رمز ارز کریپتو دات کام چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای کریپتو دات کام

نمودار کریپتو دات کام

رمز ارز کریپتو دات کام (Crypto.com Coin) که به‌اختصار آن را CRO می‌نامند، ارز رمزنگاری‌شده اصلی Crypto.com Chain است که یکی از تولیدات ارائه شده توسط Crypto.com تلقی می‌شود. هدف از ایجاد آن، تسریع روند پذیرش ارزهای دیجیتال به‌عنوان وسیله‌ای برای افزایش کنترل شخصی بر پول، حفاظت از داده‌های کاربران و محافظت از هویت هر کاربر بود. پشت تمام موارد گفته شده، بلاکچین غیر متمرکز و منبع باز کریپتو دات کام وجود دارد که توسط شرکت پرداخت، تجارت و خدمات مالی Crypto.com راه‌اندازی شده است. بلاک‌چین CRO در وهله اول سعی داشت تا با کمکCrypto.com Pay، پرداخت از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه هوشمند در زمینه رمزارزها توسعه دهد. هم‌اکنون نیز تلاش می‌کند تا به هدف آینده خود یعنی افزایش میزان دسترسی به پلتفرم CRO در راستای بهبود وضعیت دیگر محصولات کریپتو دات کام دست یابد.
بنیان‌ گذاران رمز ارز کریپتو دات کام (Crypto.com Coin)
همان‌طور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم، رمز ارز Crypto.com Coin توسط شرکت Crypto.com راه‌اندازی شد تا بتواند توجه مردم را به رمزارزها جلب نماید و از این طریق، کیف پول آن‌ها را از این نوع ارزها پر کند. تاسیس شرکت کریپتو دات کام به ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی برمی‌گردد. این کمپانی در ابتدا باعنوان «Monaco Technologies GmbH» توسط ۴ موسس فعالیت خود را آغاز کرد.

کریس مارشالک (Kris Marszalek): کریس مارشالک، دانش‌آموخته دانشگاهی لهستانی با نام Adam Mickiewicz است. وی قبل از تاسیس com، سه شرکت را بنا کرد و مدیریت آن‌ها را برعهده گرفت. مارشالک طراحی و تولید لوازم الکترونیکی Starline Polska، برنامه‌های تلفن همراه، اپلیکیشن YIYI و راه‌اندازی شرکت تجارت الکترونیکی BEECRAZY را نیز در کارنامه خود دارد.
رافائل ملو (Rafael Melo): رافائل ملو نیز که یکی از بنیان‌گذاران ارز CRO است، با اخذ مدرک کارشناسی در رشته مهندسی از دانشگاه PUC-Rio فارغ‌التحصیل شد. ملو بیش از ۱۵ سال در حوزه مربوط به امور مالی، سابقه کار دارد. وی با شرکت‌های بزرگ آسیایی همکاری کرده و نقش مهمی در کمک به وب‌سایت Ensogo داشته است.
گری اور (Gary Or): گری اور نیز در رشته مهندسی نرم‌افزار تحصیل کرده و بیش از ۹ سال است که در این زمینه فعالیت دارد. قبل از تاسیس رمز ارز کریپتو دات کام، وی به‌عنوان یکی از افراد موثر در پلتفرم Ensogo مشغول به کار بود. اور همچنین، تاسیس شرکتی در راستای توسعه برنامه‌های تلفن همراه را با نام Foris در کارنامه به ثبت رسانده است. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی و علوم کامپیوتر از دانشگاه هنگ کنگ دریافت کرده است.
بابی بائو (Bobby Bao): بابی بائو قبل از کمک به راه اندازی com، در بخش M&A یکی از بانک‌های چین کار می‌کرد. بائو در دانشگاه ملبورن، موسسه بازرگانی استرن NYU و کالج ویلیام و مری تحصیل کرده است.

تاریخچه رمز ارز کرییپتو دات کام
کریپتو دات کام کمپانی مستقر در هنگ کنگ بوده که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد و هدف اصلی آن معرفی طیف وسیعی کاربردهای فناوری بلاک چین است. این پلتفرم به دلیل مجموعه خدمات، ارزهای رمزنگاری شده خود، ایجاد امکان مبادله و اعطای وام‌هایی برپایه رمزارزها مشهور است. امروزه Crypto.com به بیش از ۹۰ کشور خدمات ارائه می‌دهد و بیش از ۱۰ میلیون کاربر دارد که بخش عمده‌ آن‌ها را سرمایه‌گذاران و بازرگانان تشکیل می‌دهند.
ویژگی‌ های کریپتو دات کام
بلاک چین CRO و رمز ارز کریپتو دات کام، عمدتا سعی دارند با ارائه راه‌حل‌های مربوط به مسائل مربوط به تریدینگ، پرداخت، معاملات و خدمات مالی در زمینه رمزارزها بتوانند راحتی هرچه بیشتر کاربران را فراهم کنند.
صاحبان توکن‌های CRO قادر هستند تا با استیک سکه‌های خود را در Crypto.com chain، به‌عنوان یک واسطه اعتبارسنجی (validator) عمل کرده و کارمزدی را به‌ازای پردازش تراکنش‌های شبکه دریافت کنند. علاوه‌براین، آن‌ها می‌توانند با پرداخت سکه‌های CRO به تسویه هزینه‌های مربوط به تراکنش در Crypto.com chain بپردازند.
در چارچوب برنامه‌های pay Crypto.com، کاربران می‌توانند با پرداخت CRO از تخفیف‌های ۲۰ درصدی بازپرداخت (cashback) استفاده کنند. درضمن در این پلتفرم، تخفیفی ۱۰ درصدی برای کاربرانی که به خرید کارت هدیه می‌پردازند و یا از انتقال همتا به همتا (peer to peer) بهره می‌گیرند درنظر گرفته شده است.
CRO به عنوان ابزاری عمل می‌کند که انگیزه افراد را برای افزایش پذیرش ارزهای رمزنگاری‌شده در مقیاس جهانی تقویت خواهد کرد. به این ترتیب، شرکت کریپتو دات کام به‌طور مداوم در حال کشف و توسعه موارد جدیدی است که به کاربران این امکان را می‌دهند تا از ارز رمزنگاری‌شده برای مدیریت بیشتر پول‌ها، داده‌ها و هویت خود استفاده کنند.
مزایا و معایب کریپتو دات کام
در این بخش تصمیم داریم تا مزیت‌ها و معایب رمز ارز کریپتو دات کام را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.
 مزایا
Crypto.com chain و توکن اصلی آن، با هدف حل مشکلات ابتدایی و قدیمی بلاک‌چین‌ها مزایایی را ارائه می‌دهد که برخی از این مزیت‌ها عبارتند از:

تراکنش‌های سریع‌تر و هزینه‌های کمتر: هدف اصلی CRO پشتیبانی از شبکه پرداختی پرسرعت، با ارائه راه‌حل‌هایی در زمینه مقیاس‌پذیری است. به‌گونه‌ای که با افزایش بار تراکنش‌ها، بر میزان مقیاس‌پذیری و سرعت پردازش افزوده شود. com Chain قصد دارد به پشتیبانی از حدود ۵۰،۰۰۰ تراکنش در ثانیه دست یابد. با دستیابی به این هدف، معاملاتی که در این بلاک‌چین به انجام می‌رسند، سرعت بالاتری از مواردی که در بلاک‌چین بیت‌کوین در حال پردازش هستند خواهند داشت.
پشتیبانی بالا از سرمایه‌گذاران: توسعه‌دهندگانی که ازcom حمایت می‌کنند، اقداماتی را در جهت یکپارچگی هرچه بیشتر بلاک‌چین CROبه انجام رسانده‌اند. این شرکت به‌تازگی کیت توسعه نرم‌افزار اختصاصی خود (SDK) را برای تجار منتشر کرده است تا بتوانند با دانش فنی اندک خود، به راه‌حل‌های بلاک‌چین CRO دسترسی پیدا کنند.
استفاده از فناوری غیر متمرکز: CRO مانند بسیاری از راه‌حل‌های در حال ظهور در حوزه امور مالی غیر متمرکز (DiFi) ، از بیش از یک نقطه شکست برای تایید معاملات استفاده می‌کند. همین مسئله سبب شده تا هدف قرار دادن کریپتو دات کام توسط هکرها و سرقت از این شبکه کاری دشوار تلقی شود.

معایب
معایبی که می‌توان برای رمز ارز کریپتو دات کام نام برد، بسیار محدود هستند؛ اما مهم‌ترین عیبی که بر توکن‌های CRO وارد است، کاربر محدود این توکن‌ها در خارج از شبکه Crypto.com عنوان می‌شود. بازده درصدی سالیانه (APY) بالای مربوط به استیکینگ نیز از جمله مواردی محسوب می‌شود که مدل بیزینسی افراد را در کریپتو دات کام، سوال برانگیز می‌کند.
رمز ارز کریپتو دات کام چگونه کار می‌ کند؟
از آن‌جایی که CRO و عملکرد شبکه Crypto.com تا حد زیادی به کاربران وابسته است، در ادامه به بررسی امکاناتی که کریپتو دات کام در اختیار هر کاربر قرار می‌دهد و نقش کاربران در مدیریت این شبکه و رمز ارز اصلی آن خواهیم پرداخت.

خریداران (Customers): خریداران می‌توانند در شبکه کریپتو دات کام برای پرداخت از ارزها‌ی رمزنگاری‌شده گوناگونی استفاده کنند. درضمن، ساختار بلاک‌چین CRO این امکان را ایجاد کرده تا تراکنش‌ها به‌صورت ناشناس به انجام رسند.
تجار (Merchants): تجار در CRO نقش مهمی را ایفا می‌کنند. آن‌ها در com با ارائه محصولات و خدمات موفق به کسب ارزهای رمز‌نگاری‌شده خواهند شد.
مشتریان خریدار ارزهای دیجیتال (Crypto customer acquirers): مشتریان خریدار ارزها، پرداخت‌های مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده شبکه را مدیریت می‌کنند و مسئول تسهیل روند معاملات در زنجیره هستند. برای تبدیل به یک Crypto customer acquirers باید مقدار مشخصی از CRO را به‌عنوان وثیقه قفل‌شده در کریپتو دات کام قرار دهید.
تجار خریدار (Merchant Acquirers): مشابه گروه قبلی، این کاربران نیز معاملات تجاری که از سمت تجار راه‌اندازی می‌شود را مدیریت می‌کنند. این افراد باید مقداری از توکن‌های CRO را در قالب وثیقه در کریپتو دات کام به امانت بگذارند.

کاربردهای رمز ارز کریپتو دات کام
رمز ارز کریپتو دات کام که رمزارز اصلی Crypto.com Chain است، در درجه اول به‌عنوان یک واسط برای تسویه ارزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، کاربران کریپتو دات کام برای تامین هزینه تراکنش‌ها از این توکن‌ها بهره می‌گیرند. درضمن، توکن‌های CRO می‌توانند به‌ازای پاداش مربوط به پردازش و تایید تراکنش‌های شبکه به کاربران اعطا شوند.
کیف پول‌ های رمز ارز کریپتو دات کام
از آنجایی‌که Crypto.com Coin در شبکه Ethereum (ERC-20) قرار دارد، می‌توان آن‌ را در هر کیف پول سازگار با ETH ذخیره کرد. برخی از مهم‌ترین ولت‌هایی که می‌توان برای نگه‌داری از CRO آن‌ها را به‌کار گرفت، عبارتند از:

Ledger Nano S
Trezor One
Exodus
Coinomi
MetaMask
Trust Wallet
Ledger Nano X
Trezor Model T
imToken

صرافی‌ های پشتیبانی‌ کننده
برترین صرافی‌های ارز رمزنگاری‌شده‌ براساس حجم معاملات ۲۴ ساعته که از رمز ارز کریپتو دات کام پشتیبانی می‌کنند، به‌ترتیب عبارتند از:

Upbit
OKEx
Huobi Global
BitMart

حجم معاملات رمز ارز کریپتو دات کام
حجم معاملات ۲۴ ساعته CRO، ۶۱،۱۶۴،۷۳۵ دلار آمریکا است. رتبه فعلی این رمزارز در CoinMarketCap، ۳۶ بوده و با ارزش بازار ۴،۴۳۶،۹۲۰،۱۴۷ دلار آمریکا و حجم در گردش ۲۵،۲۶۳،۰۱۳،۶۹۲ سکه معامله می‌شود.
عوامل تاثیرگذار بر قیمت رمز ارز کریپتو دات کام
عوامل گوناگونی همچون وضعیت بازار ارزهای دیجیتال، میزان عرضه و تقاضایی که در رابطه با CRO وجود دارد، مسائل قانونی، محدودیت‌ها و رقبای این رمز ارز تاثیر به‌سزایی بر روی ارزش این توکن‌ها خواهند داشت.
آینده رمز ارز کریپتو دات کام
پیش‌بینی‌های متفاوتی از سمت سازمان‌های گوناگون، در مورد ارزش توکن‌های CRO در آینده شده است. ما نیز قصد داریم در ادامه با بررسی دلایل مختلف، پیش‌بینی‌هایی را در رابطه با قیمت این ارز رمزنگاری‌شده بیان کنیم.
پیش‌ بینی قیمت CRO در سال ۲۰۲۱
نمودارها نشان می‌دهند که در چند روزه گذشتهCRO عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته، به‌طوری که اگر این روند را ادامه دهد قیمت آن به بیش از ۰.۱۹ دلار خواهد رسید.
پیش‌ بینی قیمت CRO در سال ۲۰۲۲
اگر این روند صعودی قیمت CRO ادامه یابد، ارزش آن تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به مبلغی حدود ۱ دلار می‌رسد. علاوه‌بر‌این، این احتمال وجود دارد که در نیمه اول ۲۰۲۲، رشد ناگهانی قیمت توکن‌های کریپتو دات کام اتفاق بیافتد و ارزش آن به ۱.۵ دلار نیز برسد. آمارها بیان می‌کنند که این صعود در نیمه دوم سال کند می‌شود؛ اما هیچ افت قیمت شدیدی رخ نخواهد داد. اگرچه رشد قیمت این رمز ارزها تا ۱.۵ دلار کمی خوش‌بینانه است، با این حال دیر یا زود چنینی رشدی حاصل می‌شود.
پیش‌ بینی قیمت CRO در سال ۲۰۲۳
انتظار می‌رود که قیمت CRO با وجود تمام فراز‌ونشیب‌ها، در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی به ۲ دلار نیز برسد؛ اما این مسئله تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که بازار ارزهای دیجیتال روند صعودی خود را حفظ نماید.
پیش‌ بینی قیمت CRO در سال ۲۰۲۴
پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که رمز ارز کریپتو دات کام و پلتفرم آن می‌توانند با به‌روزرسانی‌ها، توسعه‌ها و تغییرات مثبتی که دائما در حال ایجاد آن‌ها هستند، بر قیمت CRO تاثیر زیادی بگذارند. انتظار می‌رود که قیمت این ارزهای رمزنگاری‌شده تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۴ دلار افزایش یابد.
پیش‌ بینی قیمت CRO ر سال ۲۰۲۵
در چهار سال آینده، قیمت CRO می‌تواند تا ۵ دلار افزایش پیدا کند. دستیابی به این ارزش با وجود امکانات و خدماتی که Crypto.com در حال توسعه آن‌ها است، امری محال تلقی نمی‌شود.
نتیجه‌ گیری
همان‌طور که با مطالعه این مطلب درباره رمز ارز کریپتو دات کام دریافتید، Crypto.com Coin اصلی‌ترین ارز پلتفرمی با همین نام است که قدمتی نه‌چندان طولانی دارد. با این حال توانسته به رقابت با سایر رمزارزها بپردازد و جایگاه خوبی در دنیای ارزهای دیجیتال به خود اختصاص دهد. این رمزارز به دلیل تحولات دائمی شبکه CRO تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی، آینده درخشانی دارد. به‌گونه‌ای که بازار این ارز رمزنگاری‌شده به نقاط اوج جدیدی دست پیدا خواهد کرد. بنابراین سرمایه‌گذاری بر روی توکن‌های کریپتو دات کام می‌تواند سود خوبی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان بیاورد و خدمات و امکانات مختلفی را در حوزه رمزارزها در اختیار آن‌ها بگذارد.
امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مطلب به اغلب سوالات شما در رابطه با رمز ارز CRO به خوبی پاسخ دهیم.
سوالات متداول
همواره سوالات زیادی در رابطه با رمزارزها وجود دارد. بنابراین، در این بخش سعی داریم تا به سوالات متداول شما در رابطه با رمز ارز کریپتو دات کام پاسخ دهیم.
۱. CRO چیست؟
Crypto.com Coin با نماد اختصاری CRO رمزارز اصلی Crypto.com chain است که توسط شرکتی با همین نام راه‌اندازی شده و همچنان نیز تحت حمایت این کمپانی قرار دارد.
۲. چگونه می توان توکن CRO خرید؟
همانند سایر ارزهای رمز‌نگاری‌شده، امکان خریدوفروش CRO نیز در برخی صرافی‌ها وجود دارد که بهترین آن‌ها عبارتند از OKEx وHuobi Global .
۳. آیا CRO ارزش خرید دارد؟
CRO یکی از ارزهای رمزپایه در حال رشد محسوب می‌شود. همین مسئله نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بر روی آن می‌تواند سود خوبی به همراه آورد. با این حال، توصیه ما به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال این است که به دلیل ثبات اندک دنیای رمزارزها همواره با احتیاط گام بردارند و عجولانه تصمیمی اتخاذ نکنند.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *