معرفی بهترین ارزهای دیجیتال حوزه Music

بلاک چین برخی از بزرگ‌ترین مشکلات پیش روی صنعت موسیقی را حل کرده است. همچنین به نوازندگان کمک می‌کند موسیقی و هنر خود را بدون واسطه منتشر کنند و حق امتیاز خود را به‌سادگی به دست آورند. در این مقاله قصد داریم ارزهای دیجیتال حوزه Music را با یکدیگر بررسی کنیم.
فهرست این مقاله
بهترین ارزهای دیجیتال حوزه Music کدام اند؟
بهترین ارزهای دیجیتال حوزه Music که در سایت Coinmarketcap لیست شده‌اند، عبارت‌اند از:
۱- رمز ارز Audius
۲- رمز ارز Opulous
۳- رمز ارز Viberate
۴- رمز ارز HUSL
۵- رمز ارز Rhythm
۶- رمز ارز UREEQA
۷- رمز ارز K-Tune
۸- رمز ارز BitSong
۹- رمز ارز Potentiam
۱۰- رمز ارز MiraQle
در ادامه هرکدام از این ارزها را جداگانه بررسی خواهیم کرد.
۱- رمز ارز آدیوس (Audius)

Audius یک پروتکل پخش موسیقی غیرمتمرکز است که ابتدا روی شبکه POA ایجاد شد، اما اکنون Solana از آن پشتیبانی می‌کند. Audius درواقع برای رفع ناکارآمدی‌های صنعت موسیقی راه‌اندازی شد.
هدف این پروتکل این است که از علایق هنرمندان و طرفداران آن‌ها از طریق پلتفرم خود پشتیبانی کند. در حال حاضر، Audius به تولیدکنندگان محتوا از طریق پاداش‌هایی مانند حضور در فهرست‌های پرطرفدار هفتگی کمک می‌کند. همچنین در آینده قصد دارد استیبل کوین‌ها را برای فروش محتوا و همچنین توکن‌هایی برای دسترسی طرفداران به محتوای انحصاری ارائه دهد و احتمالاً با پلتفرم‌هایی مانند Rally همکاری ‌کند.
تیم پروژه رمز ارز Audius

این ارز در سال ۲۰۱۸ توسط Roneil Rumburg و Forrest Browning، دو کارآفرین مستقر در کالیفرنیا ایجاد شد. رونیل رامبورگ یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد و از بنیان‌گذاران Kleiner Perkins است. فارست براونینگ نیز از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شده است. او همچنین دریافت‌کننده Forbes 30 Under 30 و یکی از بنیان‌گذاران StacksWare، یک پلتفرم مدیریت مرکز داده سازمانی است.
این تیم ۲۱ کارمند دیگر نیز دارد. تیم پروژه رمز ارز Audius توسط افرادی مانند deadmau5، تهیه‌کننده محبوب موسیقی الکترونیک، آدام گلدبرگ، یکی از بنیان‌گذاران Stanford Crypto و Bing Gordon بنیان‌گذار EA Games پشتیبانی می‌شود.
ویژگی‌ های کلیدی شبکه رمز ارز Audius
هنرمندان محتوای خود را بدون هیچ هزینه‌ای در شبکه Audius منتشر می‌کنند و موسیقی آن‌ها با سرعت ۳۲۰ کیلوبایت در ثانیه و با استانداردهای قابل مقایسه با Spotify و Google Play Music پخش می‌شود. به‌دلیل ماهیت غیرمتمرکز Audius، هیچ حمایتی از کپی رایت در این پلتفرم وجود ندارد و این پلتفرم قصد دارد برای تسهیل کسب درآمد، توکن‌هایی برای هنرمند در نظر بگیرد، مشروط به اینکه هنرمندان AUDIO را با طرفداران خود به اشتراک بگذارند. 
شبکه Audius چگونه کار می‌کند؟
این شبکه از یک پروتکل مبتنی بر بلاک چین برای فعال‌کردن پخش موسیقی بدون نیاز به یک مرجع مرکزی استفاده می‌کند. در Audius هنرمندان می‌توانند موسیقی خود را مدیریت کنند و کنترل کامل بر نحوه پخش موسیقی خود را در دست بگیرند.
Audius توسط توکن AUDIO پشتیبانی می‌شود. این توکن به‌عنوان روش اصلی پرداخت پلتفرم عمل می‌کند. توکن‌های AUDIO همچنین برای تشویق مشارکت در شبکه استفاده می‌شوند.
Audius اطمینان حاصل می‌کند که کاربران، یعنی طرفداران و شنوندگان می‌توانند از تمام مزایای پخش موسیقی لذت ببرند. کاربران می‌توانند از فیلترها برای یافتن هنرمندان مورد علاقه خود و موسیقی‌های لیست‌شده جدید استفاده کنند. همچنین می‌توانند آهنگ‌های مورد علاقه خود را ذخیره کرده و لیست‌های پخش را به اشتراک بگذارند.
حتی در آن گزینه‌ای برای تنظیم موسیقی براساس علایق وجود دارد. کاربران می‌توانند در ازای اشتراک‌گذاری لیست‌های پخش خود، توکن‌های AUDIO را به‌عنوان پاداش دریافت کنند.
مزایا و معایب شبکه رمز ارز Audius

مزایای شبکه رمز ارز Audius

این شبکه پاداش‌هایی مانند دسترسی انحصاری به محتوای هنرمندان، مجوزهای VIP برای اجراها و مواردی از این قبیل ارائه می‌دهد.

معایب شبکه رمز ارز Audius

هنگام استفاده از توکن‌هایی مانند Audius، خطرات نوسانی حتی بیشتر از ارزهای شناخته‌شده وجود دارد.
آینده رمز ارز Audius
این ارز بلاک چین خود را در بیشتر صنایع جای داده است؛ زیرا امنیت، شفافیت و کارایی آن بسیار بالاست.  Audius در حال تغییر استریم موسیقی با ویژگی‌های جدید و کاربردی است. درباره گسترش شبکه، ادغام اخیر Audius-TikTok برای این پلتفرم بسیار مهم بوده و احتمالاً هنرمندان بیشتری را به سمت خود جذب خواهد کرد.
کیف پول ‌های رمز ارز Audius
کیف پول‌های سخت افزاری یا کیف پول‌های سرد مانند Ledger یا Trezor امن‌ترین گزینه برای ذخیره Audius هستند. کیف پول‌های نرم افزاری گزینه دیگری هستند که استفاده از آن‌ها رایگان و آسان است. کیف پول‌های آنلاین یا کیف پول‌های تحت وب نیز رایگان هستند و به‌راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این کیف پول‌ها از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند.
صرافی‌ های ارائه‌ دهنده رمز ارز Audius
Audius در صرافی‌های FTX، Binance، Uniswap (V2)، BitStamp و Gate.io در دسترس است.
خرید (ترید) رمز ارز Audius

برای سرمایه‌گذاری در Audius، به یک صرافی ارائه‌دهنده ارز Audius و یک کیف پول نیاز دارید. برای خرید این ارز نیز باید یک استیبل کوین به نام USDT (Tether) خریداری و سپس آن را با AUDIO در یک صرافی تعویض کنید.
۲- رمز ارز Opulous
Opulous تنها پلتفرمی است که می‌تواند توکن‌های تعویض‌پذیر موسیقی (MFT) را ارائه دهد. برخلاف دیگر توکن‌ها، MFT به خریداران سهمی از درآمد یک تک آهنگ، EP یا آلبوم را پاداش می‌دهد. این توکن‌ها سبب ایجاد درآمد دائمی حق امتیاز موسیقی و افزایش ارزش آن با پیشرفت حرفه‌ای هنرمند می‌شوند.
ویژگی‌ های کلیدی شبکه رمز ارز Opulous
در حال حاضر مشکلات زیادی مانند سانسور و کمبود بودجه برای هنرمند در صنعت موسیقی وجود دارد. شبکه رمز ارز Opulous برای حل چنین مشکلاتی فعالیت کرده و درواقع به‌عنوان سکوی پرتاب هنرمندان نسل جدید عمل می‌کند.
شبکه Opulous چگونه کار می‌کند؟
این شبکه روی بلاک چین Algorand ایجاد شده است. هنرمندان می‌توانند از Opulous برای راه‌اندازی NFT های مربوط به حق چاپ موسیقی خود استفاده کنند.
شبکه Opulous از حسگرهایی به نام اوراکل برای نظارت بر بازدید آهنگ در پلتفرم‌های پخش محبوب مانند Spotify و Apple Music استفاده می‌کند. در شبکه Opulous حق امتیاز برای پخش موسیقی در رادیو، نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، بازی‌های ویدئویی و موارد دیگر با استیبل کوین USDC پرداخت می‌شود.
مزایا و معایب شبکه رمز ارز Opulous
مزایا شبکه رمز ارز Opulous

کاملاً غیرمتمرکز است.
جامعه‌ای قوی دارد.

معایب شبکه رمز ارز Opulous

این پروژه هنوز در دست تحقیق و توسعه است.
Opulous در برخی صرافی‌ها فهرست نشده است.

کیف پول ‌های رمز ارز Opulous
در میان کیف پول‌های سخت افزاری می‌توان از Trezor wallet و در میان کیف پول‌های نرم افزاری از Trust می‌توان برای ذخیره Opulous استفاده کرد.
صرافی‌ های ارائه ‌دهنده رمز ارز Opulous
در حال حاضر، بهترین صرافی‌های رمز ارز برای معامله این ارز MEXC، BingX، KuCoin، Huobi Global و Gate.io هستند.
۳- رمز ارز Viberate

Viberate یک پروژه بلاک چین است که تلاش می‌کند همه علاقه‌مندان به صنعت موسیقی جهانی را در یک پلتفرم گرد هم آورد. Viberate در سال ۲۰۱۶ با همکاری سه دوست علاقه‌مند به موسیقی راه‌اندازی شد. Viberate یک پروژه مبتنی بر اتریوم است که بر استعدادهای حاضر در صحنه موسیقی جهانی تمرکز دارد. 
شبکه Viberate چگونه کار می‌کند و ویژگی‌های آن چیست؟
Viberate با هدف ادغام بخش‌های مختلف صنعت موسیقی، هم با مشاغل و هم با مصرف‌کنندگان همکاری می‌کند. از آنجا که جنبه‌های زیادی از مدل کسب‌وکار وجود دارد، درک آن ممکن است تا حدودی سخت باشد، اما می‌توانیم بگوییم هر جا موسیقی زنده‌ای وجود دارد، حضور Viberate انکارشدنی نیست. هنرمندان تازه‌کار به‌کمک Viberate می‌توانند مطرح شوند و با آژانس‌های موسیقی برای همکاری ارتباط برقرار کنند.
آینده رمز ارز Viberate
کاری که Viberate انجام می‌دهد بسیار گسترده است. این شرکت تنها پروژه بلاک چین است که کل صنعت موسیقی زنده را هدف قرار می‌دهد. تا اینجای کار، با کنارگذاشتن کاهش قیمت توکن VIB به نظر می‌رسد این پروژه در حال رشد و موفقیت است.
کیف پول‌های رمز ارز Viberate
رمز ارز Viberate را می‌توان در کیف پول‌هایی از قبیل MyEtherWallet، Atomic و MetaMask نگهداری و ذخیره کرد.
خرید (ترید) رمز ارز Viberate

بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال برای خرید Viberate در حال حاضر Binance، OKX، CoinDCX، Bancor Network و WazirX هستند.
۴- رمز ارز HUSL

HUSL که در سپتامبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، به نوازندگان کمک می‌کند تا با استفاده از NFTS و فناوری بلاک چین، نحوه ارتباط خود با طرفداران را در سراسر جهان به‌طور اساسی تغییر دهند.
کیف پول‌های رمز ارز HUSL
از کیف پول‌های معتبری که HUSL در آن ذخیره می‌شود می‌توان به Coinbase و Metamask اشاره کرد.
صرافی‌های ارائه‌دهنده رمز ارز HUSL
بهترین صرافی‌های ارائه‌دهنده رمز ارز HUSL در حال حاضر MEXC، Bitrue، PancakeSwap (V2) و Uniswap (V2) هستند. 
۵- رمز ارز Rhythm
یکی از ارزهای دیجیتال حوزه Music، ارز Rhythm با کتابخانه‌ای دارای بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ است.
تیم پروژه رمز ارز Rhythm
این تیم شامل ۴ عضو اصلی به نام‌های رایان داورن (مدیرعامل و توسعه‌دهنده)، اولی واترز (طراح گرافیک)، مکس واترز (مدیر بازاریابی) و آستین لوناست. این تیم بیش از ۴ سال است که در پروژه Rhythm با یکدیگر همکاری می‌کنند.
شبکه Rhythm چگونه کار می‌کند؟
برخلاف سایر ارزهای دیجیتال اصلی نمی‌توان RHYTHM را مستقیم با پول فیات خریداری کرد. با این حال شما همچنان می‌توانید به‌راحتی RHYTHM را ابتدا با خرید USDT بخرید و سپس به صرافی ارائه‌دهنده RHYTHM انتقال دهید.
صرافی‌های ارائه‌دهنده رمز ارز Rhythm
صرافی‌های مشهوری مانند Binance و Gate.io امکان خرید و فروش رمز ارز RHYTHM را فراهم کرده‌اند.
۶- رمز ارز UREEQA
UREEQA به هنرمندان کمک می‌کند از آثار خود کسب درآمد کنند. فناوری منحصربه‌فرد و فرایند اعتبارسنجی UREEQA مالکیت و اصالت اثر را تأیید می‌کند و ارائه‌دهنده انحصاری NFT های Responsibly Minted™ در سراسر جهان است.
خرید (ترید) رمز ارز UREEQA
بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال برای خرید UREEQA در حال حاضر Uniswap (V2) و Bittrex هستند.
 ۷- رمز ارز K-Tune
K-Tune پلتفرمی است که در آن هنرمندان و موسیقی‌دان‌های حرفه‌ای و تازه‌کار می‌توانند آثار محبوب خود را به فروش برسانند. کاربران می‌توانند روش‌های جدیدی برای همکاری در K-Tune تجربه کنند.
کیف پول‌های رمز ارز K-Tune
کیف پول‌های سخت افزاری مانند Trezor و کیف‌های نرم افزاری Trust و Atomic برای ذخیره‌سازی و نگهداری رمز ارز K-Tune مناسب هستند.
صرافی‌های ارائه‌دهنده رمز ارز K-Tune
در حال حاضر صرافی ارائه‌دهنده رمز ارز K-Tune، صرافی GOPAX است.
۸- رمز ارز BitSong

BitSong یک شبکه مبتنی بر بلاک چین و متن باز است که در دسامبر ۲۰۱۷ متولد شد. هدف BitSong غیرمتمرکز کردن بخش موسیقی است تا به هنرمندان کمک کند درآمدی قابل قبول، شفاف، سریع و بدون واسطه کسب کنند.  BitSongپلتفرمی است که یک جامعه فعال از هنرمندان، موسیقی‌دان‌ها و طرفداران موسیقی را گرد هم آورده و تلاش می‌کند به تنها نقطه مرجع در بازار موسیقی دیجیتال تبدیل شود.
itSong پلتفرمی است که یک جامعه فعال از هنرمندان، موسیقی‌دان‌ها و طرفداران موسیقی را گرد هم آورده و تلاش می‌کند به تنها نقطه مرجع در بازار موسیقی دیجیتال تبدیل شود.
شبکه BitSong چگونه کار می‌کند؟
BitSong با استفاده از فناوری بلاک چین و توکن‌های Fan، حق امتیاز جمع‌آوری می‌کند. همچنین از NFT (توکن غیرقابل تعویض) برای جمع‌آوری حق امتیاز دیجیتال ممتاز استفاده می‌کند.
صرافی‌های ارائه‌دهنده رمز ارز BitSong
هم صرافی و هم کیف پول Coinbase، برای خرید و فروش ذخیره رمز ارز BitSong، گزینه مناسبی خواهند بود.
۹- رمز ارز Potentiam
عملکرد اصلی شبکه و رمز ارز Potentiam، ترویج تعاملات در صنعت موسیقی بدون واسطه و با ایجاد پلتفرم‌های متصل به هم با استفاده از فناوری بلاک چین است. به‌کمک شبکه Potentiam سازندگان موسیقی درآمد بیشتری کسب می‌کنند و به دوستداران موسیقی این فرصت را می‌دهند تا از صنعت موسیقی نیز بهره‌مند شوند.
خرید (ترید) رمز ارز Potentiam
بهترین صرافی رمز ارز برای خرید Potentiam در حال حاضر Mercatox است.
 ۱۰- رمز ارز MiraQle
MiraQle ساختار صنعت موسیقی را از یک ساختار صنعتی یک‌طرفه به یک ساختار تعاملی غیرمتمرکز طرفدار محور تغییر می‌دهد.
صرافی‌های ارائه‌دهنده رمز ارز MiraQle
در حال حاضر، بهترین صرافی‌های ارائه‌دهنده این رمز ارز MEXC، DigiFinex، Gate.io، XT.COM و Hotbit هستند.
سخن پایانی
ارزهای دیجیتال حوزه Music در میان موسیقی‌دان‌ها و طرفداران صنعت موسیقی محبوب هستند. ارزهای دیجیتال حوزه Music به موسیقی‌دان‌ها کمک می‌کنند آثار خود را بدون واسطه و به‌راحتی منتشر کنند و در میان طرفداران خود مطرح شوند. طرفداران صنعت موسیقی نیز با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال Music، علاوه بر کسب درآمد می‌توانند از هنرمندان مورد علاقه خود حمایت کنند.
پرسش‌های متداول
۱- هدف ارزهای دیجیتال حوزه Music چیست؟
این ارزهای دیجیتال به موسیقی‌دان‌ها کمک می‌کند آثار و هنر خود را بدون واسطه منتشر کنند و حق امتیاز خود را به‌سادگی به دست آورند.
۲- ارزهای دیجیتال حوزه Music کدام‌اند؟
ده رمز ارز برتر Music که در سایت Coinmarketcap لیست شده‌اند عبارت‌اند از:

Audius
Opulous
Viberate
HUSL
Rhythm
UREEQA
K-Tune
BitSong
Potentiam
MiraQle

۳- چگونه می‌توان در ارزهای دیجیتال حوزه Music سرمایه‌گذاری کرد؟
ارزهای دیجیتال حوزه Music عموماً در صرافی‌های FTX، Binance، Uniswap (V2)، BitStamp و Gate.io، XT.COM و Hotbit در دسترس هستند و می‌توان با توجه به نوع ارز که در کدام صرافی فهرست می‌شود، آن‌ها را معامله کرد.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” رمز ارز “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *