سشن‌ های فارکس چیست؟ – گار نیوز

بازار فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است که حجم معاملاتی روزانه‌ی آن حدوداً بین ۲ تا ۳تریلیون دلار تخمین زده می‌شود. برای موفقیت در بازار معاملاتی فارکس، بایستی تمامی جنبه‌های مهم بازار مبادلات خارجی را مطالعه کنید. از این میان، می‌توان به سشن‌  های معاملاتی فارکس که در نقاط مختلف جهان وجود دارند اشاره کرد. 
قصد داریم در این مقاله، ساعات کاری بازار فارکس را موشکافی کرده و با نگاهی به سشن‌های مختلف، بهترین و بدترین زمان خرید و فروش را در این بازار تعیین کنیم. با خواندن این مقاله، هر چیزی که لازم است درباره‌ی سشن‌های معاملاتی فارکس بدانید، خواهید یافت.  
بازار فارکس در 24ساعت شبانه‌روز و ۵روز هفته فعال است و طیف گسترده‌ای از مشترکین، از قبیل بانک‌های مرکزی، صندوق‌های تأمین، شرکت‌های مدیریت سرمایه‌گذاری، کارگزاران خرده‌فروشی فارکس و شمار بسیاری از سرمایه‌گذاران از سراسر جهان را در بر می‌گیرد. 
در هر یک از سشن‌ های معاملاتی فارکس، شهری که مرکز مالی اصلی منطقه‌ی مربوطه در آن قرار دارد، عنوان سشن را اتخاذ می‌کند. برای یافتن بهترین زمان معامله‌ی جفت‌ارزهای بازار فارکس، بسیار حائز اهمیت است که با سشن‌ های معاملاتی مختلف و ارزها یا بازارهایی که بیش‌ترین میزان نقدینگی را در این ساعات دارند، آشنایی پیدا کنید. 

استراتژی سشن‌های فارکس
اندیکاتور سشن‌های فارکس به سه سشن اصلی یعنی سشن آسیا، لندن و نیویورک تقسیم می‌شود. بر اساس این سه سشن اصلی معامله‌گران می‌توانند عملکرد یک روز یا همان 24 ساعت خود را در فارکس مدیریت و تنظیم کنند.
سشن معاملاتی آسیا
در این سشن یا منطقه زمانی، بیشترین گردش مالی مربوط به مهم‌ترین شهرهای آسیا یعنی توکیو، سیدنی، سنگاپور و هنگ کنگ است. از آنجاییکه این سشن نسبت به دو سشن دیگر نوسانات کمتری را تجربه می‌کند، معمولاً دو سنش سیدنی و توکیو را زیر پرچم یعنی سشن آسیا، قرار می‌دهیم. همچنین به دلیل نوسانات کم بازار در این سشن، بسیاری از معامله‌گران سشن آسیا را نادیده گرفته و در دو سشن دیگر وارد معامله می‌شوند. اما اگر معامله‌گر بتواند از نوسانات کم این سشن به نفع خود استفاده کند، معامله در سشن آسیایی نیز می‌تواند سودآور و جذاب باشد.
این سشن با باز شدن بازار سیدنی در ساعت 22:00 GMT شروع شده و با بسته شدن بازار توکیو در ساعت 08:00 GMT به پایان می‌رسد. با وجود نقدینگی پایین این سشن نسبت به دو سشن دیگر فارکس، ین ژاپن با 16.5 درصد از کل معاملات فارکس، بیشترین میزان معامله ارز در سشن آسیا را به خود اختصاص می‌دهد.
سشن معاملاتی لندن
با وجود مراکز مالی اروپایی مهم همچون فرانکفورت، ژنو و پاریس؛ این شهر لندن است که به عنوان سشن اروپایی فارکس در نظر گرفته می‌شود. سشن معاملاتی لندن از ساعت 13:00 GMT باز و سپس در ساعت 21:00 بسته می‌شود. سشن اروپایی فارکس 32 درصد از کل معاملات فارکس را به خود اختصاص داده و از نقدینگی و حجم معاملات بالایی برخوردار است.
سشن معاملاتی نیویورک
سشن معاملاتی آمریکا بخش بزرگی از معاملات فارکس را به خود اختصاص می‌دهد. به عنوان دومین بازار بزرگ معاملاتی حدود 19 درصد از کل معاملات فارکس در این سشن انجام می‌شود. دو سشن لندن و نیویورک در ساعات ابتدایی روز به طور همزمان با یکدیگر باز هستند، ازاین‌رو در این بازه زمانی شاهد نقدینگی بالا در سشن نیویورک نیز هستیم. اما در ادامه ساعات روز میزان نقدینگی و نوسانات بازار در این سشن کاهش پیدا خواهد کرد.
ساعات کار بازار فارکس
واقعیت این است که بازار جهانی ارز تحت سلطه‌ی یک صرافی واحد قرار ندارد بلکه از شبکه‌ای جهانی و از صرافی‌ها و کارگزاران در سراسر جهان تشکیل شده است. ساعات کار بازار فارکس براساس زمان معاملات کشورهای عضو تعیین می‌شود. 
4 سشن اصلی بازار فارکس عبارتنداز:

سیدنی؛
لندن؛
توکیو؛
نیویورک.

روز معاملاتی با شروع هر روز کاری در نیوزیلند آغاز می‌گردد. با این حال، نخستین سشن اصلی با نام شهر سیدنی شناخته می‌شود. الگوی کارکرد سشن‌ها به این صورت است که به‌محض اتمام یک سشن اصلی فارکس، سشن بعدی شروع به کار می‌کند. حتماً حواستان به این موارد باشد که برخی ساعات روز در مقایسه با دیگر ساعات فعال‌تر است. 
در بخش‌های بعدی مقاله با جزئیات بیش‌تری به شرح مهم‌ترین سشن‌ های معاملاتی فارکس و بهترین زمان معامله در این سشن‌ها خواهیم پرداخت اما نخست بهتر است نگاهی به زمان‌های باز و بسته‌شدن هر سشن در روز معاملاتی فارکس داشته باشیم. 
بهار/ تابستان در نیم‌کره‌ی‌ شمالی
نکته‌ای که باعث پیچیده‌شدن این معادله می‌شود، تغییرکردن تایم سشن‌های فارکس با هر سشن است که به‌دلیل حداکثر استفاده از نور خورشید اتفاق می‌افتد. از بین چهارسشن اصلی معاملاتی فارکس که بالاتر معرفی کردیم، تنها سشن ژاپن در تمام طول سال ثابت مانده و ساعت خود را عقب یا جلو نمی‌کشد. 
در جدول زیر، شروع و اتمام هریک از سشن‌های فارکس را در زمان محلی و BST (ساعت تابستانی بریتانیا) مشاهده می‌کنید:

سشن های فارکس 

 به وقت محلی

به وقت تهران

سیدنی

07:00 – 16:00

از 00:30 الی 9:30

توکیو

09:00 – 18:00

از 3:30 الی 12:30

لندن

08:00 – 16:00

از 10:30 الی 19:30

نیویورک

08:00 – 17:00

از 16:30 الی 1:30 (روز بعد)

پاییز/ تابستان در نیم‌کره‌ی شمالی
جدول زیر ساعات کاری اصلی فارکس را در زمان محلی و GMT نشان می‌دهد:

سشن های فارکس 

 به وقت محلی

به وقت GMT

سیدنی

07:00 – 16:00

20:00 – 05:00

توکیو

09:00 – 18:00

00:00 – 09:00

لندن

08:00 – 16:00

08:00 – 16:00

نیویورک

08:00 – 17:00

13:00 – 22:00

سشن‌ های معاملاتی اصلی بازار فارکس 
همانطورکه پیش‌تر اشاره کردیم، یکی از برترین ویژگی‌های بازار فارکس، فعالیت 24ساعته‌ی آن در 5روز هفته است. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران در سراسر جهان می‌توانند در زمان دلخواه خود در طول هفته‌ی کاری، به انجام معاملات بپردازند. با این حال، تمامی زمان‌ها به‌طور 100درصد معادل هم نیستند. گاهی اوقات تغییرات پرایس اکشن (Price action) یا نوسانات بازار در طول هفته زیاد بوده و همینطور دوره‌هایی از سکون کامل نیز مشاهده می‌شود.
اگرچه شما می‌توانید به‌عنوان سرمایه‌گذار در این بازار، در هر زمانی که خواستید هر ارزی را معامله کنید اما این امکان که شخصاً پوزیشن‌های خود را برای چنین بازه‌های طولانی پایش کنید، برایتان وجود ندارد. در برخی ساعات کاری بازار فارکس ممکن است یک نوسان ناگهانی در قیمت منجربه جابجاشدن پوزیشن‌ها گردد و اگر معامله‌گر فعالی در آن زمان وجود نداشته باشد، فرصت معاملاتی از دست خواهد رفت. 
برای کاهش‌دادن ریسک چنین اتفاقی، معامله‌گر بایستی بداند که بازار در چه زمانی بیش‌ترین نوسان قیمت را دارد و بر این اساس تصمیم بگیرد که برای اجرای استراتژی معاملات فردی خود کدام زمان‌ها بهتر خواهد بود.
بازار فارکس را عمدتاً می‌توان در سه‌سشن اصلی تقسیم بندی کرد (که در طی این زمان‌ها فعالیت در بیش‌ترین حد خود قرار دارد). این سشن‌ها عبارتنداز: سشن آسیا، اروپا و آمریکای شمالی یا به‌عبارت دیگر سشن‌های توکیو، لندن و نیویورک. 
این اسامی اغلب در بین تریدرهای بازار فارکس به جای هم به کار می‌روند؛ به این علت که این سه‌شهر برای هر ناحیه نماینده‌ی مراکز مالی اصلی به حساب می‌آیند. بیش‌ترین زمان فعالیت بازارها زمانی است که این 3 مرکز مالی در حال معامله هستند. در این زمان است که بیش‌ترین تعداد بانک‌ها و مؤسسات در حال انجام تراکنش‌های روزانه‌ی خود بوده و شمار سوداگران آنلاین در بالاترین حد خود قرار دارد. 
اکنون می‌خواهیم با نگاه ظریف‌تری به بررسی هر یک از این سشن‌ های معاملاتی فارکس بپردازیم. برای این کار با سشن آسیا یا توکیو شروع می‌کنیم.
سشن معاملاتی توکیو
در این سشن، پس از تعطیلات آخر هفته فعالیت به بازار فارکس باز خواهد گشت. این زمان برای افرادی که در اروپا زندگی می‌کنند، معادل یکشنبه‌شب خواهد بود. فعالیت این منطقه به‌طور غیررسمی توسط بازارهای سرمایه‌ی توکیو ایجاد می‌شود و علت نامگذاری آن نیز همین است. 
با این وجود، دیگر نقاط جغرافیایی نیز در این معادله نقش دارند و از آن جمله می‌توان به استرالیا، چین و سنگاپور اشاره کرد. علی‌رغم تعداد زیاد معاملات در حال انجام، گاهی اوقات نقدینگی در طی این سشن‌ها به‌خصوص در مقایسه با سشن‌های لندن و نیویورک، پایین گزارش می‌شود. 
سشن معاملاتی لندن
درست پیش از آنکه ساعات سشن توکیو به پایان برسد، روز معاملاتی وارد سشن اروپایی یا سشن لندن می‌شود. این منطقه‌ی زمانی چگالی بالایی داشته و شامل تعداد زیادی از بازارهای مالی کلیدی است. با این حال، افتخار نامگذاری این سشن اروپایی نصیب شهر لندن شده است.
لندن نه‌تنها مرکز معاملات فارکس در اروپا بلکه در سراسر جهان به شمار می‌رود. علت این امر نیز عمدتاً به منطقه‌ی زمانی خاص و منحصربه‌فرد آن بازمی‌گردد. سشن لندن با دوسشن معاملاتی دیگر بازار فارکس (یعنی توکیو و نیویورک) همپوشانی دارد؛ به این معنا که نسبت بزرگی از معاملات روزانه‌ی فارکس در طول این دوره‌ی زمانی به وقوع می‌پیوندد. 
این افزایش فعالیت فارکس به نقدینگی بالا در سراسر سشن انجامیده و به‌طور بالقوه، به‌معنای اسپرد (spread) پایین‌تر خواهد بود. یکی دیگر از آثار این افزایش فعالیت، این است که سشن لندن معمولاً به‌عنوان پرنوسان‌ترین ساعات بازار فارکس شناخته می‌شود. نوسان بازار معمولاً در میانه‌ی سشن به کم‌ترین حد خود می‌رسد و بلافاصله تا زمان شروع سشن نیویورک، مجدداً رو به افزایش می‌گذارد. 
سشن معاملاتی نیویورک
هنگامی که سشن آمریکای شمالی فعال می‌شود، چندین ساعت از بسته‌شدن سشن آسیایی گذشته است اما همچنان برای تریدرهای اروپایی فارکس نیمی از روز باقی مانده است. این سشن اغلب تحت تأثیر فعالیت‌های ایالات متحده و به‌طور کم‌تر کانادا، مکزیک و چندین کشور محدود در آمریکای جنوبی قرار می‌گیرد. 
ساعات ابتدایی صبح در سشن نیویورک مطرح کننده‌ی دوره‌هایی با بیش‌ترین میزان نقدینگی و نوسانات قیمت است. این دوفاکتور، به مرور تا بعدازظهر کاهش می‌یابند؛ یعنی، زمانی که سشن اروپایی فعالیت خود را به اتمام رسانده است. 
هم‌ پوشانی در سشن‌ های معاملاتی فارکس
همانطورکه حتماً تاکنون دریافته‌اید، در برخی ساعات روز دوسشن به‌طور همزمان مشغول به فعالیت هستند و به اصطلاح گفته می‌شود که سشن‌ها با یکدیگر هم‌پوشانی (overlap) دارند.
این هم‌پوشانی‌ها مطرح کننده‌ی شلوغ‌ترین ساعات روز از نظر انجام معاملات فارکس هستند و علت آن نیز فعالیت  مشترکین بیش‌تری در این ساعت است. تریدرها می‌توانند انتظار نوسانات و نقدینگی بالایی را در طی این ساعات بازار فارکس داشته باشند. این امر موجب می‌شود که این ساعات جزو بهترین ساعات برای انجام معاملات تلقی شوند.
جفت‌های معاملاتی سطوح متفاوتی را از فعالیت در طول روز به نمایش می‌گذارند و این امر بستگی به آن دارد که در هر زمان چه افرادی در بازار مشغول فعالیت هستند. آگاهی از سشن‌های مختلف فارکس به ما اطلاعات ارزشمندی در خصوص ساعاتی از روز که جفت‌های فارکس بیش‌ترین فعالیت را دارند اعطا می‌کند.
برای مثال، در حد فاصل هم‌پوشانی سشن‌های لندن و نیویورک، که شلوغ‌ترین زمان روز از نظر انجام معاملات هستند، می‌توان انتظار داشت که جفت‌های معاملاتی EUR/USD و GBP/USD بیش‌ترین میزان فعالیت خود را داشته باشند. در این زمان، نوسانات و نقدینگی نیز در بالاترین حد خود قرار دارد. از سوی دیگر، نوسانات بازار و نقدینگی برای این جفت‌ها به‌طور قابل توجهی در سشن سیدنی پایین‌تر است. 
این موضوع در نمودار جفت EUR/USD زیر نشان داده شده است. در این نمودار، ناحیه‌ی مشخص شده با رنگ زرد بیانگر هم‌پوشانی بین سشن‌های لندن و نیویورک و ناحیه‌ی آبی‌رنگ نمایانگر سشن سیدنی است. شاخص انحراف معیار در پایین صفحه میزان نوسانات بازار را نشان می‌دهد که در طول بازه‌ی هم‌پوشانی به‌طور چشمگیری بالاتر است. 
  
بنابراین، اگر شما جزو آن دسته تریدرهایی هستید که از نوسانات بازار به نفع خود استفاده می‌کنید، می‌توانید با تفسیر ساعات کاری مختلف بازار فارکس، بهترین زمان‌ معامله در هریک از جفت‌های ارزی را به دست آورید. به همین ترتیب، اگر استایل معاملاتی شما به‌گونه‌ای است که می‌کوشید از هرگونه نوسانات شدید بازار خودداری کنید، می‌توانید دریابید که در چه زمان‌هایی از روز بایستی از بازار فاصله بگیرید. 
بهترین و بدترین زمان‌ های انجام معاملات فارکس
بهترین و بدترین زمان‌های روز برای انجام معاملات فارکس تا حد زیادی نسبی بوده و بر مبنای استراتژی معاملاتی انتخابی هر تریدر و جفت‌ارزهای موردنظر تعیین می‌گردد. 
همانطورکه در بخش قبلی اشاره کردیم، تریدرهایی که به‌دنبال نوسانات بالای بازار هستند، ترجیح می‌دهند معاملات جفت‌ارزهای خود را در طول بازه‌های هم‌پوشانی سشن‌ها انجام دهند و برعکس، آن‌هایی که از نوسانات بازار گریزانند، بایستی در این زمان‌ها احتیاط بیش‌تری به خرج دهند. 
یکی از دیگر زمان‌هایی که بیش‌ترین نوسانات قیمت در آن‌ها دیده می‌شود، بلافاصله بعد از اعلانات اقتصادی مهم است. 
به‌طور کلی، نقدینگی پایین، مطلوب هیچکس نیست؛ با این حال، این نقدینگی پایین در برخی ساعات مشخص در طول هفته اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
برای مثال، در طول هفته، معمولاً در پایان سشن نیویورک و آغاز سشن سیدنی (و هنگامی که آمریکایی‌ها به معاملات روزانه‌ی خود پایان داده و استرالیایی‌ها و ساکنین نیوزیلند از خواب برخاسته و آماده‌ی روز کاری می‌شوند) شاهد کاهش فعالیت خواهیم بود.
به همین ترتیب، اغلب تریدرها اکنون اتفاق نظر دارند که هم در آغاز و هم در پایان هفته سیر انجام معاملات کند‌تر است؛ زیرا در این زمان‌ها، تریدرها بعد از چند روز استراحت، دوباره کار را از سر گرفته و یا ممکن است پیش از سررسیدن آخر هفته، از بار کاری خود بکاهند. 
اندیکاتور سشن‌های فارکس در تریدینگ ویو
اندیکاتور سشن‌های فارکس در تریدینگ ویو، مهم‌ترین سشن‌های معاملاتی بازار فارکس یعنی سه سشن اصلی لندن، نیویورک و آسیا نمایش می‌دهد. هر یک از این سشن‌ها، به صورت باکس‌های رنگی روی نمودار نشان داده شده و در دسترس کاربران قرار دارند. به این ترتیب تمام کاربران می‌توانند زمان باز و بسته شدن و محدوده معاملاتی هر یک از سشن‌های مورد نظر خود را به راحتی مشاهده کنند.
معمولاً معامله‌گران بازار فارکس، جهت تعیین ساعات نوسانات بازار در طول یک روز معاملاتی از سشن‌های معاملاتی استفاده می‌کنند. سشن‌های معاملاتی بازار لندن و نیویورک به‌ویژه در 4 ساعتی که با یکدیگر هم‌پوشانی دارند، پرنوسان‌ترین وضعیت بازار را تجربه می‌کنند.
 
اندیکاتور نمایش سشن‌های معاملاتی trading sessions در متاتریدر 4
همانطور که اشاره شد معامله‌گران بازار فارکس بر اساس سه سشن‌ اصلی بازار استراتژی معاملاتی خود را انتخاب کرده و بر اساس آن به سرمایه‌گذاری می‌پردازند. به همین ترتیب ممکن است یک معامله‌گر استراتژی سرمایه‌گذاری خود را بر اساس یک سشن خاص استراتژی خود را مشخص کند. با استفاده از اندیکاتور نمایش سشن‌های معاملاتی Trading sessions در متاتردیدر 4 به کاربر این امکان داده شده تا بتواند سشن‌های معاملاتی را به صورت تصویری روی نمودار مشاهده کند.
برای این منظور تنها کافی‌ست اندیکاتور trading sessions  را به صورت دستی روی چارت مدنظر خود به صورت drag and drop وارد کنید. بلافاصله پس از قرار دادن این اندیکاتور بر روی چارت، بدون نیاز به انجام تنظیمات بیشتر، سشن‌های معاملاتی سیدنی، توکیو، لندن و نیویورک روی چارت قابل‌مشاهده خواهد بود.

با استفاده از اندیکاتور نمایش سشن‌های معاملاتی Trading sessions در متاتریدر 4، این امکان فراهم شده تا معامله‌گر بتواند به طور هم‌زمان تمام سشن‌های معاملاتی را بر روی نمودار رسم کند، همچنین می‌توان به‌جای نمایش تمام سشن‌ها، به انتخاب کاربر، تنها یک یا چند سشن خاص نمایش داده شود.
اندیکاتور سشن‌های فارکس متاتریدر 5
در اندیکاتور سشن‌های فارکس متاتریدر 5، سشن‌های معاملاتی هر روز با خطوط افقی نمایش داده می‌شوند. همچنین، این اندیکاتور، علاوه بر نمایش بیشترین و کمترین بخش تریدینگ سشن قبلی،  Opeining price تریدینگ سشن معاملاتی فعلی را نیز نشان می‌دهد. علاوه بر این دو مورد، این اندیکاتور، سشن‌های معاملاتی آینده را نیز بر روی نمودار قیمت نشان می‌دهد. در نهایت، معامله‌گران فارکس با استفاده از داده‌های موجود، این امکان را دارند تا در سشن‌های بازار مستقلاً روند قیمت BULL یا BEAR را تعیین کرده و بر اساس آنها سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنند.
اندیکاتور نمایش سشن‌های معتبر دنیا روی چارت
یکی از کاربردی‌ترین اندیکاتورهای بازار فارکس، اندیکاتور سشن است. این اندیکاتور با نمایش سشن‌های معتبر دنیا بر روی چارت و ارائه داده‌های کارآمد، به معامله‌گران کمک می‌کند تا بر اساس استراتژی سرمایه‌گذاری خود خرید و فروش مناسبی انجام دهند. معمولاً در هنگام باز یا بسته شدن سشن‌های معاملاتی بازار فارکس، شاهد بیشترین میزان نوسان در بازار هستیم. برای مثال زمانی که سشن لندن باز می‌شود، جفت ارزهایی که یک طرف آنها ارز یورو باشد نوسانان بالایی را تجربه خواهند کرد. یا اینکه همزمان با باز و بسته شدن سشن نیویورک نیز نوسان قیمت دلار آمریکا افزایش پیدا می‌کند.

سخن آخر
در این مقاله، در مورد هریک از سشن‌های معاملات فارکس و ساعات کاری این بازار اطلاعاتی ارائه دادیم. برای معامله در بازار فارکس، پیش از هر چیز بایستی مطابق با استایل معاملاتی خود تصمیم بگیرید که نوسانات قیمت به نفعتان است یا به ضررتان. آن‌ دسته از تریدرهایی که نوسانات بالا را ترجیح می‌دهند،‌ بهتر است در طول زمان‌های هم‌پوشانی سشن‌ها، معاملات خود را انجام دهند. 
در خصوص جفت معاملاتی EUR/USD، هم‌پوشانی سشن لندن/ نیویورک بیش‌ترین میزان فعالیت را به خود اختصاص می‌دهد. تریدرهای فارکس بایستی بتوانند بین شرایط ایدئال بازار و سلامت فیزیکی خود تعادل ایجاد کنند.
برای مثال، اگر تریدری در ایالات متحده بخواهد در سشن معاملاتی فعال برای جفت GBP/JPY (در زمان هم‌پوشانی سشن‌های توکیو/ لندن) مشارکت ورزد، باید صبح‌ها بسیار زود از خواب بیدار شود. اکنون اگر فرض کنیم که همین فرد یک شغل معمولی دیگری نیز داشته باشد، این سبک زندگی منجربه خستگی بیش از حد و فرسودگی وی گردیده و متعاقباً ‌احتمال خطا را در حین معامله افزایش خواهد داد. سرمایه‌گذاری‌کردن روی جفت معاملاتی دیگر در بازه‌ی هم‌پوشانی سشن‌های لندن/ نیویورک، می‌تواند یک‌گزینه‌ی جایگزین برای این تریدر باشد.
به هر ترتیب، داشتن آگاهی و اطلاعات کافی از سشن‌های معاملاتی بازار فارکس در بالابردن بازده‌تان،  به شما در انجام معاملات در این بازار کمک شایانی خواهد کرد. 
سوالات متداولعنوان سشن چیست؟در هریک از سشن‌ های معاملاتی فارکس، شهری که مرکز مالی اصلی منطقه‌ی مربوطه در آن قرار دارد، عنوان سشن را اتخاذ می‌کند.سشن‌ های معاملاتی فارکس چه اهمیتی دارند؟اگر قصد دارید برای معامله‌ی جفت‌ارزهای بازار فارکس بهترین زمان را بیابید، بسیار حائز اهمیت است که با سشن‌ های معاملاتی مختلف و ارزها یا بازارهایی که بیش‌ترین میزان نقدینگی را در این ساعات دارند، آشنایی پیدا کنید.سشن‌های اصلی فارکس کدامند؟این سشن‌ها عبارتنداز: سشن آسیا، اروپا و آمریکای شمالی یا به‌عبارت دیگر سشن‌های توکیو، لندن و نیویورک.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۶۵ رای)

۴.۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *