رمز ارز ترو یو اس دی چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز ترو یو اس دی

coinmarketcap-currency-widget” data-currencyid=”2563″ data-base=”USD” data-secondary=”” data-ticker=”true” data-rank=”true” data-marketcap=”true” data-volume=”true” data-statsticker=”true” data-stats=”USD”>
 
نمودار ترو یو اس دی

رمز ارز ترو یو اس دی TrueUSD یکی از انواع ارزهای دیجیتال و در واقع استیبل کوین است که ارزش آن به دلار آمریکا وابستگی مستقیمی دارد. رمز ارز ترو یو اس دی یکی از توکن‌های ERC-20 است که بر روی بستر TrustToken ساخته شده است. استیبل کوین‌ها در واقع همان ارزهای دیجیتالی هستند که با هدف رفع نواقص برخی از رمزارزها، مانند ناپایداری و به رسمیت شناخته نشدن، ایجاد می ‌شوند. رمز ارز TrueUSD هم یکی از انواع استیبل کوین است که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌ شود.
تاریخچه رمز ارز ترو یو اس دی TrueUSD
رمز ارز ترو یو اس دی در ژانویه ۲۰۱۸، بعد از سقوط ناگهانی ارزش رمزارزها معرفی شد. درست زمانی که بحث‌های زیادی در خصوص نحوه یکی دیگر از معروف ‌ترین استیبل کوین‌ها، یعنی تتر وجود داشت. در آن زمان نگرانی‌های زیادی در خصوص ذخایر تتر، نحوه حسابرسی و مشارکت نامشخص و غیرشفاف آن با Bitfinex وجود داشت.
همین نگرانی‌ها باعث شد که سرمایه‌ گذاران بازار ارزهای دیجیتال، به دنبال جایگزینی برای Tether باشند. TrustToken ، پدر TrueUSD ، از این فرصت استفاده کرده و استیبل کوین خود را در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی کرد. بلافاصله بعد، TrustToken چندین استیبل کوین برای ارزهای مختلف مانند TrueGBP ، TrueEUR ، TrueCAD ، TrueHKD و TrueAUD ایجاد کرد.
بنیان‌ گذاران رمز ارز ترو یو اس دی
TrustToken به‌ عنوان بستری برای رمزگذاری دارایی‌ها توسعه داده شد. این شرکت قصد دارد از مزایای بلاکچین برای دارایی‌های سنتی استفاده کند، به همین منظور اولین پروژه خود را راه‌ اندازی استیبل کوین TrueUSD در نظر گرفت و کار خود را با دلار آمریکا شروع کرد.
از آنجایی که TrustToken قصد دارد تا به رمزگذاری دارایی‌های دیگر مانند سنگ‌های قیمتی، فلزات گران‌ بها، املاک و موارد دیگر بپردازد، این امکان وجود دارد که در آینده سهام یا مجموعه‌ های کلکسیونی گران‌ بها، به‌ صورت رمزگذاری شده و از طریق توکن‌ها کار کنند. TrustToken پلتفرم خود را با این دید ایجاد کرد که توکن‌ سازی کلاس‌های مختلف دارایی به سرمایه‌ گذاران این امکان را می‌دهد تا به فرصت‌های سرمایه‌ گذاری غیر قابل نقد دسترسی داشته باشند. این کمپانی معتقد است که با استفاده از فناوری بلاکچین می‌توان این کار را با خیال راحت، ایمن و به‌ راحتی در مقیاس جهانی انجام داد.
ترکیب یک تیم توسعه و مدیریت قوی، با تجربه و پشتیبانی قوی از شرکت‌هایی مانند BlackTower Capital منجر به موفقیت اولیه این پلتفرم شده است. آنچه که موجب تمایز رمز ارز TrueUSD با دیگر رقبایش مانند تتر شده است، عملکرد کاملاً شفاف آن است.
معرفی تیم

مدیرعامل و یکی از بنیان‌ گذاران TrustToken جی آن (Jai An) است که به‌عنوان اولین مهندس در Kernel تلاش می‌ کرد تا مغز انسان را به ‌صورت ریاضی مدل‌ سازی کند. قبل از آن، او از دانشگاه تگزاس در Austin با مدرک کارشناسی در سیستم‌ های اطلاعات فارغ ‌التحصیل شد.
رافائل کوزمن (Rafael Cosman) که به‌عنوان بنیان‌ گذار و رئیس مهندسی در TrustToken فعالیت می ‌کند، به جی آن ملحق شد. او همچنین مدتی به‌ عنوان مهندس در گوگل مشغول به کار شد و یکی از بنیان ‌گذاران مرکز فناوری غیرانتفاعی East Palo Alto StreetCode بود. او فارغ‌ التحصیل از دانشگاه استنفورد با مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر است.
توری ریس (Tory Reiss) سومین مؤسس و همچنین مدیر بخش مشارکت‌ ها و توسعه تجارت در TrustToken است. پس از فارغ ‌التحصیلی از دانشگاه نورث وسترن در رشته اقتصاد رفتاری و کارآفرینی در بازارهای نوظهور، به سمت فروش در مایکروسافت رفت و بعداً در توسعه تجارت مشارکت کرد.
بنیان‌ گذار نهایی در TrustToken استفان کید (Stephen Kade) است که سابقه موفقی در علوم اعصاب و اقتصاد دارد.

ویژگی های اصلی رمز ارز ترو یو اس دی

قوانین سختگیرانه‌ ای روی عملکرد این استیبل کوین اعمال شده که همگی در جهت حمایت قانونی از کاربران ارزهای دیجیتال است.
حداقل مبلغ مورد نیاز برای بازخرید دلار آمریکا به ‌جای توکن ۱۰،۰۰۰ دلار است.
مستقیماً با دلار آمریکا پشتیبانی می‌ شود.
حساب‌های وریفای شده به طور منظم ممیزی میشوند تا اطلاعات آن به ‌صورت شفاف در اختیار عموم قرار بگیرد.

مزایای رمز ارز ترو یو اس دی
پشتیبانی مطمئن: همان‌ طور که پیش‌ ازاین گفته شد، TrueUSD توسط دلار آمریکا پشتیبانی می ‌شود. یعنی مجموعه توسعه ‌دهنده رمز ارز ترو یو اس دی، TrustToken در فرایند مدیریت حساب کاربران دخیل نیست. درواقع وقتی کاربران TrueUSD را خریداری می‌کنند، به مؤسسات مالی مانند PrimeTrust اعتماد می‌کنند که مسئولیت پشتیبانی TrueUSD را به عهده داشته و با بانک‌های آمریکا روابط مالی دارند.
PrimeTrust به‌عنوان یک حساب سپرده عمل می‌کند. این امر به دارندگان رمز ارز TrueUSD این امکان را می‌دهد تا به طور مرتب دارایی‌ها را ممیزی کنند و مطمئن شوند که TrustToken به حسابشان دسترسی ندارد.

ممیزی های منظم

رمز ارز ترو یو اس دی هر ماه حساب‌های سپرده خود را به کمک نهادهایی مانند Cohen & Company ممیزی می‌ کند. این ممیزی‌ها به کاربران این اطمینان را می‌ دهد که تمام رمزارزهای TrueUSD در گردش، در هر لحظه قابل‌ استفاده هستند.

استفاده از بستر اتریوم

رمز ارز TrueUSD از بستر اتریوم استفاده می‌ کند و همین مسئله به یکی از مزایای اصلی آن تبدیل شده است؛ زیرا از انواع کیف پول‌های اتریوم می‌ توانید برای نگهداری رمزارز رمز ارز ترو یو اس دی استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از توکن TrueUSD در کنار دیگر توکن‌های اتریوم و تبدیل آنها به یکدیگر، به‌ سادگی قابل انجام است.

عملکردی فراتر از یک استیبل کوین

همان‌ طور که قبلاً گفته شد، TrueUSD توسط TrustToken ساخته شده است که دارای چندین استیبل کوین دیگر مانند TrueGBP ، TrueEUR ، TrueCAD ، TrueAUD و TrueHKD است. در نتیجه کاربران این رمزارز، تنها با ایجاد یک حساب TrueCoin در سایت TrustToken می ‌توانند به‌ تمامی این استیبل کوین‌ها، با توجه‌ به ارز فیاتی که دارند، دسترسی داشته باشند.
معایب رمز ارز ترا یو اس دی

وابستگی به دلار

ارزش نهایی رمز ارز ترو یو اس دی به وضعیت اقتصادی آمریکا بستگی دارد. همین مسئله باعث می‌ شود که این ارز نوسانات زیادی داشته باشد، مانند آنچه که در سال ۲۰۲۰ برای اقتصاد آمریکا و البته قیمت این استیبل کوین اتفاق افتاد.

ساخته شده بر روی اتریوم

استفاده از زیرساخت‌های اتریوم برای راه‌ اندازی رمز ارز TrueUSD به همان اندازه که مفید است، می‌ تواند به ضررش هم تمام شود. استفاده از بستر اتریوم، به این معنا است که هرخطری که اتریوم و شبکه آن را تهدید می ‌کند، برای این استیبل کوین هم یک خطر محسوب می ‌شود.
آیا رمز ارز ترو یو اس دی امن است؟
TUSD به‌عنوان یکی از امن ‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار در نظر گرفته می ‌شود؛ چرا که عملکرد کاملاً شفافی داشته و بر اساس قوانین اصلی رمزارزها، کار می ‌کند. برخی از مهم ‌ترین مواردی که رمز ارز ترو یو اس دی را به یک رمزارز امن تبدیل کرده است، عبارت هستند از:

امنیت: قراردادهای هوشمند مورداستفاده TrustToken سه بار به طور مستقل توسط سه شرکت امنیتی مختلف ممیزی شده است و هیچ مشکلی توسط هیچ یک از آنها پیدا نشده و گزارش نشده است.
بیمه دارایی: حساب‌هایی که برای ذخیره رمز ارز ترو یو اس دی مورداستفاده قرار می‌ گیرند، همگی بیمه شده و همین باعث افزایش امنیت دارایی سرمایه‌ گذاران می‌شود.
ممیزی: TrustToken ماهانه توسط شرکت حسابداری Cohen & Company ممیزی می‌ شود و نتایج آن در اختیار عموم قرار می‌ گیرد.
دارای مجوز و مقررات: TrustToken دارای مجوز قانونی برای فعالیت در ایالات متحده است و TUSD اولین استیبل کوین قانونی است که در ایالات متحده ارائه شده است.

کیف پول های رمز ارز ترو یو اس دی
ازآنجاکه TUSD یک توکن ERC-20 است، کاربران می‌ توانند این توکن را در هر کیف پول سازگار با توکن‌های ERC-20 ذخیره کنند. در نتیجه هیچ محدودیتی برای انتخاب کیف پول TUSD وجود ندارد؛ البته برای امنیت بیشتر می‌ توانید از کیف پول سخت‌ افزاری مانند Ledger یا Trezor استفاده کنید.
به افرادی که بیش از چند صد دلار TUSD دارند، توصیه می ‌کنیم از کیف پول سخت ‌افزاری برای امنیت بیشتر استفاده کنند. کلیه اطلاعات مربوط به کیف پول، شامل کلیدهای خصوصی در دستگاه و به‌ صورت آفلاین ذخیره می ‌شوند. در نتیجه احتمال هک کیف پول و ازدست ‌رفتن سرمایه شما تا حد زیادی کاهش می‌ یابد.
راهنمای خرید رمز ارز TrueUSD
 

برای خرید رمز ارز TUSD می‌ توانید از صرافی‌های ایرانی و یا خارجی استفاده کنید. برخی از صرافی‌های بین المللی که از این رمزارز پشتیبانی می ‌کنند، عبارت هستند از:

صرافی کریپتو دات کام
صرافی Biitfinex
صرافی UPbit
صرافی Cointiger
صرافی HitBTC
صرافی net
صرافی Bitso
صرافی Cryptopia
صرافی Binance
صرافی SouthXchange

لازم به ذکر است که امکان تبدیل TrueUSD به BTC ، ETH ، BNB ، KRW در بسیاری از صرافی‌های گفته شده، وجود دارد.
هنگام خرید رمز ارز ترو یو اس دی به چه نکاتی توجه کنیم؟
اگر به خرید هر TUSD فکر می‌ کنید، برخی از عواملی که ممکن است بخواهید ابتدا در نظر بگیرید عبارتند از:

تیم پشتیبان قوی: بر اساس گزارش CoinMarketCap ، TrustToken طراح رافائل کاسمن است که قبلاً در تعدادی از شرکت‌های بزرگ از جمله گوگل و شرکت نرم‌افزاری Palantir کار کرده است. الکس د لورین، مدیرعامل شرکت، قبلاً در گوگل استخدام شده بود و در پروژه تولید داروسازی Pfizerبه‌ عنوان رئیس ستاد کار کرده است.
تعادل و ثبات: هدف اصلی TrueUSD، مانند بسیاری دیگر از استیبل کوین‌ها، این است که به بازار دارایی‌های دیجیتال ثبات مالی بالایی بدهد و همچنین امکان تبدیل این رمزارز به ارزهای دیگر را فراهم کرده و پرداخت‌های روزانه با استفاده از ارزهای دیجیتال را تسهیل کند.
حسابرسی منظم: این استیبل کوین، از زمان راه ‌اندازی TrueUSD ، TrustTokenاز کمپانی‌های شخص ثالث برای حسابرسی و اطمینان از نحوه عملکرد شفاف و ایمن، استفاده کرده است. در دسامبر ۲۰۱۹ ، TrueUSD این شرایط را فراهم کرده که کاربران با استفاده از APIهایخاصی که داده‌های بانکی شرکت را به بلاکچین عمومی متصل می ‌کند، به ‌صورت زنده و زمان واقعی، حسابرسی انجام دهند.
دو توکن مختلف: امروزه دو نسخه منحصربه ‌فرد از استیبل کوین TUSD در بازار موجود است: یک توکن سازگار با ERC-20 و یک کوین بر اساس BEP-2 (Binance Chain)و به نام TUSDB. این دو استیبل کوین اساسا و از لحاظ عملکرد کاملاً شبیه به هم هستند، اما از دو زیرساخت مختلف استفاده می ‌کنند.

چه تعداد رمز ارز ترو یو اس دی در گردش وجود دارد؟
تا اکتبر ۲۰۲۰ حدود ۳۸۱.۹ میلیون TUSD در گردش بوده است اما با توجه‌ به عرضه بدون محدودیت و افزایش تقاضا، این رقم بدون شک تا کنون رشد چشمگیری داشته است.
نتیجه‌ گیری
TrueUSD به‌عنوان یک استیبل کوین شفاف و مفید محبوبیت پیدا کرده است و مدعی تبدیل‌ شدن به استیبل کوین برتر است. تمرکز این استیبل کوین، رقابت شدید با تتر است، چرا که این رمزارز در سال‌های اخیر به دلیل عملکرد غیرشفافی که دارد، مورد اتهامات زیادی قرار گرفته است. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که به‌ مرور TUSD جایگزین USDT شود.
با استفاده از بلاکچین اتریوم برای توسعه TUSD، تیم TrustToken از امنیت، زیرساخت کیف پول و قراردادهای هوشمند مورد نیاز TUSD برای رشد و پیشرفت استفاده می ‌کند. استفاده از زیرساخت‌های اتریوم، در واقع یک انتخاب هوشمندانه بود، چرا که بسیاری از غیرممکن‌ها را برای این تیم و اهدافی که در نظر داشتند، ممکن کرد.
سوالات متداول
۱. آیا TrueUSD در واقع پایدار است؟
رمز ارز ترو یو اس دی درست مانند دیگر رمزارزها نوسانات قیمتی دارد اما در حد چند سنت. قیمت TrueUSD همیشه حول ۱ دلار در نوسان است.
۲. آیا TrueUSD بهتر از Tether است؟
هم بله و هم نه! اگر از نظر وضعیت قوانین و حمایت دلار از آن بررسی کنید، قطعاً TrueUSD از تتر بهتر است. اما اگر از نظر سهم بازار و میزان نقدینگی در صرافی‌های رمزنگاری شده بررسی کنید، تتر بهتر است.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *