قیمت اتریوم دوباره رکورد تاریخی زد؛ نزدیک ۴ هزار دلار!

کمتر از یک هفته پس از آنکه قیمت اتریوم برای اولین بار به ۳,۰۰۰ دلار رسید، این رمز ارز به رکورد جدیدی دست یافت و قیمت آن به ۳,۸۵۵ دلار افزایش پیدا کرد.
به گزارش کوین دسک، قیمت اتر، رمز ارز بومی بلاک چین اتریوم، به روند افزایشی اخیر خود ادامه داد و روز شنبه با عبور از ۳,۸۰۰ دلار، رکورد جدیدی را ثبت کرد. البته این اتفاق تا حدی قابل‌پیش‌بینی بود و بسیاری از افراد به‌دلیل استقبال گسترده‌ای که از امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و توکن‌های غیرمثلی (NFT) صورت گرفته است، منتظر افزایش قیمت اتر بودند.
رکورد جدید ۳,۸۵۵ دلار کمتر از یک هفته پس از آن اتفاق افتاد که قیمت این رمز ارز برای اولین بار به ۳,۰۰۰ دلار رسید. اتریوم از آن زمان تاکنون بخشی از سودآوری خود را بازگردانده و با ۸.۹۶٪ افزایش در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت آن به ۳,۸۳۹ دلار رسیده است.
قیمت دومین رمز ارز بزرگ جهان (از لحاظ حجم بازار) در سال جاری چهار برابر شده که نشان‌دهنده عملکرد بهتر آن نسبت به بیت کوین است. قیمت بیت کوین در این سال دو برابر شده است.
ارزش بازار اتریوم هم‌اکنون ۴۴۳.۸ میلیارد دلار و فراتر از ارزش بازار جانسون اند جانسون (Johnson & Johnson)، والمارت (Walmart) و یونایتدهلث (UnitedHealth) است.
اگر اتریوم به روند صعودی خود ادامه دهد، طولی نمی‌کشد که ارزش بازار آن به نصف ارزش بازار ۱.۱۰۷ تریلیون دلاری بیت کوین خواهد رسید.
افزایش قیمت اخیر اتریوم هم‌زمان با افزایش علاقه و تمایل سرمایه‌گذاران نهادی و شرکت‌های واقع در وال استریت به این رمز ارز صورت گرفته است.
اواخر ماه گذشته، شرکت تحقیقات سرمایه‌گذاری فاند استرت (FundStrat) پیش‌بینی کرده بود که قیمت اتریوم در سال جاری می‌تواند تا ۱۰,۰۰۰ دلار افزایش یابد. این شرکت برای اثبات ادعای خود به رشد حوزه دیفای و پیشرفت‌های صورت گرفته در اپلیکیشن‌های مالی مبتنی بر اینترنت استناد کرده بود.
قیمت بیت کوین، رمز ارز برتر نیز بار دیگر به ۶۰,۰۰۰ دلار نزدیک می‌شود. قیمت بیت کوین در زمان انتشار این خبر، ۲.۷۳٪ افزایش یافته و به ۵۹,۲۰۷ دلار رسیده است.
اختلاف حجم معاملات اسپات بیت کوین و اتریوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *