مایکرواستراتژی ۱۰ میلیون دلار دیگر بیت کوین خرید

شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۲۹۵ بیت کوین دیگر با ارزش ۱۰ میلیون دلار خریداری کرده است.
به گزارش «The Block»، با این خرید ذخایر بیت کوین مایکرواستراتژی به ۷۱,۰۷۹ واحد ‌رسید که با در نظر گرفتن قیمت‌های فعلی ارزشی معادل ۲.۵ میلیارد دلار دارد.
به نظر می‌رسد ریسک مایکرواستراتژی روی بیت کوین تا به اینجای کار بازدهی خوبی برای این شرکت داشته است. مایکرواستراتژی کل بیت کوین‌های خود را با پرداخت مبلغی حدود ۱.۱۵ میلیارد دلار خریداری کرده است. با این حساب می‌توان گفت این شرکت به طور متوسط برای خرید هر واحد بیت کوین تنها ۱۶,۱۰۹ دلار پرداخت کرده است. در حال حاضر هر واحد بیت کوین حدود ۳۴,۸۵۰ دلار معامله می‌شود.
نمودار ذخایر بیت کوین مایکرواستراتژی
مایکرواستراتژی دو هفته پیش هم ۱۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده بود. این شرکت فعال در بازار بورس نزدک (Nasdaq)، هفته گذشته اعلام کرد که می‌خواهد بیت کوین‌های بیشتری به دست بیاورد و به دنبال راه‌های جایگزین برای انجام این کار است.
مایکرواستراتژی خریدهای خود را در اوت سال گذشته (مهر ۹۹) آغاز کرد. در آن زمان مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرد هدف از سرمایه‌گذاری در بیت کوین افزایش ارزش بلندمدت دارایی سهام‌داران است.
سیلور در مصاحبه‌ای بیت کوین را «بهترین ارزی که تا به حال ساخته شده است» خطاب کرد. وی همچنین بیت کوین را با طلا و دلار مقایسه کرد و گفت این رمز ارز بهترین دارایی برای ذخیره است، چراکه از نظر ساختاری تورم‌ناپذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *