تبلیغات در یوتیوب | تبلیغات گوگل ادز برای یوتیوب

[ad_1]

انتشار انواع ویدیو جهت تبلیغات در یوتیوب یکی از روش‎های موثر تبلیغات در فضای مجازی می‌باشد. صرف هزینه برای تبلیغ در یوتیوب با توجه به بازدهی بالا و مزایای متنوع آن منطقی است و در صورت اجرای صحیح تبلیغ یوتیوب سودآور خواهد بود. در این مقاله از سایت دیجیتال مارکتینگ 98 به روش های تبلیغات در یوتیوب خواهیم پرداخت.

یوتیوب از اصلی‌ترین شبکه‌های اجتماعی فعال محسوب می‌شود و طبق آمار بیش از نیمی از کاربران اینترنت، کانال یوتیوب نیز دارند. با توجه به محبوبیت محتواهای ویدیویی و صرف وقت زیاد کاربران در این پلتفرم، یوتیوب فضایی مناسب برای تبلیغات به حساب می‌آید. به واسطه مالکیت گوگل بر یوتیوب، تبلیغ در یوتیوب به طریق مختلف و با کیفیت بالایی همراه با شناسایی مخاطب و بازار هدف به انتشار در می‌آید.

پیشنهاد ویژه : خرید سابسکرایب یوتیوب

اگر شما کسب و کاری نوپا دارید یا تصمیم دارید فعالیت خود را گسترش دهید، می‌توانید از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات یوتیوب به عنوان ابزاری جهت معرفی، برندسازی و جذب مشتری استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که تبلیغات در یوتیوب باید با مهارت و دقت بالایی صورت گیرد تا نتیجه دلخواه نهایی حاصل گردد. انتخاب نوع تبلیغ، شیوه پرداخت هزینه، روش ایجاد و ارائه محتوای تبلیغ در یوتیوب و… همگی باید با توجه به اهداف و بودجه مالی شما بهینه‌سازی شود.

تبلیغات گوگل ادز برای یوتیوب

روزانه هزاران ویدیو در یوتیوب آپلود و میلیاردها ویدیو در آن تماشا می‌شود. چه در سطح جهانی و چه در ایران این پلتفرم فضایی مناسب برای معرفی و تبلیغات محسوب می‌شود. تبلیغات در یوتیوب علاوه بر این که روش اصلی کسب درآمد از یوتیوب برای افراد یوتیوبر است، برای گوگل ادز نیز راهی مهم جهت کسب درآمد محسوب می‌شود به این ترتیب تنوع در تبلیغات، ارائه کیفیت بالا و بازدهی مناسب را در این پلتفرم تجربه خواهید کرد.

تبلیغات در یوتیوب

انواع تبلیغات در یوتیوب

تبلیغ در یوتیوب با روش‌ها و سیستم‌های مختلفی با توجه به بودجه، اهداف و حوزه تبلیغاتی شما قابل انجام می‌باشد. تبلیغات یوتیوب را با توجه به نوع قرارداد و پرداخت هزینه، سیستم اجرا برای کاربر، محل نمایش تبلیغ و… می‌توان دسته‌بندی کرد. در ادامه انواع مختلف تبلیغات در یوتیوب و مزایا و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تبلیغات یوتیوب در صفحه ویدیو

تبلیغ در صفحه ویدیوی یوتیوب که به آن Watch Page ad نیز گفته می‌شود در قالب ویدیوهای موجود در صفحات جای می‌گیرد. این دسته خود به چندین زیرمجموعه زیر تقسیم می‌شود:

1- تبلیغات قابل رد کردن یوتیوب

Skippable video ads یوتیوب متداول‌ترین نوع تبلیغ در یوتیوب هستند. اگر با سایت یوتیوب کار کرده باشید حتما نمونه‌ای از این سبک را مشاهده کرده‌اید. این نوع تبلیغ در ابتدا، انتها و یا میان ویدیوهای موجود در کانال‌های یوتیوب قرار می‌گیرد و بعد از 5 ثانیه توسط کاربر قابل رد کردن یا تماشا کردن می‌باشد. در این نوع تبلیغ 5 ثانیه اول فیلم تبلیغاتی بالاترین اهمیت را در تاثیرگذاری خواهد داشت.

محاسبه هزینه این نوع تبلیغ در یوتیوب با توجه به زمان بازدید بیشتر از 5 ثانیه است و کاربرانی که تبلیغ را رد کرده‌اند در محاسبه هزینه تاثیری نخواهند داشت و این موضوع دلیلی بر پرطرفدار بودن این سبک می‌باشد. در تبلیغ قابل رد کردن، جهت بازدهی بالا انتخاب مخاطبان هدف، ویدیو و کانال یوتیوب انتشاردهنده، ساخت مقدمه ویدیو (5 ثانیه اول) جذاب و ترغیب‌کننده و ایجاد نیاز در مخاطبان هدف جهت کلیک بر روی ویدیو یا مشاهده آن تا انتها نقشی اساسی دارد.

2- تبلیغات غیرقابل رد کردن یوتیوب

Non-skippable video ads یوتیوب حتما باید به کاربران تا انتها نمایش داده شوند تا آن‌ها بتوانند وارد صفحه یا ویدیوی مد نظرشان شوند. تبلیغات در این سبک معمولا ابتدای ویدیوهای یوتیوب قرار می‌گیرند و بین 15 تا 20 ثانیه زمان به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

3- تبلیغات بامپر (سپر) در یوتیوب

Bumper ads هم مانند تبلیغات Non-skippable قابلیت رد کردن توسط مخاطب را ندارند اما زمان پخش آن‌ها کمتر و نهایتا 6 ثانیه می‌باشد. در این زمان محدود کل اطلاعات مد نظر در تبلیغ به کاربر ارائه می‌شود. اگر هدف شما از تبلیغ در یوتیوب ارائه پیامی کوتاه و مهم به کاربران است و قادر هستید آن را به شکلی خلاصه و مفید در کمتر از 6 ثانیه تهیه کنید، تبلیغات Bumper یوتیوب به شما پیشنهاد می‌شود. محاسبه هزینه این تبلیغات به شکل هر 1000 ایمپرشن ثبت‌شده می‌باشد.

4- تبلیغات روی ویدیوی یوتیوب

Overlay ads به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که هم‌زمان با پخش ویدیوی یوتیوب به کاربر نمایش داده می‌شود. معمولا 20 درصد از بخش پایینی صفحات به این تبلیغات اختصاص داده می‌شود و تنها در نسخه دسکتاپ یوتیوب قابل اجرا هستند. تبلیغات Overlay در یوتیوب می‌توانند در قالب تصویر یا نوشته به بازدیدکننده نمایش داده شوند.

این نوع تبلیغات برای جذب کاربران به وب‌سایت مجموعه خود یا تبلیغ کانال یوتیوب مناسب می‌باشد. در ساخت و نمایش تبلیغات Overlay داشتن عنوان و متن جذاب جهت ترغیب کاربران و ایجاد انگیزه و کنجکاوی در آن‌ها و هم‌چنین تصویری گیرا و خاص بسیار حائز اهمیت است.

تبلیغات در یوتیوب

تبلیغات یوتیوب خارج از صفحه ویدیو

علاوه بر قاب نمایش ویدیوی یوتیوب، بخش‌های دیگر آن نیز می‌توانند برای پخش تبلیغات یوتیوب مورد استفاده قرار گیرد. این نوع تبلیغات را می‌توان در دسته‌های زیر جای داد:

1- تبلیغات جستجوی یوتیوب

In-feed video یا تبلیغات Watch feed به مواردی اطلاق می‌شود که حین سرچ کاربر در یوتیوب به آن‌ها نمایش داده می‌شود. این سبک تبلیغات از یک کاور جذاب (تامنیل) و نوشته‌ای در کنار آن تشکیل می‌شود. و هدفشان ترغیب مخاطب در جهت کلیک روی آن بخش است. بین انواع تبلیغ یوتیوب این سبک نسبتا محبوبیت و هم‌چنین بازدهی کمتری دارد و بیشتر در کمپین‌های بزرگ تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2- تبلیغ در صفحه اصلی یوتیوب

این امکان برای شما وجود دارد که انواع تبلیغ ویدیویی و غیر ویدیویی خود را در صفحه اصلی و خانه یوتیوب به نمایش بگذارید. هدف‌گیری مخاطبان در این شرایط کم‌تر است و برای تبلیغات عمومی و گسترده مناسب می‌باشد.

3- تبلیغ در فضایی غیر از یوتیوب

با توجه به مالکیت گوگل، شما حین سفارش تبلیغ یوتیوب این امکان را دارید که اجازه دهید تبلیغات مورد نظر، طبق شرایط و نوع آن در پلتفرم‌های دیگر و مرتبط با گوگل نیز به نمایش در بیایند. با توجه به هدف‌گذاری‌ تبلیغ یوتیوب و عدم همکاری گوگل با سایت‌ها و پلتفرم‌های ایرانی معمولا این روش برای کاربران ایرانی پیشنهاد نمی‌شود.

تبلیغات در یوتیوب

هزینه تبلیغات در یوتیوب

قیمت تبلیغ در یوتیوب با توجه به موارد مختلفی محاسبه می‌شود اما بازه‌ای بین 1 سنت الی 2 دلار به ازای هر بازدید دارد. سرویس Google Ads که تبلیغ در گوگل را ارائه می‌دهد، تبلیغ‌های یوتیوب را نیز کنترل می‌کند. به طور کل هزینه‌ تبلیغ در یوتیوب کمتر از تبلیغ در گوگل است.  میزان کارمزد مجموعه‌ی واسط، حوزه فعالیت شما، نوع تبلیغ انتخابی، مکان نمایش و.. همگی در قیمت نهایی کمپین تبلیغاتی یوتیوب موثر هستند. اما اصلی‌ترین بخش در محاسبه قیمت تبلیغ یوتیوب را در ادامه مشاهده می‌کنید

نحوه قیمت‌ گذاری تبلیغات یوتیوب

نحوه تبلیغ در یوتیوب تعیین‌کننده فرمت قیمت‌گذاری تبلیغ‌های موجود در یوتیوب است. با توجه به بودجه مالی، هدف، سبک تبلیغ و حوزه مربوطه بهترین شرایط باید برای شما در نظر گرفته شود:

قیمت تبلیغات یوتیوب به ازای هر بازدید

پرداخت هزینه به ازای هر بازدید یوتیوب یا همان روش CPV در مواردی مانند تبلیغات Non-Skippable که بازدید کاربر برای نتیجه دادن تبلیغ کفایت می‌کند، در نظر گرفته می‌شود. در ساخت کمپین‌های تبلیغاتی یوتیوب امکان تعیین بودجه مالی وجود دارد. به طور معمول کسب‌وکارهای مختلف رقمی بین 10 تا 50 دلار را به صورت روزانه برای این تبلیغات در نظر می‌گیرند. به عبارتی مبلغ 2000 دلار را در بازه زمانی مشخص به ازای صد هزار بازدید پرداخت می‌کنند.

قیمت تبلیغات یوتیوب به ازای هر ایمپرشن

تبلیغات بامپر و مشابه آن با توجه به تعداد ایمپرشن یا همان سبک CPM  قیمت‌گذاری می‌شوند. شما به ازای هر هزار ایمپرشن یا نمایش تبلیغ یوتیوب به کاربر باید هزینه پرداخت کنید. در این روش کلیک کاربر روی تبلیغ شما اهمیت نخواهد داشت.

قیمت تبلیغات یوتیوب به ازای هر اکشن

قیمت‌گذاری بر اساس اکشن یا عمل یا همان Target CPA قیمت‌گذاری و نحوه پخش تبلیغ را به خود گوگل واگذار می‌کند. در این شرایط طبق تشخیص این پلتفرم پیشنهادهای قیمتی متنوع به شما ارائه می‌شود. در این شرایط بیشترین تعداد عملی مشخص مانند کلیک بر لینک و… توسط کاربر ملاک قرار داده‌شده و در راستای این هدف تبلیغات صورت می‌گیرد.

هزینه تبلیغات در یوتیوب

چگونه در یوتیوب تبلیغات کنیم

آموزش گذاشتن تبلیغات در یوتیوب موردی است که افراد قبل از اقدام برای تبلیغات خود باید با آن آشنایی کامل داشته باشند تا در هر مرحله بهترین تنظیمات و شرایط را ایجاد کنند. در ادامه مراحل تبلیغ در یوتیوب را به ترتیب مشاهده می‌کنید:

  1. انتخاب هدف و نوع کمپین تبلیغ یوتیوب (فروش، مدیریت، بازدید، آگاهی، خرید حضوری و…)
  2. انتخاب Subtype تبلیغ یوتیوب (تعیین نوع دسترسی به مخاطبان هدف و مکان و فرمت تبلیغات)
  3. تعیین نام کمپین و استراتژی تعیین هزینه
  4. اعلام بودجه موجود برای تبلیغات و زمان مورد نظر برای کمپین
  5. تعیین محل نمایش تبلیغ (نمایش تبلیغ در فضاهایی غیر از یوتیوب)
  6. انتخاب موقعیت مکانی هدف و زبان
  7. تعیین کاربران هدف با توجه به هدف تبلیغ (مخاطب، مکان، کلمات کلیدی، حوزه کاری، موضوع و..)
  8. ایجاد تبلیغ در یوتیوب
  9. تعیین و تایید قیمت با توجه به موارد تعیین‌شده

تبلیغات یوتیوب در ایران

ایجاد تبلیغ یوتیوب از ایران به واسطه تحریم‌ها و… با موانع متفاوتی مواجه است برای ایجاد کمپین تبلیغاتی شما دو راه دارید. یا اینکه از آشنایی قابل اعتماد که حساب بین‌المللی دارد کمک بگیرید یا با شرکت‌ها و مجموعه‌های واسط همکاری کنید. در هر دو حالت بهتر است خودتان به طور مستقیم روی روند کار نظارت داشته باشید و قبل از پرداخت هزینه از قابل اعتماد بودن فرد مورد نظر مطمئن شوید.

تبلیغ رایگان در یوتیوب

تبلیغ رایگان در یوتیوب

گذاشتن تبلیغ در یوتیوب به کمک سرویس گوگل ادز هزینه‌بر است و شاید یک کسب‌وکار نوپا و یا فرد تازه‌کار امکان پرداخت آن را نداشته‌ باشد. برای تبلیغ در یوتیوب شما نیازی به کانال و حساب یوتیوب نخواهید داشت. اما راهی که شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان به تبلیغات در یوتیوب بپردازید، ساخت کانال یوتیوب و ارائه ویدیوهای مرتبط با حوزه کاری خود می‌باشد. شما با داشتن کانال یوتیوب و ارائه محتواهای جذاب در کنار سئوی یوتیوب قادر خواهید بود مخاطبان و دنبال‌کننده‌های زیادی را جذب کنید و ایشان را به استفاده از خدمات و محصولات خود ترغیب نمایید.

افزایش اثرگذاری تبلیغات یوتیوب

چگونه در یوتیوب تبلیغات کنیم سوالی بود که تا اینجا به آن پاسخ دادیم. در این بخش تصمیم داریم به نکاتی بپردازیم که بازدهی و اثرگذاری تبلیغات شما را افزایش می‌دهد. در این راستا لازم است به فریم‌ورک ABCD اشاره کنیم.  این فریم‌ورک توسط گوگل ارائه‌شده است و به بخش‌های مختلف تبلیغ مرتبط است.

A: Attract

جلب توجه و نگاه مخاطب مخصوصا در همان ابتدای محتوا بسیار مهم است. Attract به معنی جاذبه مخاطب را متقاعد خواهد کرد که به درخواست شما مانند کلیک روی لینک، مشاهده ویدیو یا خرید محصول و… پاسخ دهد. با شناخت مخاطبان (سن، لوکیشن، محصولات و…) و نیاز آن‌ها قادر خواهید بود تا محتوای تبلیغی خود را بهینه‌سازی کنید.

B: Brand

 برندسازی و آشنایی کاربران با برند شما از اساسی‌ترین اهداف تبلیغات یوتیوب محسوب می‌شود. جهت این برندسازی بهتر است در همان 5 ثانیه اول به نام برند خود اشاره کنید و در طول تبلیغ نیز به طریق مختلف صوتی، تصویری و یا نوشتاری به برند، حوزه فعالیت آن و خدمات بپردازید. عنوان، زیرنویس یوتیوب، لوگو و واترمارک‌ها می‌توانند راه‌های معرفی برند به بازدیدکننده یوتیوب باشند.

C: Connect

ایجاد ارتباط و تعامل با مخاطب می‌تواند به اعتمادسازی و ایجاد رابطه قوی‌تر با ایشان کمک ویژه‌ای در رسیدن به اهداف تبلیغات داشته باشد. ارائه داستان‌های جذاب، اخبار گوناگون، ایجاد رابطه احساسی و… با استفاده از محتوای باکیفیت و جذاب می‌تواند در این امر شما را یاری کند.

D: Direct

با مخاطب مستقیم و واضح سخن بگویید. هدفتان از تبلیغ را چه به صورت صوتی و چه نوشتاری در ویدیو مطرح کنید تا مخاطب تصمیم بگیرد که می‌خواهد آن عمل را انجام دهد یا خیر. برای مثال از او درخواست کنید روی لینک سایت شما در تبلیغ یوتیوب کلیک کند یا محصولات شما را خریداری نماید.

تبلیغات در یوتیوب

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله از سایت دیجیتال مارکتینگ 98 سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی را در راستای تبلیغات در یوتیوب ارائه دهیم تا با ذهنی باز و متمرکز به تبلیغات خود بپردازید. اگر شما هم در زمینه تبلیغات و بازدهی آن تجربه‌ای دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *