ماجرای غرامت جنگی جانبازان چیست؟ – گار نیوز

به گزارش گار نیوز، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این باره گفت: پرداخت غرامت جنگی از سوی کشور متجاوز موضوعی غیر مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
محسن بزرگی با بیان اینکه نمایندگان بنیاد در جریان برگزاری تجمع روز گذشته با حضور در میان تجمع کنندگان، پاسخگوی سوالات آنان بودند، گفت: پس از گفت‌و‌شنود ایجاد شده، افراد حاضر، محل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران را در آرامش کامل ترک کردند.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون تجمع مقابل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: روز شنبه ۱۷ تیر تعدادی از جانبازان در مقابل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تجمع کردند. تجمعی که از روزها قبل بدون در نظر گرفتن ساز و کارهای قانونی در فضای مجازی ساماندهی شد تا با ایجاد فضایی متشنج پرداخت غرامت جنگی از سوی کشور متجاوز که اساسا موضوعی غیر مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران است پیگیری شود.
وى ادامه داد: نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران در جریان برگزاری این تجمع با حضور در میان تجمعع کنندگان حضور داشتند و این تجمع در آرامش به پایان رسید و تصاویر منتشر شده در موقعیت مکانی دیگری بوده و هیچ گونه ارتباطی بنیاد نداشته است. بزرگی در پاسخ به این سوال که چرا موضوع غرامت به بنیاد شهید مرتبط نیست، گفت: مساله غرامت جنگی از سوی کشور متجاوز چند سال است که مطرح شده اما باید توجه داشت که این موضوع دارای پیچیدگی های بسیاری در حوزه سیاسی و بین المللی است لذا پیگیری این مورد به هیچ عنوان مرتبط با ماموریت سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست.
]]>

وی ادامه داد: ساعاتی پس از تجمع صورت گرفته که با مشارکت تعداد اندکی برگزار شد، رسانه های معاند به صورت گسترده اقدام به انتشار تصاویر آن کردند. از سوی دیگر برخی از سلبریتی ها بدون اطلاع از ابعاد مختلف این موضوع واکنش هایی را در فضای مجازی به نمایش گذاشتند که با واقعیت میدانی همخوانی نداشت.
بزرگی خاطر نشان کرد: در پیام های منتشر شده از سوی این افراد چنین مطرح شد که این تجمع به منظور پیگیری مطالبات جامعه ایثارگری در حوزه‌های درمان، اشتغال و … بوده در حالی که بنیاد شهید و امور ایثارگران تمام موارد خدماتی به جامعه ایثارگری را با وجود موانع پیش روی در دست اقدام دارد هر چند که این خدمات ممکن است همسطح با ایثارگری که این جامعه بزرگ از خود به نمایش گذاشته، نباشد. وی همچنین به پست اینستاگرامی پرویز پرستویی نیز اشاره کرد و گفت: یقینا جامعه از هنرمندان این توقع را دارند که بدون اطلاع کافی، شتابزده و احساسی نسبت به انتشار مطالب اقدام نکنند.
متاسفانه در پست منتشر شده از سوی این هنرمند اطلاعات درستی به مخاطب داده نشده و توقع می‌رود ایشان اطلاعات را از مبادی موثق دریافت کنند. در موضوع چالش‌های درمان که ایشان مطرح کردند باید گفت که وضعیت خدمات دهی در حوزه درمان و پوشش بیمه ای به مراتب مناسب تر از ادوار گذشته شده که گزارش‌های مربوط به این موضوع از طریق معاونت مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد. بزرگی در پایان گفت: پیگیری مطالبات جانبازان حقی قانونی است که خدمتگزاران این قشر شریف و ارزشمند در بنیاد شهید و امور ایثارگران آن را ماموریت ملی خود دانسته و در این راه از هیچ کوششی فرو گذار نخواهند بود.
]]>منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *