خودروهای وارداتی احتمالی زیر 20.000 دلار

بعد از مدت‌ها بحث در میان مجلس، کارشناسان خودرو و دولت، بالاخره مجوز واردات خودرو آزاد می‌شود. از سال 1397 تا کنون واردات خودرو متوقف شده بود که قرار است از مهرماه امسال (1401) واردات باز هم از سر گرفته شود. واردکنندگان می‌توانند خودروهایی در محدوده‌ی قیمتی 10 الی 20 هزار یورو را وارد کنند (در حال حاضر اختلاف قیمت دلار و یورو کم است و از طرف دیگر قیمت‌ها معمولا بر حسب دلار بیان می‌شوند). البته برای واردات خودرو باید مجوزهایی گرفته شود و هر خودرو با هر ویژگی در دسته‌ی خودروهای وارداتی قرار نمی‌گیرد.
شرکت‌های خودروسازی از جمله هوندا، نیسان، هیوندای، تویوتا، کیا، میتسوبیشی، اشکودا، رنو و… از جمله شرکت‌های خوروسازی هستند که احتمالا خودروهای با قیمت پایین آنها گزینه مناسبی برای واردات خودرو باشند، همچنین گفته شده است که این خودروها قرار است تنها در بورس کالا عرضه شوند.
فهرست این مقاله
5 خودرو وارداتی احتمالی
در ادامه برخی از مدل‌هایی که احتمال واردات آنها وجود دارد را بررسی می‌کنیم.
1- فولکس واگن جتا مدل 2022

با اینکه این روزها اکثر افراد جامعه به دنبال خودروهای شاسی‌بلند هستند، فولکس واگن جتا توانسته است نظر بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کند. این خودرو به دلیل کیفیت مناسبی که دارد به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای خریداری‌شده توسط آمریکایی‌ها در سال گذشته تبدیل شد. قیمت پایه مدل 2022 این خودرو 20.195 دلار است که البته ممکن است نوساناتی را نیز تجربه کند. در ادامه برخی از ویژگی‌های این مدل را بررسی خواهیم کرد.

صفحه نمایش 8 اینچی در بخش جلو آمپر (سایز این صفحه نمایش برای نسخه GLI، 10 اینچ است)
در تیپ پایه این خودرو، روکش‌هایی از جنس پارچه‌ با طرح لوزی انتخاب شده است، در تیپ‌های بالاتر، جنس روکش چرمی است.
فولکس واگن جتا مدل 2022 دارای پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر با حداکثر قدرت 158 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر است.
در مدل پیشرفته‌ی این خودرو پیشرانه 2 لیتری با حداکثر قدرت 228 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر در نظر گرفته شده است.
فولکس واگن جتا مدل 2022 با خودروهایی مانند هوندا سیوک Si و هیوندای النترا N مقایسه می‌شود.
قیمت این خودرو 20.195 هزار دلار تعیین شده است. (فولکس واگن جتا مدل 2022 در اواخر سال میلادی 2022 به نمایندگی‌ها عرضه خواهد شد) قیمت مدل 2021 این خودرو مبلغ 19.700 دلار است.

2- کیا ریو مدل 2022

کیا خودروساز کره‌ای و محبوب در جهان است اما با توجه به محدودیت قیمتی که برای واردات خودرو درنظر گرفته شده است نمی‌توان هر مدلی را انتخاب کرد. با این حال کیا ریو مدل سواری یا سدان از جمله خودروهایی است که امکان واردات آن به کشور وجود دارد. در این خودرو فضای کمی برای بخش صندلی عقب در نظر گرفته شده است. در ادامه برخی از ویژگی‌های این مدل را بررسی خواهیم کرد.

قیمت خودرو کیاریو از مبلغ 16.150 دلار آغاز می‌شود.
کیا رویو مدل 2022 دارای سیستم امنیت ضدسرقت است بنابراین این خودرو تنها به وسیله کلید مخصوص روشن می‌شود.
کیا ریو مدل 2022 دارای موتور 1.6 لیتری با قدرت 120 اسب بخار است.
خروجی USB، کروز کنترل و کنسول مرکزی از ویژگی‌های صندلی عقب این خودرو است که این ویژگی‌ها در کنار قابلیت تاشو بودن صندلی و تنظیم پشتی سر، بسیاری را مجذوب خود کرده است.
ترمز اضطراری خودکار در مواقعی که خودرو از جلو برخوردی داشته باشد و چراغ‌های LED در جلو، نظر دوست‌داران این خودرو ارزان‌قیمت را به خود جلب کرده است.

3- هیوندای النترا مدل 2022

هیوندای دیگر شرکت خودروسازی کره‌ای است که طرفداران بسیاری دارد. برخی از مدل‌های ارزان‌تر این شرکت خودروسازی نیز می‌توانند در دسته‌ی خودروهای وارداتی قرار گیرند، ما در ادامه هیوندای النترا مدل 2022 را بررسی خواهیم کرد.

قیمت هیوندای النترا مدل 2022 در حال حاضر از مبلغ 19.950 دلار شروع می‌شود.
این خودرو پیشرانه 2 لیتری با حداکثر قدرت 276 اسب بخار و گشتاور 392 نیوتن‌متر را دارا است.
حداکثر سرعتی که این مدل هیوندای می‌تواند تجربه کند، 250 کیلومتر بر ساعت است.
موتور این ماشین از نوع چهار سیلندر خطی است.
در ساخت هیوندای النترا، استاندار آلایندگی یورو 6 رعایت شده است.
میزان مصرف سوخت در النترا 2022 مقدار 9.3 لیتر برای هر 100 کیلومتر است.
این خودرو ظرفیت 5 سرنشین را دارد.

4- ماهیندرا ای ورتیو

ماهیندرا یک شرکت خودروسازی هندی است که احتمالا یکی از بهترین گزینه‌ها برای واردات به شمار خواهند آمد. در ادامه برخی از ویژگی‌های مدل Mahindra E Verito را بیان خواهیم کرد. این مدل را می‌توان به عنوان تندر 90 هندی شناخت که شرکت رنو مونتاژ آن را در هند عملی کرد.

این خودرو با قیمت 14.030 دلار به فروش می‌رسد.
E Verito یک اتومبیل 4در با ظرفیت 5 سرنشین است.
قدرت موتور این خودرو 41.5 اسب بخار دیگ است.
باتری این خودرو که از نوع لیتیومی است، ظریفیت 288 ah را دارد.
نهایت سرعتی که می‌توانید با این ماشین تجربه کنید 86 کیلومتر بر ساعت است.
11 ساعت و نیم زمانی است که برای شارژ شدن کامل این ماشین برقی لازم است، همچنین در صورتی که از شارژ سریع (Fast Charging) استفاده شود این زمان به یک ساعت و نیم تقلیل پیدا می‌کند.
E Verito مجهز به سیستم ضدسرقت است.

5- سوبارو ایمپرزا مدل 2022

سوبارو یک شرکت خودروسازی متعلق به کشور ژاپن است که اتومبیل‌هایی در رنج قیمتی متفاوت را به بازار عرضه کرده است. برخی از مدل‌های این شرکت با قیمت بسیار مناسب عرضه شده‌اند و قیمتی زیر 20 هزار دلار دارند بنابراین می‌توان آنها را جز خودروهای احتمالی وارداتی در نظر گرفت. در ادامه برخی از ویژگی‌های سوبارو ایمپرزا مدل 2022 را بررسی خواهیم کرد.

موتور این خودرو 4 سیلندر دارد و قدرت آن 152 اسب بخار است.
قیمت این خودرو سدان از مبلغ 18.795 دلار آغاز می‌شود، این در حالی است که مدل هاچ‌بک آن از مبلغ 19.295 دلار شروع می‌شود.
مدل پایه این خودرو سدان دارای گیربکس 5سرعته دستی است.
این اتومبیل با داشتن 4 در، ظرقیتی برای 5 سرنشین دارد. البته مدل هاچ‌بک این خودرو در نسخه‌های 4 و 5در عرضه شده است.
این خودرو برای طی مسافت 160 کیلومتر حدود 11 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

کلام آخر
با آزادسازی واردات خودرو شاهد برخی از خودروهای خارجی در کشور خواهیم بود. علی‌رغم اینکه محدودیت قیمتی برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است، برخی از مدل‌های اتومبیل مطابق با محدودیت قیمتی (زیر 20 هزار یورو) نیز وجود دارند که کیفیت مناسبی دارند و می‌توانند بهترین انتخاب باشند. ما در این مطلب برخی از خودروهای زیر 20 هزار دلار که احتمال دارد جز خودروهای وارداتی باشند را معرفی کردیم، البته همان‌طور که گفته شد، این خودروها، گزینه‌های احتمالی هستند و هیچ قطعیتی در ورود این مدل از خودروها وجود ندارد.
سوالات متداول

آخرین واردات خودرو به کشور در چه سالی صورت گرفته بود؟از سال 1397 تا کنون واردات خودرو متوقف شده بود که قرار است از مهرماه امسال واردات باز هم از سر گرفته شود.
محدودیت قیمتی خودروهای وارداتی به چه صورت است؟واردکنندگان خودرو می‌توانند خودروهای کمتر از 20 هزار دلار را وارد کنند که از این میان خودروهایی که قیمت آنها زیر 10 هزار دلار باشد، در اولویت هستند.
آیا خودروهای وارداتی در بازار آزاد به فروش می‌رسند؟خیر، خودروهای وارداتی تنها قابل عرضه در بورس کالا هستند.
اتومبیل‌های کدام شرکت‌های خودروسازی در طرح واردات خورو، می‌توانند جز کاندیدهای انتخابی باشند؟اتومبیل‌های ارزان‌قیمت شرکت‌های خودروسازی هوندا، نیسان، هیوندای، تویوتا، کیا، میتسوبیشی، اشکودا، رنو و… احتمالا در دسته‌ی خودروهای وارداتی قرار گیرند.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *