معرفی صرافی توایکس (Twox)+ 0 تا 100 آموزش ثبت نام در Twox

صرافی توایکس (Twox) چیست؟ در دنیای بازارهای مالی امروزی، یکی از پراستقبال‌ترین و محبوب‌ترین ارزها، ارزهای دیجیتال هستند. این ارزها، در چند سال گذشته توانسته‌اند به شکل قابل توجهی سهم بالایی از معاملات بازار را به خود اختصاص دهند. به طوریکه یکی از پرتکرارترین عباراتی که در این زمینه با آن‌ها مواجه می‌شوید، صرافی‌ها هستند. در این مقاله، می‌خواهیم شما را با یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ایرانی آشنا کنیم که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند.
به طور کلی، کار کردن با صرافی‌های ایرانی در مقایسه با نمونه‌های خارجی آن، این اطمینان را به کاربران می‌دهد که از خطر مسدود شدن حساب در امان هستند. از طرف دیگر، کار با تومان و امکان واریز و برداشت آن، یکی از دلایلی است که کاربران ایرانی، به‌ویژه کسانی که در این بازار تازه‌کار هستند، به‌سوی خود جذب می‌کند. صرافی توایکس (Twox) یکی از صرافی‌های ایرانی است که امکان انجام معامله با تومان به‌صورت رایگان و بدون کارمزد را برای کاربران خود فراهم کرده است.
در این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با این صرافی و نحوه احراز هویت در آن آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.
سطوح کاربری در صرافی توایکس (Twox)
کاربران در صرافی توایکس (Twox)، با طی کردن مراحل احراز هویت، میزان سرمایه و گردش مالی که دارند، رتبه‌بندی می‌شوند. با ثبت‌نام اولیه، شما به‌عنوان کاربر سطح 1، شناخته می‌شوید؛ همچنین با وارد کردن اطلاعات و مدارک بیشتر در حساب معاملاتی و فعالیت مناسب در آن، به رتبه‌های بالاتر خواهید رسید.
درنتیجه این اتفاق، امتیاز واریز و برداشت بیشتر در طول یک روز را به دست خواهید آورد. جدولی که در ادامه مشاهده می‌کنید، تمام سطوح کاربری در صرافی و ویژگی‌های هر یک، لیست شده‌اند.
همان‌طور که در جدول هم آمده است، امکان فعالیت در بازار و واریز رمز ارز، تنها با ثبت ‌نام اولیه که بسیار ساده و مختصر است، برای کاربران فراهم می‌شوند؛ هرچند کاربران سطح 1 نمی‌توانند واریز و برداشت تومانی داشته باشند و باید حتماً از رمز ارز استفاده کنند.
همچنین قابل مشاهده است که امکان فعالیت در بازار و واریز رمز ارز، تنها با ثبت ‌نام اولیه که بسیار ساده و مختصر است، برای کاربران فراهم می‌شود؛ هرچند کاربران سطح 1، نمی‌توانند واریز و برداشت تومانی داشته و باید حتماً از رمز ارز استفاده کنند.
 

برداشت ارز

برداشت تومان
واریز ارز
واریز تومان
مدارک مورد نیاز
سطوح کاربری

1000 دلار روزانه
10 هزار دلار ماهیانه

_
نامحدود
_
شماره موبایل یا ایمیل تأیید شده

سطح 1

3 هزار دلار روزانه

30 میلیون تومان روزانه
نامحدود
50 میلیون تومان روزانه
تکمیل اطلاعات اولیه هویتی

سطح 2

50 هزار دلار روزانه (500 هزار دلار ماهیانه)

500 میلیون تومان روزانه (3 میلیارد تومان ماهیانه)
نامحدود
100 میلیون تومان روزانه
احراز هویت ویدئویی و ارسال مدارک

سطح 3

150 هزار دلار روزانه (1.5 میلیارد دلار ماهیانه)

3 میلیارد تومان روزانه (30 میلیارد تومان ماهیانه)
نامحدود
3 میلیارد تومان روزانه
(30 میلیارد تومان ماهیانه)
یک ماه فعالیت در سطح 2 و گردش مالی بیش از 1 میلیارد در ماه

سطح X

نامحدود
نامحدود
نامحدود
نامحدود
سه ماه فعالیت در سطح 3 و گردش مالی بیش از 5 میلیارد در ماه

سطح 2X

 
ثبت نام و احراز هویت در صرافی توایکس (Twox)
اولین کار برای شروع معامله در صرافی توایکس، پشت سر گذاشتن مراحل ثبت‌نام و احراز هویت است. ثبت‌نام در این صرافی، بسیار ساده است؛ بدیت طریق که ابتدا باید وارد وب‌سایت صرافی به آدرس اینترنتی twox.ir شده و روی گزینه «ورود|ثبت نام» کلیک کنید؛ با این کار به مرحله جدید در ثبت‌نام صرافی Twox منتقل می‌شوید.

کاری که در این بخش باید انجام دهید، این است که شماره موبایل یا ایمیل خود را در کادر موجود وارد کرده و سپس روی گزینه «ارسال کد» کلیک کنید. با این کار کد تأییدی به شماره موبایل یا ایمیل شما ارسال می‌شود.

سپس باید کد تأیید 5 رقمی را در بخش مربوطه وارد کرده و به‌صورت خودکار، وارد پنل کاربری خود در صرافی توایکس شوید.

همان‌طور که توضیح دادیم، پس از وارد کردن خودکار کد تأیید، وارد پنل کاربری خود در صرافی توایکس (Twox) شده و مراحل ثبت‌نام به همین راحتی به پایان می‌رسد و باید اطلاعات بخش احراز هویت را تکمیل کنید.

احراز هویت در صرافی توایکس
با توجه به سطوح کاربری که پیش از این به آن‌ها اشاره کردیم، بررسی کردیم که کاربران این صرافی، برای واریز و برداشت، آزادی عمل یکسانی ندارند. به عبارتی دیگر، کاربران این صرافی، با توجه به سطح کاربری خود می‌توانند میزان مشخصی از سرمایه را واریز و برداشت کنند.
برای احراز هویت، باید روی گزینه آبی‌رنگ «احراز هویت» در نوار بالای صفحه کلیک کنید.

در این مرحله از کار، باید کد ملی خود را در کادر اول وارد کرده و تاریخ تولد خودتان براساس تقویم شمسی را از بخش تاریخ تنظیم کنید. درصورت تمایل، در کادر آخر نیز می‌توانید ایمیل خود را وارد کرده و در نهایت روی گزینه «ثبت اطلاعات» کلیک کنید.

پس از کلیک روی این گزینه، کد تأییدی برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در کادر موجود در این صفحه وارد کنید تا به مرحله بعد در احراز هویت صرافی توایکس منتقل شوید.

در این مرحله نیز باید یکی از مدارک هویتی خود همچون کارت ملی، کارت ملی قدیمی همراه با رسید، گواهینامه یا پاسپورت ایرانی با تاریخ انقضا را انتخاب کرده و سپس با کلیک روی گزینه «انتخاب فایل» تصویر مربوط به همان مدرک هویتی را آپلود کرده و درنهایت روی گزینه «ذخیره» در پایین پنجره کلیک کنید.

مرحله آخر احراز هویت، با ضبط ویدئویی کوتاه و خواندن جمله‌ای مشخص به اتمام می‌رسد؛ البته اگر امکان ضبط ویدئو را نداشته باشید، می‌توانید تصویری را با ویژگی‌های خاص که در بخش بعد به آن اشاره خواهیم کرد بارگذاری کنید تا جایگزین ویدئو شود.
در این مرحله، باید جمله «این‌جانب (نام و نام خانوادگی خودتان) با شماره ملی XXX درخواست افتتاح حساب در توییکس را داشته و متعهد می‌شوم این حساب را در اختیار فرد دیگر نگذارم» را پس از کلیک روی گزینه «متوجه شدم» بخوانید. با این کار ویدئو ضبط می‌شود و باید روی گزینه «ذخیره و ارسال» در پایین صفحه کلیک کنید.

اگر امکان ضبط ویدئو برای شما فراهم نیست، می‌توانید از روش امضای تعهدنامه استفاده کنید. در این بخش که انتخاب آن پس از ناموفق بودن بخش ویدئو برای شما ممکن می‌شود، باید قوانین صرافی را که در چند بند آمده است مطالعه کرده و پس از فعال کردن بخش «کلیه شرایط و قوانین را می‌پذیرم»، روی گزینه «قوانین را می‌پذیرم» در پایین صفحه کلیک کنید.

با انجام مراحلی که تا اینجا توضیح دادیم، مراحل احراز هویت از سوی شما به پایان می‌رسد؛ اما حالا باید منتظر تأیید اطلاعات و مدارک توسط تیم پشتیبانی باشید. با بررسی پنل کاربری خود می‌توانید نتیجه احراز هویت را مشاهده کنید که البته به‌صورت پیام کوتاه نیز برای شما ارسال خواهد شد.
فعال‌سازی کد ورود دومرحله ای
بازارهای مالی و به‌خصوص بازار رمزارزها به‌دلیل تفاوت زیرساخت و همچنین جدید بودن آن، بسیار هدف حمله‌های هکری و کلاه‌برداری قرار می‌گیرند؛ بنابراین برای آنکه بتوانید ریسک فعالیت خود در بازار را کاهش دهید باید به فکر بالا بردن امنیت حساب‌های خود در پلتفرم‌ها باشید.
برای اینکه امنیت حساب خود را در صرافی توایکس افزایش دهید، می‌توانید ورود دومرحله‌ای آن را فعال کنید. با این کار، تنها پس از وارد کردن یک کد پویا که در اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور ایجاد می‌شود، امکان انجام فعالیت‌هایی همچون برداشت، داده می‌شود. با این کار، صرافی اطمینان حاصل می‌کند که این شما هستید که وارد حساب کاربری شده است؛ نه شخص دیگر یا یک هکر.
برای فعال کردن کد ورود دومرحله‌ای، باید نشان‌گر ماوس خود را روی آیکون آدمک در نوار بالای صفحه قرار داده و سپس از زیرمنویی که ظاهر می‌شود، گزینه «رمز دومرحله‌ای» را انتخاب کنید.

همان‌طور که در تصویر هم می‌بینید، تأیید امنیت با پیامک یا ایمیل فعال شده است؛ اما برای تأیید امنیت با گوگل باید روی گزینه «فعال‌سازی» مربوط کلیک کنید تا امکان ایجاد رمز دومرحله‌ای برای حساب کاربری فعال شود.

اگر پیش از این، اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور (Google Authenticator) را روی گوشی موبایل خود نصب کرده باشید، تنها کافیست روی گزینه «نصب کردم و مرحله بعد» کلیک کنید؛ اما اگر پیش از این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب نکرده‌اید، می‌توانید از بارکد موجود (با توجه به نسخه موردنظر خود)، اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور را روی گوشی موبایل خود نصب کرده و در انتها روی گزینه «نصب کردم و مرحله بعد» کلیک کنید.

کاری که در این مرحله باید انجام دهید، این است که اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور را در گوشی موبایل خود باز کرده و از طریق بارکدخوان آن، بارکد موجود در این صفحه را اسکن کنید تا به این ترتیب، حسابی برای صرافی توایکس در گوگل اتنتیکیتور شما ایجاد شود.
اگر به هر دلیلی، قصد استفاده از بارکد را نداشتید، می‌توانید شماره سریال موجود در این مرحله را کپی کرده، وارد برنامه گوگل اتنتیکیتور شده و یک حساب با نام دلخواه برای صرافی توایکس ایجاد کنید. پس از انتخاب بارکد یا شماره سریال و استفاده از آن در اپلیکیشن Google Authenticator، باید روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

یکی از مسائل بسیار مهم که باید به آن دقت کنید، یادداشت کردن و نگه‌داری از کد بازیابی است. درحقیقت اگر موبایل شما گم شود یا به هر دلیلی به آن دسترسی نداشته باشید، تنها به کمک این کد، می‌توانید حساب صرافی توایکس متعلق به خود در اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور را بازیابی کنید. پس از یادداشت کردن کد موجود، باید روی گزینه «یادداشت کردم» کلیک کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید.

در این قسمت، باید روی گزینه «ارسال با پیامک» کلیک کرده و کد تأیید دریافتی را در همین کادر وارد کنید. سپس، برنامه گوگل اتنتیکیتور را باز کرده و کد ایجادشده را در کادر دوم وارد و درنهایت روی گزینه «ثبت نهایی» کلیک کنید.
با انجام مراحل بالا، کد دومرحله‌ای برای شما فعال شده و بدین ترتیب می‌توانید به راحتی، کدهای موقتی برای حساب خود در صرافی Twox داشته باشید.

واریز و برداشت در صرافی توایکس (Twox)
پس از ثبت‌نام و احراز هویت، باید سرمایه‌ای به حساب معاملاتی در صرافی واریز شود تا بتوانید در بازار فعالیت کرده و به سود برسید. پس از فعالیت در بازار و کسب سود نیز به برداشت سود از حساب خود فکر کنید؛ برای این کار، آشنایی با روش‌های واریز و برداشت در صرافی Twox، امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

یکی از مزایای کار با صرافی‌های ایرانی، امکان واریز به کمک کارت‌های بانکی است؛ برای واریز تومانی در صرافی توایکس، باید وارد حساب کاربری خود شده و روی تب «کیف پول» از نوار بالای صفحه کلیک کنید.
اولین ارز در لیست ارزها، تومان است که در مقابل آن، عبارات «واریز»، «برداشت»، «تاریخچه» و «تبادل» به چشم می‌خورد. برای واریز تومان باید روی گزینه «واریز» در مقابل ارز تومان کلیک کرده و مراحل واریز را طی کنید.

در بخشی که در این قسمت، به نمایش درمی‌آید، اگر مبلغ واریزی شما زیر 100 میلیون تومان است، باید «پرداخت آنلاین» را انتخاب کنید؛ در صورتی که می‌خواهید مبالغ بالاتری را واریز کنید، بخش «واریز با شناسه»، انتخاب بهتری برای شما هستند.
شما می‌توانید کارت بانکی خود را به‌راحتی در این بخش اضافه کنید؛ اگر پیش از این این کار را نکرده‌اید، می‌توانید با وارد کردن شماره 16 رقمی کارت خود، آن را به حساب خود اضافه کرده و منتظر تأیید آن باشید که البته با سرعت بالایی انجام می‌شود.
پس از انتخاب کارت بانکی برای واریز، مبلغ مورد نظر خود را در کادر «مبلغ واریزی» وارد کرده و در نهایت روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

با کلیک روی این گزینه، به درگاه بانکی منتقل خواهید شد؛ کاری که در این مرحله باید انجام دهید، این است که اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و در انتها روی گزینه «پرداخت» در پایین صفحه کلیک کنید تا حساب معاملاتی شما در صرافی توایکس (Twox) شارژ شود.

اگر قصد واریز مبالغ بالای 100 میلیون تومان را داشته باشید، می‌توانید از تب «واریز با شناسه» استفاده کنید. در این روش، شماره شبا، شناسه واریز، شماره حساب و نام صاحب حساب آمده است که شما می‌توانید واریز را به‌صورت حضوری در بانک، از طریق تلفن ‌بانک و… انجام داده و از این اطلاعات برای واریز استفاده کنید.

واریز رمز ارز

کاربران صرافی توایکس (Twox)، علاوه بر واریز تومانی، می‌توانند ارزهای موردنظر را نیز از آدرس‌های مختلف به حساب معاملاتی خود در صرافی واریز کنند. برای این کار، از بخش کیف پول می‌توان به لیست ارزهای دیجیتال رسید. حالا باید روی گزینه «واریز» در مقابل رمز ارز مورد نظر کلیک کرده و واریز آن ارز را انجام دهید.
با کلیک روی گزینه واریز، پیغام هشداری نمایان می‌شود که خطر از بین رفتن سرمایه درصورت واریز و برداشت از طریق کیف پول‌های چند صرافی در آن آورده شده است. با کلیک روی گزینه «متوجه شدم» به مرحله بعد در واریز ارز منتقل می‌شوید.

در این مرحله کادر اول مربوط به رمز ارز مورد نظر برای واریز است که از همین بخش نیز می‌توانید آن را درصورت تمایل تغییر دهید. شبکه انتقال که بسیار مهم است نیز باید در کادر دوم وارد شود. با انجام این کار، آدرس کیف پول حساب کاربری شما در صرافی توایکس برای دریافت ارزهای دیجیتال ایجاد شده و حال می‌توان آدرس کیف پول را کپی کرده و وارد اپلیکیشن کیف پول خود شد (اپلیکیشن یا هر نسخه دیگر).

وارد برنامه کیف پول خود شوید، رمز ارز موردنظرتان براساس شبکه انتقالی انتخاب‌شده را پیدا و روی گزینه ارسال یا Send مربوط به همان ارز کلیک کنید. سپس، آدرسی را که از صرافی، کپی کرده بودید، در بخش گیرنده وارد کرده و ارسال را تکمیل کنید. با این کار، حساب معاملاتی شما در صرافی توایکس شارژ می‌شود.

برای برداشت تومان در صرافی توایکس نیز باید به بخش کیف پول مراجعه کرده و این بار روی گزینه «برداشت» در مقابل تومان از لیست ارزها کلیک کنید.

برای برداشت تومانی در این صرافی، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که کارت بانکی را که می‌خواهید مبلغ برداشت به آن انتقال داده شود، در کادر «اطلاعات برداشت» وارد کرده و پس از بررسی مبلغ دریافتی و میزان کارمزد، درصورت تأیید روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.
با این کار، درخواست برداشت به تیم پشتیبانی ارسال و درصورت درستی داده‌های واردشده، مبلغ به حساب بانکی که انتخاب کرده بودید، واریز خواهد شد.

برداشت رمز ارز

در زمان برداشت رمز ارز، بهتر است ابتدا آدرس کیف پول مقصد را داشته باشید. اگر قصد دارید ارزها را از حساب خود در صرافی توایکس به آدرس کیف پول شخصی دیگر ارسال کنید، آدرس کیف پول را از او بگیرید. در صورتی که قصد دارید ارزها را به کیف پول خودتان ارسال کنید، بهتر است پیش از انجام مراحل برداشت، به کیف پول مراجعه کرده و آدرس آن را به طور دقیق، استخراج کنید.
به‌منظور اینکه آدرس کیف پولتان را برای ارز براساس شبکه انتقال مورد نظر استخراج کنید، باید به کیف پول خود مراجعه کرده و ارز را بر مبنای شبکه انتقال بیابید. سپس روی گزینه دریافت (Receive) مربوط به آن کلیک کنید تا به آدرس آن دسترسی پیدا کنید.
در این قسمت، باید به صرافی توایکس رفته و از بخش کیف پول، روی گزینه «برداشت» مربوط به رمز ارز موردنظر خودتان کلیک کرده تا بتوانید باقی مراحل برداشت را طی کنید.

با کلیک روی گزینه «برداشت» مربوط به ارز مورد نظر خود، پنجره‌ای برای ثبت درخواست برداشت برای شما به نمایش درمی‌آید. در اینجا باید رمز ارز مدنظر را از کادر منویی اول انتخاب کنید. سپس آدرس کیف پول گیرنده را که از کیف پول استخراج کرده بودید، در کادر دوم قرار دهید.
شبکه انتقال که بسیار مهم است نیز باید در کادر سوم قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که شبکه انتقال در این بخش باید با شبکه انتقال ارز انتخابی در کیف پول گیرنده یکسان باشد. آخرین مورد، مربوط به مقدار رمز ارز برای انتقال است؛ مقدار مورد نظر خود را وارد کرده و درنهایت روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.
سفارش برداشت شما ثبت و توسط تیم پشتیبانی بررسی می‌شود. درصورت درست بودن اطلاعات و مجاز بودن میزان برداشت و باقی موارد، برداشت انجام شده و ارزها به آدرس واردشده منتقل می‌شوند.

کارمزدها در صرافی توایکس (Twox)
صرافی‌های رمز ارز به تریدرها و سرمایه‌گذاران، این امکان را می‌دهند که از پلتفرم آن‌ها به‌عنوان واسطی برای انجام معاملات خود استفاده کنند؛ اما نکته‌ این است که شما به‌منزله کاربر صرافی توایکس یا هر صرافی دیگر باید هزینه‌ای را به‌عنوان کارمزد واریز و برداشت یا کارمزد معاملات به صرافی پرداخت کنید.
شما می‌توانید با کمک آدرس https://twox.ir/fee، میزان کارمزد را با توجه به تراکنشی که می‌خواهید انجام دهید، بررسی کنید.
همان‌طور که در تصویر می‌بینید، برای رمز ارز تتر بر مبنای شبکه‌های انتقال مختلف، میزان متفاوتی از کارمزدها در نظر گرفته شده است؛ پس در انتخاب شبکه انتقال دقت کنید. همچنین حداقل تعداد رمز ارز در زمان برداشت با توجه به شبکه انتقال انتخاب‌شده، متفاوت است.

به‌طورکلی، کارمزد معاملات در صرافی توایکس، به این صورت است که اگر معاملاتی را با کمک تومان انجام دهید، ملزم به پرداخت کارمزد نخواهید بود؛ درحالی‌که کارمزد معاملات برحسب رمزارزها به میزان 1/0 درصد ارزش معامله خواهد بود.
همچنین در زمان برداشت برحسب تومان تا مبلغ 100 میلیون تومان، مبلغ 6000 تومان (در زمان نگارش این مقاله) به‌عنوان کارمزد درگاه بانکی در نظر گرفته می‌شود که از این مبلغ هیچ بخشی به صرافی توایکس تعلق نخواهد گرفت؛ اما چنانچه مبلغ برداشت بیش از 100 میلیون تومان باشد، به ازای هر 100 میلیون تومان کاربر باید 6 هزار تومان کارمزد پرداخت کند.
خرید و فروش در صرافی توایکس
اصلی‌ترین دلیلی که کاربران مختلف را به‌سوی صرافی‌ها جذب می‌کند، تبادل و درواقع خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. در این بخش از مقاله قصد داریم نحوه خرید و فروش ارزها در صرافی توایکس (Twox) را بررسی کنیم.
ابتدا وارد حساب معاملاتی خود در صرافی شده و در صفحه اصلی با کمی اسکرول به پایین صفحه، لیست ارزهای دیجیتال برای معامله را بررسی کنید. همچنین ارزهایی که بیشترین کاربرد را در میان کاربران دارند، در بخش بالایی لیست ارزها به‌صورت جداگانه نیز قرار گرفته‌اند.
امکان لیست کردن ارزهایی از نوع NFT، فن توکن، متاورس و… برای کاربران وجود داشته و مشتریان این صرافی می‌توانند لیست ارزها را با توجه به نیاز خود شخصی‌سازی کنند؛ اما پس از یافتن رمز ارز موردنظر، باید روی گزینه «خرید» یا «فروش» در مقابل آن کلیک کنید.

با این کار به بخش ثبت سفارش در صرافی توایکس (Twox) منتقل می‌شوید که براساس رمز ارز انتخاب‌شده، تنظیم شده است؛ اما درصورت تمایل، می‌توانید ارزهای مبدأ و مقصد را با کلیک روی علامت سه ‌خط در کنار ارزها که در تصویر هم مشخص شده است، تغییر دهید.
ارز مبدأ، ارزی را تعیین می‌کند که شما باید مقداری از آن را در حساب خود داشته و با آن برای خرید ارز مقصد اقدام کنید. همچنین با کلیک روی آیکون آبی‌رنگ در بین دو ارز، جای ارز مبدأ و مقصد برعکس خواهد شد.
درنهایت و پس از تنظیم ارزهای دیجیتال مبدأ و مقصد باید روی گزینه «خرید X» کلیک کنید. X در این مثال بایننس کوین است؛ درواقع شما هر رمز ارزی را که انتخاب کنید، گزینه به‌صورت خرید یا فروش همان ارز به چشم می‌خورد.

در این مرحله می‌توانید پیش‌فاکتور خرید خود را مشاهده کنید. هزینه معامله برحسب تومان، قیمت ارز و مقدار رمز ارزی را که برای شما خریداری می‌شود را می‌توانید در این پیش‌فاکتور مشاهده کنید؛ درصورت موافقت با آن، باید روی گزینه «تأیید و مرحله بعد» کلیک کنید.

در این مرحله که مربوط به پرداخت است، باید کارت بانکی مدنظر خود را انتخاب کرده و یا از موجودی کیف پول خود در صرافی استفاده کنید. همچنین می‌توانید کارت بانکی جدیدی را به حساب خود اضافه کرده و سپس پرداخت را از همان کارت بانکی انجام دهید. پس از انتخاب منبع پرداخت در این مرحله، باید روی گزینه «پرداخت» کلیک کرده تا به مرحله بعد منتقل شوید که درواقع انتقال به درگاه بانک برای پرداخت نهایی است.

فروش ارزها در صرافی توایکس
برای فروش دارایی‌ها نیز باید مسیر گفته‌شده را طی کنید. سپس به‌جای گزینه خرید در مقابل ارز مدنظر، روی گزینه «فروش» کلیک کرده و مراحل را طبق تصویر زیر دنبال کنید؛ رد این مرحله ابتدا مقدار رمز ارزی که قصد فروش آن را دارید، تعیین کنید.
در این مرحله، همچنین می‌توانید ارزهای دیجیتال مبدأ و مقصد را تغییر داده و درنهایت روی گزینه تبدیل X به Y کلیک کنید. X و Y می‌توانند هر رمز ارز لیست‌شده در صرافی باشند. البته بدیهی است شما باید مقداری از رمز ارز مبدأ را در کیف پول حساب خود داشته باشید تا بتوانید آن را به رمز ارز مقصد تبدیل کرده یا به عبارتی آن رمز ارز را به فروش برسانید.
در مرحله دوم، می‌توانید پیش‌فاکتور فروش را مشاهده کنید که درصورت درستی همه اطلاعات باید روی گزینه «تبدیل می‌کنم» در پایین صفحه کلیک کنید. درنهایت فروش انجام شده و شما می‌توانید با کلیک روی گزینه «برو به کیف پول» شرایط و دارایی خود را بررسی کنید.

البته امکان رسیدن به لیست ارزهای دیجیتال و خرید و فروش آن‌ها با کمک تب کیف پول در بالای صفحه اصلی نیز فراهم شده است. با این حال باقی مراحل برای خرید و فروش ارزها فرایندی است که پیش‌تر به آن اشاره کردیم.
سخن پایانی
صرافی توایکس یک پلتفرم ایرانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که کاربران آن می‌توانند بیش از 360 ارز (در زمان نگارش این مقاله) را در آن خریداری کرده یا مبادله کنند. سادگی کار با این صرافی در کنار سرعت عمل انجام تراکنش‌های آن سبب شده است این صرافی طرفداران خود را داشته باشد.
همچنین امکان خرید رایگان برحسب تومان یکی دیگر از امتیازات این صرافی است که بررسی آن را برای انتخاب فعالیت در بازار بسیار منطقی کرده است. ما سعی کردیم در این مقاله نحوه کار با صرافی توایکس (Twox) را کامل توضیح دهیم. با مطالعه این مقاله شما متوجه خواهید شد که ثبت ‌نام و احراز هویت را به چه صورت انجام دهید، واریز و برداشت به‌کمک کارت بانکی و رمزارزها را فرا می‌گیرید و همچنین با خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال نیز آشنا خواهید شوید.
پرسش‌های متداول

توایکس چیست؟

توایکس یک صرافی ایرانی برای انجام مبادلات ارزهای دیجیتال است که سرعت انجام تراکنش و هزینه پایین این مبادلات از مزایای آن به حساب می‌آیند.

سطوح کاربری مشتریان در صرافی Twox به چه شکل است؟

سطح 1، سطح 2، سطح 3، سطح X و سطح 2X. با توجه به سطح کاربری مشتریان امکان واریز و برداشت مقدار مشخصی سرمایه به شکل تومان یا رمز ارز را دارند که در متن مقاله به آن اشاره شده است.

آیا احراز هویت در صرافی توایکس ضروری است؟

اگر به واریز و برداشت تومان نیاز نداشته باشید خیر، شما می‌توانید با ثبت‌نام ساده و تنها تأیید موبایل یا ایمیل خود فعالیت در صرافی را آغاز کنید، اما اگر بخواهید واریز و برداشت تومان را داشته باشید، باید حتماً مراحل بعدی احراز هویت را طی کنید که شامل اطلاعات هویتی، مدارک و… است.

میزان کارمزد معاملاتی که برحسب تومان باشند در صرافی توایکس چقدر است؟

معاملاتی که برحسب تومان انجام شوند به‌صورت رایگان و بدون کارمزد صورت می‌گیرند. کارمزد براساس ارزهای دیجیتال به اندازه 1/0 ارزش معامله است.

آیا امکان واریز تومان در صرافی توایکس برای کاربران فراهم شده است؟

بله، کاربران صرافی می‌توانند واریز و برداشت تومان را با کمک کارت‌های بانکی در کنار واریز و برداشت ارزهای دیجیتال داشته باشند.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۸۰ رای)

۴.۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *