تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۶ ژانویه (۷ بهمن)

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، کاردانو، بایننس کوین، پولکادات، استلار و چین لینک را برای امروز (۷ بهمن) در ادامه می‌خوانید:
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) خود را در ۳۳,۸۵۱ دلار نقض کرده است. با این تفاسیر می‌توان جریان انباشت در سطوح پایین قیمتی را نتیجه گرفت. موج صعودی فعلی قیمت توانایی حرکت تا خط روند نزولی (خط آبی) را دارد. احتمال مقابله خریداران و فروشندگان در این سطح وجود خواهد داشت.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
شیب افقی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) کمی در بالای ناحیه میانی خود تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد. اگر قیمت پس از برخورد به خط روند به سمت پایین چرخش کند، فروشندگان برای پایین آوردن و تثبیت قیمت در زیر حمایت ۳۰,۴۵۰ دلاری تلاش خواهند کرد. در این صورت الگوی مثلث نزولی در قیمت با هدف ۱۸,۹۴۰.۳۷ دلار فعال خواهد شد.
از طرفی اگر گاوها قیمت را به بالای خط روند نزولی هدایت کنند، فروشندگان تهاجمی که در چند روز گذشته به بازار ورود کرده‌اند، موقعیت‌های خود را پوشش خواهند داد. این امر در نتیجه منتهی به جهش سریع قیمت خواهد شد. در بالای این خط نزولی احتمال رشد قیمت تا ۴۰,۰۰۰ الی ۴۱,۹۵۹.۶۳ دلار وجود خواهد داشت.
مقاومت‌ها: ۴۰,۰۰۰ – ۴۱,۹۵۹.۶۳حمایت‌ها: ۳۰,۴۵۰ – ۱۸,۹۴۰.۳۷
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم
قیمت اتریوم در ۲۴ ژانویه (۵ بهمن) به بالای مقاومت ۱,۳۵۰ دلاری خود رفته است. این حرکت صعودی طی روز گذشته و تا سقف تاریخی قیمت در ۱,۴۷۳.۰۹۶ نیز ادامه داشته است. به‌هرحال فتیله بلند شمع قیمت نشان از ذخیره سود معاملات به دست معامله‌گران کوتاه مدت دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
همچنین شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان از یک واگرایی منفی دارد که بیان‌گر تضعیف مومنتوم (شتاب) حرکت قیمت خواهد بود. با حرکت قیمت به زیر حمایت ۱,۳۵۰ دلار، احتمال ادامه ریزش تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱,۱۹۵ دلار وجود خواهد داشت.
جهش پرقدرت قیمت از این میانگین متحرک نشان از جریان انباشت به دست خریداران در ریزش‌ها دارد. در وضعیت فعلی می‌توان انتظار ادامه روند صعودی به دست خریداران را داشت. با حرکت قیمت به بالای سطح ۱,۵۰۰ دلار، احتمال رشد آن تا ۱,۶۷۵ دلار وجود دارد.
از طرفی اگر قیمت به زیر خط روند صعودی حرکت کند، احتمال نزول آن تا حمایت ۸۴۰ دلار وجود خواهد داشت. این امر می‌تواند به‌ معنی تغییر روند قیمت باشد.
مقاومت‌: ۱,۵۰۰ – ۱,۶۷۵حمایت‌: ۱,۳۵۰ – ۱,۱۹۵ – ۸۴۰
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات
قیمت پولکادات یک کندل دوجی در تایم فریم روزانه طی روز گذشته در نمودار تشکیل داده که نشان از تلاش فروشندگان برای به تأخیر انداختن روند صعودی فعلی در مقاومت ۱۹.۴۰ دلار دارد. به‌هرحال شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع خرید نشان‌دهنده برتری خریداران دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر گاوهای بازار اجازه ریزش بیشتر قیمت را به زیر سطوح فعلی ندهند، می‌توان گفت که این گروه در حال بلعیدن عرضه هستند. با این تفاسیر احتمال بریک اوت (شکست سطح) به بالای ۱۹.۴۰ دلار افزایش خواهد یافت. در چنین شرایطی احتمال ادامه روند صعودی و رشد قیمت تا هدف بعدی در ۲۴ دلار و در بالای آن تا ۳۰ دلار وجود خواهد داشت.
در طرف مقابل اگر فروشندگان قیمت را به زیر ۱۶.۷۹۵۱ دلار ببرند، احتمال ادامه نزول قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۴.۵۱ دلار وجود خواهد داشت. جهش قوی قیمت از این حمایت روند صعودی را دست‌نخورده باقی خواهد گذاشت و خریداران به‌منظور ادامه روند صعودی تلاش خواهند کرد. در طرف مقابل اگر خرس‌ها قیمت را به زیر این میانگین ببرند، شاهد تغییر روند قیمتی خواهیم بود.
مقاومت‌ها: ۱۹.۴۰ – ۲۴ – ۳۰حمایت‌ها: ۱۶.۷۹۵۱ – ۱۴.۵۱
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل
بازه معاملاتی قیمت ریپل طی دو روز گذشته حتی فشرده‌‍‌تر از قبل نیز شده است. شیب نزولی و تدریجی میانگین‌های متحرک و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی خود نشان از برتری نسبی فروشندگان دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
الگوی کندل‌استیکی دوجی در نمودار قیمت در ۲۴ ژانویه (۵ بهمن) و کندل روز گذشته نشان از نبود قطعیت میان دو گروه متقابل بازار دارد. اگر این نبود قطعیت به سمت نزول قیمت منتهی شود و فروشندگان قیمت را به زیر ۰.۲۵ دلار هدایت کنند، الگوی مثلث نزولی در قیمت با هدف ۰.۱۶۹ دلار فعال خواهد شد.
در طرف مقابل اگر قیمت از سطوح فعلی به سمت بالا حرکت کرده و به بالای خط روند نزولی قیمت برود، احتمال رشد قیمت تا ۰.۳۸۵ دلار وجود خواهد داشت.
مقاومت‌ها: ۰.۳۸۵حمایت‌ها: ۰.۲۵ – ۰.۱۶۹
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو
قیمت کاردانو همچنان درون یک کانال صعودی در حال معامله شدن است و طی دو روز گذشته در بالای حمایت ۰.۳۴ دلار به تثبیت خود می‌پردازد. این نشانه مثبتی برای قیمت خواهد بود و نشان‌دهنده این است که معامله‌گران عجله‌ای برای بستن موقعیت‌های خود در امواج بازیابی قیمت ندارند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
خریداران در حال حاضر برای هل دادن قیمت به بالای ۰.۳۹۷۱۹۹۵ دلار تلاش خواهند کرد. بریک اوت و تثبیت قیمت در بالای مقاومت ۰.۴۰ دلار توانایی آغاز موج بعدی صعودی قیمت با هدف ۰.۵۰ دلار را خواهد داشت. با حرکت قیمت به بالای کانال صعودی، افزایش مومنتوم (شتاب حرکت) ممکن خواهد بود.
شیب هر دو میانگین متحرک صعودی بوده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای سطح ۶۰ قرار گرفته است. این عوامل برتری خریداران را نشان می‌دهد. در طرف مقابل اگر قیمت از سطوح فعلی چرخش کرده و به زیر سطح ۰.۳۴ دلار حرکت کند، می‌توان گفت که معامله‌گران در حال ذخیره سود معاملات هستند. شکست قیمت به زیر کف کانال صعودی هشداری مبنی بر چرخش روند خواهد بود.
مقاومت‌ها: ۰.۳۹۷۱۹۹۵ – ۰.۴۰ – ۰.۵۰حمایت‌ها: ۰.۳۴
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت چین لینک
قیمت چین لینک در ۲۳ ژانویه (۴ بهمن) به سمت سطوحی جدید و بالاتر از سقف تاریخی ماقبل خود حرکت کرده است. اما پس از این حرکت، گاوها قادر به تشدید مومنتوم قیمت نبوده‌اند. قیمت در ۲۴ ژانویه (۵ بهمن) الگوی کندل‌استیکی مرد به‌دارآویخته در نمودار تشکیل داده است که هشداری مبنی بر خستگی روند صعودی است.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
واگرایی نزولی در شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز از تضعیف شتاب حرکت صعودی خبر می‌دهد. خریداران برای ادامه روند صعودی تلاش خود را انجام داده‌اند، اما در سطوح بالاتر شاهد ذخیره سود معاملات بوده‌ایم. با حرکت قیمت به زیر ۲۳.۱۶۱۲ دلار، ادامه روند نزولی تا ۲۰.۱۱۱۱ دلار محتمل خواهد بود.
در طرف مقابل چرخش قیمت از سطوح فعلی و حرکت به بالای سطح ۲۶ دلار، نوید بازگشت خریداران را می‌دهد. هدف بعدی قیمت در مسیر صعود ۳۰ دلار است.
مقاومت‌ها: ۲۶ – ۳۰حمایت‌ها: ۲۳.۱۶۱۲ – ۲۰.۱۱۱۱
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت کوین
قیمت لایت کوین در ۲۲ ژانویه (۳ بهمن) از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱۲۶ دلار به سمت بالا جهش کرده و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۴۳ دلار رفته است. اما فتیله بلند کندل (شمع) قیمت در تایم فریم روزانه، نشان از دفاع قوی فروشندگان از این سطح دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر قیمت از خط روند نزولی به سمت پایین حرکت کند، خرس‌ها بار دیگر برای نقض حمایت ۱۲۰ دلار تلاش خواهند کرد. در این صورت الگوی سر و شانه در قیمت با هدف ۱۰۰ دلار و در زیر آن تا ۷۰ دلار فعال خواهد شد.
از طرفی اگر قیمت به بالای خط روند نزولی هل داده شود، رشد قیمت تا ۱۶۵.۹۷۰۹ دلار ممکن خواهد بود و در نهایت ممکن است مقاومت ۱۸۵.۵۸۲۱ دلار بار دیگر دیده شود. بریک اوت قیمت به بالای این سطح، احتمال ادامه روند صعودی را افزایش خواهد داد.
به‌هرحال شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افقی شده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای سطح میانی خود قرار گرفته است. این عوامل تعادل میان عرضه و تقاضا و ورود قیمت را به فاز تحکیم به‌مدت چند روز نشان خواهد داد.
مقاومت‌ها: ۱۶۵.۹۷۰۹ – ۱۸۵.۵۸۲۱حمایت‌ها: ۱۲۰ – ۱۰۰ – ۷۰
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین کش
قیمت بیت کوین کش در وضعیت فعلی برای حرکت و تثبیت در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۴۵۴ دلار تلاش می‌کند. در صورت موفقیت احتمال رشد تا ۵۳۹ دلار وجود خواهد داشت. بریک اوت و تثبیت قیمت در بالای این مقاومت می‌تواند موجب دیده شدن دوباره سطح ۶۳۱.۷۱ دلار شود.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
در طرف مقابل اگر خریداران موفق به تثبیت قیمت در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) نشوند، فروشندگان بار دیگر قیمت را تا حمایت محدوده در ۳۷۰ دلار به پایین خواهند کشید. بریک اوت و بسته شدن قیمت در زیر ۳۵۳ دلار، توانایی پایین کشیدن آن را تا ۲۷۵ دلار خواهد داشت.
اندیکاتورها در وضعیت فعلی برتری هیچ‌کدام از دو جبهه متقابل در بازار را نشان نمی‌دهند. شیب افقی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه میانی، ادامه نوسانات قیمت را درون محدوده به ‌مدت چند روز دیگر بیان می‌کنند.
مقاومت‌ها: ۴۵۴ – ۵۳۹ – ۶۳۱.۷۱حمایت‌ها: ۳۷۰ – ۳۵۳ – ۲۷۵
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین
قیمت بایننس کوین در ۲۲ ژانویه (۳ بهمن) از ضلع پایین الگوی کنج (گوِه) صعودی به بالا جهش کرده و گاوها آن را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۴۱ دلار برده‌اند. این حرکت نشانه مثبتی برای قیمت تلقی می‌شود.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر خریداران موفق به هدایت و تثبیت قیمت در بالای سطح ۴۳.۰۹۹۲ دلار شوند، احتمال دیده شدن دوباره سقف تاریخی قیمت در ۴۷.۲۱۸۷ دلار وجود خواهد داشت. بریک اوت قیمت به بالای این مقاومت، روند صعودی را با هدف ۵۰ دلار ادامه خواهد داد.
شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) به‌تدریج در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای ناحیه میانی خود قرار گرفته است. این عوامل برتری خریداران را نشان می‌دهد.
این دیدگاه صعودی با چرخش قیمت از سطوح فعلی و ریزش به زیر حمایت الگو منتفی خواهد شد. در این صورت الگوی نزولی با هدف ۳۵.۶۹ دلار و در زیر آن تا ۳۰ دلار فعال می‌شود.
مقاومت‌ها: ۴۳.۰۹۹۲ – ۴۷.۲۱۸۷ – ۵۰حمایت‌ها: ۳۵.۶۹ – ۳۰
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت استلار
قیمت استلار در ۲۲ ژانویه (۳ بهمن) بار دیگر به محدوده ۰.۲۶ الی ۰.۳۲۵ دلار وارد شده است و از این تاریخ در تلاش برای تثبیت در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۲۶۵ دلار است. خریداران موفق به حفظ موج بازیابی قیمت نبوده‌اند و آن را تا مقاومت ۰.۳۲۵ دلار نیز بالا برده‌اند. اینها نشان از کمبود تقاضا در سطوح بالاتر دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر قیمت در چند روز آینده موفق به صعود و تثبیت در بالای سطح ۰.۲۸۲ دلار نشود، خرس‌های بازار بار دیگر برای پایین آوردن قیمت به زیر حمایت ۰.۲۶ دلار تلاش خواهند کرد. در چنین شرایطی احتمال ریزش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۰.۲۱۱ دلار وجود خواهد داشت.
چنین حرکتی نشان‌دهنده تضعیف مومنتوم قیمت است. شیب افقی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای ناحیه میانی نیز تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.
اگر خریداران قیمت را به بالای سطح ۰.۲۸۲ دلار هدایت کنند، احتمال رشد قیمت تا ۰.۳۰ دلار و در بالای آن تا ۰.۳۲۵ دلار وجود خواهد داشت. فروشندگان با قدرت از این مقاومت دفاع خواهند کرد و اگر قیمت از ۰.۳۲۵ دلار به پایین بچرخد، ممکن است نوسانات عرضی قیمت به‌مدت چند روز دیگر تمدید شود.
مقاومت‌ها: ۰.۲۸۲ – ۰.۳۰ – ۰.۳۲۵حمایت‌ها: ۰.۲۶ – ۰.۲۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *