قیمت دلار در کانال ۴۸ هزار تومانی ماند – گار نیوز

به گزارش گار نیوز قیمت دلار طی دو روز گذشته با قیمت ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان و با اختلاف قیمتی ۵۰۰ تومانی معامله شد. این اسکناس متاثر از سیگنال سیاسی نامساعد از سوی وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص مذاکرات با ایران، افزایش اندکی داشت.
یکشنبه شب، در بخشی از مصاحبه آنتونی بلینکن با شبکه سی‌ان‌ان آمده بود «توافقی که با ایران امضا می‌کنیم باید اهداف امنیتی و منافع ما را برآورده کند.» وی با اشاره به مذاکرات وین، مدعی شد: «ما به صورت فشرده کار کردیم تا ببینیم می‌توانیم به توافق هسته‌ای بازگردیم اما ایران تصمیم نهایی را نگرفت.»

این در حالی بود که روز گذشته ناصر کنعانی – سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران مسئول عدم احیای برجام است و باید تنش‌های خود با کشورهای منطقه را کاهش دهد، گفت: «موضع ما در مورد این سخنان کاملا واضح است. دولت آمریکا به صورت غیرقانونی از برجام خارج شد و در واقع مسئول تخریب این توافق است.»
طی مدت اخیر هر یک از دو طرف، مسئولیت عدم دستیابی به توافق در حوزه برجام را بر گردن دیگری انداخته‌اند که دود آن منحصرا به چشم مردم رفته و اثر آن در بازارهای مالی و سایر بازارها خود را نشان داده است. بر همین اساس با وجود اینکه بازار تهران به جهت سوگواری‌های محرم از فردا تعطیل است و معامله‌گران در انتظار کاهش و دست‌کم رکود در بازار ارز بودند اما قیمت دلار دیروز افزایش محدودی داشت. در بازار پشت‌خطی نیز روند قیمت صعودی است.
]]>

قیمت نرخ‌های مختلف
دیروز پس از ۱۰ روز، روند قیمت در بازار متشکل ارزی کمی تغییر کرد. روز گذشته دوم مرداد بار دیگر شاهد افزایش و کاهش‌های یکی، دو تومانی بودیم. اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان عرضه شد و دو تومان کاهش داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۳۷ هزار و ۵۱۶ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.
قیمت ارزهای موثر
در آخرین معامله دیروز یورو در بازار آزاد با افزایش ۲۰۰ تومانی با قیمت ۵۳ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با کاهش ۳۰ تومانی به قیمت ۴۵ هزار و ۹۰۵ تومان رسید. یوروی حواله نیز با ۲۰ تومان کاهش قیمت با رقم ۴۱ هزار و ۷۳۲ تومان عرضه شد.
درهم امارات در آخرین معامله دیروز با رقم ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۱۵ تومان مبادله شد و یک تومان کاهش داشت. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان عرضه شد و تغییر قیمت نداشت.
گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *