رمز ارز نکسو چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز نکسو

 
نمودار رمز ارز نکسو

امروزه این رمز ارز یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید که شرکت‌های مطرح حوزه فین‌تک آن را رواج داده‌اند. این پروژه به‌محض ورود به بازار ارزهای دیجیتال، با استقبال بسیاری از سوی مردم مواجه شد. درواقع این رمز ارز یک سیستم وام‌دهی مبتنی بر بلاک چین است که افراد می‌توانند به‌راحتی و به‌کمک آن با وثیقه گذاشتن ارزهای دیجیتال خود وام بردارند. می‌توان گفت یکی از عوامل توجه به این رمز ارز، سیستم وام‌دهی آن است. روش استفاده از سیستم وام‌دهی این ارز بدین‌صورت است که افراد برای گرفتن وام با واگذارکردن دارایی یا همان ارزهای دیجیتال خود به نکسو می‌توانند پول موردنظر خود را از شبکه دریافت کنند. شبکه نکسو بیشترین تمرکز را بر پشتوانه رمز ارز دارد و شما می‌توانید به‌سرعت بعد از ارائه مبلغ بدهی، رمز ارزهای خود را پس بگیرید.
معرفی رمز ارز نکسو
همان‌طور که در بالا بیان شد، این رمز ارز یک سیستم وام‌دهی در بستر بلاک چین است. افراد با وثیقه‌گذاشتن دارایی خود در این سیستم از شبکه نکسو وام‌هایی به‌صورت ارزهای فیات شامل دلار، یورو و… دریافت می‌کنند. این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و در سال‌های اخیر، محبوبیت بیشتری در بازار ارزهای دیجیتال یافت. شعار این ارز «بانکداری روی Crypto» است و سعی می‌کند خدمات بانکداری سنتی را با استفاده از دارایی‌های رمزنگاری جایگزین کند. این رمز ارز توسط فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌شود که شفافیت را در عملیات خود فراهم می‌کند. همچنین پردازش قراردادهای هوشمند در اتریوم را تسهیل کرده و داده‌های توکن‌شده مربوط را برای تراکنش‌ها ذخیره می‌کند. این ارز مدلی را ترویج می‌دهد که در آن کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را قرض دهند و برای آن‌ها وام بگیرند. آن‌ها همچنین می‌توانند سپرده‌گذاری کنند، وام بدهند، سود دارایی‌های رمزنگاری خود را کسب کنند و بدون وابستگی به امتیازات اعتباری، به‌سرعت به ارزهای فیات دسترسی داشته باشند. نکسو یکی از پلتفرم‌های وام‌دهی است که به شما امکان می‌دهد پول نقد یا هرگونه استیبل کوین را بدون چک اعتبار قرض کنید. وام‌دهی آن نیز با وام‌دادن ارزهای دیجیتال به سایر نهادها صورت می‌گیرد. اگر کاربری قصد دارد از آن وام بگیرد، می‌تواند وام را به‌صورت ۴۵ ارز مختلف فیات به‌ازای سپرده‌گذاری رمز ارزهای خود دریافت کند. گفتنی است این پلتفرم حامی ارزهای مطرح بازار مانند بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو و مونرو است.
نکسو و هدف از توسعه آن
با مراجعه به وب‌سایت رسمی این ارز مشاهده می‌کنید که در قالب رمز ارز اولین سیستم وام‌دهی سریع پلتفرم، نکسو است. مبلغ وام هر کاربر به میزان وثیقه‌ای بستگی دارد که به این شبکه واگذار می‌کنند. نکته دیگر اینکه سیستم وام‌دهی آن، مبلغ وام را با افزایش ارزش رمز ارزی که کاربر وثیقه گذاشته است، به‌طور خودکار بیشتر می‌کند. در حالت کلی می‌توان گفت میزان وام برای هر کاربر حداقل ۵۰۰ دلار و حداکثر ۲ میلیون دلار است.
بلاک چین Nexo و نحوه عملکرد آن
همان‌طور که بیان شد، پلتفرم نکسو حامی ارزهای مطرح بازار مانند بیت‌کوین، اتریوم، تتر و… است. اگر کاربری بخواهد از این پلتفرم وام بگیرد، لازم است در مرحله اول به سایت nexo.io مراجعه کرده و در این وب‌سایت ثبت‌نام کند. سپس ارزهای دیجیتالی را که این شبکه از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، به کیف پول این پلتفرم انتقال دهد. احراز هویت و تأیید کاربر با انجام‌دادن این مراحل صورت می‌گیرد. رمز ارزهایی که به این کیف پول واریز کرده‌اید، توسط بلاک چین بعد از طی مراحل احراز هویت تأیید می‌شود. در مرحله بعد، میزان و جزئیات وام توسط اوراکل بلاک چین نکسو بررسی و مشخص می‌شود. لازم است کاربران برای اطلاع از میزان وام خود به صفحه withdraw loan مراجعه کنند. روش گرفتن ارز، توسط خود کاربر با ارائه حساب بانکی و آدرس تتر تعیین می‌شود. دریافت وام از این پلتفرم ممکن است ۳ روز زمان ببرد؛ زیرا باید مراحل احراز هویت و بررسی‌های قانونی طی شود.
بازپرداخت وام نکسو
کاربر به‌کمک ارزهای فیات، هر موقع و هر میزان می‌تواند مبلغی که قصد برگرداندن آن را دارد، به شبکه Nexo تحویل دهد. برای بازپرداخت، ارزهای بیت‌کوین، اتریوم، XRP، استیبل کوین‌ها و توکن Nexo مورد قبول این شبکه وام‌دهی هستند.
بلاک چین نکسو و ویژگی های آن

نقدینگی بالای این پلتفرم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌هایی است که آن را از سایر بلاک چین‌ها متمایز می‌کند. می‌توان گفت یکی از عواملی که سبب شده پلتفرم مذکور افراد بسیاری را به سمت خود جذب کند، نقدینگی بالای آن است. از سوی دیگر باید گفت در این شبکه، امکان برداشت سرمایه زیاد کمی مشکل است و به همین دلیل این شرکت برای پرداخت روزانه کاربران خود، کارت‌های اعتباری رایگانی را به آنان داده است. از دیگر ویژگی‌های این بلاک چین این است که افراد با استیک‌کردن دارایی خود می‌توانند سود و مزایای این ارز را دریافت کنند. شاید این پرسش برایتان مطرح شود که چرا افراد زیادی به‌جای وام بانکی، این ارز را انتخاب می‌کنند؟ پاسخ این است که استفاده از سیستم وام‌دهی این پلتفرم با وثیقه‌گذاری رمز ارزهای خود، روشی امن و پرسود است. روش وام‌دهی پلتفرم مذکور تقریباً شبیه وام بانکی است؛ با این تفاوت که بازپرداخت وام بانکی ماهانه است، اما نحوه بازپرداخت نکسو را خود کاربر تعیین می‌کند.
یکی دیگر از دلایل برتری این پلتفرم از وام بانکی، این است که اگر کاربری به‌اندازه کافی ضمانت در حساب نکسو داشته باشد، هر چند بار که بخواهد می‌تواند وام بردارد. این پلتفرم علاوه بر مزیت‌های زیاد، معایبی نیز دارد؛ برای مثال متمرکزبودن آن یکی از مشکلات این پلتفرم به شمار می‌آید. ۳۹ درصد درآمد کاربران، مالیات دارایی است که پلتفرم مذکور از حساب آنان کم می‌کند. از سوی دیگر کارمزد برداشت، تراکنش‌ها و حتی کارمزد خود پلتفرم از کاربران کم نمی‌شود. ضامن وام در این پلتفرم درواقع همان ارزش دارایی موجود در کیف پول کاربران است.
امکانات نکسو
در ادامه، چند ویژگی نکسو را برسی می‌کنیم که آن را به یک پلتفرم فوق‌العاده خوب برای انواع سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند.
Nexo ثبت‌نام سریعی را ارائه می‌دهد که در آن می‌توان یک حساب کاربری در عرض چند دقیقه ایجاد کرد و آن‌ها می‌توانند پول نقد، فیات یا رمز ارز را به حساب خود واریز کنند. کاربر باید به چند سؤال درباره اطلاعات شخصی خود پاسخ دهد و پس از تأیید حساب خود می‌تواند شروع به کار کند. این پلتفرم بسیار ساده است و طراحی آن به‌گونه‌ای انجام شده که به‌راحتی قابل‌اجراست؛ به‌ویژه برای کاربران مبتدی که تجربه‌ای در زمینه معاملات روی پلتفرم یا انتقال ارزهای دیجیتال ندارند. کاربران می‌توانند فوراً دارایی‌ها، اعتبار موجود یا هر چیزی را تنها با چند کلیک مشاهده کنند. همچنین این پلتفرم احراز هویت دومرحله‌ای را برای جلوگیری از هرگونه نقض امنیت به کاربران ارائه می‌دهد و حداکثر محافظت از سرمایه‌گذاری کاربر را فراهم می‌کند.
زمانی که حسابی با فیات یا ارز رمزنگاری‌شده افتتاح می‌شود، Nexo به‌طور خودکار سود کسب‌شده را به‌صورت روزانه محاسبه کرده و آن‌ها را مستقیم به حساب کاربر واریز می‌کند. همچنین اعلانی درون برنامه‌ای برای کاربر ارسال می‌کند و به کاربران اطلاع می‌دهد که سود آن‌ها واریز شده است و چقدر به‌عنوان سود درآمد کسب کرده‌اند. اگر کاربران بخواهند از سود مرکب در فیات یا رمز ارز خود استفاده کنند، لازم نیست یک ماه منتظر بمانند.
چگونگی توزیع ارز نکسو
یک میلیارد شمار کلی این رمز ارز است که به بخش‌های مختلف تعلق می‌گیرد. ۶۰ میلیون عدد به تبلیغات و ایردراپ‌ها، ۵/۱۱۲ میلیون عدد به تیم و بنیان‌گذاران این ارز، ۵/۵۲ میلیون عدد مربوط به حل مسائل قانونی، ۲۵۰ میلیون عدد به کمپانی اختصاص داده شده و ۵۲۵ میلیون عدد باقی‌مانده به سرمایه‌گذاران مربوط می‌شود.
رمز ارز Nexo و کیف پول‌های آن
MyEtherWallet، Nexo Wallet، Meta Mask، Ledger nano S و Trezor Wallet جزء کیف پول‌های برتر و معروفی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای نگهداری این رمز ارز استفاده کنید.
ویژگی‌ های کیف پول نکسو

اپلیکیشن کیف پول این پلتفرم از اندروید و IOS قابل‌دسترسی است. اگر کاربر به‌دنبال دسترسی فوری به اعتبار کریپتو و کسب درآمد جانبی از طریق بهره برای وجوه خود در هر زمان و مکان است، این کیف پول بهترین انتخاب به شمار می‌آید. کاربر می‌تواند تمام دارایی‌های دیجیتال تأییدشده خود را در کیف پولش ذخیره کند. این کیف پول سرویس صرافی و سرویس انتقال نیز دارد. با استفاده از سرویس انتقال، سرمایه‌گذار می‌تواند دارایی‌های خود را از یک حساب به حساب دیگر منتقل کند. همچنین دسترسی به آخرین برنامه‌های تشویقی را که توسط پلتفرم راه‌اندازی شده‌اند، مانند سرویس وفاداری نکسو تسهیل می‌کند. با واریز دارایی‌های رمزنگاری‌شده در حساب، کاربر واجد شرایط دسترسی به دو سرویس سپرده‌گذاری مهم در پلتفرم خود، مانند سرویس وام با پشتوانه، رمزنگاری می‌شود.
چرا نکسو انتخاب بهتری است؟
این شرکت در مقایسه با رقبای خود، انعطاف‌پذیری بیشتری را با برداشت و پرداخت روزانه فراهم می‌کند. اولین رقیب آن بانک‌های سنتی هستند که البته تهدید بزرگی نخواهند بود؛ زیرا مشتریان به‌جای پول نقد به‌دنبال بازده واقعی هستند. آن‌ها نمی‌خواهند پول نقدی را که نرخ‌های بهره پایین ارائه می‌دهد در حساب‌های بانکی خود نگه دارند؛ زیرا ممکن است به‌دلیل تورم خطرناک باشد. دومین نوع رقیب، بانک‌های نئو مانند Revolut، N26، Monzo و چندین بانک دیگر هستند. درست مانند بانک‌های سنتی، این شرکت‌ها نرخ‌های بهره را بیشتر از ۲۵/۱ درصد ارائه می‌کنند. همان‌طور که بیان شد، این شرکت چندین ویژگی بیشتر از بانک‌های سنتی ارائه می‌دهد، از جمله ورود سریع‌تر مشتری. گروه سوم رقبا شرکت‌هایی مانند Celsius، crypto.com، BlockFi، blockchain.com و بسیاری دیگر هستند. همچنین تفاوت نرخ‌ها حداقل است و در هر زمان امکان تغییر دارد.
نکسو کارت
با توجه به کاربرد خطوط اعتباری، کاربر می‌تواند به‌کمک این کارت در هر مکان و هر زمان از آن‌ها استفاده کند. این کارت‌ها را می‌توان از طریق اپلیکیشن کیف پول نکسو سفارش و مدیریت کرد. علاوه بر این، این کارت ۲ درصد بازگشت نقدی فوری در تمام خریدها را ارائه می‌دهد. کاربر می‌تواند پیش از انجام تراکنش، جوایز را به‌صورت بیت کوین یا توکن نکسو دریافت کند.
مزایا و معایب نکسو
مزایا

Nexo یک وب‌سایت و برنامه تلفن همراه با استفاده آسان ارائه می‌دهد.
از حساب‌های تجاری پشتیبانی کامل می‌کند.
کاربر می‌تواند در هر زمان وجوه را برداشت کند.
هیچ کارمزد برداشت برای تراکنش وجود ندارد.
۳۷۵ میلیون دلار برای بیمه حساب کاربران پرداخت می‌کند.
کاربر می‌تواند ۳۰ درصد درآمد اضافی را از طریق بهره از توکن‌های Nexo کسب کند.
نکسو کارت رایگان برای تراکنش‌های روزمره ارائه می‌دهد.
بررسی امتیاز اعتباری و هزینه‌های پنهان ندارد.

معایب

این پلتفرم توکن‌های نکسو را برای دریافت بهترین وام و نرخ پس‌انداز در اختیار دارد.
در مقایسه با رقبای خود منابع آموزشی کمتری ارائه می‌دهد.
در موارد معدودی، نرخ بهره وام‌دهنده کمی بیشتر از نرخ وام است.

چگونگی ایجاد یک حساب کاربری در Nexo
اگر کاربر بخواهد با استفاده از این پلتفرم سود غیرفعال یا درآمدی با بازده بالا کسب کند، باید پس از مراجعه به وب‌سایت، یک حساب کاربری ایجاد کرده و فرایند شناخت مشتری خود (KYC) و مبارزه با پول‌شویی (AML) را تکمیل کند. فرایند تأیید هویت کاملاً خودکار است و در عرض چند دقیقه تکمیل می‌شود. برخی اطلاعات شخصی که برای ارسال نیاز است، عبارت‌اند از نام کامل، آدرس و شناسه‌های دولتی مانند گواهینامه رانندگی یا پاسپورت. هنگامی که تأیید پیامکی به شماره تلفن ارسال می‌شود، پس از تأیید آن کاربر می‌تواند روزانه تا سقف ۲.۰۰۰.۰۰۰ دلار خط اعتباری دریافت کند و روزانه تا سقف ۲۰.۰۰۰ دلار از حساب پس‌انداز خود برداشت داشته باشد.
سطح راستی‌آزمایی پیشرفته در این پلتفرم به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند از مزایای ارائه‌شده توسط پلتفرم لذت ببرند. در این مرحله، سرمایه‌گذار می‌تواند حداکثر ۵۰۰.۰۰۰ دلار از کیف پول پس‌انداز خود و حداکثر ۲.۰۰۰.۰۰۰ دلار از خط اعتباری خود برداشت کند. همچنین انتقال پول از حساب‌های بانکی سنتی به حساب Nexo را آسان و سریع می‌کند. پس از فایند KYC، کاربران واجد شرایط دریافت سود سهام Nexo Token هستند و می‌توانند برای کارت اعتباری Nexo crypto درخواست دهند.
کارمزدهای Nexo

این پلتفرم ادعا می‌کند که برای افتتاح حساب پس‌انداز کریپتو هزینه بسیار کمی دریافت می‌کند. همچنین در مقایسه با حساب پس‌انداز سنتی، هیچ نوع هزینه نگهداری حساب را دریافت نمی‌کند و کاربر آزاد است فیات یا رمز ارز خود را در هر زمان و بدون هیچ هزینه‌ای برداشت کند. هزینه‌های تراکنش حساب کاربری که هزینه‌های نکسو را پوشش می‌دهد، شامل این است که کاربر تنها زمانی که مبلغی را از کیف پول صرافی خود به حساب Nexo خود منتقل می‌کند، باید هزینه کارگزاری بپردازد. علاوه بر این، این هزینه‌ها متفاوت هستند و به کارگزاری که از آن‌ها استفاده می‌کند، بستگی دارد.
حداقل‌ های برداشت از Nexo
حداقل برداشت ارزهای دیجیتال با توجه به نوع فیات یا ارزهای دیجیتالی که سرمایه‌گذار در کیف پول خود نگه می‌دارد، متفاوت خواهد بود. حداقل برداشت برای بیت کوین ۰۰۱/۰ سکه است؛ درحالی‌که بالاترین حداقل برای ترون ۲۰ توکن است. وام‌های این رمز ارز وام‌هایی با پشتوانه رمزنگاری ارائه می‌کنند و منحصربه‌فرد هستند؛ زیرا به سرمایه‌گذار اجازه می‌دهند کنترل رمز ارز خود را حفظ کند و بدون نیاز به فروش دارایی‌های رمزنگاری خود برای بازپرداخت وام‌های خود، از مزایای قدردانی برخوردار شود.
اپلیکیشن موبایل نکسو
این اپلیکیشن عملکردی مشابه پلتفرم دسکتاپ دارد؛ یعنی کاربران می‌توانند کارت خط اعتباری و رمز ارز خود را تنها با چند کلیک مدیریت کنند. نرم‌افزار تلفن همراه نکسو مجموعه‌ای از خدمات مدیریت ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که تنها کاربران به کارت‌های Nexo خود دسترسی داشته باشند. آن‌ها می‌توانند از این برنامه برای فعال‌کردن اعلان علاقه در هنگام انجام تراکنش، تغییر پین‌کارت و غیره استفاده کنند. همچنین ویژگی‌های ایمنی مانند احراز هویت دومرحله‌ای را ارائه می‌کند و از روش رمزگذاری ۲۵۶ بیتی درجه نظامی و خدمات نظارت شبانه‌روزی امنیتی برای ارائه بالاترین استانداردهای ایمنی برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند. کاربر همچنین می‌تواند تشخیص چهره را فعال کند که به افزودن یک لایه امنیتی اضافی به کیف پول تلفن همراه خود کمک کرده و اطمینان حاصل می‌کند که درصورت سرقت یا گم‌شدن دستگاه تلفن همراه، تنها کاربر می‌تواند به حساب‌های خود دسترسی داشته باشد. این برنامه به‌صورت رایگان در هر دو دستگاه اپل و اندروید قابل دانلود است.
سخن پایانی
نکسو در مقایسه با سایر سیستم‌های وام‌دهی سابقه بیشتری دارد و بسیاری از افراد از آن استقبال کرده‌اند. سیستم وام‌دهی این پلتفرم به‌دلیل حمایت از ارزهای دیجیتال زیاد و متنوع، آپشن‌های بیشتری را برای وثیقه‌گذاری کاربران در اختیار آنان می‌گذارد. آینده این پروژه به‌دلیل مجوز قانونی از کمیسیون بورس اوراق بهادر و امکان دریافت سود سالانه با نرخ ثابت تضمین شده است.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *