دیفای گروپس چیست؟ آیا پروژه کلاهبرداری است؟

آیا می‌دانید ۹۵ درصد مردم کره زمین برای پول کار می‌کنند و تنها ۵ درصد مردم ثروتمند کره زمین از زندگی خود لذت می‌برند؛ چون پول برای آن‌ها کار می‌کند. رسیدن به اینکه پول چگونه برای ما کار می‌کند، مستلزم سال‌ها آموزش، یادگیری و هزینه‌های بسیار زیاد است و حتی در بیشتر موارد با از دست دادن پول و سرمایه همراه با ناامیدشدن متوقف می‌شود.
همیشه در هر بازاری اگر با تحلیل درست کالایی را خریداری کنید، سود و اگر با تحلیل نادرست و اشتباه خریداری کنید، ضرر می‌کنید. حال اگر شما قصد داشته باشید سرمایه خود را مدیریت یا در بازار سرمایه کار کنید، این وضع خطرناک‌تر می‌شود؛ زیرا بسیاری از ثروتمندان با در دست داشتن تلویزیون، شبکه‌های خبری، کانال‌ها و رسانه‌ها شما را به اشتباه انداخته و سبب تصمیم‌گیری اشتباه شما می‌شوند. از نمونه‌های بارز این امر می‌توان به ورشکست‌شدن بسیاری از افراد در بورس اشاره کرد. در بازار بورس افرادی که متخصص بودند و بازار را به‌خوبی می‌شناختند، سود کردند و بیشتر افراد کم‌تجربه یا بی‌تجربه دارایی خود را از دست دادند.
ما در این مقاله از سری مقالات آموزش رمز ارز قصد داریم شما را با پروژه دیفای گروپس آشنا کنیم و بررسی کنیم که آیا یک پروژه کلاه‌برداری است یا نه. مطالب گفته‌شده در این مقاله جنبه آموزشی دارند و به معنای رد یا تأیید این پروژه و سرمایه‌گذاری در آن نیستند.
فهرست این مقاله
بازار ارزهای دیجیتال
بی‌شک شما نیز با بیت کوین آشنا هستید؛ بازاری که در حال حاضر بعد از بورس همه افراد را به سمت خود جذب کرده است. ارزهای دیجیتال تحولاتی در دنیای کنونی به وجود آورده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده ۳۰ درصد کل پرداخت‌های دنیا را به خود اختصاص دهند. نمونه آن بیت کوین است که تا چند سال پیش ارزش بالایی نداشت، اما در حال حاضر ارزش آن از مرز ۲ میلیارد عبور کرده است. در همین بازار نیز افراد زیادی به‌دلیل دانش و اطلاعات ناکافی دارایی‌شان به نصف رسیده است. با توجه به موارد گفته‌شده می‌توان نتیجه گرفت منطقی‌ترین کار این است که اگر شناخت درستی از یک بازار ندارید، برای جلوگیری از ضرر دارایی خودتان را به دست متخصصان آن بازار بسپارید.
تاریخچه شرکت دیفای گروپس

دیفای گروپس فایننس از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را در حوزه بازارهای مالی در کشور سوئیس آغاز کرده و از سال ۲۰۱۸ وارد حوزه ارزهای دیجیتال شده است. این شرکت با استفاده از تحلیل داده‌ها توسط هوش مصنوعی و به‌کمک متخصصان بازارهای مالی در این بازار خرید و فروش می‌کند و مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری به کاربران خود سود می‌دهد.
نحوه سوددهی دیفای گروپس
نحوه سوددهی این شرکت با توجه به میزان سرمایه‌گذاری متغیر است و سرمایه‌گذاران در سود و زیان شرکت سهیم هستند. در ادامه به میزان سوددهی با توجه به میزان سرمایه‌گذاری اشاره شده است:

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار، سود ۱۰ درصد ماهانه و ۱۲۰ درصد سالانه
سرمایه‌گذاری ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار، سود ۱۰.۵ درصد ماهانه و ۱۲۶ درصد سالانه
سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ تا ۱۰.۰۰۰ دلار، سود ۱۱ درصد ماهانه، ۱۳۲ درصد سالانه
۰۰۰ تا ۵۰.۰۰۰ دلار، ۱۲ درصد ماهانه و ۱۴۴ درصد سالانه

هر سرمایه‌گذار می‌تواند از هر نوع سرمایه به تعداد نامحدود انتخاب کند و محدودیتی وجود ندارد.
مقایسه سود دیفای گروپس با سود بانکی
سود بانکی در سال ۱۵ درصد است و این یعنی ماهی کمتر از ۱.۵ درصد؛ در‌حالی‌که پروژه دیفای عملاً ماهی ۱۰ درصد سود می‌دهد. همچنین اگر در بانک‌های ایران سرمایه‌گذاری کنید، پس از اتمام دوره سپرده‌گذاری، اصل پول شما بسیار ناچیز می‌شود و عملاً ضرر کرده‌اید؛ برای مثال فرض کنید ۱۰ میلیون تومان در بانک سپرده‌گذاری و ۱۵ میلیون تومان سود دریافت کرده‌اید.
حال در پایان سال ارزش پول و سودتان روی هم ۷۰ میلیون تومان می‌شود و این یعنی ضرر در ضرر، اما در دیفای گروپ براساس شرایط سوددهی که اعلام کرده‌اند، هم اصل سرمایه به دلار حفظ و هم در پایان دوره دو ساله به شما برگشت داده می‌شود؛ به عبارت ساده‌تر اگر شما ۱۰۰ میلیون تومان داشته باشید و آن را در بانک بگذارید، ماهی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود دریافت می‌کنید؛ درحالی‌که در دیفای ماهی ۱۱ میلیون سود به شما تعلق می‌گیرد.
نکته دیگر این است که هر زمان که بخواهید می‌توانید اصل پولتان را زودتر از موعد با کسر کارمزد برداشت کنید. در دیفای گروپ سود روزانه به حساب شما واریز می‌شود و جمع ماهانه آن به درصدی که گفته شده با توجه به مبلغ سرمایه‌گذاری شما می‌رسد.
واریز و برداشت
همان‌طور که پول کاغذی و الکترونیک برای پرداخت وجود دارد، یک رمز ارز به اسم تتر موجود است که همیشه یک دلار بوده و بر بستر بلاک چین کار می‌کند. فرایند واریز و برداشت در دیفای گروپس بسیار آسان است؛ یعنی پس از ثبت‌نام در یک صرافی آنلاین احراز هویت کرده و مشخصات و کارت بانکی خود را تأیید می‌کنید. برای این عملیات نیازی به خارج‌شدن از منزل و رفتن به صرافی‌ها نیست. شما می‌توانید به‌راحتی سودی را که هر روز به حساب شما واریز می‌شود، زمانی ‌که مبلغ آن به ۱۰ دلار برسد، به صرافی واریز کنید تا صرافی معادل ریال آن را همان روز به حساب شما واریز کند.
همچنین شرکت دیفای گروپس برای هر کاری که شما در سایت انجام می‌دهید، مانند واردشدن، برداشت، واریز، معرفی‌کردن به دیگران، کمک به دیگران برای راهنمایی سایت و… به شما امتیاز می‌دهد. سرمایه‌گذاران می‌توانند با جمع‌شدن امتیازها از سایت محصولات مختلف تهیه کنند، اما متأسفانه این عملیات به‌دلیل تحریم‌بودن شرکت‌های پستی ایران، در کشور ما امکان‌پذیر نیست.
نحوه کسب درآمد
شرکت دیفای ۱۰ درصد از درآمد خود را برای گسترش تبلیغات در نظر گرفته است و مانند کارگزاری‌ها و شرکت‌های بزرگ به مشتریان وفادار خود هدیه می‌دهد؛ به این صورت که وقتی شما در این شرکت ثبت‌نام می‌کنید، به شما یک کد داده می‌شود که مختص شماست. هر فرد می‌تواند این شرکت را به دوستان خود معرفی کند و کد خود را به‌عنوان کد معرف به آن فرد بدهد. دیفای گروپ به ازای هر فردی که با کد شما وارد می‌شود، ۵ درصد از کل مبلغ سرمایه‌گذاری را به شما پورسانت می‌دهد و در صورتی که هر فرد سرمایه خود را افزایش دهد، بابت هر بار افزایش سرمایه نیز به شما ۵ درصد پورسانت تعلق می‌گیرد.
شرکت برای اینکه افراد همواره به هم کمک کنند و هر چیزی را که بلد هستند، به هم آموزش دهند، پلن ریفرال چند لایه گذاشته است؛ یعنی اگر شما دوست خودتان علی را معرفی کنید، شرکت به شما ۵ درصد پورسانت می‌دهد و اگر علی دوستش کیوان را معرفی کند، به علی ۵ درصد و به شما ۱ درصد سود می‌دهد؛ برای نمونه فرض کنید فردی ۱۰۰ دلار سرمایه‌گذاری کند و دوستان او نیز ۱۰۰ دلار سرمایه‌گذاری کنند. در این شرایط زیر یک سال چندین میلیارد از رشد تیم به دست می‌آید و در ظرف مدت ۱۰ ماه کل مبلغ سرمایه‌گذاری به شما برمی‌گردد.
کلاهبرداری در دیفای گروپس

شما اگر مغازه یا کارخانه بزنید یا هر کسب و کار دیگر راه بیندازید، چندین سال طول می‌کشد تا به سوددهی برسید؛ بنابراین اگر شرکتی به سوددهی رسید و روز به روز بزرگ‌تر شد، یعنی مطمئن است؛ به‌ویژه اگر ۷ سال زیر نظر قوانین اتحادیه اروپا کار کرده باشد. برای اطمینان از سوابق شرکت دیفای گروپ فایننس، کافی است به سایت لیجت چکر که سامانه رسمی ثبت شرکت‌های سوئیس است مراجعه کنید و در آنجا سوابق ثبتی، پرداخت مالیات و یا نه درست کار می‌کنند یا نه را استعلام بگیرید.
سپرده‌گذاری سود
شما می‌توانید زمانی که سودتان به ۱۰۰ دلار رسید، درصورت تمایل آن را سرمایه‌گذاری کرده و سود مرکب دریافت کنید.
دیفای گروپس، سایت هرمی و پانزی
با وجود اینکه در هیچ منبع معتبری اشاره به کلاه‌برداری یا معتبربودن این شرکت نشده است، در ادامه دلایلی وجود دارد که می‌توان پی برد دیفای گروپس مانند سایت‌های پانزی یا هرمی نیست.

سایت‌های پانزی و هرمی داخل سایت‌هایشان برنامه‌ای ندارند؛ درحالی‌که در سایت دیفای گروپ نقشه راه و برنامه چند سال آینده به همراه وایت پیپر ۵۰ صفحه‌ای ارائه شده است.
در طرح پانزی و هرمی حتماً برای دریافت سود باید زیرمجموعه قرار بگیرید و تعادل برقرار کنید؛ درحالی‌که در دیفای زیرمجموعه اجباری نیست و درصد سود به‌صورت ماهیانه حتی بدون داشتن زیرمجموعه پرداخت می‌شود.
سود شرکت‌های پانزی و هرمی نامعقول است؛ درحالی‌که در دیفای سودها معقول است و با توجه به سود و زیان پرداخت می‌شود.
واریز و برداشت در پروژه دیفای گروپ در صرافی انجام می‌شود، نه مجموعه.
در طرح‌های پانزی باید برای خرید محصولات بی‌ارزش پول پرداخت کنید.
در دیفای گروپ پول به‌منظور سرمایه‌گذاری استفاده و در آخر قرارداد به شما عودت داده می‌شود. همچنین هر زمان بخواهید امکان برداشت پول برای شما وجود دارد.

آموزش ثبت نام در سایت دیفای گروپ

داخل سایت دیفای ثبت‌نام کنید.
داخل یک صرافی رمز ارز ثبت‌نام و احراز هویت کرده و کارت بانکی خود را تأیید کنید.
از صرافی‌های آنلاین پول را با رمز ارز تتر، ایسر، ترون یا بیت کوین واریز و پکیج انتخابی خود را ثبت کنید و سود روزانه به دلار بگیرید.
سود خود را به سایت صرافی که ثبت‌نام کردید واریز کنید و صرافی آن را به ریال به حساب شما واریز می‌کند و هرکسی با کد ریفرال شما وارد شود و سرمایه‌گذاری کند، ۵ درصد پورسانت بگیرید.

کسر کارمزد برداشت پول
دیفای گروپ مانند سپرده بانکی سود می‌دهد و پس از ۲ سال به‌صورت اتوماتیک سرمایه شما آزاد می‌شود و می‌توانید اصل سرمایه خود را برداشت یا تمدید کنید. همچنین می‌توانید مانند سپرده بانکی هر زمان که تمایل داشتید، اصل پول را خارج کنید. این کار را می‌توانید به‌راحتی و با ارسال یک پیام به پشتیانی سایت از داخل پنل کاربری‌تان انجام دهید. میزان کارمزد کسرشده برای خروج سرمایه قبل از سررسید به شرح زیر است.

زیر ۶ ماه ۶۰ دلار سود به شما تعلق می‌گیرد و درصورت خروج سرمایه، ۱۵ درصد به‌عنوان کارمزد کسر می‌شود.
زیر یک سال ۱۲۰ درصد سود به شما تعلق می‌گیرد و درصورت خروج سرمایه ۳۰ درصد به‌عنوان کارمزد کسر می‌شود.

جمع‌بندی
پروژه دیفای گروپس یک پروژه مالی و یک فرصت سرمایه‌گذاری برای دریافت سود بالاست. در این مقاله به معرفی و بررسی جوانب مختلف این پروژه پرداختیم، اما اینکه این پروژه یک پروژه کلاه‌برداری مانند طرح‌های پانزی و هرمی است یا خیر، موردی است که در هیچ سایت و مقاله معتبری به آن اشاره نشده و تنها می‌توان با استفاده از راه‌هایی مانند چک‌کردن در سایت لیجت چکر و بررسی سوابق آن و سایر موارد گفته‌شده در این مقاله تصمیم گرفت که این پروژه برای سرمایه‌گذاری مناسب است یا خیر؟
پرسش‌های متداول

میزان کسر کارمزد خروج کامل سرمایه از پروژه دیفای گروپ چقدر است؟

میزان کسر کارمزد با توجه به مدت‌زمان سرمایه‌گذاری به شرح زیر است:

زیر ۶ ماه ۶۰ دلار سود به شما تعلق می‌گیرد و درصورت خروج سرمایه، ۱۵ درصد به‌عنوان کارمزد کسر می‌شود.
زیر یک سال ۱۲۰ درصد سود به شما تعلق می‌گیرد و درصورت خروج سرمایه ۳۰ درصد به‌عنوان کارمزد کسر می‌شود.

نحوه دریافت سود مرکب در پروژه دیفای گروپ به چه صورت است؟

شما می‌توانید زمانی که سودتان به ۱۰۰ دلار رسید، درصورت تمایل آن را سرمایه‌گذاری کرده و سود مرکب دریافت کنید.

نحوه استعلام‌گرفتن شرکت دیفای گروپ فایننس به چه صورت است؟

برای اطمینان از سوابق شرکت دیفای گروپ فایننس، کافی است به سایت لیجت چکر که سامانه رسمی ثبت شرکت‌های سوئیس است مراجعه کنید و در آنجا سوابق ثبتی، پرداخت مالیات و یا نه درست کار می‌کنند یا نه را استعلام بگیرید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *