پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ – گار نیوز

به گزارش گار نیوز؛ قیمت طلا و سکه که در ۲ هفته گذشته بازار پرنوسانی داشت و همچنان نیز در قله بازارها ایستاده است، روز گذشته با توجه به ثبات بازار دلار و روند متوازن انس جهانی طلا در همان مدار روزهای گذشته با اندکی میل به افزایش قیمت باقی ماند.
قیمت طلا و سکه در ۲ هفته گذشته وارد قله‌های قیمتی شدند و روند صعودی این بازار فارغ از ثبات سایر عوامل تاثیرگذار بر این بازار بوده است.
درست هفت روز پیش بود که قیمت انس جهانی طلا به مرز ۱۸۰۰ دلاری رسید اما در این محدوده نماند و با روند ریزشی در روزهای بعد تا ۱۷۵۰ دلار نیز پایین آمد.
افت شدید ۱.۶ درصدی  طلای جهانی در روز دوشنبه رخ داد اما روند صعودی در روزهای بعد ادامه داشت. اکنون انس جهانی طلا به قیمت ۱۷۸۹ دلاری رسیده است.
از سوی دیگر خوش‌بینی بازارها به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، باعث شد تا شاخص دلار و نرخ سود اوراق قرضه عقب‌نشینی کند و فضا برای صعود طلا نیز فراهم شود.

طلا با روند صعودی بسته شد
اما قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی به‌غیر از روز دوشنبه ۱۴ آذر که  هم‌راستا با ریزش طلای جهانی بود. در باقی روزها روند صعودی داشت و قیمت سکه بالای محدوده ۱۷ میلیون تومانی معامله شد.
معامله‌گران بازار، روند افزایشی قیمت در بازار فلز زرد را ناشی از رشد تقاضا و بازار احتیاطی دلار می‌دانند و معتقدند اگر فشار بانک مرکزی از بازار ارز برداشته شود شاهد رشد قیمت دلار هم‌راستا با طلا خواهیم بود.
روند نزولی کاهش ارزش پول ملی، تداوم ناآرامی‌های اجتماعی و رشد تورم باعث شده مردم تمایلی به حفظ ریالی سرمایه‌هایشان نداشته باشند و درصدد تبدیل دارایی‌هایشان به طلا، سکه، ارز و کالاهایی با نقدشوندگی بالا باشند.
این روند در روزهای گذشته تمام‌ قطعات سکه را وارد کانال جدید قیمتی کرد.
در آخرین معامله روز پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی در پله چهارم کانال ۱۷ میلیون تومانی و با نرخ مشخص ۱۷ میلیون و ۴۰۴ هزار تومان معامله شد.
قیمت سکه بهار آزادی که در روز چهارشنبه در کانال ۱۶ میلیون تومانی معامله می‌شد بار دیگر به محدوده قیمتی ۱۷ میلیون تومانی بازگشت و با قیمت ۱۷ میلیون و ۱۴۸ هزار تومان معامله شد. این قطعه از سکه روز گذشته بیشترین رشد قیمت را در خانواده خود داشت و بیش از ۲۰۰ هزار تومان گران‌ شد.

سکه امامی و بهار آزادی در یک کانال قیمتی
در هفته‌های گذشته قیمت سکه امامی و سکه بهار آزادی تفاوت قیمتی زیادی با هم داشتند و این اختلاف قیمت معمولا یک تا ۲ کانال بود. اما اختلاف قیمت این قطعات سکه روز پنجشنبه ۲۵۶ هزار تومان شد و به کمترین مقدار خود رسید.
نیم سکه روز گذشته ۱۸۰ هزار تومان گران‌ شد. قیمت ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان آخرین نرخ معامله این قطعه از سکه در بازار بود.
ربع سکه پنجشنبه ۱۷ آذر افزایش ۱۳۰ هزار تومانی قیمت را داشت و با نرخ ۷ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان معامله شد.
سکه گرمی ۳ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان شد و کمترین سهم از رشد قیمت را در خانواده خود داشت. روز پنجشنبه این قطعه از سکه ۱۰ هزار تومان گران شد.
قیمت طلا روز پنجشنبه روند صعودی داشت. هر مثقال طلا با افزایش ۷۶ هزار تومانی قیمت ۶ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۱۷ هزار تومان گران شد و با قیمت یک میلیون و ۵۹۳ هزار تومان داد و ستد شد.
قیمت هر گرم طلای دست دوم هم یک میلیون و ۵۷۲ هزار تومان شد و ۲۶ هزار تومان نسبت به روز چهارشنبه گران‌تر شد.

روند قیمت حباب قطعات سکه در روز پنجشنبه همسان نبود و برخی قطعات افزایش حباب و برخی کاهش قیمت حباب داشتند.
روز پنجشنبه ۱۷ آذر سکه امامی ۲۴۳ هزار تومان و سکه گرمی هم ۶ هزار تومان کاهش حباب داشتند اما سایر قطعات سکه افزایش حباب داشتند. روند رشد حباب در نیم سکه ۱۱۴ هزار تومان،‌ ربع سکه ۹۷ هزار تومان و سکه بهار آزادی ۶۲ هزار تومان بود.
معامله‌گران بازار معتقدند قیمت طلا و سکه در کانال‌های جدید در حال کف‌سازی است و حباب بازار سکه سیگنال افزایش قیمت دلار در روزهای آینده را می‌دهد.
برای مطالعه اخبار و تحلیل‌های بیشتر به صفحه طلا و ارز گار نیوز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *