پایان بورس امروز / نقشه سراسر سبز بازار در نخستین روز زمستان – گار نیوز

به گزارش گار نیوز، امروز از دقایق ابتدایی شروع معاملات شیب صعودی آغاز شد و در فاز دوم و پس از ساعت 11 شاهد افزایش شدت تقاضا در بازار بودیم. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در پایان با رشد 41 هزار و 802 واحدی بر فراز ارتفاع یک میلیون و 538 هزار واحدی ایستاد.
شاخص هم‌وزن نیز با همسو با نماگر اصلی موفق به ثبت رشد 2.37 درصدی شد. این رشد برای نماگر هم‌وزن رشد 10 هزار و 552 واحدی به همراه داشت. صنایع هتل و رستوران و همچنین شیرینی‌جات با رشد بیش از 3 درصد برترین عملکرد را بین سهام کوچک و متوسط داشتند.

رکورد ارزش و حجم معاملات در اولین روز دی ماه
عملکرد مطلوب نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رکورد ارزش و حجم معاملات همراه شد. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری در محدوده 4 هزار و 467 میلیاردی قرار گرفت تا اولین روز از دی ماه 1401 از نظر ارزش معاملات بالاتر از تمام روزهای معاملاتی پاییز امسال قرار گیرد. نکته مهم دیگر حجم معاملات بود که در محدوده 14 میلیارد و 460 میلیون برگه سهم معامله شده قرار گرفت.
شاخص ورود و خروج پول حقیقی‌
بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه این افراد به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از ورود 369 میلیارد تومان به بورس می‌دهد. ساز کوک اعداد و ارقام جانبی بورس تهران سهامداران را به ادامه‌دار بودن صعود امیدوار کرده است.

نقشه بورس تهران امروز با حضور 588 نماد سبز و 53 نماد منفی نمایان‌گر قدرت مطلق خریداران در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز چهارشنبه معادل 257 میلیارد دلار شد.
نمادهای اثرگذار بر معاملات
امروز نمادهای فولاد، فارس، فملی، شپنا، شبندر و شستا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل در روزی که به سختی نماد‌ی با رنگ سرخ در بازار یافت می‌شد نمادهای دانا، سپ، آسیاتک، قمرو، پرداخت و غبهنوش در بر دارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.
در سوی دیگر بازار، نمادهای آریا، کگهر، فجهان، صبا، شگویا، ارفع و زاگرس بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی بپاس، وهور، گوهران، کشرق و تماوند بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.
بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای شتران، وپاسار، شپدیس، کویر، شبندر، کگل و شاوان بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای وسالت، انرژی1، آریان، وفتخار و وحافظ در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای شتران، خفنر، گشان، شپلی و نوری بود که نماد جدید حاضر در این لیست است.
گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *