیت خود را از همان ابتدا به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه دوم اتریوم آغاز شد و کمک زیادی به رفع مشکلات آن کرد. پس از استفاده از پالیگان، کارمزدهای شبکه اتریوم به میزان چشمگیری کاهش یافته و سرعت تراکنش‌ها بیشتر شده است.
با این حال برخی تحلیلگران معتقدند با عرضه نسخه دوم اتریوم که مقیاس‌پذیرتر از نسخه فعلی است، شبکه‌های لایه دوم اتریوم که شامل Polygan می‌شود، از بین رفته و دیگر کاربردی ندارد؛ درواقع این افراد معتقدند راه‌حل‌های افزایش مقیاس‌پذیری تنها یک ابزار موقتی برای حل این مشکلات هستند.
اما این‌طور نیست و این راه‌حل‌ها حتی در شبکه اتریوم 2.0 نیز استفاده می‌شوند و می‌توانند برخی مشکلات را حل کنند. به‌طور خاص، شبکه Polygon ویژگی‌های منحصربه‌فرد و ویژه‌ای دارد که می‌تواند در اتریوم 2.0 برای کاهش فشار پردازش بلاک چین اصلی استفاده شود. کارشناسان بلاک چین معتقدند پالیگان نقش مهمی در صنعت DeFi در آینده ایفا خواهد کرد.
شاردینگ و نقش آن در بازی‌ها چیست؟
در این مورد، Decrypt توضیح داد به‌روزرسانی اتریوم و راه‌اندازی کامل شبکه جدید می‌تواند اتریوم را بسیار کارآمدتر از قبل کند. همچنین امنیت بیشتر و تراکنش‌های سریع‌تر، ارزان‌تر از دستاوردهای اصلی اتریوم 2.0 هستند. در این به‌روزرسانی، مکانیسم تأیید تراکنش از Proof of Work به Proof of Stake تغییر می‌کند.
به این ترتیب علاوه بر کاهش تراکم تراکنش، امنیت شبکه نیز افزایش می‌یابد. همچنین روش دیگری در اتریوم 2 برای بهبود مقیاس‌پذیری شبکه به نام شاردینگ یا پارتیشن‌بندی افقی استفاده می‌شود. Sharding یکی از اولین راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری است که بلاک چین اصلی شبکه را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند تا کارایی و سرعت پردازش آن را افزایش دهد.
در این سیستم هر شارد با سایر شاردها متفاوت است و تراکنش‌های مختلفی دارد. با استفاده از این ساختار، فعالیت‌های مختلفی مانند تراکنش‌های درون زنجیره‌ای برای بازی‌های بلاک چین به‌صورت جداگانه مدیریت و از سایر تراکنش‌ها جدا می‌شوند.
عکس
 
سرنوشت Polygon بعد از اتریوم 2.0
اگر به تاریخچه اتریوم نگاه کنیم، خواهیم دید این پروژه در ابتدای انتشار عملکرد بسیار خوبی داشته است، اما با گذشت زمان و افزایش تعداد برنامه‌های ایجادشده در این پلتفرم، اتریوم به شبکه‌ای شلوغ و کند تبدیل شد که استخراج‌کنندگان آن نمی‌توانستند مانند قبل تراکنش‌ها را پردازش کنند. این موضوع سبب افزایش هزینه‌های اتریوم شد. در این میان، تیم توسعه اتریوم تلاش‌های زیادی برای حل این مشکل کرد، اما درنهایت به ایده اتریوم 2.0 رسید.
اگرچه در اتریوم 2.0 از روش‌های مختلفی برای افزایش مقیاس‌پذیری استفاده می‌شود، نباید فراموش کرد که اتریوم همواره در حال پیشرفت است و بیشتر برنامه‌های غیرمتمرکز از این شبکه برای توسعه و پیشرفت خود استفاده می‌کنند؛ از این‌رو ممکن است اتریوم 2.0 در آینده با چنین مشکلاتی مواجه شود.
درنتیجه شبکه لایه دوم اتریوم یعنی Polygan با راه‌اندازی نسخه دوم اتریوم منسوخ نخواهد شد و احتمالاً این شبکه جدید نیز به راه‌حل‌های لایه دوم برای افزایش مقیاس‌پذیری نیاز خواهد داشت.
کاربردهای پالیگان در زندگی واقعی
شبکه Polygon Ethereum Layer 2 کاربردهای مختلفی دارد و علاوه بر افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم می‌توانیم در زمینه‌های دیگر نیز از آن استفاده کنیم. برخی از مهم‌ترین کاربردهای پالیگان در زندگی واقعی به شرح زیر هستند:
تسریع پرداخت‌ها
پلتفرم Polygan طوری طراحی شده است که به برنامه‌های غیرمتمرکز اجازه می‌دهد پرداخت‌های خود را تسریع کنند. برای این منظور از API های تخصصی و Polygon SDK در DApps برای تسویه هزینه‌ها استفاده می‌شود. این ویژگی به برنامه‌های غیرمتمرکز، تریدرها و کاربرانی که از این برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کنند، اجازه می‌دهد در اسرع وقت هر ارز دلخواه (به‌ویژه توکن‌های ERC20 و اتر) را به‌عنوان روش پرداخت بپذیرند. این سامانه در سه مرحله زیر تصویب و اجرا شده است:

استفاده از توکن‌های ERC20 و اتریوم برای پرداخت
انتقال هم‌زمان توکن‌ها با چندین جفت ارز در میان زنجیره‌ها و استفاده از پرداخت‌های مبتنی بر صرافی با مشارکت ارائه‌دهندگان نقدینگی
استفاده از سیستم‌هایی با قابلیت پرداخت ارز فیات توسط اشخاصی که نقدینگی برای ارز فیات ارائه می‌کنند.

عکس
 
پلتفرم‌های وام‌دهی
در حال حاضر، پالیگان در حال کار روی مکانیسم و پلتفرم وام‌دهی است. این پلتفرم به‌گونه‌ای طراحی شده است که وام‌دهندگان بتوانند نظرات کاربران فعال در این پلتفرم را براساس سوابق معاملاتی و وام‌دهی خود مشاهده و تحلیل کنند. این عملیات به‌دنبال کار با پروتکل دارما امکان‌پذیر می‌شود.
یکی از برجسته‌ترین پروژه‌هایی که در حال حاضر از بستر شبکه Polygan برای وام‌دهی استفاده می‌کند، پروتکل Aave است که تاکنون بیش از 1 میلیارد پول نقد در پلتفرم وام‌دهی Polygon تضمین کرده است و 8000 کاربر به آن دسترسی دارند.
بازی‌ها
در چند سال گذشته شاهد ظهور فناوری بلاک چین در صنعت بازی بودیم. شبکه Polygon Ethereum Layer 2 در بازی‌های بلاک چین نیز استفاده می‌شود و می‌تواند سرعت و عملکرد آن‌ها را بهبود بخشد. بیشتر این بازی‌ها روی پلتفرم بلاک چین اتریوم ساخته شده‌اند، اما به‌دلیل سرعت پایین تراکنش و تأخیر شبکه، عقب مانده‌اند و نمی‌توانند با بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی نسل خود رقابت کنند.
طبیعی است همکاری فناوری مقیاس‌پذیری Commit Chain Polygon و اتریوم به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا بازی‌های بهتری روی این پلتفرم بسازند.
صرافی غیرمتمرکز
از جمله اپلیکیشن‌های پالیگان می‌توان به افزایش سرعت پرداخت در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) اشاره کرد. به لطف استفاده از شبکه لایه 2 پالیگان اتریوم در این صرافی‌ها، تراکنش‌های کاربران سریع‌تر و ارزان‌تر از همیشه انجام می‌شود. از جمله معروف‌ترین صرافی‌هایی که از این مزیت بهره می‌برند، می‌توان به Quickswap، ComethSwap و Dfyn اشاره کرد که حجم معاملات بالایی دارند.
عکس
 
برترین بازی‌های اکوسیستم Polygon
بخش بازی شبکه پالیگان به‌تازگی رو به رشد بوده و بازی‌های متعدد آن بر تعداد کاربران افزوده است. بازی‌های Ultimate Champions، Karmaverse Zombie و Playbite از جمله بازی‌هایی هستند که سریع‌ترین رشد را در شبکه دارند. پنج بازی برتر شبکه Polygon شامل Ultimate Champions، Karmaverse Zombie، Playbite، The Dustland و Bomb Crypto 2 هستند.
DappRadar تعدادی ابزار و گزارش دارد که به کاربران امکان می‌دهد آخرین وضعیت پالیگان را کامل بررسی کنند. براساس آخرین گزارش BGA DappRadar، استفاده از بازی‌های بلاک چین در طول بازار نزولی افزایش یافته است و هر روز بیش از 1 میلیون کیف پول فعال منحصربه‌فرد (UAW) به اکوسیستم بلاک چین اضافه می‌‌شوند. بازی‌های برتر همچنان برای گیمرها جذاب هستند و تازه‌واردان نیز وارد این فضا می‌شوند.
اگر روی ارائه‌دهندگان اکوسیستم بازی تمرکز کنیم، متوجه می‌شویم Polygon، Wax، Flow و BNB Chain پویاترین اکوسیستم‌های بلاک چین را دارند. در ادامه تمرکز ما روی زنجیره Polygon است و می‌خواهیم برترین بازی‌های این اکوسیستم را بررسی کنیم.
Ultimate Champions یا فوتبال فانتزی
یکی از برترین بازی‌های اکوسیستم Polygon بازی Ultimate Champions است. کاربران حرفه‌ای در فضای NFT احتمالاً با NBA TopShot آشنا هستند که برنامه‌ای برای کلکسیون‌های ورزشی در بلاک چین Flow است. اکنون یک ستاره در حال ظهور در فوتبال به نام Ultimate Champions وجود دارد.
Ultimate Champions یک بازی فوتبال فانتزی رایگان و شامل کارت‌های دیجیتال دارای مجوز رسمی در قالب توکن منحصربه‌فرد در پلتفرم پالیگان است. در بازی Ultimate Champions بازیکنان می‌توانند از دانش فوتبالی خود برای ایجاد بهترین ترکیب ممکن و برنده‌شدن جوایز هفتگی استفاده کنند. این جوایز ارزش بلندمدتی دارند و شامل کارت‌ها (NFT) و توکن‌های مختلف شامل MGC و CHAMP هستند.
Ultimate Champions ترکیبی عالی از یک بازی خلاقانه و گرافیک جذاب است. این پروژه به‌دنبال ایجاد یک پلتفرم ورزشی فانتزی برای مخاطبان اصلی خود و دستیابی به پذیرش انبوه بازی با استفاده از مکانیسم تشویقی بازی رایگان خواهد بود؛ درنتیجه بازی بیش از 26000 کاربر منحصربه‌فرد را به خود جذب کرده که 290 درصد پیشرفت داشته است.
عکس
 
Karmaverse Zombie یا زامبی آخرالزمان
یکی دیگر از بازی‌های برتر در اکوسیستم پالیگان، Karmaverse Zombie یعنی یک پلتفرم Metaverse است که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. این پلتفرم بازی‌های مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهد که توسط Karma Games ساخته شده است. Karmaverse Zombie اولین بازی NFT اجتماعی محسوب می‌شود که در KARMAVERSE اجرا شده است.
در این بازی بازیکنان می‌توانند در قالب مبارزان ظاهر شوند. جنگجویان هرکدام با یک NFT منحصربه‌فرد نشان داده می‌شوند و بازیکنان باید قوی‌ترین باشگاه جنگی را برای مقاومت در برابر انبوهی از زامبی‌ها تشکیل دهند. همچنین بازی‌ها دارای عناصر اجتماعی هستند و به بازیکنان اجازه می‌دهند با بازیکنان دیگر همکاری داشته باشند یا با آن‌ها رقابت کنند.
از نظر اقتصاد درون بازی Knot توکن کاربردی اصلی در Karmaverse است. بازیکنان می‌توانند با شرکت در بازی برای کسب درآمد، شرط‌بندی و موارد دیگر، جوایز خود را در قالب توکن Knot به دست بیاورند. کاربران Karmaverse Zombie در سال گذشته 18 درصد افزایش یافته‌اند. در این مدت بیش از 143000 تراکنش ایجاد شد.
عکس
 
Playbite نوعی بازی آرکید
Playbite یک بازی آرکید با فرصتی برای بردن جوایز واقعی است. همچنین یک پلتفرم بازی بدون تبلیغات و سازگار با موبایل است که به کاربران انواع بازی‌های آرکید را ارائه داده و به آن‌ها امکان می‌دهد جوایز واقعی به دست آورند. این جوایز شامل کارت‌های هدیه استارباکس، کارت‌های هدیه Roblox، کلکسیون‌های NFT و مواردی از این قبیل هستند.
هر ثانیه‌ای که بازیکن صرف بازی‌های Playbite می‌کند، می‌تواند بلیت به دست آورد. سپس کاربران می‌توانند این بلیت‌ها را در فروشگاه رسمی پلتفرم خرج کنند تا جوایز مختلفی را از وسایل الکترونیکی گرفته تا اسباب‌بازی‌های متحرک، کارت‌های هدیه یا کلکسیون‌های قابل بازی دریافت کنند. تعداد کاربران و تراکنش‌ها در Playbite بیش از 30 درصد افزایش یافته است.
عکس
 
The Dustland، یک بازی تناسب اندام
The Dustland یک بازی تناسب اندام محبوب است که در متاورس OliveX قرار دارد و به بازیکنان برای دویدن و دوچرخه‌سواری در دنیای واقعی پاداش می‌دهد. علاوه بر این، The Dustland یک خط داستانی برای کاربران باز می‌کند و بازیکنان می‌توانند در حین بازی به داستان گوش دهند.
گیم پلی منحصربه‌فرد Dustland به بازیکنان اجازه می‌دهد جوایز مجازی از جمله NFT و توکن‌های DOSE کسب کنند. از این جوایز می‌توان برای بهبود بازی و بازشدن و در دسترس قرارگرفتن ادامه داستان استفاده کرد.
The Dustland به‌دلیل داستان جذاب و ترویج سبک زندگی سالم به نفع کاربران در چند هفته گذشته به یکی از سریع‌ترین بازی‌های در حال رشد در Polygon تبدیل شده است. کاربران این پلتفرم بیش از 700 درصد رشد داشته‌اند.
عکس
 
Bomb Crypto 2، یک بازی ماجراجویی کلاسیک با درآمدزایی
Bomb Crypto 2 از دیگر بازی‌هایی محسوب می‌شود که به‌تازگی در اکوسیستم پالیگان با استقبال بازیکنان مواجه شده است. این بازی در یک دوره یک ماهه رشد قابل‌توجه 40 درصدی داشته و تراکنش‌ها در این بازه زمانی حدود 100 درصد افزایش یافته است.
برای شروع بازی، بازیکنان باید NFT مربوط به بازی را داشته باشند. دو راه برای جمع‌آوری این NFT ها وجود دارد: نجات یک قهرمان و خرید آن‌ها به‌کمک روش‌های مختلف. پس از اینکه این ان اف تی را به دست آوردید، می‌توانید از آن برای کسب تجربه در حالت‌های مختلف بازی و دریافت پاداش استفاده کنید.
عکس
 
سخن پایانی
بازی‌های بلاک چین فراز و نشیب‌های زیادی را در دنیای بلاک چین تجربه کرده‌اند. بیشتر آن‌ها پس از مدتی شکست خوردند و کاربران خود را از دست دادند. Polygon بی‌شک یکی از پیشرفته‌ترین اکوسیستم‌های بلاک چین بازی‌های رمزنگاری شده است. بازی‌های موجود در این شبکه توانسته‌اند کاربران را در شرایط رو به کاهش بازار طی یک سال گذشته جذب کنند.
در این مقاله 5 بازی برتر شبکه Polygon شامل Ultimate Champions، Karmaverse Zombie، Playbite، The Dustland و Bomb Crypto 2 را معرفی و بررسی کردیم. امیدواریم بتوانید تجربه لذت‌بخش و پردرآمدی از این بازی‌ها کسب کنید.
پرسش‌های متداول

شبکه پالیگان چیست؟

این شبکه یکی از بهترین نمونه‌های راه‌حل لایه دوم برای حل مشکل مقیاس‌پذیری پایین بلاک چین اتریوم است. این شبکه یک چارچوب اختصاصی برای ساخت شبکه‌های بلاک چین و ارائه راه‌حل‌هایی برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم محسوب می‌شود.

تأثیر Polygon بر اتریوم چیست؟

این شبکه فعالیت خود را از همان ابتدا به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه دوم اتریوم آغاز و کمک زیادی به رفع مشکلات آن کرد. پس از استفاده از پالیگان، کارمزدهای شبکه اتریوم به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و سرعت تراکنش‌ها بیشتر شده است.

کاربردهای پالیگان در زندگی واقعی چیست؟

شبکه Polygon کاربردهای مختلفی دارد و علاوه بر افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم می‌توانیم در زمینه‌های دیگر نیز از آن استفاده کنیم. برخی از مهم‌ترین کاربردهای پالیگان در زندگی واقعی شامل تسریع پرداخت‌ها، پلتفرم وام‌دهی، صرافی غیرمتمرکز و بازی‌ها هستند.

برترین بازی‌های اکوسیستم Polygon کدام‌اند؟

پنج بازی برتر این شبکه عبارت‌اند از: Ultimate Champions، Karmaverse Zombie، Playbite، The Dustland و Bomb Crypto 2.

سرنوشت Polygon بعد از اتریوم 2.0 چه می‌شود؟

این احتمال وجود دارد که اتریوم 2.0 در آینده با مشکلاتی مواجه شود؛ درنتیجه شبکه لایه دوم اتریوم یعنی Polygan با راه‌اندازی نسخه دوم اتریوم منسوخ نخواهد شد و احتمالاً این شبکه جدید نیز به راه‌حل‌های لایه دوم برای افزایش مقیاس‌پذیری نیاز خواهد داشت.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۶۱ رای)

۴.۴

ترتیبی که برای خواندن مقالات بازی و پلتفرم های رمز ارز به شما پیشنهاد میکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *