معرفی صرافی ورسلند (Versland) + 0 تا 100 آموزش ثبت نام در Versland

صرافی ورسلند (Versland) چیست و چگونه می‌توان در آن ثبت نام کرد؟ در دنیای اقتصاد امروزی، زمینه‌های سرمایه‌گذاری گستره‌ی بسیار زیادی پیدا کرده است. یکی از جنبه‌های مهم این اتفاق، فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است که معنای جدیدی به اقتصاد و امور مالی داده‌اند. برای فعالیت در این بازارها، صرافی‌های متعددی چه در داخل و چه در خارج از کشور وجود دارند که خدمات اینچنینی در اختیار شما می‌گذارند. در این میان، فعالیت در صرافی‌های ایرانی، به‌خصوص برای افرادی که تجربه و دانش زیادی در بازار رمزارزها ندارند، بهترین انتخاب است.
در میان صرافی‌های متعددی که در ایران فعالیت دارند، ورسلند (Versland) که امکان واریز و برداشت ریالی را برای کاربران فراهم کرده است، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. محیط فارسی این صرافی، در کنار پشتیبانی و رابط کاربری خوب، استفاده از آن را بسیار ساده‌تر کرده است. علاوه بر سادگی کار با صرافی، امکانات پیشرفته‌ای مانند کپی تریدینگ و کسب سود از افت قیمت، از دیگر امکاناتی هستند که انتخاب آن را به گزینه‌ای منطقی تبدیل کرده‌اند.
در راستای استقبال کاربران از این صرافی و تمایل آن‌ها به انجام معاملات در آن، تصمیم داریم تا در این مقاله شما را با صرافی ورسلند (Versland) و تمام نکاتی که باید در مورد آن بدانید، آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.
برای شروع از لینک زیر وارد شوید:
همین الان در صرافی ورسلند ثبت‌نام کنیدثبت نام

معرفی صرافی ورسلند (Versland)
صرافی ایرانی ورسلند، در سال 1401 با همکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر و افراد حرفه‌ای در حوزه‌های مالی و بلاک چین، افتتاح شد. ورسلند، به‌عنوان اولین صرافی ایرانی که خدمات کپی تریدینگ ارائه می‌دهد، معرفی شده و بدین طریق، سعی دارد امکان کسب درآمد از بازار رمزارزها را حتی برای کسانی که دانش کافی در این بازار ندارند، فراهم کند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید، این صرافی در حال حاضر بیش از 15 هزار کاربر فعال داشته و در زمان نگارش این مقاله، تعداد تراکش‌های خرید آن به 25 هزار عدد رسیده است؛ از طرفی دیگر نیز، تراکنش‌های فروش، به عدد 12 هزار رسیده است.
یکی از امکانات این صرافی، انجام مبادلات با قیمت لحظه‌ای بازار در بخش «تبادل سریع» و مبادلات با قیمت موردنظر تریدر در بخش «بازار حرفه ای» است. همچنین، واریز و برداشت ریالی در کنار واریز و برداشت رمزارزها، از دیگر امتیازاتی است که فعالیت در صرافی ورسلند را برای کاربران ایرانی ساده‌تر کرده است.
ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی ورسلند (Versland)
برای آنکه بتوانید از خدمات صرافی‌های ایرانی و خارجی استفاده کنید، اولین قدم این است که در پلتفرم مخصوص آن ثبت‌نام کرده و یک حساب کاربری/معاملاتی برای خود ایجاد کنید. در ادامه، نحوه ثبت‌نام و سپس احراز هویت در این صرافی ایرانی را با هم بررسی خواهیم کرد.
برای این کار، در ابتدا باید وارد وبسایت صرافی به آدرس اینترنتی versland.io شده و سپس از بالا و سمت چپ تصویر، بر روی گزینه «ورود/ثبت‌نام» کلیک کنید. همانطور که در تصویر هم قابل مشاهده است، امکان دانلود و فعالیت از طریق اپلیکیشن نیز برای کاربران وجود دارد که در صورت تمایل، می‌توانید بر روی گزینه «دانلود اپلیکیشن» در کنار گزینه ثبت‌نام کلیک کنید.

در این مرحله، با کلیک بر روی گزینه «ثبت‌نام» باید مطمئن شوید که این مورد برای شما فعال است. سپس در کادرهای موجود، اطلاعات موردنیاز را وارد کنید؛ شماره موبایل (به نام خودتان) در کادر اول، رمزعبور مطمئن و تکرار آن در کادرهای دوم و سوم و در کادر آخر نیز می‌توانید کد معرف (کد ریفرال) را وارد کرده و از تخفیف در کارمزدها بهره‌مند شوید.
توصیه می‌شود که حتماً از کد معرف استفاده کنید؛ زیرا تمامی هزینه معاملات شما به خصوص اگر تعداد معاملات زیادی انجام دهید، به شدت کاهش می‌یابد. در نهایت، پس از وارد کردن کد ریفرال، باید بخش مربوط به قوانین و مقرارت سایت را فعال کرده و در نهایت بر روی گزینه «ثبت‌نام» کلیک کنید.

پس از انتخاب گزینه «ثبت‌نام» در مرحله قبل، یک کد تأیید به شماره موبایلی که در فرایند ثبت‌نام وارد کرده بودید، ارسال می‌شود. کد تأیید در یافت شده را در جای خالی قرار داده و در نهایت بر روی گزینه «تأیید» کلیک کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید.

ثبت‌نام شما به همین راحتی به پایان می‌رسد! در نهایت باید بر روی گزینه «ورود» در بالای پنجره کلیک کرده و پس از انتخاب گزینه «ورود با شماره موبایل»، به ترتیب شماره موبایل و رمزعبور خود را وارد کنید. سپس باید گزینه «ورود» را انتخاب کنید تا بتوانید به حساب کاربری معاملاتی خود وارد شوید.

ورود به حساب معاملاتی
در مرتبه اول ورود به حساب معاملاتی، به صورت خودکار به بخش احراز هویت منتقل می‌شوید. اطلاعاتی که در این کادرها باید وارد کنید، مشخصات هویتی شما را شامل می‌شود:

نام و نام خانوادگی
نام پدر
تاریخ تولد
شماره موبایل (که وارد شده است)
کد ملی
شماره شناسنامه

پس از وارد کردن تمامی اطلاعات خواسته شده، باید بر روی گزینه «ثبت» کلیک کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید. توجه داشته باشید که اطلاعات خود را مطابق مدارک هویتی خود و به زبان فارسی وارد کنید؛ همچنین، در وارد کردن تاریخ باید تقویم شمسی را در نظر بگیرید.

پس از کلیک بر روی گزینه «ثبت» در مرحله قبل، یک کد تأیید برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در جای خالی قرار داده و سپس بر روی گزینه «تأیید» کلیک کنید تا بتوانید به مرحله بعد در فرایند احراز هویت منتقل شوید.

برای آنکه از وضعیت احراز هویت باخبر شوید، باید بر روی آیکن آدمک در بالا و سمت چپ تصویر کلیک کنید. در این مرحله و پس از وارد کردن اطلاعات اولیه که البته هنوز از سمت تیم پشتیبانی تأیید یا رد نشده‌اند، در سطح کاربری 2 هستید.  برای کسب اطلاعت بیشتر راجع به وضعیت احراز هویت خود، می‌توانید بر روی لینک «استعلام وضعیت احراز» کلیک کنید.
پس از کمی انتظار، با کلیک بر روی آیکن آدمک و در صورت تأیید اطلاعاتی که وارد کرده بودید، به سطح 4 کاربری می‌رسید. حال برای آینکه بتوانید به سطح آخر یعنی سطح 5 برسید، باید بر روی گزینه «ادامه احراز هویت» در همین بخش کلیک کنید تا بتوانید مرحله آخر احراز هویت را نیز پشت سر بگذارید.

در مرحله آخر از این بخش، باید کارت ملی خود را در دست و زیر صورت گرفته و از خود یک عکس بگیرید. می‌توانید این کار را با کمک کسی انجام دهید. سپس عکس را از بخش آپلود عکس هویتی که در تصویر هم مشخص شده است، بارگزاری کرده و در نهایت بر روی گزینه «ارسال تصویر» کلیک کنید تا تصویر شما بارگزاری و تأیید شود.
با انجام کامل تمامی موارد گفته شده، مراحل احراز هویت به پایان رسیده و شما می‌توانید بدون محدودیت، از خدمات سایت استفاده کنید.

واریز و برداشت در صرافی ورسلند (Versland)
واریز و برداشت و هرگونه عملیات مالی، یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌ها در پلتفرم‌های بازارهای مالی است که هر کاربری به آن نیاز پیدا می‌کند. در این بخش می‌خواهیم نحوه ورود به کیف پول و اضافه کردن کارت بانکی را به شما آموزش داده و در بخش‌های مجزا، واریز و برداشت در صرافی ورسلند را بررسی کنیم. هرچند ممکن است این کار، آسان به نظر برسد؛ اما در هر حال، بررسی آن می‌تواند به شما کمک کند، بدون کوچک‌ترین اشتباه و نگرانی، عملیات موردنظر را انجام دهید.
برای واریز و برداشت در صرافی ورسلند، باید بخش «کیف پول» در نوار بالای صفحه را انتخاب کنید. نحوه استفاده از کیف پول را در بخش‌های بعدی به طور کامل مشاهده خواهید کرد:

همان‌طورکه در تصویر هم مشخص است، سه بخش انتقال (در بالای صفحه)، واریز تومانی و رمزارزی (در سمت راست تصویر) و برداشت تومانی و رمزارزی نیز (در سمت چپ تصویر) در اختیار شما قرار دارند.
ذکر این نکته ضروری است که برای انجام عملیات واریز و برداشت، باید ابتدا یک کارت بانکی که متعلق به خودتان است را به صرافی معرفی کنید. در مرحله اول انجام این کار، باید  بر روی گزینه «کارت‌های من» در پایین بخش واریز و یا برداشت کلیک کنید.

در این مرحله و پس از کلیک بر روی گزینخ «کارت‌های من» در بخش پیش، باید شماره 16 رقمی کارت بانکی خودتان را در کادر اول وارد کرده و سپس شماره شبای آن کارت را نیز در کادر دوم قرار دهید. در نهایت نیز گزینه «افزودن کارت» را انتخاب کنید.

اضافه‌کردن کارت بانکی
همان‌طورکه پیشتر نیز اشاره کردیم، در زمان واریز و برداشت تومانی، باید یک کارت بانکی را که به نام خودتان است، انتخاب کنید. اما پیش از انتخاب، باید آن کارت بانکی را به حساب خود اضافه کنید. در این بخش، نحوه اضافه کردن کارت‌های بانکی بیشتر به حساب معاملاتی را شرح خواهیم داد.
برای این کار، ابتدا وارد حساب کاربری خود در صرافی ورسلند شده و سپس از نوار بالای صفحه، تب «کارت‌های بانکی» را انتخاب کنید. با این کار، پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید از آن طریق، کارت بانکی‌ای که به نام خودتان است را به حساب کاربری خود در صرافی اضافه کنید.
کاری که باید در این مرحله انجام دهید، این است که شماره 16 رقمی کارت خود را در کادر اول وارد کرده و شماره شبای همان کارت را در کادر دوم قرار دهید و سپس بر روی گزینه «افزودن کارت» کلیک کنید. اگر به شماره شبای خود دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق وبسایت بانک، شماره کارت یا شماره حساب را به شماره شبا تبدیل کنید.
پس از اضافه کردن کارت، تیم پشتیبانی، بررسی‌های لازم را انجام داده و در نهایت کارت شما را تأیید و یا رد می‌کند. در صورت بروز هر گونه مشکل، می‌توانید با تیم پشتیبانی در ارتباط باشید.

به نام بودن کارت یا کارت‌های اضافه شده به حساب کاربری
امکان افزودن 10 کارت به حساب معاملاتی در صرافی ورسلند
امکان اضافه کردن تمام کارت‌های داخلی که عضو شبکۀ شتاب هستند
کم بودن زمان فرایند اضافه کردن و تأیید کارت‌های بانکی در حساب کاربری

یکی از مزیت‌های کار با صرافی‌های ایرانی، این است که کاربران آن می‌توانند به راحتی و با کمک کارت‌های بانکی خود اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنند. برای انجام این کار، پس از رسیدن به بخش «کیف پول»، باید به بخش واریز (سمت راست)، مراجعه کرده و بر روی گزینه «واریز تومان» کلیک کنید.
از آنجایی که باید پیش از این، کارت یا کارت‌های بانکی خود را به حساب کاربری خود اضافه کرده باشید، ابتدا کارت بانکی خود را انتخاب کرده و سپس مبلغ موردنظر خود را در کادر موجود قرار دهید. در نهایت نیز گزینه «واریز» را انتخاب کنید.

با کلیک بر روی گزینه «واریز» در مرحله پیش، به درگاه بانکی منتقل می‌شوید. کاری که باید انجام دهید، این است که اطلاعات کارت بانکی انتخابی را وارد و در نهایت بر روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید. لازم به ذکر است که حداقل مبلغ واریز در یک روز، 10 هزار تومان و حداکثر آن 100 میلیون تومان است.

واریز رمز ارز

علاوه بر واریز به کمک کارت‌های بانکی داخلی، در صورت تمایل، می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را از کیف پول و آدرس‌های دیگر نیز به حساب کاربری خود در صرافی ورسلند واریز کنید. برای این کار، پس از مراجعه به بخش «کیف پول» باید به بخش «واریز» در سمت راست صفحه نمایش مراجعه کنید؛ اما این بار «واریز ارز» را انتخاب کنید.
حالا باید رمز ارزی‌ که قصد واریز آن را دارید، در کادر اول تعیین کرده و شبکه انتقالی را که اهمیت بیشتری دارد، از کادر دوم انتخاب کنید. سپس آدرس کیف پول را از کادر «آدرس» کپی و به کیف پول خود مراجعه کنید تا بتوانید فرایند واریز را از آنجا ادامه دهید. کاری که باید در کیف پول انجام دهید، این است که رمز ارزی انتخابی در صرافی را بر اساس شبکه انتقال انتخابی در کیف پول خود پیدا کرده و فرایند ارسال رمز ارز به آدرس صرافی (که آن را کپی کرده بودید) را به اتمام برسانید.
در وایان نیز، Txid تراکنش مبدا را در کادر آخر قرار داده و در پایان، بر روی گزینه «ثبت واریز» کلیک کنید.

برداشت تومان در صرافی ورسلند (Versland)

پس از فعالیت در بازار و کسب سود نیاز دارید که سرمایه و یا سود خود را از حساب معاملاتی، به کیف پول رمزارزی و یا کارت بانکی خود انتقال دهید. در این بخش، ما نحوه برداشت دارایی بر اساس تومان را در صرافی ورسلند شرح خواهیم داد.
برای برداشت تومان در این صرافی، ابتدا به بخش «کیف پول» (تب کیف پول از نوار بالای صفحه) رفته و سپس از بخش «برداشت»، تب مربوط به برداشت تومان را انتخاب می‌کنیم. حال باید کارت بانکی‌ که قصد داریم دارایی‌مان به آن منتقل شود، انتخاب کنیم. در کادر بعد نیز مبلغ برداشت را تعیین کرده و در نهایت بر روی گزینه «برداشت» در پایین پنجره کلیک ‌می‌کنیم.
توجه داشته باشید که شما در هر روز می‌توانید حداقل 50 هزار تومان و حداکثر 100 میلیون تومان برداشت کنید؛ میزان کارمزد برداشت نیز با توجه به مبلغ برداشت متغیر خواهد بود.

برداشت رمز ارز

برای برداشت رمز ارز در صرافی ورسلند (Versland)، باید ابتدا بر روی تب کیف پول از نوار بالای صفحه کلیک کرده و سپس به بخش برداشت مراجعه کنید. سپس در بخش برداشت، «برداشت ارز» را انتخاب کنید؛ با انتخاب برداشت ارز، کادرهای برداشت به این روش برای شما ظاهر می‌شوند.
رمز ارزی که قصد برداشت دارید، در کادر اول تعیین کنید، شبکه انتقال را که بسیار مهم است، در کادر دوم قرار داده و در کادر سوم، مقدار رمز ارزی را که قصد برداشت آن را دارید، تعیین کنید. آدرس کیف پول مقصد، برای دریافت رمزارزها را نیز در کادر آخر قرار داده و در نهایت بر روی گزینه «برداشت» کلیک کنید. درخواست شما بررسی شده و در صورت درست بودن اطلاعات، برداشت انجام می‌شود.

نکته‌ای که زمان برداشت، باید به آن توجه داشته باشید، این است که بهتر است ابتدا به کیف پول خود مراجعه کرده و رمز ارز را بر اساس شبکه انتقال موردنظر خود پیدا کنید. در نهایت نیز آدرس آن را برای دریافت رمز ارز استخراج و سپس عملیات برداشت را آغاز کنید.

«توجه داشته باشید که شبکخ انتقال در کیف پول (مقصد) و صرافی (مبدا) باید یکسان انتخاب شوند؛ در غیر این صورت، ممکن است دارایی خود را از دست بدهید.»

انتقال سرمایه در صرافی ورسلند
یکی دیگر از عملیات مالی که در صرافی ورسلند به آن نیاز پیدا خواهید کرد، انتقال تتر از کیف پول اصلی به کیف پول اسپات و یا برعکس است. زمانیکه شما واریز تتر انجام می‌دهید، آن‌ها به کیف پول اصلی یعنی به عبارتی به حساب کاربری (و نه حساب معاملاتی) منتقل می‌شوند. برای اینکه بتوانید از تترهایی که به حساب خود واریز کرده‌اید، در معاملات بازار اسپات استفاده کنید، باید ابتدا تترها را از بخش اصلی به بخش اسپات انتقال دهید.
از طرف دیگر، زمانی که در بخش بازار اسپات، به سود برسید و پس از فعالیت بخواهید که سود یا سرمایه اصلی خود را به کیف پولی خارج از صرافی انتقال دهید، باید ابتدا تترها را از کیف پول اسپات به کیف پول اصلی در صرافی انتقال داده و سپس اقدام به برداشت کنید. در ادامه، نحوه انتقال دارایی میان حساب اصلی و حساب اسپات که البته بسیار ساده است را شرح خواهیم داد.
ابتدا از نوار بالای صفحه، بر روی تب «کیف پول» کلیک کرده و سپس، به بخش انتقال در بالای صفحه مراجعه کنید. شما می‌توانید از این بخش که در تصویر هم مشخص شده است، تتر را بین دو حساب اصلی و اسپات جابه‌جا کنید.

از کیف پول X که نشان‌دهنده مبدا انتقال است
به کیف پول Y که نشان‌دهنده مقصد انتقال است

X و Y می‌توانند کیف پول اسپات و کیف پول اصلی باشند؛ برای تغییر آن‌ها باید بر روی آیکن زردرنگ با دو فلش با جهات مخالف کلیک کنید. پس از تعیین حساب مبدا و مقصد، باید مقدار تتری را که قصد انتقال آن را دارید، در کادر مربوطه وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه «انتقال» کلیک کنید.

تبادل سریع در Versland
صرافی‌های ایرانی و خارجی در حقیقت پلتفرم‌هایی برای مبادلات مربوط به رمزارزها هستند. صرافی‌های خارجی، ریال را به‌عنوان ارزهای فیات برای خرید رمزارزها قبول نمی‌کنند؛ اما خوشبختانه شما می‌توانید در صرافی ورسلند که ایرانی است، به حساب خود تومان واریز کرده و فعالیت مالی خود را آغاز کنید.
اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که پس از واریز تومان، باید آن را به رمزارز تبدیل کنید تا بتوانید مبادلات بیشتری انجام دهید. پس از واریز تومان، شما می‌توانید از بخش «تبادل سریع»، تومان را به تتر یا هر رمز ارز دیگری تبدیل کرده و سپس فعالیت خود را در مبادلات رمزارزی (مبادله دو رمزارز) شروع کنید.

«در بخش تبادل سریع، همان‌طور که از نام آن مشخص است، امکان خرید و فروش با قیمت لحظه‌ای بازار، برای کاربران صرافی وجود دارد.»

برای تبدیل تومان به تتر و یا هر رمزارز دیگر با قیمت لحظه‌ای بازار، باید ابتدا بر روی تب «تبادل سریع» در نوار بالای صفحه کلیک کرده و سپس در صفحه‌ای که برای شما به نمایش در می‌آید، گزینه سبزرنگ خرید را انتخاب و رمز ارز موردنظر را برای تبدیل شدن تومان به آن ارز، انتخاب کنید. در کادر دوم نیز باید مقدار رمز ارزی که قصد خرید آن را دارید، تعیین کنید.
البته می‌توانید مبلغ را به صورت تومان در کادر سوم وارد کرده و ببینید که با مبلغ موردنظر شما امکان خرید چند واحد از رمز ارز موردنظرتان فراهم می‌شود. در نهایت و پس از پر کردن تمام کادرها، باید بر روی گزینه «ثبت سفارش خرید» در پایین صفحه کلیک کنید تا سرمایه شما با قیمت لحظه‌ای در بازار، از تومان به رمز ارز موردنظر تبدیل شود.
با انجام این کار، سرمایه شما به بخش «کیف پول اصلی» در صرافی انتقال می‌یابد. درصورتیکه قصد فعالیت در بازار اسپات را داشته باشید، باید ابتدا سرمایه‌تان را به بخش اسپات انتقال داده و سپس معاملات خود را انجام دهید.

برداشت در تبادل سریع
زمانیکه قصد برداشت تومانی دارید، باید دارایی خود را در صرافی (درصورتیکه سرمایه در صرافی، فقط رمز ارز باشد)، به تومان تبدیل کرده و سپس به بخش برداشت تومان مراجعه کنید.
برای تبدیل سریع رمزارزها به تومان، می‌توانید به بخش «تبادل سریع» مراجعه کرده و این بار تب قرمزرنگ «فروش» را از بالای صفحه انتخاب کنید. کادر اول، مربوط به رمز ارز یا همان دارایی است که قصد دارید به تومان تبدیل کنید.
در کادر دوم، باید تعیین کنید که قصد دارید چه مقدار از دارایی رمز ارز موردنظر خود را به فروش برسانید. با پر کردن این دو کادر، مقدار تومانی که به دست می‌آورید، برای شما به نمایش در می‌آید. البته، شما می‌توانید مبلغ را بر حسب تومان در کادر سوم وارد کنید تا متوجه شوید که به چه مقدار از رمز ارز نیاز دارید تا با فروش آن‌ها به مبلغ موردنظر خود برسید. در نهایت و پس از پر کردن تمامی کادرها، باید بر روی گزینه «ثبت سفارش فروش» کلیک کنید تا رمزارزهای شما به میزانی که تعیین کرده بودید، به تومان تبدیل شوند.

خرید و فروش در صرافی ورسلند (Versland)
برای آنکه دارایی‌های مختلف رمزارزی را در حساب معاملاتی خود در صرافی ورسلند مبادله کنید، می‌توانید از سه روش معمولی، پیشتاز و معکوس استفاده کنید. در ادامه، تمام این موارد را شرح خواهیم داد.
در بخش بازار حرفه‌ای، امکان انجام مبادلات در بازار اسپات با قیمت موردنظر، وجود دارد؛ اما ویژگی‌ای که بخش اسپات این صرافی را پرطرفدار کرده است، امکان استفاده از اهرم 3 (در زمان نگارش این مقاله) در خرید و فروش رمزارزهاست. درواقع شما، علاوه بر خرید اسپات که در تمام صرافی‌ها رایج است، می‌توانید در صورت تمایل، دارایی خود را با اهرم 3 نیز خرید و فروش کنید. همچنین شما می‌توانید هم از افزایش و هم از کاهش قیمت رمزارزها به سود برسید؛ این ویژگی درصورتیکه یک تریدر، دانش و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد، یک امتیاز عالی به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که این بخش از صرافی ورسلند را می‌توان با بخش مارجین صرافی‌های خارجی مقایسه کرد.
1. مفاهیم پیشتاز و معکوس
زمانی‌که رمز ارزی را برای خرید و فروش در صرافی ورسلند انتخاب می‌کنید، نماد رمزارز را به صورت 3L در کنار نام آن مشاهده خواهید کرد؛ به‌عنوان مثال، با جستجوی عبارت BTC، بیت کوین معمولی برای خرید و فروش بدون اهرم، بیت کوین پیشتاز با نماد BTC3L و بیت کوین معکوس با نماد BTC3S به چشم می‌خورند. برای خرید بیت کوین با اهرم 3، باید بیت کوین پیشتاز را انتخاب کرده و باقی مراحل را پیش ببرید. همچنین اگر قصد فروش با اهرم 3 را دارید، باید بیت کوین معکوس را انتخاب کنید.

2. کسب سود از افت قیمت
یکی از اصول تحلیل تکنیکال که همیشه بر آن تاکید می‌شود، این است که تریدرها باید همیشه هم‌جهت روند، به باز کردن معامله اقدام کنند. به عبارت دیگر، شما تنها زمانی مجاز به باز کردن معامله خرید هستید که روند اصلی، صعودی باشد؛ همچنین تنها زمانی باید معامله فروش را باز کنید که روند اصلی نزولی باشد.
پیش از این، اشاره کردیم که کاربران صرافی ورسلند (versland)، می‌توانند در هر دو جهت بازار (افزایش و افت قیمت)، به سود برسند؛ اما کسب سود از کاهش قیمت دارایی، کمی متفاوت از صرافی‌های معمولی خارجی است که در ادامه آن را شرح خواهیم داد.
برای کسب سود از افت قیمت، باید رمز ارزی را که عبارت 3S در کنار نام آن آمده است، انتخاب کنید؛ به‌عنوان مثال، BTC3S که درواقع نام فارسی آن با عنوان بیت کوین معکوس در لیست رمزارزها به نمایش در می‌آید.
حال با کلیک بر روی نام دارایی موردنظر، متوجه خواهید شد که نمودار قیمتی دارایی معکوس شده است؛ درواقع، روند نزولی به روند صعودی تبدیل شده و در حقیقت با باز کردن معامله خرید در بخش معکوس است که کاربران می‌توانند از افت قیمت نیز به سود برسند.
تفاوت دیگری که نمودار قیمتی معکوس با نمودار اصلی دارایی دارد، این است که میزان افت قیمت که در نمودار معکوس به افزایش قیمت تبدیل شده است؛ به دلیل وجود اهرم 3، به میزان سه برابر بیشتر شده است. درواقع، اگر در نمودار بیت کوین حقیقی، 2٪ افت قیمت را تجربه کند، در نمودار معکوس (با اهرم 3) می‌توان با باز کردن معامله خرید، 6٪ سود کرد.
برای درک بهتر آنچه توضیح دادیم، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. همان‌طورکه می‌بینید، بیت کوین معمولی، 2.30٪ افت قیمت داشته است که این میزان در نمودار قیمتی بیت کوین پیشتاز به -6.80 (تقریباً سه برابر بیت کوین معمولی) رسیده است؛ درحالیکه در نمودار قیمتی بیت کوین معکوس، به +6.79 رسیده است. به عبارتی دیگر، این نمودار، افزایش قیمت را نشان می‌دهد و نه افت قیمت را.

به زبان ساده، درصورتیکه قصد کسب سود از افت قیمت در صرافی ورسلند را داشته باشید، باید رمز ارز با عنوان معکوس را پیدا کرده و یک سفارش خرید در همان بخش معکوس ثبت کنید تا با این کار سود سه برابری به دست آورید. همان‌طورکه متوجه شدید، قرار نیست برای سود کردن از کاهش قیمت، هیچ سفارش فروشی ثبت شود؛ بلکه همان سفارش خرید در بخش معکوس ثبت می‌شود.

در پایان و پیش از شرح نحوه ثبت سفارش در صرافی ورسلند، لازم است اضافه کنیم که شما می‌توانید عنوان رمز ارز موردنظر خود را در نوار جست‌وجو تایپ کرده و روی نوع مدنظر خود (معمولی / پیشتاز / معکوس) کلیک کنید. همچنین اگر قصد دارید که تنها معامله‌ای از نوع معکوس یا پیشتاز داشته باشید، در نوار جستجو، همین عبارات معکوس یا پیشتاز را به فارسی تایپ کردخ و از میان رمزارزهای قابل معامله، رمز ارز خود را انتخاب و سفارش خود را ثبت کنید.
در ادامه، نحوه ثبت سفارش در بخش بازار حرفه‌ای صرافی ورسلند را باهم بررسی خواهیم کرد.
3. ثبت سفارش در صرافی ورسلند (versland)
تا این قسمت، توضیحاتی در رابطه با مفاهیمی مانند پیشتاز و معکوس را شرح دادیم تا بتوانید همیشه و در هر شرایطی، از بازار به سود برسید. کسب سود از افت قیمت در صرافی ایرانی، یک امتیاز بسیار خوب محسوب می‌شود که در صرافی ورسلند تعریف شده است.
برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید بر روی تب «بازار حرفه‌ای» در نوار بالای صفحه کلیک کنید تا بتوانید در این بخش فعالیت‌های مختلف را انجام دهید.

همان‌طورکه در تصویر می‌بینید، سفارش‌های ثبت شده، در ستون چپ تصویر لیست شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید. در ستون وسط تصویر نیز می‌توانید نمودار قیمتی را در بخش بالایی و بخش ثبت سفارش (که مهم‌ترین بخش است) را در قسمت پایینی صفحه تماشا کنید. همچنین می‌توانید رمزارز موردنظر خود را از ستون سمت راست تصویر پیدا کنید.

پس از جست‌وجوی رمزارز موردنظر، به بخش ثبت سفارش آن مراجعه کنید. اگر قصد ثبت معامله خرید دارید، باید از بخش سمت راست (با گزینه سبزرنگ خرید) استفاده کرده و اگر قصد فروش داشته باشید نیز می‌توانید از بخش سمت چپ ثبت سفارش استفاده کنید.
برای خرید بیت کوین بر اساس تتر، باید ابتدا قیمت بیت کوین (بر مبنای تتر) را برای خرید تعیین کرده و سپس در کادر دوم مقدار بیت کوینی که قصد خرید دارید را وارد کنید تا با این کار، هزینه معامله خود را در کادر سوم ببینید.
در صورت تأیید تمام موارد، باید بر روی گزینه «خرید BTC» کلیک کنید تا سفارش شما ثبت شود. همچنین درصورتیکه بخواهید سفارش شما در لحظه ثبت شده و معامله انجام شود، باید قیمت را از لیست سفارشات و معادل قیمت لحظه‌ای را انتخاب کنید تا معامله بدون تاخیر و در لحظه انجام شود. البته بخش «تبادل سریع»، برای خرید با قیمت لحظه‌ای در صرافی ورسلند در نظر گرفته شده است؛ به یاد داشته باشید که تمام توضیحات، برای ثبت سفارش فروش نیز برقرار هستند.

4. کپی تریدینگ در صرافی ورسلند
یکی از روش‌های کسب درآمد، برای کاربران صرافی ورسلند که تمایل دارند از بازار ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنند، اما زمان کافی برای انجام این کار را ندارند و یا اینکه دانش آن‌ها به حدی نیست که بتوانند به سود برسند، این است که حساب معاملاتی خود را به حساب یک تریدر حرفه‌ای متصل کنند تا همانند آن تریدر حرفه‌ای، سود کرده و یا متضرر شوند. کاربران این صرافی می‌توانند به دو روش تومانی و تتری از بخش کپی تریدینگ استفاده کنند که در ادامه هر دو روش را شرح خواهیم داد.

کپی تریدینگ تومانی

در روش تومانی، شما باید بر روی تب «کپی تریدینگ» از نوار بالای صفحه کلیک کنید تا بتوانید از این بخش استفاده کنید. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که مبلغی (بر حسب تومان) را از کیف پول اصلی به کیف پول کپی ترید انتقال دهید. برای این کار، باید همانند توضیحات بخش انتقال، کیف پول اصلی را به‌عنوان مبدا و کیف پول کپی ترید را به‌عنوان مقصد انتخاب کرده و پس از تعیین مبلغ در کادر موجود، بر روی گزینه «انتقال» کلیک کنید.

پس از انتقال دارایی، با اسکرول به پایین صفحه، می‌توانید مشخصات ایونت حاضر را برای شرکت در آن مشاهده کنید. در صورت تمایل نیز می‌توانید مبلغی را بر حسب تومان در کادر مبلغ وارد کرده و پس از بخش پذیرش قوانین و مقررات، بر روی گزینه «شرکت در ایونت» کلیک کنید تا به صورت خودکار در این کپی ترید شرکت داده شوید.

کپی تریدینگ تتری

آنچه در بخش پیش به آن اشاره کردیم، کپی تریدینگ بر حسب تومان بود؛ اما در این بخش، قصد داریم که کپی تریدینگ بر حسب تتر را نیز برای شما شرح دهیم. برای انجام کپی تریدینگ تتری، باید از نوار بالای صفحه بر روی تب «کپی تریدینگ تتری» کلیک کرده و سپس مقدار مناسبی تتر را طبق توضیحاتی که دادیم، از کیف پول اصلی خود به کیف پول کپی ترید انتقال دهید تا سرمایه لازم برای کپی ترید را داشته باشید.

پس از انتقال سرمایه به کیف کپی ترید، می‌توانید تریدرهای مختلفی که می‌توانید حساب معاملاتی خود را به آن‌ها متصل کنید، مشاهده و بررسی کرده و در نهایت، یکی را انتخاب کنید. پس از انتخاب تریدر حرفه‌ای موردنظر، باید بر روی گزینه «جزئیات» مربوط به همان تریدر کلیک کنید. بخش انتهایی را در بخش بعد توضیح خواهیم داد.

در این بخش، می‌توانید جزئیات، اعضا و تاریخچه فعالیت تریدر انتخابی را مشاهده کنید. در صورت تأیید، باید در بخش بالا و سمت چپ تصویر، مبلغ موردنظر را برای کپی تریدینگ به کمک این کاربر وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه «فالو» کلیک کنید. هر زمان که بخواهید کپی ترید توسط این کاربر را لغو کنید، باید مسیر گفته شده را طی کرده و این بار به جای گزینه فالو، بر روی گزینه قرمزرنگ «آنفالو» کلیک کنید.

کپی تریدینگ یکی از بهترین امکانات صرافی ورسلند است. با این حال، اگر بخواهید خودتان در بازار فعالیت کرده و معاملات پرسودی داشته باشید، می‌توانید با شرکت در یک دوره آموزش رمز ارز و کسب دانش لازم برای انجام انواع تحلیل و پیدا کردن بهترین موقعیت‌ها، خود در بازار فعالیت کرده و به سود برسید. البته تنها کسب دانش کافی نیست و لازم است هر فردی به آنچه یاد می‌گیرد پایبند باشد و مدیریت سرمایه را نیز رعایت کند.
کلام آخر
صرافی ورسلند یک صرافی ایرانی است که خدمات بیشتری نسبت به بسیاری از صرافی‌های دیگر ایرانی ارائه می‌دهد. شما با کمک این صرافی می‌توانید علاوه بر واریز و برداشت ریالی، تجربۀ فعالیت در بازار اسپات با اهرم 3 را نیز داشته باشید و همچنین علاوه بر افزایش قیمت، از افت قیمت‌ها نیز به سود برسید. کپی تریدینگ یکی دیگر از امکانات صرافی ورسلند است تا به کاربرانی که دانش و تجربۀ کافی برای فعالیت در بازار رمزارزها را ندارند، کمک ‌کند که با اتصال حساب معاملاتی خود به حساب معاملاتی تریدرهای حرفه‌ای به سود برسند. رابط کاربری سادۀ این صرافی ایرانی در کنار امکاناتی که برای کاربران فراهم کرده است، آن را به یک انتخاب خوب برای شروع فعالیت در بازار تبدیل کرده است. ما سعی کردیم ثبت‌نام و احراز هویت در این صرافی را آموزش دهیم و سپس هرآنچه برای فعالیت در این صرافی به آن نیاز است را نیز به زبان ساده شرح دهیم.
سوالات متداول

آیا احراز هویت در صرافی ورسلند الزامی است؟

بله، کاربران صرافی برای استفاده از خدمات سایت صرافی باید مراحل احراز هویت را طی کنند تا بتوانند از تمام خدمات صرافی استفاده کنند.

آیا امکان سود تنها از افزایش قیمت در صرافی ورسلند فراهم شده است؟

خیر، کاربران این صرافی می‌توانند هم از افزایش و هم از افت قیمت‌ها به سود برسند؛ نحوۀ کسب سود از افت قیمت در این صرافی را در طی مقاله شرح داده‌ایم.

کپی تریدینگ در صرافی Versland به چه روشی قابل انجام است؟

کاربران صرافی می‌توانند کپی تریدینگ را به روش تومانی و همچنین تتری انجام دهند؛ نحوۀ انجام هر دو روش را در طی مقاله شرح داده‌ایم.

پیشتاز و معکوس در صرافی Versland به چه معنا هستند؟

رمز ارز پیشتاز (مثلاً ریپل پیشتاز) برای خرید رمز ارز با اهرم 3 در صرافی ورسلند انتخاب می‌شود؛ درحالی‌که اگر رمز ارز با عبارت معکوس در کنار نام آن را انتخاب کنید، می‌توانید از افت قیمت رمزارز نیز به سود برسید. این مفاهیم را در بخش مربوطه به تفصیل شرح داده‌ایم.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۴۶ رای)

۴.۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *