طراحی مسابقه اینستاگرامی + آموزش قرعه کشی آنلاین

[ad_1]

طراحی مسابقه اینستاگرامی و قرعه کشی آنلاین در اینستاگرام از نحوه تعیین ایده گرفته تا طراحی بنر مسابقه و معرفی برنامه قرعه کشی و تبلیغات رایگان , ما لیستی از مراحل قابل برنامه ریزی برای برگزاری مسابقه جذاب اینستاگرام را جمع آوری کردیم. در اینجا چندین نمونه مسابقات اینستاگرامی آورده ایم. تا آنها را بررسی کنید .

نحوه اجرای مسابقه اینستاگرام: راهنمای 10 مرحله ای

 

1. هدف از طراحی مسابقه اینستاگرامی را مشخص کنید

قبل از برگزاری مسابقه اینستاگرامی ، مهم است که ابتدا آن را برنامه ریزی کنید. نکته کلیدی در اجرای یک مسابقه موفق داشتن یک هدف است . هدف مسابقه باید منطبق با علایق و رفتارهای مخاطبان شما باشد .

چه بخواهید در اینستاگرام برندسازی کنید و چه بخواهید فالوورهای خود را افزایش دهید ، مهم این است که شما هدف خاصی را تعیین کنید تا این کار را انجام ندهید مشخص نمیشه که در نهایت موفق هستید یا نه.

برای مثال ، به مخاطب هایی که سعی در جذب آن دارید فکر کنید: چه نوع پست هایی را دوست دارند در حساب شما ببینند؟ چه نوع پست هایی از ارسال در فیدهای خود لذت می برند؟ رفتار آنها بعد از درج پست های قبلی چگونه بوده است آیا لایک و کامنت خاصی دریافت کردید ؟ اگر می خواهید تعامل زیادی را به دست بیاورید ، باید  هدف خود را حول محتوایی متمرکز کنید که مخاطبان شما واقعاً می خواهند ارسال کنند و با آنها درگیر شوند.

فراموش نکنید که برای مسابقه خود یک بازه زمانی و بودجه تعیین کنید ، زیرا تعیین این جزئیات در ابتدا به شما کمک می کند تا یک مسابقه موثر و موفق طراحی کنید.

2. روش شرکت در مسابقه را مشخص کنید

اگرچه موثرترین و جذاب ترین مسابقات اینستاگرام آنهایی هستند که در واقع مخاطبان شما حاضرند برای برنده شدن در مسابقه دوستان خود را تگ یا منشن کنند ، اما تعداد زیادی از روشهای مختلف ایجاد برند در اینستاگرام وجود دارد.

مسابقه اینستاگرمی

 

در اینجا چند ایده برای چگونگی ورود مخاطبان به مسابقه شما آورده شده است:

از مخاطبان خود بخواهید که یک عکس یا ویدئو با هشتگ خاص و موضوع خاص به اینستاگرام ارسال کنند.
از مخاطبان خود بخواهید علاوه بر ایجاد پست ، پیج اینستاگرام شما را دنبال کنند
از مخاطبان خود بخواهید پست شما را استوری کرده و شما را تگ کنند
از مخاطبان خود بخواهید یکی از پست های شما را لایک کرده یا دوستان خود را تگ کنند

مطمئن شوید که شرایط شرکت در مسابقه دقیق و قابل اجرا باشد و تاکید کنید که اگر تمام شرایط مسابقه را رعایت کرده باشید  وارد مرحله قرعه کشی آنلاین خواهند شد.

پوستر و بنر مسابقه اینستاگرام  را طوری طراحی کنید که مراحل شرکت در مسابقه را توضیح می دهد و در صورت امکان به صورت اسلایدری منتشر پست مسابقه را منتشر کنید تا مخاطب بیشتری بتوانید جذب کنید

3. هشتگ مسابقه را مشخص کنید

یک هشتگ خوب کلید هر مسابقه جذاب اینستاگرام است. بدون آن ، هیچ ارتباطی بین مسابقه و محتوای تولید شده وجود ندارد. به عبارت دیگر ، هشتگ ها با ایجاد مکانیزمی برای مشارکت در مسابقه و ایجاد برند سازی کمک می کنند. استفاده از این گزینه اختیاری هست و برای برندها و شرکت ها بزرگ مناسب می باشد مثل دیجیکلا

مشکل این است که ایجاد یک هشتگ کامل می تواند مشکل باشد. اگر مسابقه شما قرار است یک بازه زمانی داشته باشد (و باید باشد) ، شما می خواهید هشتگی ایجاد کنید که نمی خواهید بارها و بارها از آن استفاده کنید. ناگفته نماند ، روزانه تنهای زیادی هشتگ ایجاد می شود که تمرکز بر روی چیزی منحصر به فرد و جذاب را دشوار می کند.

 هشتگ گذاری مسابقه  اینستاگرامی چگونه باید باشد ؟

کوتاه: هشتگی ایجاد کنید که در ذهن افراد بماند. هرچقدر هشتگ شما خواناتر و قابل شناسایی باشد ، برای مسابقه شما بهتر است.

مرتبط: اطمینان حاصل کنید که هشتگی ایجاد می کنید که کاملاً به نام ، محصول یا خدمات شما مرتبط باشد. اگر به یک هشتگ عمومی و شلوغ مانند #مسابقه_اینستاگرامی اکتفا کنید ، به احتمال زیاد برای فهمیدن اینکه شرکت کنندگان در واقع چه کسانی هستند ، مشکل خواهید داشت.

به یادماندنی: احتمالاً قبل از ارسال محتوا ، کاربران تبلیغات مسابقه شما را مشاهده خواهند کرد. این بدان معناست که هشتگ شما باید به اندازه کافی به یاد ماندنی باشد تا کاربران یک بار به آن فکر کنند و یاد بگیرند که بعداً اقدام کنند. سعی کنید هشتگ خود را جذاب ، جستجوی آسان و نوشتن آسان کنید. از هجی های عجیب و غریب و انتخاب کلمات گیج کننده خودداری کنید.

هشتگ جهانی: درباره مخاطبان خود فکر کنید. آیا همه به یک زبان صحبت می کنند یا از کلمات مشابه استفاده می کنند؟ اگر مخاطب بین المللی دارید ، مطمئن شوید که در استفاده از کلمات عامیانه یا اصطلاحات خاص منطقه که ممکن است مردم را گیج کند ، دقت کرده اید.

هشتگ منحصربه فرد : قبل از انتخاب هشتگ ، جستجو کنید. آیا کاربران زیادی از هشتگ ایده آل شما برای برخی اهداف دیگر استفاده می کنند؟ در این صورت ، ممکن است بخواهید هشتگ دیگری را بسازید

طراحی مسابقه اینستاگرامی

نمونه ای از هشتگ موثر و جذاب: مسابقه اینستاگرام برای #mintintoment

Mint.com ، یک شرکت آنلاین بودجه ریزی و مدیریت مالی ، مسابقه #MyMintMoment خود را برگزار کرد.

به دلایلی این مسابقه به خوبی طراحی شده بود که یکی از آنها هشتگ آن است. هشتگ – # MyMintMoment – ساده ، کوتاه ، به یادماندنی و قابل فهم است. این در مارک باقی ماند و مضمون مشخصی داشت.

هدف از این مسابقه این بود که کاربران در مورد چیزهایی که پس انداز کرده اند پست ارسال کنند. شرکت کنندگان تصاویری از خال کوبی ، تعطیلات ، عروسی ، کودکان ، ماشین ها را ارسال کردند

موارد ارسالی برای مسابقه instagram #mymintmoment

این یک مثال عالی از هشتگ موثر است ، اما همچنین یک مثال عالی از چگونگی استفاده از UGC برای هدایت تصمیمات بازاریابی است. به این فکر کنید: Mint از شرکت کنندگان خواست تا پست هایی را درباره مواردی که برای آنها پس انداز کرده اند به اشتراک بگذارند. به نظر می رسد یک روش آسان برای به دست آوردن بینش پیرامون انگیزه ها و علایق منحصر به فردی است که استفاده از خدمات آنها را تقویت می کند ، نه؟

4. برای مسابقه خود یک تم یا موضوع جذاب انتخاب کنید

از آنجا که بیشتر مسابقات اینستاگرام مبتنی بر UGC ( محتوای ارسالی توسط کاربر ) هستند ، انتخاب موضوعی مهم است تا کاربران شما بدانند چه نوع عکس و فیلم برای ارسال دارند.

در حالت ایده آل ، می خواهید موضوعی را انتخاب کنید که با بازار ، محصول یا خدمات شما همسو باشد. اما همچنین می توانید از تعطیلات ، فصول و رویدادهایی که با محصول یا نام تجاری شما همسو است ، استفاده کنید.

نمونه ای از یک موضوع موثر:
تابستان گذشته ، مجله D ، یک مجله شهر و سبک زندگی در دالاس ، از گرمای تابستان تگزاس استفاده کرد تا یک مسابقه موثر #StayCoolDallas ایجاد کند . این مسابقه شرکت کنندگان را ترغیب کرد عکسهایی از روشهای خنک ماندن در گرمای دالاس ارسال کنند. موارد ارسالی شامل همه چیز از نوشیدنی های سرد در بارها و رستوران های مورد علاقه گرفته تا فعالیت های سرگرم کننده تابستان بود.

#staycooldallas مسابقه اینستاگرام

 

این مسابقه و هشتگ به دلیل معنای مضاعف کلمه “عالی” – که در نهایت جای خلاقیت را برای شرکت کنندگان با تفسیر خود فراهم کرد ، به ویژه خوب کار کرد. این یک نمونه عالی از نحوه آسان کردن نامزدی است.

در حالی که هشتگ کاملاً خاص مارک نبود ، اما موضوع بسیار با نام تجاری و علاقه آنها به همه چیز دالاس مطابقت داشت. و به عنوان یک نتیجه از مسابقه ، آنها یک مقدار ماده جدید برای ایده گرفتن برای شماره بعدی خود داشتند.

5- قرعه کشی در اینستاگرام چگونه باید انجام شود

یک از موثرترین بخش های مسابقه اینستاگرامی ، آگاهی دادن به کاربران در مورد نحوه انتخاب برنده و  قرعه کشی اینستاگرام است. اکثر مسابقات بر اساس یکی از دو روش تعیین می شود: قرعه کشی رندوم یا بیشترین تگ و کامنت . بیایید نحوه کار هر دو روش را بررسی کنیم .

قرعه کشی اینستاگرام بر اساس بیشترین تگ و کامنت

یک راه عالی برای افزایش فالوور و مخاطب در مسابقه این است که شرکت کنندگان برای بیشترین تگ رقابت کنند. اگر جایزه به اندازه کافی ارزشمند باشد ، شرکت کنندگان احتمالاً تعداد بیشتری از دوستان خود را در مسابقه شما تگ کرده یا پست مسابقه را به اشتراک خواهند گذاشت تا بیشترین تعداد تگ یا کامنت را داشته باشند. و برنده شوند

قرعه کشی اینستاگرام

این استراتژی به حداکثر رساندن میزان دسترسی مخاطبان شما کمک می کند. در عین حال ، این می تواند برای مسابقه شما مضر هم باشد ، زیرا برخی افرادی از ” ربات های اینستاگرامی ” برای به دست آوردن ” بیشترین تگ یا کامنت ” استفاده می کنند که در این صورت در خروجی و دانلود کامنت های اینستاگرام با تعداد نمایشی مغایرت خواهد داشت ، شما می توانید قوانین بسیار خاصی ارائه دهید که به این مشکل دچار نشوید

قرعه کشی رندوم :

در این روش وارد برنامه قرعه کشی اینستاگرام شده و تعداد برنده را مشخص کرده و برنامه به صورت رندوم از افرادی که شرایط مسابقه را رعایت کرده باشند قرعه کشی خواهد کرد این روش قابلیت برگزاری قرعه کشی لایو را نیز دارد

مهم نیست که کدام روش را انتخاب می کنید ، روش خود را به روشنی بیان کنید تا کاربران شما بدانند برای چه چیزی رقابت می کنند. بسیاری از برندها و ادمین پیج های اینستاگرامی از سایت قرعه کشی اینستاگرام مارکتینگ 98 و روش ترکیبی برنده ها را انتخاب می کنند  و  برنده اول را بر اساس بیشترین تگ یا کامنت انتخاب کرده  و نفرات بعدی را  به صورت رندوم قرعه کشی می کنند. سایت قرعه کشی اینستاگرام

6. یک جایزه مناسب انتخاب کنید.

هنگام تعیین میزان جایزه برای مسابقه شما ، باید مخاطبان هدف ، محدودیت های بودجه و میزان رقابت اهداف خود را در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که با درخواست از مخاطبان خود برای شرکت در مسابقه ، از آنها می خواهید که در مورد موضوعی اقدام کنند. مانند هر تلاشی مانند این ، شما به ارزش جایزه نیاز دارید تا بیش از هزینه و انرژی لازم برای ورود به مسابقه باشد. اگرچه مردم ممکن است از فرصتی برای کسب یک تی شرت رایگان لذت ببرند ، اما به احتمال زیاد آنها مایل به برنده شدن در تور مسافرتی مانند یک سفر رایگان هستند.

در حالی که جایزه شما باید با عملکرد ورود مطابقت داشته باشد ، باید با علایق مخاطبان هدف شما همخوانی داشته باشد. از خود بپرسید: ممکن است مخاطب هدف من دوست داشته باشد چه چیزی داشته باشد؟ ممکن است لیست پاسخ های شما برای این موضوع – بودجه در نظر گرفته نشده – بسیار زیاد باشد. مطمئناً ، همه می خواهند آن سفر رایگان را که قبلاً ذکر کردیم ، بدانید ، اما این موضوع مهم نیست. هدف این است که جایزه ای پیدا کنید که هم ارزشمند باشد و هم به برند شما مربوط باشد.

کارت های هدیه ، خدمات رایگان ، تخفیف محصولات ، هدایا و کیف های کالای خوب همگی جوایزی هستند که برندها و کسب و کار های اینستاگرامی برای مسابقات از آنها استفاده می کنند ، اما ما نیز همیشه طرفدار خلاقیت هستیم.

7. ایجاد شرایط و قوانین شرکت در مسابقه

فراموش نکنید که وقتی یک مسابقه با جایزه ایجاد می کنید ، باید از دستورالعمل های قانونی پیروی کنید. قوانینی که در مورد شما اعمال می شود به محل استقرار شما و اجازه ورود به مسابقه شما بستگی دارد . ایجاد یک صفحه شرایط و ضوابط یک امر ضروری است.

در اینجا برخی از اصطلاحات رایج وجود دارد که افراد شامل آنها می شوند:

  • تاریخ شروع و پایان مسابقه
  • نحوه شرکت در مسابقه
  • نحوه انتخاب برندگان
  • تاریخ و نحوه اطلاع رسانی برنده
  • جایزه مسابقه (شامل تعداد جوایز ، شرح جوایز ، و هر گونه هشدار)
  • جزئیات نحوه تحویل جایزه

8. مسابقه اینستاگرامی خود را دیوانه وار تبلیغ کنید.

اکنون که طراحی مسابقه اینستاگرامی با موفقیت انجام شده است  ، وقت آن است که تبلیغات مسابقه را انجام دهید.

بهترین مکان برای شروع تبلیغات کجاست؟ بله تبلیغات در اینستاگرام  پیج های پربازدید و بلاگرها  ، اما در اینجا چند روش دیگر برای تبلیغات مسابقه ذکر کرده ایم

مسابقه اینستاگرامی

تبلیغات مسابقه در بخش وبلاگ سایت

در سایت خود پستی با جزئیات مسابقه بنویسید و از آن به عنوان نقطه شروع صفحه اصلی مسابقه خود استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی دیگر مانند تلگرام و پینترست و فیس بوک

چه مکانی بهتر از رسانه های اجتماعی برای راه اندازی مسابقه رسانه های اجتماعی؟ با درج پیوند کوتاه شده در بیوگرافی و مراجعه به آن پیوند در پست های تبلیغاتی خود ، پیروان موجود خود را به مسابقه هدایت کنید.

ارسال ایمیل به دوستان و مشتریان قبلی

با ارسال یک ایمیل سریع و دوستانه برای اعلام پیشنهاد ، دعوت به اشتراک را برای مشترکان ایمیل خود گسترش دهید.
مسابقه Beautiful Mess از طریق ایمیل تبلیغ می شود

9. نظارت بر تبلیغات و شرکت کنندگان مسابقه

نظارت بر تلاش تبلیغاتی و میزان مشارکت در طول مسابقه برای رسیدن به اهداف و ایجاد برنامه ای برای پیگیری مسابقه ضروری است.

اطمینان حاصل کنید که می خواهید از چه معیارهایی استفاده کنید و چگونه آنها را پیگیری می کنید. در اینجا برخی از معیارها برای استفاده در نظر گرفته شده است:

تعداد شرکت کنندگان – اگر کاربران بتوانند بیش از یک نفر را تگ کنند ، چند شرکت کننده منحصر به فرد در مسابقه شما شرکت کردند؟
شرکت کنندگان برتر – چه کسی بیشترین تگ یا کامنت را در طول کمپین شما به اشتراک گذاشته است؟ پیگیری این امر به شما کمک می کند تا با بزرگترین طرفداران خود بهتر ارتباط برقرار کنید.

تعداد دنبال کنندگان قبل و بعد از مسابقه را یادداشت کنید اگر فالوور زیادی جذب کنید این یعنی نشان دادن توانایی بالقوه تبلیغات شما برای مسابقه

10. نحوه قرعه کشی و اسامی برندگان را اعلام کنید

پس از قرعه کشی و انتخاب برنده ، فراموش نکنید که اعلامیه را به صورت علنی اعلام کنید. در اینجا مثالی از نحوه انجام این کار از مسابقه # StayCoolDallas مجله D آورده شده است:

#staycooldallas اعلامیه برنده مسابقه اینستاگرام در وبلاگ

ایده های مسابقه اینستاگرام

ایده های مسابقه اینستاگرام
ایده های مسابقه اینستاگرام

اکنون که می دانید چگونه یک مسابقه را اجرا کنید ، باید روش هایی برای جذابیت  برند خود در نظر بگیرید. در اینجا برخی از ایده های برتر مسابقه برای اینستاگرام وجود دارد:

1. کپشن و عنوان مسابقه

کپشن و عنوان مناسب می تواند باعث اجرای موفق یا شکست یک پست اینستاگرامی شود ، پس چرا خلاقیت برای مخاطبان خود را ایجاد نمی کنید ؟

عنوان و  کپشن مسابقه یک انتخاب عالی برای اینستاگرام است زیرا به مخاطبان شما اجازه می دهد درمورد برند و مسابقه شما فکر کنند

2. محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر – یا هر محتوایی که توسط مشارکت کنندگان  تولید می شود – برای برند یک برد / برد است. آنها شرکت می کنند و احتمالاً جایزه می گیرند. منشن کردن برند شما توسط مخاطب به افزایش فروش و شناخته شدن برند شما کمک خواهد کرد .

بعلاوه ، برای دریافت امتیاز بیشتر از مسابقه ، می توانید به شرکت کنندگان اجازه دهید محتوای شما را در کانال ها و صفحات اینستاگرام خود تبلیغ کنند

3. مسابقه سوال و جواب

با یک مسابقه سوال و جواب  ، شما مخاطبان خود را به چالش می کشید تا دانش خود را نشان دهند. این مشارکت در مخاطب شما را تشویق می کند و باعث ایجاد آگاهی برای نام تجاری شما و یا موضوعی می شود که در آن کانون توجه قرار دارید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک سوال بپرسید و به کسانی که جواب درست را می گیرند پاداش دهید. این پاداش ممکن است به صورت جایزه یا به عنوان ورودی برای برنده شدن جایزه باشد.

4. تعامل کنید تا برنده مسابقه شوید

این نوع مسابقات شاید یکی از محبوب ترین مسابقات در اینستاگرام باشد زیرا مستقیم به افزایش تعامل پیج کمک می کند افزایش تعامل پیج اینستاگرام  ممکن است به صورت لایک کردن ، دنبال کردن ، اشتراک گذاری یا برچسب گذاری افراد باشد. انجام این کار ، می تواند دامنه نام تجاری شما را افزایش دهد.

5. مسابقه استوری اینستاگرام

این نوع مسابقه در استوری اینستاگرام انجم می شود و از کاربر خواسته میشود که عکس خود را به اشتراک بگذارد و هر شخصی که بیشترین رای را بیاورد برنده خواهد شد  مثل اشتراک گذاری یک نقاشی ، سلفی یا تصویر دیگری از استعداد / شخصیت. به همین دلیل ، “شرکت کنندگان” شما بیشتر تشویق می شوند تا مسابقه شما را برای مخاطبان خود تبلیغ کنند.

6. مسابقه چالش یا بازی اینستاگرام

رقابت و چالش بصورت آنلاین امکان پذیر است. می توانید مخاطبان خود را به هر روشی که صلاح می دانید برای انتخاب شماره تصادفی یا دریافت بلیط قرعه کشی ، هدایت کنید. در پایان ، از یک برنامه اعداد تصادفی برای انتخاب برنده استفاده کنید. همچنین می توانید بازی هایی مانند “حدس بزنید که تعداد زیادی تیله در شیشه وجود دارد” یا “چقدر تفاوت را می توانید در این دو تصویر پیدا کنید” به عنوان راهی برای برنده شدن / ورود شرکت کنندگان باشد

7. چالش آفلاین

شما می توانید مخاطبان خود را برای انجام کاری در فضای باز ، شرکت در یک چالش تناسب اندام یا انجام فعالیت دیگری تشویق کنید. و از مخاطب بخواهید تا ویدیو فعالیت خود را برای شما ارسال کند با در پیج خودش با هشتگ شما منتشر کند

آماده طراحی مسابقه اینستاگرامی هستید؟

اکنون که برای اجرای یک مسابقه موفق و جذاب اینستاگرامی همه چیز را یاید گرفتید وقت آن است که دانش خود را برای برند سازی و جذب فالوور واقعی به کار گیرید. نه تنها مخاطبان خود را درگیر و گسترش خواهید داد ، بلکه در نهایت با محتوای عالی می توانید از آنها برای الهام بخشیدن به مطالب و مسابقات آینده استفاده کنید

منبع مقاله : هاب اسپات



[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *