شاخص NFP چیست و چه اهمیتی در بازار فارکس دارد؟

گزارش‌های NFP (Nonfarm payrolls) باعث ایجاد نوسان در بازارهای مالی شده و نوع حرکت قیمت را در هر ماه تعیین می‌کنند. بنابراین، به‌عنوان یک معامله‌گر به نفع شما است که بدانید چگونه گزارش شاخص NFP را بخوانید و یک استراتژی معاملاتی قابل اعتماد NFP داشته باشید.
استراتژی NFP براساس گزارشی است که هر ماه توسط وزارت کار ایالات متحده منتشر می‌شود و تعداد مشاغل جدید ایجادشده در ماه قبل را در تمام مشاغل غیر کشاورزی در ایالات متحده نشان می‌دهد. این گزارش که اول هر ماه روز جمعه و ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی منتشر می‌شود، در درجۀ اول میزان افزایش یا کاهش مشاغل در ایالات متحده را نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد. این یک شاخص اساسی از وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده است. در این مقاله نگاهی به استراتژی معاملاتی NFP  می‌اندازیم.
NFP چیست؟
شاخص NFP  گزارشی است که هر ماه توسط وزارت کار ایالات متحده منتشر می‌شود و تعداد مشاغل جدید غیر کشاورزی ایجادشده را در ماه گذشته ارائه می‌دهد. این گزارش، افزایش و کاهش مشاغل ایالات متحده را در مقایسه با ماه قبل نشان می‌دهد و می‌توان آن را یک شاخص اساسی از وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده دانست.
NFP معمولاً در اولین جمعۀ هر ماه در ساعت ۸.۳۰ صبح به وقت شرقی منتشر می‌شود. این گزارش شامل تعداد مشاغل غیرکشاورزی اضافه‌شده به اقتصاد ایالات متحده در طول ماه است و شامل کارمندان خانگی خصوصی، کارمندان دولت فدرال، کارمندان مزرعه و کارمندان سازمآن‌های غیرانتفاعی نمی‌شود. در اصل، NFP یک شاخص اقتصادی کلیدی بازار کار ایالات متحده است.
از آنجایی که گزارش NFP باعث یکی از بزرگ‌ترین تغییرات نرخ در بین هر اطلاعات منتشرشده در بازارهای مالی می‌شود، اولین جمعۀ هرماه، یک روز منحصربه‌فرد برای معامله‌گران است؛ زیرا معمولاً نوسانات تا زمان انتشار داده‌های NFP کاهش می‌یابد و آنچه در ادامه می‌آید، دوره‌ای از نوسانات شدید قیمت با توجه به اثرات داده‌ها بر حرکات بازار است. بسیاری از تحلیل‌گران، معامله‌گران، صندوق‌ها، سرمایه‌گذاران و سفته‌بازان، گزارش NFP و تأثیر آن بر بازارها را پیش‌بینی می‌کنند.
اگرچه گزارش NFP با شدت بیش‌تری توسط معامله‌گران فارکس دنبال می‌شود (هم معامله‌گران تحلیل بنیادی و هم تحلیل تکنیکال)، این داده‌ها بر تمام بازارهای مالی در ایالات متحده تأثیر می‌گذارد؛ زیرا یک نشانگر اساسی از وضعیت اقتصادی فعلی است.
با توجه به همبستگی بالای آن با تصمیمات سیاست اقتصادی اتخاذشده توسط بانک فدرال رزرو ایالات متحده، رقم حقوق و دستمزد می‌تواند ماه به ماه به‌طور قابل توجهی تغییر کند و چنین تغییراتی باعث ایجاد نوسان در بازارها خواهد شد.

چرا گزارش NFP مهم است؟
ایالات متحده بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است و گزارش NFP بینش ارزشمندی از وضعیت فعلی آن اقتصاد ارائه می‌دهد. اساساً، این گزارش نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای ایالات متحده چگونه عمل می‌کنند و این می‌تواند نشان دهد که فدرال رزرو در آیندۀ نزدیک، نرخ‌های بهره را در کجا افزایش دهد.
از آنجایی که این شاخص سلامتی کل اقتصاد را تعیین می‌کند، FOMC کمیتۀ بازار باز فدرال (کمیته‌ای است در سیستم فدرال رزرو که مسئولیت نظارت بر بازار آزاد کشور را براساس قوانین ایالات متحده دارد)، هنگام تصمیم‌گیری در مورد افزایش یا کاهش نرخ‌ها به ارقام NFP توجه می‌کند.
به‌عنوان مثال، FOMC  ممکن است تعداد بالای مشاغل را نشانۀ فشارهای تورمی بداند و افزایش نرخ بهره در نظر بگیرد. به همین ترتیب، ممکن است کاهش در تعداد مشاغل را هم نشآن‌های از کاهش اقتصاد بداند و کاهش نرخ در نظر بگیرد. با توجه به این رابطه، جای تعجب نیست که بین گزارش NFP و نرخ بهره، معامله‌گران در بازارهای مالی مختلف از آن پیروی کنند.
اجزای NFP چیست؟
اگرچه داده‌های NFP سرفصل‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، اما این گزارش دارای بسیاری از مؤلفه‌های دیگری است که می‌تواند به همان اندازه مهم باشد. دیگر اجزای ضروری گزارش NFP به شرح هستند:

نرخ بیکاری به‌عنوان درصدی از کل نیروی کار؛
بخش‌هایی که افزایش و کاهش مشاغل از آنجا ناشی شده است؛
میانگین درآمد ساعتی: این نشان می‌دهد که دستمزد کارگران در حال افزایش یا کاهش است؛
بازنگری در نسخه‌های قبلی NFP.

گزارش NFP چه اطلاعاتی به شما می‌دهد؟
معامله‌گران روش‌های مختلفی برای تجزیه و تحلیل داده‌های NFP دارند. به‌طور کلی، رقم بالاتر حقوق و دستمزد برای اقتصاد ایالات متحده خوب است؛ زیرا نشان می‌دهد که مشاغل بیش‌تری اضافه شده و اقتصاد در حال رشد است. از سوی دیگر، رقم پایین‌تر اشتغال برای اقتصاد ایالات متحده منفی است. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به دنبال ارزش‌های بالاتر هستند و آن را با ماه قبل و اجماع کارشناسان برای ارزش مورد انتظار مقایسه می‌کنند.
اغلب اوقات، چیزی که بازارها را به حرکت در می‌آورد، این است که آیا رقم گزارش‌شده از ارزش مورد انتظار بیش‌تر است یا خیر. زمانی‌که داده‌های گزارش‌شده بالاتر از مقدار مورد انتظار باشد، معامله‌گران آن را نشانۀ خوبی می‌دانند و دلار و کلاً اقتصاد ایالات متحده رو به بهبود خواهد رفت. در طول دوره‌های افزایش تورم، اگر داده‌ها با حاشیۀ بالا بر میزان مورد انتظار غلبه کنند، سرمایه‌گذاران ممکن است نگران تورم شوند.
از سوی دیگر، زمانی‌که ارزش گزارش‌شده کم‌تر از حد انتظار باشد، معامله‌گران آن را نشآن‌های منفی برای دلار و اقتصاد آمریکا می‌دانند. با این حال، اگر ارزش گزارش‌شده تقریباً با مقدار مورد انتظار یکسان باشد، بازار واکنش متفاوتی دریافت می‌کند؛ زیرا معامله‌گرانی که تغییراتی در گزارش NFP پیش‌بینی می‌کنند، برای به‌دست‌آوردن نوعی جهت یا بینش به سایر اجزا و موارد دیگر روی می‌آورند.

NFP چه زمانی منتشر می‌شود؟
به‌طور معمول، گزارش NFP در اولین جمعۀ هر ماه منتشر می‌شود تا کل افزایش یا کاهش ماهانۀ کارگران ایالات متحده در سراسر مشاغل غیرکشاورزی را نسبت به ماه قبل نشان دهد. این گزارش که توسط ادارۀ آمار کار ایالات متحده منتشر می‌شود، آژانسی از وزارت کار این کشور است که مسئول اندازه‌گیری فعالیت بازار کار، شرایط کار و تغییرات قیمت در اقتصاد می‌باشد.
ماموریت اصلی این آژانس ایجاد و سازماندهی به‌موقع اطلاعات و خدمات دولتی و در دسترس قراردادن آن‌ها در هر زمان، هر مکان و از طریق کانال‌های مختلف است. جدا از گزارش‌های ماهانۀ  NFP، ادارۀ آمار کار همچنین مسئول انتشار شاخص قیمت مصرف‌کنندۀ ایالات متحده (CPI) است که برای اندازه‌گیری تورم استفاده می‌شود. این دو عنصر، یعنی اشتغال و تورم، عوامل کلیدی‌ای هستند که فدرال رزرو ایالات متحده تصمیمات سیاست پولی خود را بر اساس آن‌ها قرار می‌دهد.
تقویم NFP
تقویم NFP تاریخ برنامه‌ریزی‌شده برای انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیر کشاورزی است. همانطور که قبلاً بیان کردیم، داده‌های NFP  اولین جمعۀ هر ماه در ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی (1:30 بعد از ظهر به وقت گرینویچ) منتشر می‌شود. بنابراین، تقویم NFP تاریخ‌های اولین جمعۀ هر ماه و زمان را دارد.

کدام بازارها بیش‌تر تحت تأثیر NFP هستند؟
گزارش NFP بر همۀ بازارها تأثیر می‌گذارد، اما بازار اوراق قرضه مهم‌ترین است؛ زیرا به‌طور غیرمستقیم قیمت سایر بازارها، سهام، فارکس و کالاها را تعیین می‌کند.
اثرات NFP بر بازار اوراق قرضه
از بین تمام گزارش‌های اقتصادی منتشرشده در هر ماه، گزارش NFP بیش‌ترین تأثیر را بر بازار اوراق قرضه دارد و دلیل آن به شرح زیر است:
گزارش NFP داده‌های فعلی را برای همۀ جنبه‌های بازار کار، ازجمله نرخ بیکاری، تعداد مطلق مشاغل اضافه یا ازدست‌رفته، کل ساعات کار، میانگین دستمزد ساعتی و نحوۀ به تصویر کشیدن مشاغل برای بخش‌های مختلف، مانند دولت، ارائه می‌کند.
از آنجایی که ضربان قلب اقتصاد و موتور رشد بازار کار است، گزارش NFP جهت را برای بازارهای مالی، به‌ویژه بازار اوراق قرضه تعیین می‌کند. این شاخص، درواقع شاخص سلامت اقتصادی است و یک اقتصاد قوی شرکت‌ها را وادار می‌کند تا کارگران بیش‌تری را استخدام کنند.
اشتغال بیش‌تر به معنای هزینۀ بیش‌تر برای کالاها و خدمات است. بدون بهبود اشتغال، رشد اقتصادی وجود نخواهد داشت. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران گزارش NFP مثبت را به‌عنوان نشانه‌ای از اینکه رشد اقتصادی در مسیر درستی قرار دارد، در نظر می‌گیرند.
به‌طور کلی، مقادیر بالاتر در گزارش‌های NFP  باعث کاهش قیمت اوراق می‌شود. دلیل چنین اتفاقی این است که فدرال رزرو در صورت قوی‌بودن بازار کار، احتمال افزایش نرخ بهره در آینده را بیش‌تر می‌کند و از آنجایی که نرخ وجوه فدرال رزرو به شدت بر بازده اوراق قرضۀ کوتاه‌مدت تأثیر می‌گذارد، چشم‌انداز افزایش نرخ بهره وجود دارد.
هنگامی‌که بازده اوراق قرضه افزایش می‌یابد، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. این موضوع در مورد اوراق خزانه و همچنین سایر بخش‌های حساس به نرخ بازار هم، مانند اوراق قرضۀ شهرداری، اوراق بهادار با پشتوانۀ وام مسکن و کیفیت بالاتر، صادق است.
علاوه‌بر این، رشد شغلی قوی‌تر، به همان نسبت که احتمال تورم را افزایش داده، احتمال افزایش نرخ بهره را نیز افزایش می‌دهد. همچنین، تورم بالاتر قیمت اوراق قرضه را کاهش می‌دهد؛ بنابراین چشم‌انداز افزایش فشار قیمت اغلب برای اوراق منفی است. پیوند بین رشد و تورم پیچیده است، اما به عبارت ساده، رشد شغلی بالا باعث کاهش قیمت اوراق می‌شود.
از طرف دیگر، یک گزارش شغلی منفی (داده‌های NFP کم‌تر از حد انتظار) برای بازار اوراق قرضه به دلایل مخالف موارد ذکرشده مثبت است. فدرال رزرو بیش‌تر، احتمال دارد که نرخ‌ها را کاهش دهد و احتمال تورم آن کم‌تر خواهد بود.
اثرات NFP بر بازار سهام
NFP یک شاخص کلیدی سلامت اقتصادی ایالات متحده است. زمانی‌که اقتصاد در حال رشد است، سرمایه‌گذاران در بازار سهام بیش‌تر و زمانی‌که اقتصاد در حال نزول است، سرمایه‌گذاران کم‌تر می‌شوند.
به‌عنوان یک شاخص اقتصادی، NFP  توسط معامله‌گران سهام نظارت می‌شود تا بدانند چگونه معامله کنند. هنگامی‌که ارقام NFP مثبت یا فراتر از انتظارات بازار هستند، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران احساسات مثبتی در مورد بازار سهام ایالات متحده دارند. در نتیجه، معامله‌گران سهام تمایل بیش‌تری به سرمایه‌گذاری در سهام ایالات متحده، صندوق‌های ETF و صندوق‌های شاخص خواهند داشت.
از سوی دیگر، زمانی‌که ارقام  NFP نمی‌توانند انتظارات بازار را برآورده کنند، معامله‌گران آن را خبر بدی برای بازار سهام ایالات متحده می‌دانند و اعتماد خود را به بازار از دست می‌دهند.
اثرات NFP بر بازار فارکس
گزارش NFP  در بین معامله‌گران فارکس مشهورتر است؛ زیرا تأثیرات زیادی بر جفت ارزهای حاوی USD دارد. درواقع، این گزارش مهم‌ترین شاخص اقتصادی برای معامله‌گران فارکس محسوب می‌شود. علیرغم چندین شاخص پیشرو که تخمین‌ها را شکل می‌دهند، NFP  بازارها را شگفت‌زده کرده و نوسانات قابل‌توجهی ایجاد می‌کند.
به‌طور کلی، نرخ بالا برای USD مثبت تلقی می‌شود؛ بنابراین معامله‌گران فارکس نسبت به USD دید مثبت‌تری خواهند داشت. از سوی دیگر، نرخ پایین برای دلار منفی تلقی می‌شود؛ بنابراین معامله‌گران با دید کاهشی نسبت به دلار معامله می‌کنند.
اثرات NFP بر بازارهای کالا
با توجه به تأثیر NFP  بر قدرت اقتصادی ایالات متحده و ارزش دلار، این گزارش همچنین بر قیمت نقدی طلا و معاملات آتی طلا و همچنین تقاضا برای نفت، گاز و انرژی تأثیر می‌گذارد.

طلا: اثر NFP بر قیمت طلا ناشی از تاثیر آن بر دلار است. NFP بالا می‌تواند منجر به کاهش قیمت طلا شود.
نفت: گزارش مثبت NFP حاکی از مصرف بالای انرژی در خانه‌ها، حمل و نقل و صنایع است.

NFP چگونه بر بازار فارکس تأثیر می‌گذارد؟
گزارش NFP معیاری کلیدی برای وضعیت اقتصاد ایالات متحده است. شغل مایۀ حیات هر اقتصادی است. شغل بیش‌تر نشانۀ اقتصاد سالم و قوی خواهد بود.
هنگامی‌که شغل ایجاد می‌شود، برای افزایش دستمزدها به کارفرمایان فشار وارد می‌شود که به نوبۀ خود، پول بیش‌تری هم برای خرج کردن به کارگران می‌دهد. این موضوع باعث رشد هزینه‌ها می‌شود که هم افزایش تولید ناخالص داخلی و هم تورم را به دنبال خواهد داشت.
در نتیجه، گزارش NFP به‌ویژه در بازارهای فارکس به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ زیرا رابطۀ مستقیمی بین سطح ایجاد شغل و نرخ بهره وجود دارد. اگر مشاغل و اقتصاد قوی باشند، احتمالاً نرخ بهره افزایش خواهد یافت. در مقابل، مشاغل ضعیف و دستمزدهای پایین باعث می‌شود که فدرال رزرو ایالات متحده برای کمک به تحریک رشد، نرخ‌های رسمی را کاهش دهد.
اغلب پس از انتشار گزارش NFP به دلایلی شاهد حرکت‌های قابل توجهی در بازارهای فارکس هستیم. گزارش NFP مسلماً مهم‌ترین نقطۀ دادۀ بنیادی برای اقتصاد ایالات متحده است. بنابراین، درحالی‌که تغییرات نرخ بهره نیز تأثیر زیادی بر فارکس دارد، مهم است توجه داشته باشید که در نتیجۀ گزارش NFP نرخ بهره و حرکت بازار فارکس تغییر می‌کند. به‌طور مؤثر، نرخ‌های بهره نشانگر عقب‌ماندگی از آنچه در اقتصاد می‌گذرد هستند. با توجه به قدرت گزارش NFP در بازارهای فارکس، مهم است که در ابتدا بهترین راه را برای معامله با انتشار این گزارش بدانید.
حرکت‌هایی که بر اساس گزارش NFP انجام می‌شود، بر اساس آنچه بازار از قبل انتظار داشته است انجام می‌شوند. قبل از هر انتشار در تقویم اقتصادی، در مورد انتظارات  تحلیل‌گران و اقتصاددانان نظرسنجی می‌شود و یک اجماع شکل می‌گیرد.
همچنین، برای نرخ‌های بهرۀ اساسی در ایالات متحده نیاز به فاکتورگیری در مورد معنای این گزارش وجود دارد. به‌عنوان مثال، اگر FOMC به دنبال کاهش نرخ بهره بوده و موضعی ضعیف در مورد سیاست پولی داشته باشد، یک گزارش NFP، که در آن عدد سرفصل کم‌تر از حد انتظار است، می‌تواند به‌عنوان یک نتیجۀ مثبت تلقی شود؛ زیرا منجر به کاهش نرخ بهره خواهد شد. بنابراین، قبل از معاملۀ گزارش NFP، مهم است که به وضوح احساسات اساسی کل بازار را اندازه‌گیری کنید.
استراتژی‌های تجارت فارکس NFP
استراتژی‌های معاملاتی فارکس NFP برای معامله‌گران پیشرفته‌تر مناسب است؛ زیرا همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، گزارش NFP نوسانات بیش‌تری را به همراه دارد، همچنین شاهد کاهش قابل توجه نقدینگی در یک NFP  پیشرو خواهیم بود که باعث می‌شود اسپردها گسترده‌تر و ریسک بیش‌تر شود. بنابراین، به‌عنوان یک قاعدۀ کلی، توصیه می‌شود که با نسخۀ اصلی NFP معامله نکنید و حتی نگه داشتن معاملات هنگام انتشار NFP، کاری نیست که معامله‌گران جدید انجام دهند.
مؤثرترین استراتژی برای تجارت با گزارش NFP، ترکیبی از هر دو تکنیک و اصول است. شما باید جفت ارز فارکس را که ممکن است بیش‌تر تحت تأثیر نتیجه باشد، شناسایی کنید. به یاد داشته باشید که نتیجه‌ای که گزارش NFP انتظارات را بیش‌تر کند، احتمالاً برای دلار آمریکا مثبت خواهد بود.
همانطور که گفته شد، ما می‌خواهیم هر دو تکنیک و اصول را با هم ترکیب کنیم. پس بسیار مهم است که با نسخۀ واقعی NFP معامله نکنید. هنگام معامله اغلب شاهد معاملات قیمت در محدوده‌های وسیع خواهید بود. اغلب اوقات فقط معامله‌گران دستورات بازار را اجرا می‌کنند و هیچ دنباله‌روی واقعی وجود ندارد. با این حال، در ۳۰-۶۰ دقیقه پس از انتشار، قیمت شروع به حرکت می‌کند و در حالت ایده‌آل در یک جهت حرکت خواهد کرد.
به یاد داشته باشید که گزارش NFP یک کاتالیزور اساسی کلیدی است و باعث افزایش قیمت می‌شود. پس به نتیجۀ گزارش NFP اهمیتی ندهید و فقط به دنبال حرکت قیمت باشید. قبل از انتشار NFP، باید سطوح حمایت و مقاومت کلیدی را در نمودار ۳۰-۶۰ دقیقه‌ای مشخص کنید. سپس، وقتی قیمت از این سطوح عبور کرد، می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان سیگنال ورود خود استفاده کنید.
سخن پایانی
شاخص NFP  گزارشی است که هر ماه توسط وزارت کار ایالات متحده منتشر می‌شود و تعداد مشاغل جدید ایجاد‌شده در ماه گذشته را در تمام مشاغل غیر کشاورزی در ایالات متحده ارائه می‌دهد. این گزارش، افزایش یا کاهش مشاغل ایالات متحده را در مقایسه با ماه قبل نشان می‌دهد و یک شاخص اساسی از وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده است. NFP معمولاً در اولین جمعۀ هر ماه در ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت شرقی منتشر می‌شود.
ایالات متحده بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است و گزارش NFP بینش ارزشمندی از وضعیت فعلی آن ارائه می‌دهد. اساساً، این گزارش نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای ایالات متحده چگونه عمل می‌کنند و فدرال رزرو ممکن است در آیندۀ نزدیک نرخ‌های بهره را در کجا افزایش دهد.
گزارش NFP معیاری کلیدی برای وضعیت اقتصاد ایالات متحده است. شغل مایۀ حیات هر اقتصادی است و اگر شغل بیش‌تری ایجاد شود، نشانۀ اقتصاد سالم و قوی خواهد بود. هنگامی‌که شغل ایجاد می‌شود، به کارفرمایان برای افزایش دستمزدها فشار وارد می‌شود که به نوبۀ خود، پول بیش‌تری برای خرج‌کردن به کارگران می‌دهد. این اتفاق منجر به رشد هزینه‌ها می‌شود که هم تولید ناخالص داخلی و هم تورم را افزایش می‌دهد.
گزارش NFP به‌ویژه در بازارهای فارکس به دقت مورد بررسی قرار می‌گیردۀ زیرا رابطۀ مستقیمی بین سطح ایجاد شغل و نرخ بهره وجود دارد. اگر مشاغل و اقتصاد قوی باشد، احتمالاً نرخ بهره افزایش خواهد یافت. در مقابل، مشاغل ضعیف و دستمزدهای پایین باعث می‌شود که فدرال رزرو ایالات متحده برای کمک به تحریک رشد، نرخ‌های رسمی را کاهش دهد.
سوالات متداول

NFP چیست؟

NFP که معمولاً در اولین جمعۀ هر ماه در ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت شرقی منتشر می‌شود، شامل تعداد مشاغل غیرکشاورزی اضافه‌شده به اقتصاد ایالات متحده در طول ماه است و شامل کارمندان خانگی خصوصی، کارمندان دولت فدرال، کارمندان مزرعه و کارمندان سازمانه‌ای غیرانتفاعی نمی‌شود. در اصل، NFP یک شاخص اقتصادی کلیدی بازار کار ایالات متحده است.

تقویم NFPچیست؟

تقویم NFP تاریخ برنامه‌ریزی‌شده برای انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیر کشاورزی است. داده‌های NFP هر جمعه در اول ماه، رأس ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی (1:30 بعد از ظهر به وقت گرینویچ) منتشر می‌شود. بنابراین، تقویم NFP تاریخ‌های اولین جمعۀ هر ماه و زمان را دارد.

چرا گزارش NFP مهم است؟

از آنجایی که این شاخص، سلامتی کل اقتصاد را تعیین می‌کند، FOMC کمیتۀ بازار باز فدرال (کمیته‌ای در سیستم فدرال رزرو است که بر اساس قوانین ایالات متحده، مسئولیت نظارت بر بازار آزاد کشور را دارد)، هنگام تصمیم‌گیری در مورد افزایش یا کاهش نرخ‌ها به ارقام NFP توجه می‌کند.

گزارش NFP چه اطلاعاتی به شما می‌دهد؟

چیزی که بازارها را به حرکت در می‌آورد، این است که آیا رقم گزارش‌شده از ارزش مورد انتظار بیش‌تر است یا خیر. زمانی‌که داده‌های گزارش‌شده بالاتر از مقدار مورد انتظار باشد، معامله‌گران آن را نشانۀ خوبی می‌دانند و دلار و به‌طور کلی اقتصاد ایالات متحده رو به بهبود است. از سوی دیگر، زمانی‌که ارزش گزارش‌شده کم‌تر از حد انتظار است، معامله‌گران آن را نشانه‌ای منفی برای دلار و اقتصاد آمریکا می‌دانند.

NFP چگونه بر بازار فارکس تأثیر می‌گذارد؟

رابطۀ مستقیمی بین سطح ایجاد شغل و نرخ بهره وجود دارد. اگر مشاغل و اقتصاد قوی باشد، احتمالاً نرخ بهره افزایش خواهد یافت. در مقابل، مشاغل ضعیف و دستمزدهای پایین باعث می‌شود که فدرال رزرو ایالات متحده برای کمک به تحریک رشد، نرخ‌های رسمی را کاهش دهد.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۷۷ رای)

۴.۵

ترتیبی که برای خواندن مقالات همه چیز در مورد فارکس به شما پیشنهاد میکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *