فراموشی کد بورسی سجام – گار نیوز

کد بورسی یا همان کد معاملاتی، یک شناسه مختص به هر فردی است که تصمیم دارد وارد بازار سرمایه شود. این کد که ترکیبی از چند حرف اول از نام خانوادگی فرد متقاضی و تعدادی عدد است، به صورت کاملأ رایگان در اختیار فرد متقاضی قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید، کد بورسی به صورت انحصاری و فقط یک‌بار برای هر فرد صادر می‌شود. اما تنها دریافت کد بورسی برای انجام معاملات کافی نیست و هر سرمایه‌گذار علاوه بر آن، باید کد سجام نیز دریافت نماید.
فراموش کردن کد بورسی
در همین راستا، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران، سامانه سجام را که یک مرجع اطلاعاتی برای ثبت و نگهداری اطلاعات سرمایه‌گذاران است را راه‌اندازی کرد. که در حال حاضر، برای دریافت کد بورسی و انجام سایر عملیات در بازار سرمایه، دریافت کد سجام ضروری است.
آیا می‌دانید، کد سجام خود را چگونه می‌توانید دریافت کنید؟
برای دریافت کد سجام، ابتدا باید به سایت sejam.ir مراجعه کنید. سپس از سربرگ ثبت‌نام در سجام، اطلاعات زیر را وارد نمایید:
۱- در مرحله اول باید اطلاعات شناسنامه‌ای خود که عبارتند از:– نام، نام‌ خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، سری و سریال شناسنامه را وارد نمایید.۲- سپس اطلاعات ارتباطی خود که عبارتند از:– آدرس محل سکونت، محل کار، کد پستی، تلفن ثابت و تلفن همراه را وارد کنید.۳- در مرحله آخر، باید اطلاعات بانکی خود را تکمیل نمایید که شامل موارد زیر است:– شماره حساب، نام بانک، نام شعبه، کد شعبه و شماره شبا.
این مطلب را حتما بخوانید:  حداقل سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟پس از تکمیل اطلاعات درخواستی، در ۲۴ ساعت آینده، کد پیگیری ده رقمی به شماره موبایلی که در سامانه سجام ثبت کرده‌اید، ارسال می‌شود.آیا می‌دانید، چگونه کد پیگیری سجام خود را بازیابی کنید؟
ممکن است پس از ثبت‌نام در سامانه سجام، به هر دلیلی، کدپیگیری ارسالی را فراموش کنید و دیگر به آن دسترسی نداشته باشید. برای دریافت مجدد این کد، باید مراحل زیر را طی کنید:
۱- به سایت sejam.ir مراجعه کنید.

۲-مطابق تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، بر روی بازیابی کد پیگیری کلیک نمایید.

۳- سپس کد ملی خود را به همراه شماره امنیتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد را وارد نمایید. در نهایت بر روی بررسی کلیک کنید.

۴- کد تأیید به شماره همراه ثبت شده در سامانه ارسال می‌شود. در مرحله بعد، کد ارسال شده را در قسمتی که در تصویر زیر مشخص است، وارد نمایید. سپس نوع مشتری و کد ملی خود را وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه تأیید کلیک کنید.

۵- در صورت تأیید اطلاعات وارد شده، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه کلیه اطلاعات ثبت شده توسط شما در زمان ثبت نام در سامانه سجام قابل رؤیت است.

توجه کنید که کد سجام بازیابی شده، در بالاترین قسمت تصویر بالا قابل مشاهده است.
این مطلب را حتما بخوانید:  سرمایه گذاری چیست و انواع آن کدامند؟
به این مقاله امتیاز دهید Submit Rating میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیاز: ۰ اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *