سخنگوی صنعت برق: استخراج ارزهای دیجیتال در خاموشی‌ها تأثیرگذار است!

سخنگوی صنعت برق: استخراج ارزهای دیجیتال در خاموشی‌ها تأثیرگذار است! – رمز ارز

اخبار استخراج

مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق، با اشاره به قطعی اخیر برق در تهران و برخی شهرهای دیگر گفت که استخراج ارزهای دیجیتال در این خاموشی‌ها تأثیرگذار است.
به گزارش رمز ارز و به‌نقل از بازارنیوز، مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، در گفتگو با این رسانه، پیرامون علت قطعی برق در بسیاری از مناطق پایتخت، گفت:
مهمترین مسئله در این روزها، افزایش مصرف گاز در کشور است که باعث شده محدودیت‌هایی در تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها به وجود آید. قطعا اگر مردم رعایت نکنند متاسفانه مجبوریم برق برخی مناطق را محدود کنیم.
وی درباره شایعه تاثیر مصرف بیش از حد مراکز استخراج رمزارز بر قطعی اخیر تهران، اعلام کرد:
یکی از عواملی که موجب افزایش مصرف برق که منجر به قطعی شده، مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز است. حدود ۱,۶۰۰ مرکز غیرمجاز را شناسایی کردیم که دستگاه‌های ماینینگ آن‌ها جمع آوری، خسارت برق مصرفی از آن‌ها اخذ و به مراجع قضایی معرفی شدند.
رجبی‌مشهدی تاکید کرد:
قطعا این شیوه‌های شناسایی ما به تنهایی پاسخگو نیستند و به دنبال این هستیم از روش‌های جدیدی که در اختیارمان است، متخلفین را شناسایی کنیم و آن‌ها مطمئن باشند که به زودی به سراغشان خواهیم رفت.
وی در ادامه افزود:
این مراکز باید مجوز‌های لازم را از وزارت صمت و نیرو دریافت و به صورت قانونی فعالیت کنند.
رجبی‌مشهدی، درباره میزان فعلی مصرف برق توسط ماینر‌ها در کشور تصریح کرد:
حدود ۳۱۰ مگاوات انشعاب جدید برای ماینر‌ها اضافه کردیم و تقریبا همین مقدار هم در حال مصرف هستند. البته ۱,۶۰۰ مرکز هم به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که از آن طریق هم برق مصرف می‌شود.
سخنگوی صنعت برق کشور هزینه هر کیلوبات برق مصرفی توسط ماینر‌ها را ۴۶۵ تومان اعلام کرد و گفت:
ماینر‌ها تعرفه مخصوص خود را دارند و در این ماه ها، ۵۰ درصد قیمت آزاد را باید بپردازند.
وی در پایان خاطرنشان کرد، آن‌هایی که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند ممکن است فعالیتشان با تعرفه برق خانگی، صنعتی یا کشاورزی باشد.

موردی یافت نشد.

wpDiscuzدیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدxInsertComment Author Info

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *