فقط ۱۰ نفر حدود ۱۰ میلیارد دلار از عرضه اتریوم را در اختیار دارند

ذخیره اتر ۱۰ نهنگ بزرگ اتریوم (Ethereum) تقریباً ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ اما نوع سرمایه‌گذاری آنها حکایت از آن دارد که برخی از آنها به این مقدار هم قانع نیستند.
تازه‌ترین یافته‌های پروژه کووَلنت (Covalent) که در دوهفته‌نامه خبری کوین تلگراف کانسالتینگ (Cointelegraph Consulting) منتشر شده، به بررسی رفتار نهنگ‌های اتر (ETH) پرداخته است. به گزارش کوین تلگراف، این داده‌ها نشان می‌دهد که ۱۰ نهنگ برتر اتریوم، چیزی حدود ۵ میلیون اتر را در اختیار دارند و بیش از ۲۵ درصد از این سرمایه نیز متعلق به بزرگ‌ترین نهنگ است. نکته جالب این است که آدرس کیف پول این نهنگ خیلی قدیمی به‌نظر نمی‌رسد و این شخص، خرید خود را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرده است. البته این قضیه فقط در مورد بزرگ‌ترین نهنگ اتریوم صحیح نیست و در خصوص ۷ نهنگ دیگر که در این لیست قرار دارند نیز صدق می‌کند (لازم به ذکر است که در این قسمت، تنها رمز ارز اتر به‌عنوان معیار در نظر گرفته شده و آدرس‌‌هایی که بیشترین مقدار اتر را در اختیار دارند، موردبررسی قرار گرفته‌اند).
جدا از مقدار سرمایه اتریوم این نهنگ‌ها، یکی دیگر از ویژگی‌های تعیین‌کننده این گروه، الگوی رفتار سرمایه‌گذاری آن‌هاست. رفتاری که این گروه تا به این جا از خود نشان داده، ثابت کرده که آنها قصد فروش اترهای خود را ندارند و در واقع روی افزایش قیمت این اترها در آینده سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
داده‌ها نشان می‌دهد که صاحبان این آدرس‌ها تابه‌حال نه مقدار قابل‌توجهی اتر فروخته‌اند و نه با اتر خود تراکنشی انجام داده‌اند. همان طور که قابل‌حدس است، چهار مورد از این ۱۰ نهنگ در سال گذشته اتر بیشتری خریداری کرده‌اند.
۱۰ نهنگ اتریوم، ۳/۹ درصد از کل میزان اتریوم موجود را در اختیار دارند
این در حالی است که بزرگ‌ترین نهنگ‌ها از نظر ارزش کل دارایی‌های نگهداری‌شده (اتر و کوین‌ها و توکن‌های دیگر)، از الگوی متفاوتی پیروی می‌کنند. ۹ مورد از این ۱۰ نهنگ علاوه بر اتر، توکن‌های ERC-20 نیز دارند و از سال ۲۰۱۷ تاکنون، به‌طور مداوم در حال معامله توکن‌های مختلف بوده‌اند.
سبد دارایی گسترده آن‌ها دارایی‌هایی مانند یونی سواپ (Uniswap)، رپد بیت کوین (Wrapped Bitcoin) و بایننس کوین (BNB) را شامل می‌شود که جزو توکن‌های محبوب ERC-20 هستند.
البته این گزارش به موارد دیگری نیز پرداخته که از جمله آنها می‌توان به سرمایه جذب‌شده در بلاک چین اتریوم طی دو هفته گذشته و مسئله توکن‌های غیرمثلی یا همان NFTها اشاره کرد. همچنین کارمزد تراکنش‌ها در دو پلتفرم وان اینچ نسخه سه (1Inch v۳) و یونی سواپ نسخه دو (Uniswap v۲) پیش از عرضه پیش‌روی نسخه سوم یونی سواپ، در این گزارش بررسی شده است. این بررسی‌ها نشان می‌دهد که به‌طور میانگین، کارمزد تراکنش‌ها در یونی سواپ ۰.۸ درصد ارزش هر تراکنش بوده است، درحالی‌که کاربران وان اینچ نسخه ۳ به‌طور متوسط فقط ۰.۳ درصد ارزش هر تراکنش را به‌عنوان کارمزد پرداخت کرده‌اند.
سهم توکن‌های غیرمثلی از بازار اتریوم
آمارها نشان می‌دهد که در دو هفته گذشته، بازی‌ها و توکن‌های غیرمثلی (NFT) با جمع‌آوری حدود ۴۳۱ میلیون دلار در دست‌کم ۹ قرارداد سرمایه‌گذاری، ۷۶ درصد از سرمایه جذب‌شده در بلاک چین اتریوم را به خود اختصاص داده‌اند؛ آماری که نشان می‌دهد پدیده توکن‌های غیرمثلی شوخی نیست.
با این حال، ۹۳ درصد از این سرمایه جمع‌آوری‌شده توسط شرکت‌های بازی‌سازی و NFT، تنها از یک قرارداد حاصل شده است. از نمونه‌های این شرکت‌های بازی‌سازی و NFT می‌توان به دپر لبز (Dapper Labs) اشاره کرد. دپرلبز شرکتی است که پشت پلتفرم محبوب اقلام کلکسیونی دیجیتال ان‌بی‌ای تاپ شات (NBA Top Shot) قرار دارد و در یک جذب سرمایه به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار، توانست ۳۰۵ میلیون دلار بودجه خصوصی جذب کند.
فعالیت‌های مربوط به جذب سرمایه از تاریخ ۲۶ مارس تا تاریخ ۷ آوریل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *