سایه اخبار نامساعد از سر قیمت طلا و سکه کم می‌شود؟ – گار نیوز

به گزارش گار نیوز قیمت طلا و سکه در سه ماهه نخست سال جاری به تبعیت از فریز ارزی، ۱۱ درصد بازدهی منفی داشت. این بازار همراه دلار با سیگنال‌های سیاسی مسیر خود را تعیین می‌کند. حال شروع تابستان هم با خبری نامساعد در حوزه تحریم‌ها مصادف شد.

بازار از سیگنال آمریکایی تاثیر گرفت
در روزهای گذشته بازار فلز زرد همواره در پی نوسانات قیمت دلار حرکت کرده و قیمت انس جهانی طلا بازیگر فعالی برای تعیین قیمت طلای داخلی نبوده است. اما در نخستین روز تابستان سیگنالی از سوی طرف آمریکایی، بازارهای مالی را با تلاطم افزایشی همراه کرد.
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه دو حزبی را برای دائمی ‌کردن تحریم‌های سال ۱۹۹۶ علیه ایران به تصویب رساند. این طرح به اتفاق آرا از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خارج و برای رأی‌گیری نهایی به صحن علنی مجلس فرستاده خواهد شد. این موضوع بازارهای مالی را در روند صعودی قرار داد.

همچنین دیروز اخباری مبنی بر تحریم چهار نهاد ایرانی از سوی شورای اروپا به بهانه مشارکت نظامی با مسکو در جنگ اوکراین منتشر شد. به نظر می‌رسد این سیگنال در مقابل سفر وزیر أمور خارجه کشورمان به چهار کشور قطر، عمان، کویت وامارات قویتر باشد.
]]> با توجه به افزایش قیمت بازار فلز زرد در روز پنجشنبه یکم تیرماه با سیگنالی از سوی آمریکا مبنی بر تحریم دائمی ایران، بازارها در انتظار سیگنالی قوی هستند تا تاثیر اضطرابی این خبر را از بازارهای مالی کم کند.

 سکه بهار ۷۰۰ هزار تومان گران شد
روز پنجشنبه، یکم تیرماه ۱۴۰۲، قیمت سکه امامی با ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت با رقم ۲۸ میلیون و ۵۸۱ هزارتومان مبادله شد. همچنین سکه بهار آزادی بیشترین افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه ۷۰۹ هزار تومان گران شد. این افزایش قیمت باعث شد سکه بهار یک کانال صعود کند. این قطعه در آخرین روز هفته گذشته با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان مبادله شد.
در نخستین روز تابستان نیم سکه و ربع سکه هر کدام افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مبادله شدند. سکه گرمی نیز افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شد.
رفت و برگشت مثقال میان دو کانال
روز پنجشنبه قیمت حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. تنها قطعه‌ای که با نرخ حباب ثابت معامله شد سکه امامی بود. حباب سکه بهار ۲۹۴ هزار تومان رشد کرد و بیشترین مقدار افزایش قیمت حباب سکه را در خانواده سکه‌ها داشت. نیم‌سکه ۶ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۳ هزار تومان و سکه گرمی ۱۵۲ هزار تومان افزایش حباب داشتند.
]]>یکم تیرماه قیمت طلا هم افزایش داشت. هر مثقال طلا که در روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه با کاهش ۱۲۵ هزار تومانی به کانال ۹ میلیون تومانی رفته بود روز پنجشنبه با افزایش ۱۵۵ هزار تومانی به کانال بالاتر برگشت. این مقدار طلا روز پنجشنبه با رقم ۱۰ میلیون و ۱۲۱ هزار تومان مبادله شد.
هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد ۳۴ هزار و ۴۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۳۵ هزار تومان مبادله شد. طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۰۴ هزار تومان معامله شد.
گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *