مقایسه بهترین صرافی های ایرانی و خارجی

صرافی ارزهای دیجیتال به انگلیسی Cryptocurrency exchange و یا Digital Currency Exchange (DCE) کسب و کاری است که برای شما این امکان را فراهم می‌کند که ارزهای کریپتو (ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده) را با دیگر دارایی‌ها درست مانند کاری که در پول‌های سنتی رایج و یا دیگر ارزهای دیجیتال انجام می‌دهید، خرید و فروش و معامله کنید.
پرداخت برای تبدیل این ارزها به یکدیگر را می‌توان با کمک کارت‌های اعتباری، انتقال الکترونیکی وجه و یا انواع مورد تأیید آن انجام داد.
صرافی رمز ارز می‌تواند بازارگردانی باشد که به طور معمول شکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش (The Bid-ask spreads) را به عنوان کمیسیون معاملات و ارائه خدمات برداشت می‌کند و یا اینکه پلتفورمی مشابه باشد که برای انجام تراکنشات مالیات کسر می‌کند.
برخی از کارگزاری‌ها بر روی انواع دیگری از دارایی‌ها از جمله سهام‌هایی مانند Robinhood و eToro متمرکزاند. این دسته از کارگزاری‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که ارزهای رمزپایه خریداری کرده و به کیف پول مخصوص به ارز منتقل کنند، اما اجازه ندارند که آن را برداشت کنند. اما صرافی های اختصاصی ارزهای رمزنگاری شده مانند Binance و Coinbase وجود دارند که امکان برداشت ارز رمزنگاری شده را فراهم می‌کنند.
سازندگان ارزهای دیجیتال اغلب مستقل از مبادله رمز ارز هستند که این امر تجارت با آن ارز را تسهیل می‌کند. در یک نوع سیستم، ارائه دهنده‌ رمز ارز (DCP) کسب و کارهایی است که برای مشتریان خود حساب نگهداری ایجاد کرده و آن را مدیریت می‌کند، اما معمولاً رمز ارزی را برای آن دسته از مشتریان به طور مستقیم صادر نمی‌کند.
مشتریانی که رمز ارز را از صرافی های رمز ارز خریداری می‌کنند یا می‌فروشند، این رمز ارز را به حساب DCP مشتری منتقل و یا از آن خارج می‌کنند.
برخی از صرافی های ارزهای دیجیتال شرکت‌های تابعه دی‌سی‌پی هستند، اما بسیاری از آنها از نظر قانونی کسب و کارهایی مستقل هستند. مبلغ وجوهی که در حساب‌های دی‌سی‌پی نگهداری می‌شود ممکن است یک پول واقعی و یا برعکس ساختگی باشد.
صرافی ارزهای دیجیتال
صرافی رمز ارز می‌تواند یک تجارت فیزیکی (حضوری) و یا یک تجارت کاملاً آنلاین باشد. اگر به عنوان تجارت حضوری در نظر گرفته شود، روش‌های پرداخت سنتی و ارزهای دیجیتال را مبادله می‌کند.
در صورتی که به عنوان یک تجارت آنلاین در نظر گرفته شود، مبادله الکترونیکی پول و ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهد.
به طور معمول، صرافی های رمز ارز در خارج از کشورهای غربی فعالیت می‌کنند تا از موانع مقررات و پیگرد قانونی آزاد باشند. با این وجود، آنها ارزهای فیات غربی را کنترل کرده و برای تسهیل سپرده گذاری با ارزهای مختلف ملی، حساب‌های بانکی خود را در کشورهای مختلف حفظ می‌کنند.
صرافی‌های غیرمتمرکز مانند Etherdelta ،IDEX و HADAX وجوه کاربران را در صرافی ذخیره نمی‌کند، بلکه در عوض تجارت رمز ارزهای نظیر به نظیر را تسهیل می‌کنند. صرافی‌های غیرمتمرکز در برابر مشکلات امنیتی که سایر صرافی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد مقاوم هستند، اما از اواسط سال 2018 که از حجم معاملات کاسته شد، در اوضاع خوبی به سر نمی‌برند.
بهترین صرافی های خارجی رمز ارز
1- صرافی کوینکس (CoinEx)

برای ثبت نام در صرافی کوینکس از لینک زیر وارد شوید:
همین الان در صرافی کوینکس ثبت‌نام کنیدثبت نام

صرافی کوینکس که از اواخر سال 2017 فعالیت خود را در زمینه رمزارزهای بین‌المللی آغاز کرده است، به دلیل عدم نگرانی در برابر تحریم‌ها یک صرافی ایده‌آل برای ایرانیان است. این صرافی توسط بهترین و حرفه‌ای‌ترین متخصصان امور مالی و متخصصان اینترنت اداره می‌شود شامل اولین پذیرندگان ارزهای رمزنگاری با میزان بالایی از تجربیات بین‌المللی است. شرکت صرافی کوینکس در هنگ‌کنگ به ثبت رسیده است و اخیراً در بیش از 100 کشور سرویس‌های خود را ارائه می‌دهد.
مزایای صرافی کوینکس:

دریافت حق کمیسیون پایین برای ترید کردن
فراهم‌کردن شرایط VIP برای به صفر رساندن کمیسیون
کمترین میزان تحت تأثیر قرارگرفتن ربات‌ها و نهنگ‌ها
میزان کارمزد صفر برای برخی ارزها مانند بیت‌کوین کش
امکانات و ابزارهای حرفه‌ای برای تریدرهای حرفه‌ای
امنیت بسیار بالا و امکانات پیشرفته برای محافظت از دارایی‌ها
امکان واریز و برداشت بسیار سریع و هماهنگ با بازار جهانی و قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال
عدم پیروی از قوانین بین‌المللی در تحریم‌ها برای ارائه خدمات به کاربران ایرانی

معایب صرافی کوینکس:

حجم معاملات زیر یک میلیون دلار در روز (حجم معاملات روزبه‌روز در حال پیشرفت است زیرا محبوبیت این صرافی روزبه‌روز در بین کاربران رو به افزایش است)
عدم پشتیبانی از ارزهای فیات
نیاز به رعایت حداقل مقدار سپرده و برداشت

2- صرافی اوککس (Okx)

برای ثبت نام و استفاده از صرافی okx، کد تخفیف کارمزد معاملاتی را با وارد کردن کد 10084450 در قسمت ریفرال (referral)، هدیه بگیرید.
برای شروع از لینک زیر وارد شوید:
همین الان در صرافی Okx ثبت‌نام کنیدثبت نام

صرافی OKx یک صرافی بین‌المللی مبتنی بر رمز ارز است که بستری امن و حرفه‌ای را برای معامله انواع ارزهای رمزنگاری شده محبوب فراهم کرده است. صرافی اوککس در سال ۲۰۱۴ توسط Jay Hao تاسیس شده و مقر اصلی آن در سیشل واقع شده است.
مزایای صرافی OKX:

دارای اپلیکیشن در دو نوع موبایل و دسکتاپ برای نسخه های اندروید، آی یو اس، ویندوز و macOS
صرافی شناخته شده ایمن و معتبر در کلاس جهانی
بالا بودن میزان نقدینگی و حجم معاملات
امکان واریز ارز فیات
پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته
پشتیبانی از پی پال
هزینه های معاملاتی بسیار مناسب
نداشتن هیچ کمیسیونی هنگام واریز وجه
ارائه معاملات اسپات
ارائه مقالات آموزشی رایگان در بخش Learn سایت صرافی

معایب صرافی OKx:

نپذیرفتن کاربران ایرانی به دلیل تحریم ها
نیاز به آی پی ثابت برای کاربران ایرانی از طریق VPS یا VPN
محدودیت در میزان انتقال و برداشت وجه
آسان نبودن دسترسی برای کاربران تازه وارد

کارمزد صرافی اوککس
میزان کارمزد معاملات در صرافی اوککس برای خریدار و فروشنده و نوع معاملات و… متفاوت است؛ (در مقاله معرفی صرافی OKx می‌توانید میزان کارمزد معاملات مختلف را به طور کامل مشاهده کنید.)
3- صرافی بینگ ایکس (BingX)

برای ثبت نام و استفاده از صرافی BingX و دریافت تخفیف کارمزد معاملاتی، از لینک زیر استفاده کنید:
همین الان در صرافی BingX ثبت‌نام کنیدثبت نام

صرافی بینگ ایکس (BingX) یک پلتفرم و صرافی ارزهای دیجیتال است که خدمات مختلفی درباره معاملات ارزهای دیجیتال و ابزار مشتقه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پلتفرم، از سال 2018 فعالیت خود را در بازار ارزهای دیجیتال آغاز کرده است. در سال 2019، ویژگی کپی تریدینگ به صرافی اضافه و به موفقیت بزرگی در آسیا تبدیل شد.
ویژگی‌های صرافی Bingx
با اینکه مدت‌زمانی زیادی از فعالیت این صرافی نمی‌گذرد، این پلتفرم توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است؛ زیرا براساس نظرسنجی‌های انجام‌شده، این صرافی تمام آنچه را که کاربران درخصوص ارزها نیاز دارند، در اختیارشان قرار می‌دهد.
برخی از ویژگی‌های این پلتفرم به شرح زیر است:

ترید فوری ارزها: معامله‌گران بینگ ایکس می‌توانند به‌راحتی یک ارز را تنها با یک کلیک روی گزینه Exchange به رمز ارز دیگری تبدیل کنند.
دارای پلتفرم ترید پیشرفته: تریدرها خواهان دسترسی به یک پلت فرم معاملاتی پیشرفته هستند و با در نظر گرفتن این موضوع، بینگ ایکس این نیاز را بدون شک برطرف می‌کند. این صرافی یک رابط کاربری مدرن و در عین حال خوش طراحی و با کاربری آسان برای کاربران خود فراهم می‌کند که هم روی موبایل و هم روی دسکتاپ قابل استفاده است.
دارای دموی تریدینگ: هر حساب جدیدی که این صرافی ایجاد می‌شود، به‌طور خودکار با استفاده از توکن‌های مجازی (دلار مجازی (VST)) خود صرافی، یعنی توکن VSD به اندازه 100000 توکن، شارژ می‌شود. شما می‌توانید از این توکن‌ها برای آشنایی باقابلیت‌های مختلف صرافی، استفاده کنید. این دموی آزمایشی به معامله‌گران کمک می‌کند تا با پلتفرم معاملاتی آشنا شوند و نحوه انجام معاملات اهرمی را با کمک تمرین بیاموزند.
کپی تریدینگ: Copy Trading یکی از قابلیت‌هایی است که این صرافی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با استفاده از کپی تریدینگ می‌توانید استراتژی‌های معامله‌گران موفق را دنبال کرده و آن‌ها را کپی کنید. جالب است بدانید که با به اشتراک گذاشتن استراتژی موفق خود، 8 درصد از سود کسانی که از استراتژی شما استفاده می‌کنند، به شما تعلق می‌گیرد.
مجهز به مارکت‌های سنتی: علاوه بر ارزهای دیجیتال، بینگ ایکس  در بازارهای سنتی نیز حضور دارد. درنتیجه از این پلتفرم نرم می‌توان برای ردیابی دیگر بازارها همچون فارکس، استفاده کرد.
پشتیانی از ارزهای فیات: BingX با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند Banxa و Moonpay از چندین ارز مانند USD، AUD، EUR، KRW، THB، TWD، BGN، BRL، CAD، CHF، COF و غیره پشتیبانی می‌کند. درواقع این صرافی با استفاده از پلتفرم‌های شخص ثالث، امکان خرید ارزهای فیات را برای کاربران فراهم کرده است.
قرارداد دائمی آتی: با ویژگی قرارداد دائمی آتی، می‌توانید لیمیت اوردر، معاملات مارجین خود را به‌صورت شبانه‌روزی اجرا کنید. سرمایه‌گذاران باید ابتدا موقعیت‌های خود را ببندند و پس از رسیدن به تاریخ اجرای قرارداد دوباره باز کنند. با استفاده از این قابلیت می‌توان از شرایط نوسانات بازار به سود خود استفاده کرد.

مزایای صرافی BingX

این پلتفرم دارای یک نسخه دمو و قابلیت کپی تریدینگ است. با استفاده از این دو ویژگی، کاربران با هر سطح دانشی از ارزهای دیجیتال به‌راحتی می‌توانند وارد بازار شوند.
رتبه 7 هفتم صرافی در سایت کوین مارکت کپ در بخش derivative
امکان اتصال به تریدینگ ویو و ترید از طریق آن
صرافی پیشتاز در بحث social trading network
از معاملات اهرمی تا 150 برابر پشتیبانی می‌کند.
امکان تبدیل بیش از 30 جفت رمزارز با تتر و بیت کوین را فراهم کرده است.
امکان انجام معاملات فارکس (طلا – جفت ارزها) نفت شاخص‌های سهام بازارهای خارجی
برنامه تلفن همراه صرافی بینگ ایکس کاربری آسان و طراحی جذابی دارد. با مراجعه به قسمت Feed اپلیکیشن می‌توانید با دیگر کاربران صرافی در ارتباط باشید.
امکان ایجاد ارتباط بین صرافی بایننس و BingX از طریق API (کسانی که در بایننس ترید می‌کنند، می‌توانند از طریق API بایننس را به بینگ ایکس متصل کرده و به‌عنوان کپی تریدر فعالیت کنند. از این طریق تریدهایی که فرد در بایننس انجام می‌دهد، در این صرافی برای فالوورهایش قابل مشاهده است).
نرخ کارمزد کم مشابه با صرافی بایننس
دارای تیم پشتیبانی فارسی‌زبان

4- صرافی آبان تتر (Abantether)

این صرافی که در حال حاضر جزو بهترین و معتبرترین صرافی‌های رمز ارز در ایران است، فعالیت خود را توسط جمعی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف که تیمی جوان و علاقه مند بودند، از سال ۱۳۹۷ آغاز کرد و به رشد در این مسیر ادامه داد.
هدف صرافی آبان تتر در ابتدا فراهم کردن شرایط آسان خریدوفروش ارز تتر برای کاربران ایرانی بود، اما امروزه لیست بلند بالایی از تمام کریپتوکارنسی‌های پرمعامله جهانی از بیت کوین و اتریوم و تتر گرفته تا ارزهای نه چندان سرشناس اما آینده داری مانند سوایپ، ترا، آراگون و الروند را نیز به پلتفرم خود افزوده است.برای ثبت نام و استفاده از صرافی آبان تتر، از کد تخفیف کارمزد معاملاتی با استفاده از لینک زیر استفاده کنید:همین الان در صرافی آبان تتر ثبت‌نام کنیدثبت نام

مزایای صرافی آبان تتر:
• دارای بیش از 40 هزار کاربر فعال در حوزه ارزهای رمزنگاری• پشتیبانی از بیش از 100 رمز ارز مختلف• سرعت بالای تراکنش‌ها• قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر صرافی‌ها• پاسخگویی شبانه روزی در 7 روز هفته حتی ایام تعطیل• ارائه خدمات به دو صورت تلفنی و متنی• امکان خریدوفروش به صورت حضوری در روزهای کاری• امکان مشاهده تمامی تراکنش‌ها از ابتدا در بخش گزارش حساب کاربری• امکان انتقال داخلی رمز ارز بدون محدودیت و بدون کارمزد برای تمامی کاربران• احراز هویت بسیار آسان• امنیت بسیار بالای پلتفرم
کارمزد صرافی
آبان تتر برای انتقال داخلی رمز ارزها هیچگونه کارمزدی دریافت نمی‌کند و در خصوص سایر معاملات خریدوفروش و… هنگام انجام معامله پیش از تایید معامله در یک فاکتور میزان کارمزد به شما نمایش داده می‌شود؛ اما در مقایسه با سایر صرافی‌ها کارمزد دریافی این صرافی بسیار ناچیز است.
5- صرافی بیت پین (Bitpin)

چطور با تخفیف کارمزد در بیت پین ثبت‌نام کنیم؟
می‌توانید با وارد کردن کد تخفیف «khanesarmaye» در قسمت ریفرال «referral» هدیه کاهش کارمزد معاملاتی را از ما بگیرید.
برای شروع از لینک زیر وارد شوید:
برای ثبت نام و استفاده از صرافی بیت پین، از کد تخفیف کارمزد معاملاتی با استفاده از لینک زیر استفاده کنید:همین الان در صرافی بیت پین ثبت‌نام کنیدثبت نام

 
صرافی بیت پین یک صرافی ایرانی است که تیم آن را گروهی از شرکت‌های مطرح در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت مالی و سرمایه گذاری و حقوقی و تیمی از خبرگان حوزه فناوری و مدیریت مالی تشکیل داده است. امنیت این پلتفرم با استفاده از مجموعه ابزارهای فنی و تکنیک‌هایی مانند Cold Storage و فرآیند احراز هویت دوعاملی به بهترین نحو انجام می‌شود.
ویژگی های صرافی بیت پین

پشتیبانی از نسخه وب، اندروید و آی یو اس
پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته ۀنبه صورت تلفنی، چت، ایمیل و سیستم تیکتینگ به صورت آنی و فوری
پشتیبانی از اکثریت ارزهای معروف و مطرح
امکان معامله با جفت ارزهای مختلف
امکان ثبت سفارش به صورت معمولی و شرطی با امکان مشخص کردن حد ضرر و سود
دارای آکادمی بیت پین برای آموزش کاربران در خصوص اطلاعات مربوط به رمز ارزها و نحوه سرمایه گذاری در آن‌ها
رابط کاربری آسان و کاربر پسند
تخفیف در کارمزدها

کارمزدها در صرافی بیت پین
بیت پین به منظور تسهیل در انجام مراحل معاملات و فراهم کردن بستری امن برای جلوگیری از هر نوع سواستفاده، کاربران خود را بر مبنای میزان فعالیتشان در سطوح مختلف کاربری تقسیم کرده‌ است. این سطوح کاربری در میزان کارمزد دریافتی در معاملات مختلف و سقف برداشت روزانه دارایی‌ها تاثیرگذار است.
این سطوح علاوه بر مدارک لازم برای احراز هویت، در میزان کارمزد دریافتی در معاملات مختلف و سقف برداشت روزانه دارایی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. به این صورت که هرچه ارزش معاملات شما بیش‌تر شود، میزان کارمزد پرداختی شما نیز کاهش می‌یابد.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۳۲ رای)

۴.۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *