معرفی و خلاصه کتاب ٨ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها

کتاب ۸ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها یکی دیگر از کتاب‌های اصول روان‌شناختی برای ورود به بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری است که علاقه‌مندان به این عرصه حتماً باید گذری به آن نیز بزنند. این کتاب برخلاف سایر کتاب‌های روانشناسی این عرصه نگاهی متفاوت به سرمایه‌گذاری دارد که از همان شروع کتاب می‌توانید این تفاوت را در آن مشاهده نمایید. در این مقاله قصد داریم شما را با خلاصه‌ای از ٨ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها آشنا کنیم.
سرفصل‌های این مقاله
مباحث کتاب ورود به باشگاه میلیاردها
کتاب ٨ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها در ۲۹ فصل تهیه و تدوین شده است که موضوعات فصول آن در ارتباط با یکدیگر عمل می‌کنند. در این کتاب نویسنده قصد دارد شما را با روحیات و شخصیت افراد موفق در سرمایه‌گذاری، مانند نابغه‌ بورس جهان وارن بافت، آشنا و سبکِ زندگی و شخصیتی آن‌ها را برای شما بازگو کند.
در نهایت از این قسمت کتاب این نتیجه حاصل خواهد شد که هر شخصی ویژگی‌های منحصربه‌فرد رفتاری خود را دارد و به‌هیچ‌وجه هیچ دو سرمایه‌گذاری دارای شخصیت‌های یکسان در انجام معاملات خود نیستند.
در ادامه شاهد هستیم که نویسنده آقای جیم ویر به تحلیل ۸ عادت اصلی و رایجی که در همه‌ افراد موفق وجود دارد می‌پردازد. مخاطب با مطالعه‌ این ۸ اصل مجذوب تحلیل نویسنده شده و به رازهایی که وی مد نظر دارد احاطه پیدا خواهد کرد.
در ادامه کتاب نیز نویسنده به دنبال راه‌حل‌هایی برای ایجاد این عادت‌ها در مخاطب خود می‌گردد.
آیا برای مدیریت پول، شخصیتی آرمانی وجود دارد؟
یکی از اصلی‌ترین مفاهیمی که در کتاب ٨ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها به آن پرداخته می‌شود، تصور وجود یک شخصیت آرمانی در مدیریت پول و سرمایه‌گذاری است.
نویسنده در فصول مختلف کتاب به دنبال رسیدن به این واقعیت است که هرچند برخی از عادات می‌تواند شما را برای ورود به جمع میلیاردرها یاری نمایند، اما در نهایت و در صورت موفقیت شما تبدیل به یک میلیاردر منحصربه‌فرد با ویژگی‌های رفتاری به‌خصوص خود خواهید شد. هیچ دو نفری درباره‌ پول مشابه به هم عمل نمی‌کنند. هر کس با ترس‌ها و دلهره‌های خاص خود روبرو است و ازاین‌جهت رفتاری متفاوت با سایرین از خود بروز می‌دهد.
تحقیق درباره‌ سبک‌های شخصیتی در افراد سرمایه‌گذار باعث شده تا آقای جیم ویر به فکر انتشار کتاب ٨ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها بیفتد.
از این رو نویسنده با تبیین شخصیت ۵ فرد موفق در فصول اولیه، آن‌ها را به شکل شخصیت‌های آرمانی برای کاربر مطرح و به نوعی این امید را در دل مخاطب ایجاد می‌کند که وی نیز قرار است با استفاده از ۸ اصل بزرگ جا پای این شخصیت‌ها بگذارد.
شما می‌توانید با مرور خصوصیت‌های رفتاری و روانشناسی این ۵ شخصیت بزرگ در عرصه‌ مدیریت پول و سرمایه‌گذاری شباهت‌های خود و آنان را مشاهده کنید.
تبیین شخصیت آرمانی سرمایه‌ گذاری
بعد از مطالعه‌ی زندگی افراد موفق در امر سرمایه‌گذاری و شبیه انگاری خود با آن‌ها نوبت به این امر می‌رسد که بتوانید شخصیت‌های آرمانی این افراد را برای خود شخصی‌سازی کنید.
آقای ویر در فصول ۳ تا ۷ کتاب ٨ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها، به دنبال تصویرسازی شخصیت آرمانی سرمایه‌گذاری برای مخاطب است. البته نه شخصیت تکراری که وجود خارجی داشته باشد، بلکه شخصیتی که قرار است خود کاربر برای خود بسازد.
در این فصل‌ها شما ابتدا به اسراری که تصور خود نویسنده از زندگی افراد موفق است آشنا می‌شوید و در ادامه اصول زندگی آن‌ها را به عنوان نمادهایی برای موفقیت به گوشه‌ی ذهن می‌سپارید.
درواقع نویسنده در این فصل‌ها سعی دارد تا شما را با توانایی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار موفق آشنا نموده و روش‌های پرورش چنین ذهنیت‌هایی را در مغز شما نیز ارائه نماید. همه چیز به خود شما بستگی خواهد داشت.
پرداختن به بعد روانشاسی موفقیت
در کتاب ٨ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها به گواه نویسنده مهم‌ترین عادت‌ها و رازهای رسیدن به موفقیت در ذهن و روان انسان شکل می‌گیرد. از این رو این کتاب نیز به بعد روانشاسی موفقیت پرداخته و به شخصیت‌پردازی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک فرد موفق می‌پردازد.
تکنیک‌های سرمایه‌گذاری طبق این ۸ اصل در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند و جایگاه اول در نیازهای هر فرد برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار موفق به اصول روانشناسی اختصاص می‌یابد.
نویسنده به دنبال بازگو کردن این واقعیت است که اولویت‌های نخستین که می‌توانند زمینه‌ساز موفقیت در هر عرصه‌ای برای کاربر شوند، بذرهایی است که وی به شکل عادت در ذهن خود آن‌ها را پرورش می‌دهد.
با استفاده از قدرت ذهن هر فردی می‌تواند تبدیل به شخصیت آرمانی خود در مدیریت پول و سرمایه گذرای شده و همین موضوع در درازمدت راهی برای رسیدن به موفقیت برای وی شود.
اهمیت روانشاسی در سرمایه‌ گذاری

٨ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها به‌طور خلاصه در حال تبیین اهمیت روانشناسی در سرمایه‌گذاری است. اگر با افراد موفق صحبت کنید و روش‌های سرمایه‌گذاری آن‌ها را جویا شوید متوجه خواهید شد که پشت این سرمایه‌گذاری‌ها هیچ تکنیک طلایی وجود ندارد.
جالب است بدانید که حتی ممکن است شما در عرصه‌ی سرمایه‌گذاری اطلاعات بیشتری از این افراد داشته باشید اما چه سود که روانشناسی می‌تواند ۸۰ درصد از مسیر رسیدن به موفقیت را برای کاربر میسر نماید و شما از این امر غافل مانده‌اید.
به‌واقع اگر بخواهیم روانشناسی را به عنوان یکی از پایه‌های راز تبدیل شدن به فردی مانند وارن بافت بدانیم، این پارامتر به‌تنهایی ۸۰ درصد آن را به خود اختصاص خواهد داد. تمام تکنیک‌ها و روش‌های سرمایه‌گذاری که در کتاب‌های اقتصادی آن‌ها را دنبال می‌کنید همگی در ۲۰ درصد باقی مانده قرار می‌گیرند.
کتاب ٨ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها نیز با اشاعه‌ی این واقعیت به دنبال این است که از ذهن مخاطب فردی قدرتمند ایجاد کند. بررسی جز به جز ۸ عادت ذهنی افراد موفق، به تصور نویسنده می‌توانند روشن‌کننده‌ی راه برای شما باشند. با استفاده از این ۸ اصل شما خواهید توانست مسیر اصلی را بشناسید.
سرنخ هایی برای خود شناسی
بیایید یکی از درس‌های بزرگ کتاب ٨ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها را با یک مثال ساده با هم مرور کنیم. در میان اقتصاددانان روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که ابداع کننده‌ی هر یک از این روش‌ها، آن را راهی مطمئن برای نیل به موفقیتی حتمی قلمداد می‌کند. اما چرا کمتر اقتصاددانی توانسته در ثروت‌اندوزی به موفقیت افرادی مانند وارن بافت برسد؟ یا بهتر است این سؤال را این‌طور مطرح کنیم که اگر شما از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری آگاه باشید، خواهید توانست به یک وارن بافت جدید تبدیل شوید؟
تجربه نشان داده است که دو نفر با سواد اقتصادی یکسان و در سرمایه‌گذاری در یک عرصه با یک تکنیک، نتایج متفاوتی از خود به جای می‌گذارند. این واقعیت درواقع در حال بازگو کردن این اصل است که این روش‌های سرمایه‌گذاری نیستند که قرار است شما را به موفقیت برسانند. بلکه این روش‌های مدیریت ذهنی هستند که قدرت شما را نشان خواهند داد.
از این رو مخاطب می‌تواند با استفاده از سرنخ‌هایی که در کتاب ٨ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها به آن‌ها دست می‌یابد، موفقیت خود را تضمین نماید. این سرنخ‌ها راه‌هایی برای فرار از ترس و آماده نگه‌داشتن ذهن برای سرمایه‌گذاری و مدیریت پول است.
روش های سرمایه‌ گذاری

انتهای کتاب ٨ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها نیز به بررسی برخی از روش‌های سرمایه گذاری با استفاده از اصول روانشناسی می‌پردازد.
نویسنده با تقسیم کردن مغز انسان به دو بخش احساسی و منطقی، نیمکره‌ راست و نیمکره‌ چپ، به این نکته اشاره می‌کند که هیچ‌کدام از این قسمت‌های مغز بدون کمک بخش دوم نمی‌توانند موفقیت شما را تضمین کنند.
بدون منطق احساس تبدیل به اسلحه‌ای بر علیه شما خواهد شد و بدون احساس نیز منطق نمی‌تواند در مواجهه با شرایط اضطراری و خاص تصمیم درستی اتخاذ کند.
از این رو نویسنده بهترین راه را استفاده از هر دو سمت مغز برای سرمایه‌گذاری می‌داند. احساس می‌تواند شما را به سمت سرمایه‌گذاری‌های موفق پیش ببرد و  منطق از میان آن‌ها بهترین را برای شما انتخاب خواهد کرد.
در نهایت بخش‌های انتهای کتاب ٨ اصل ورود به باشگاه میلیاردرها به دنبال تبیین روش‌های شخصی برای هر فرد به‌صورت جدا برای نیل به موفقیت در سرمایه‌گذاری است.

توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران (کشورهایی مثل ترکیه، فنلاند، سنگاپور و روسیه) وارد شوید!

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *