پنج رمز ارزی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

معامله‌گران مشتاقانه منتظر دریافت تأییدیه برای آغاز موج بعدی حرکت صعودی بیت کوین و ورود به بازار با فعال شدن یک ماشه (تریگر) در نمودارِ قیمت هستند. در چنین شرایطی عمده آلت کوین‌ها این حرکت را همراهی خواهند کرد.
به گزارش کوین تلگراف، تردید قیمت بیت کوین در نزدیکی سقف تاریخی خود برای شکست این مقاومت کلیدی، نشان از این دارد که هر دو جبهه فعال در بازار منتظر دریافت هشداری مبنی بر حرکت بعدی بازار هستند. در واقع گاوهای بازار در جست‌وجوی یک عامل تحریک‌کننده قیمت برای هدایت آن به بالای مقاومت بالاسر هستند و در طرف مقابل فروشندگان همراه با صبر منتظر مشاهده هرگونه نشانه از تضعیف روند قیمت به‌منظور تأیید سقف کوتاه‌مدت هستند.
رویدادی که می‌توان آن را به‌عنوان یک کاتالیزور برای حرکت قیمت در نظر گرفت، خبر فهرست شدن مستقیم سهام کوین بیس، غول صنعت ارزهای دیجیتال، در بازارهای سهام آمریکا است. پیشروی موفق فرایند لیست شدن سهام این صرافی در نزدک، به‌احتمال زیاد موردتوجه گاوهای بازار قرار خواهد گرفت، زیرا این امر از افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران سنتی در آینده خبر خواهد داد. در طرف مقابل اگر این جریان با استقبال کافی مواجه نشود، خرس‌‌ها جرأت بیشتری در بازار پیدا خواهند کرد.
اندیکاتور درون‌زنجیره‌ای جریان هودل (HODL) سرمایه، بیان‌گر این موضوع است که هر دو گروه سرمایه‌گذاران بلندمدت و سفته‌بازان کوتاه‌مدت، سود معاملات خود را در سطوح فعلی به‌علت باور به حرکت قیمت به‌سمت سطوح بالاتر ذخیره نمی‌کنند. افزایش تعداد هودل‌کننده‌های یک ارز به‌طور کلی نشانه‌ای مبنی بر صعود قیمت خواهد بود، اما اگر جریان سرمایه ورودی به بازار کاهش پیدا کرده و بازار مسیر حرکت خود را تغییر دهد، حجم عرضه در بازار افزایش چشمگیری خواهد داشت. در این شرایط معامله‌گران کوتاه‌مدت اولین افرادی هستند که دچار ترس شده و از بازار خروج خواهند کرد. در چنین شرایطی با فعال شدن حد ضرر گروهی دیگر از معامله‌گران، به فشار فروش افزوده می‌شود و متقابلاً اصلاح قیمت عمق بیشتری خواهد داشت.
در شرایطی که معامله‌گران منتظر ماشه‌چکانی قیمت‌ها به‌منظور شناسایی حرکت بعدی قیمت هستند، به‌سراغ پنج ارزی می‌رویم که می‌توانند از احساسات صعودی بازار بهره‌مند شوند.
بیت کوین (BTC)
قیمت بیت کوین در ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) به بالای مقاومت ۶۰,۰۰۰ دلاری خود رفته است و سطح ۶۱,۳۰۱.۲۱ دلاری را کمی پایین‌تر از سقف تاریخی خود در ۶۱,۸۲۵.۸۴ دلار دیده است. به‌هرحال خریداران همچنان برای حفظ قیمت در بالای سطح ۶۰,۰۰۰ دلار در تقلا هستند که نشان‌دهنده دفاع قوی خرس‌های بازار از این سطح است.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
قیمت در تلاش برای تثبیت در بالای مقاومت روانی ۶۰,۰۰۰ دلار است؛ این امر نشان می‌دهد که الگوی سر و شانه معکوس همچنان فعال نشده است. فروشندگان از هر موقعیتی برای به پایین کشیدن قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۵۷,۵۱۳ دلار تلاش خواهند کرد. جهش قوی قیمت از این حمایت دینامیک، احتمال بریک اوت (شکست سطح) را به بالای سطح ۶۱,۸۲۵.۸۴ دلار افزایش خواهد داد. در این شرایط احتمال آغاز موج بعدی صعودی حرکت قیمت بیت کوین و نقض مقاومت ۶۱,۸۲۵.۸۴ دلار افزایش خواهد یافت. با وقوع این حرکت، صعود قیمت بیت کوین تا سطح ۶۹,۵۴۰ دلار و در بالای آن تا ۷۹,۵۶۶ دلار ممکن خواهد بود.
در طرف مقابل اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هدایت کنند، حمایت بعدی که میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۵۴,۷۲۳ دلار است به چالش کشیده خواهد شد. هرگونه شکست قیمت به زیر این سطح می‌تواند اولین نشانه از تغییر روند قیمت باشد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
نمودار چهارساعته نشان‌دهنده فعالیت فروشندگان در بالای مقاومت ۶۰,۰۰۰ دلار است، اما نکته مثبت این است که گاوهای بازار به قیمت اجازه ریزش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره را نداده‌اند. با توجه به این امر می‌توان گفت که خریداران در هر ریزش جزئی نیز به بازار ورود می‌کنند.
اگر خریداران قیمت را به بالای سطح ۶۰,۰۰۰ دلار هدایت کنند، سقف تاریخی قیمت برای بار دیگر به چالش کشیده خواهد شد. در طرف مقابل اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره هدایت کنند، تا حمایت ۵۷,۶۰۰ دلار به پایین کشیده خواهد شد. در صورت نقض این سطح، حمایت بعدی قیمت ۵۵,۶۰۰ دلار خواهد بود.
استلار (XLM)
قیمت استلار در روز گذشته به بالای مقاومت ۰.۶۰ دلاری خود و سقف ۵۲ هفته‌ای قیمت خود در ۰.۶۵ دلار رفته است. حرکت قیمت یک دارایی به بالای مقاومت ۵۲ هفته‌ای خود نشان از قدرت روند است، زیرا نشان‌دهنده این است که خریداران برای جا نماندن از نوسانات، برای ورود به بازار در تکاپو هستند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع خرید نشان از این دارد که خریداران دست بالاتر را در بازار در اختیار دارند. با حرکت قیمت به بالای ۰.۶۵ دلار، احتمال شروع موج بعدی صعودی قیمت با هدف ۰.۷۲ دلار و در بالای آن تا ۰.۸۵ دلار وجود خواهد داشت.
فتیله بلند کندل قیمت در روز گذشته نشان از این دارد که فروشندگان نقشه‌های دیگری برای قیمت در سر دارند. این گروه در تلاش برای به دام انداختن خریداران تهاجمی و پایین آوردن قیمت برای بار دیگر به زیر سطح ۰.۶۰ دلار هستند. اگر قیمت در بالای سطح ۰.۵۵ دلار حفظ شود، می‌توان گفت که گاوهای بازار در حال انباشت موقعیت‌های خود در ریزش‌ها هستند. این امر احساسات بازار را مثبت باقی نگه خواهد داشت.
برخلاف تصور اگر قیمت به زیر حمایت ‌۰.۵۵ دلار برود، ریزش آن تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۴۶ دلار ممکن خواهد بود. بریک اوت قیمت به زیر این سطح به‌معنی از دست رفتن غلبه خریداران خواهد بود.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
نمودار چهارساعته قیمت نشان از بسته شدن (کلوز) قیمت در بالای سطح ۰.۶۰ دلار دارد، اما خریداران موفق به حفظ این حرکت صعودی به بالای مقاومت نبوده‌اند و خرس‌ها با استفاده از این موقعیت بار دیگر قیمت را به زیر سطح شکسته‌شده ۰.۶۰ دلار برده‌اند.
با این تفاسیر موفق نبودن فروشندگان به‌منظور پایین آوردن قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره نشان از جریان انباشت خریداران در ریزش‌های قیمت دارد. این امر احتمال ادامه روند صعودی را تقویت خواهد کرد. در مقابل با شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره برتری با فروشندگان خواهد بود.
آیوتا (MIOTA)
قیمت آیوتا در وضعیت فعلی در یک روند صعودی قرار دارد. خریداران در ۱۰‌ آوریل (۲۱ آوریل) قیمت را به بالای مقاومت روانی و کلیدی ۲ دلار برده‌اند. با تثبیت بریک اوت قیمت در بالای این سطح، احتمال ادامه روند صعودی قیمت با هدف ۲.۳۵ دلار و در بالای آن تا ۲.۶۰ دلار وجود دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع خرید نشان از برتری خریداران بازار دارد. به‌هرحال اگر خریداران موفق به تثبیت قیمت در بالای سطح ۲ دلار نشوند، فروشندگان برای پایین آوردن قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تلاش خواهند کرد. خریداران از ابتدای موج اخیر صعودی قیمت با موفقیت از این حمایت دفاع کرده‌اند.
بنابراین اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به‌سمت بالا جهش کند، می‌توان گفت که احساسات بازار همچنان مثبت باقی مانده است و خریداران در ریزش‌ها به بازار ورود می‌کنند. از طرفی شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه از بازگشت فروشندگان به بازار هشدار می‌دهد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
نمودار چهارساعته قیمت نشان از جریان ذخیره سود معاملات در نزدیکی سطح ۲ دلار دارد. امکان ریزش آن در وضعیت فعلی تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره وجود دارد. شیب این میانگین در حال افزایش است و اگر قیمت از این سطح به بالا جهش کند، دیدگاه ادامه روند صعودی تقویت خواهد شد.
در طرف مقابل اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره برود، احتمال ادامه ریزش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) وجود خواهد دارد. چنین حرکتی شروع موج بعدی حرکت صعودی قیمت را به تأخیر خواهد انداخت.
مونرو (XMR)
قیمت مونرو در ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) به بالای مقاومت ۲۶۸.۶۰ دلاری خود رفته است. این حرکت نشان از احتمال ادامه روند صعودی قیمت دارد. اگر خریداران موفق به حفظ بریک اوت شوند، رشد قیمت تا ۳۳۴ دلار و در ادامه تا ۳۸۴ دلار محتمل خواهد بود.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای سطح ۷۰ نیز ادامه روند صعودی قیمت را تأیید می‌کنند. به‌هرحال اگر قیمت موفق به تثبیت در بالای سطح ۲۸۸.۶۰ دلار نشود، تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به پایین خواهد آمد. جهش قوی قیمت از این سطح نشان‌گر احساسات مثبت بازار و جریان رود خریداران به بازار در ریزش‌ها است. در این شرایط خریداران بار دیگر برای ادامه روند صعود تلاش خواهند کرد.
در طرف مقابل اگر خرس‌های بازار قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ببرند، می‌توان گفت که احساسات بازار در حال تغییر است. این امر قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۲۳۲ دلار به پایین خواهد کشید.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
در تایم فریم چهارساعته شاهد تلاش فروشندگان برای به تأخیر انداختن روند صعودی در نزدیکی مقاومت روانی ۳۰۰ دلار هستیم، اما نکته مثبت این است که خریداران به قیمت اجازه ریزش زیادی به قیمت نداده‌اند. این گروه با ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره به بازار ورود کرده و قیمت را به بالای این مقاومت برده‌اند.
شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه اشباع خرید، برتری خریداران را نشان می‌دهد.
این دیدگاه صعودی با چرخش قیمت و حرکت آن به زیر میانگین‌های متحرک منتفی خواهد شد و نشان از کمبود تقاضا در سطوح بالاتر و جریان ذخیره سود معاملات دارد. در این صورت ریزش قیمت تا ۲۵۰ دلار محتمل است.
تزوس (XTZ)
قیمت تزوس در یک روند صعودی پرقدرت قرار دارد. قیمت در ۵ آوریل (۱۶ فروردین) مقاومت ۵.۶۴ دلاری خود را نقض کرده و به این سطح بریک اوت شده پولبک (بازگشت) موفقی نیز داشته است. قیمت به روند صعودی خود ادامه داده و در ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) سقف تاریخی جدیدی در ۷.۲۱ دلار تشکیل داده است.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) صعودی بوده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع خرید قرار گرفته است. در یک روند صعودی پرقدرت، اصلاحات معمولاً با توجه به ورود پرقدرت خریداران در ریزش‌ها، یک الی سه روز به طول می‌انجامند.
فتیله بلند کندل قیمت روز گذشته نشان از جریان خرید در سطوح پایین‌تر قیمت دارد. با حرکت قیمت به بالای سطح ۷.۲۱ دلار، احتمال رشد قیمت تا هدف ۸.۱۴ دلاری وجود خواهد داشت. حمایت کلیدی قیمت در مسیر نزول، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود. با جهش قیمت از این حمایت دینامیک می‌توان گفت که احساسات بازار همچنان مثبت است و خریداران در تلاش برای هدایت قیمت به بالای مقاومت ۷.۲۱ دلار هستند. از طرفی بریک اوت قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان از ضعف مومنتوم صعودی قیمت دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
گاوها در تایم فریم چهارساعته در تلاش برای توقف پولبک قیمت بر روی میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره هستند. با حرکت قیمت به بالای ۶.۸۵ دلار، احتمال دیده شدن دوباره ۷.۲۱ دلار وجود دارد. بریک اوت قیمت به بالای این مقاومت نیز منجر به آغاز موج بعدی حرکت صعودی خواهد شد.
برخلاف این دیدگاه اگر قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره را بشکند و در زیر آن به ثبات برسد، احتمال ریزش دوباره آن تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره وجود دارد. خریداران احتمالاً با قدرت از این سطح دفاع خواهند کرد، زیرا قیمت از ۲۹ مارس (۹ فروردین) به زیر این حمایت نرفته است. اگر قیمت این حمایت را نادیده بگیرد، مسیر بعدی آن نزول تا ۵.۴۰ دلار و در زیر آن تا ۴.۶۰ دلار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *