بعضی معاونین رئیسی در حد رئیس یک اداره‌ هستند!

به گزارش گار نیوز، محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی تحت عنوان «معاونین رئیس‌جمهور بعضاً توان‌شان از رئیس یک اداره کوچک کمتر است» در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای مسعود پزشکیان گفته است: وقتی آدم‌هایی در راس کار قرار می‌گیرند که سابقه لازم را ندارند و از طرفی، تجربه و علم آن را هم ندارند، وضعیت این می‌شود که می‌بینید. شماها که می‌گفتید مشکل کشور، مدیریتی است، چرا مدیر نمی‌آورید که چالش‌های کشور را حل کنید؟

بی‌تعارف یکی از مسائل اصلی دولت آقای رئیسی که به احتمال زیاد لاینحل است، کمبود مدیران توانمند است بطوری که در کابینه ایشان تعداد افراد قوی، به عدد انگشتان یک دست نمی رسد.

در عین حال، دولت در کشور ما بسیار بزرگ است. این گُندگی نه فقط در بدنه که در راس هم آزار دهنده است.

رئیس جمهور اگر بخواهد هردو مشکل بالا یعنی نابرخورداری از مدیران کارآمد و نیز بزرگ بودن راس دولت را معالجه کند،فعلا در یک اقدام فوری و بدون اینکه نیاز به رای اعتماد مجدد مجلس باشد،می تواند با یک تیر دونشان بزند.

چگونه؟ خیلی ساده: هم اکنون تعداد قابل توجهی مدیر در ذیل مجموعه ریاست‌جمهوری شاغلند. مثلا معاون اجرایی (آقای منصوری)، معاون حقوقی(آقای دهقان)، معاون پارلمانی (آقای محمد حسینی)، معاون زنان و خانواده (خانم خزعلی)، سخنگوی دولت، رئیس شورای اطلاع رسانی،رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و چندین دستگاه ریز دیگر. به اینها اضافه کنید مشاورانی را که افکار عمومی، از خروجی مشاوره های آنها بی‌خبر است.

تا آنجایی که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد اکثر این بزرگواران به تعبیر آقای پزشکیان دارای سابقه و تجربه و علم در حوزه مسئولیت شان نیستند و اگر ادعا شود خرده علم و تجربه‌ای دارند نه در حد معاون رئیس جمهور که در حد یک رئیس اداره یا با ارفاق در اندازه یک مدیرکل است.

اگر همه این افراد به جایگاه واقعی خود(مثلا رئیس اداره) تنزل یابند- که عدالت هم همین است- و تشکیلاتشان هم در حد چهارپنجم نفرکوچک شود، می‌توانند زیر مجموعه رئیس دفتر رئیس‌جمهور فعالیت کنند.

این تجربه می تواند زمینه را برای کوچک کردن دولت در سطوح دیگر هم فراهم سازد و آقای رئیسی را از این همه شلوغی بی‌خاصیت در اطرافش نجات دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *