منتل – منتل هیدروکن

[ad_1]

منتل هیدروکن

منتل چیست و چه کاربردهایی در معادن سنگ دارد؟

سنگ شکن مخروطی هیدروکن یکی از قوی ترین تجهیزات در معادن سنگ است. در واقع یکی از عناصر اصلی و کلیدی در عملیات خرد کردن سنگ و ساخت شن و ماسه در معادن، سنگ شکن هیدروکن است. منتل هیدروکن قطعه ای است که نقش هالک را به خوبی در قسمت سنگ شکن هیدروکن ایفا می کند و سنگ را تحت فشار همراه با سایر قطعات و لوازم سنگ شکن می شکند.

نقش منتل در معادن سنگ

در واقع معدن سنگ جایی است که سنگ، سنگدانه، قلوه سنگ، تخته سنگ و ماسه از کوه و زمین استخراج می شود. معادن سنگ، معادن روبازی هستند که در آن می توان انواع مواد معدنی را استخراج کرد. در واقع به معادن روبازی که سنگ خرد شده و مصالح ساختمانی یکی از محصولات مهم آن است، معادن سنگ گفته می شود. با توجه به مطالب فوق شن و ماسه یکی از محصولات مهم و سرمایه گذار معادن سنگ بوده و یکی از وظایف سنگ شکن هیدروکن تولید شن و ماسه می باشد. وظیفه اصلی تولید ماسه در یک هیدروکن مخروطی، گوشته و یک قطعه فولادی سنگین به نام مخروط است. در ادامه با اهمیت مطالعه و قابلیت های این دپارتمان بیشتر آشنا خواهید شد.

منتل-هیدروکن
کاربرد منتل هیدروکن

منتل هیدروکن یکی از قطعات کوبیت هیدروکن شکن است که تاثیر بسزایی در نوع و اندازه بار خروجی دارد. هیدروکن قوی ترین و پرکاربردترین سنگ شکن مخروطی شکل است. یکی دیگر از قسمت های هیدروکن منتل کانکیو در قسمت شکستن بار ورودی به دستگاه است که بار را تحت فشار قرار می دهد.

همه انواع سنگ ها از خاک و معادن استخراج می شوند که شن و ماسه و اندازه آن بدون دستگاه های سنگ شکن تقریباً غیرممکن است. هیدروکن یک سنگ شکن ثانویه است که می تواند به عنوان سنگ شکن میکرو، هیدروکن سنگ شکن، هیدروکن برتر، سنگ شکن اولیه سنگ شکن فکی و شن و ماسه ساز عمل کند. در این بریکر شکستن بار ورودی به کمک قطعاتی به نام منتل و کانکیو انجام می شود. مانتو هیدروکون به شکل مخروطی ساخته شده و بر روی محور میانی سر نصب می شود. منتل هیدروکن وزن بالایی دارد و از فولاد مقاوم در برابر سایش ساخته شده است. این قطعه 400 کیلوگرمی از فولاد Mo40 (فولاد مولیبدن- منگنز) یا فولاد منگنزدار ساخته شده و با فشار دادن بار به کمک کانکیو خرد می شود.

استفاده از منتل هیدروکن

از آنجایی که منتل ارتباط زیادی با بار ورودی دارد و در معرض سایش بالایی قرار دارد، باید از مواد مقاوم در برابر سایش ساخته شود. به همین دلیل شرکت نوین ماس ساز، طاقچه منتل استیل ضد سایش مولیبدن را تولید می کند. به همین دلیل استفاده از فولاد منگنز در ساخت مانتل هیدروکن با افزایش طول عمر این قطعه موثر و کارآمد برای چندین سال باعث افزایش راندمان و وزن آن می شود. عملکرد خرد کردن به گونه ای انجام می شود که با چرخش شفت اصلی هیدروکون، زاویه بین منتل و کانکو کاهش می یابد و بار ورودی را از بالا آورده و خرد شدن را فراهم می کند.

بیسترین استفاده از منتل هیدروکن در راه اندازی خط تولید دستگاه سنگ شکن می باشد.

جایگزینی و تعویض هیدروکون

اندازه بار خروجی را می توان با تغییر نوع ژاکت کنترل کرد. به عنوان مثال، با استفاده از منتل 2 در ترکیب با کانکیو 2 یا کانکیو 4 ، هیدروکن به عنوان ماسه ساز یا یک سنگ شکن ریز هیدروکن استفاده می شود. علاوه بر کانکیو 4 ، کانکیو 5 ، کانکیو 5/6 ، کانکیو 7 یا کانکیو 8 می توان از آن به عنوان دستگاه تولید ماسه سنگ درشت با استفاده از منتل 4 یا به عنوان سنگ شکن درشت استفاده کرد. علاوه بر این تغییرات، تغییر نوع پوسته بالایی به تغییر استفاده از بریکر هیدروکن به سنگ شکن اولیه یا دبری کمک می کند.

انواع کاپشن روی سنگ شکن 36 اینچ هیدروکن

منتل 2 با وزن تقریبی 410 کیلوگرم از فولاد منگنز یا فولاد منگنز مولیبدن ساخته شده است.
منتل 4 با وزن تقریبی 305 کیلوگرم از فولاد منگنز یا فولاد منگنز مولیبدن ساخته شده است.

منتل کومنز 707

شایان ذکر است که مانتو در محل نصب دستگاه، بدون حمل دستگاه به کارخانه سازنده قابل تعویض است.

کانکیو منتل هیدروکن باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

هیدروکن کنکیو منتل یکی از قطعات پرکاربرد هیدروکن است که از سه نوع منگنز، منگنز مولیبدن بالا و مدل خاص تولید می شود. نوع منگنز سایش بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد. این نوع کمبود مولیبدن باعث خوردگی بالای قطعه می شود.

مولیبدن عنصری است که از خوردگی قطعه جلوگیری می کند. نوع مولیبدن به طور کلی از 0.3٪، 0.5٪ و 0.8٪ مولیبدن استفاده می کند. هر چه درصد مولیبدن و منگنز بیشتر باشد، قطعه در برابر سایش و خوردگی مقاوم‌تر است. نوع گوشته مخروطی مورد استفاده در هر دستگاه هیدروکن به کاربرد و سنگ معدن مورد نظر بستگی دارد. هرچه سنگ‌ها سخت‌تر باشند، گوشته کانکیو با محتوای منگنز و مولیبدن بالاتر مناسب‌تر است. اگرچه درصد معمولی منگنز در این قسمت ها 12 درصد است، اما با افزایش سختی سنگ ها بهتر است این درصد به 14 درصد افزایش یابد و حداقل مصرف مولیبدن بین 0.5 تا 0.8 درصد باشد.
نکته مهم دیگر در مانتل کانکیو، سبک برش است. برش باید با دقت انجام شود تا عرض دو برابری روی این قطعه نباشد. زوایای برش باید صحیح و استاندارد باشد. اگر برش با دقت انجام نشود، دستگاه با مشکلات مختلفی روبرو می شود:
1- سریعتر خورده می شود.
2- نصب و قرار دادن کانکیو در تاپشل خیلی خوب انجام نخواهد شد.
3- چسباندن مانتو به سر سنتز به خوبی انجام نخواهد شد.

کدام منتل کانکیو برای استفاده مناسب تر است؟

دو محصول زیر که از مجموعه ما نیز موجود است، کانکیو منتل با بالاترین کیفیت با پاسخگویی خوب و مناسب می باشد:
• مانتل فتح شرکت فولاد مازندران
• ZJS Co., Ltd. مانتل کانکیو

ماهیت و اثربخشی منتل هیدروکن چیست؟

منتل قطعه ای 400 کیلوگرمی است که وظیفه آن در شکن هیدروکن، شکستن سنگ است. سنگ های وارد شده به سنگ شکن توسط گوشته و سایر عناصر سنگ شکن تحت فشار خرد می شوند. برای اینکه روکش منتل در برابر سنگ شکنی مقاوم باشد و عملکرد عالی داشته باشد، بهترین متریال برای ساخت آن فولاد منگنزی با مولیبدن بالا می باشد. نوع فولاد استفاده شده در منتل نوع mo40 می باشد که برای عملکرد بهتر به شکل مخروطی ساخته شده است. با این ساختار و وزن بالاترین راندمان و قابلیت را در سنگ شکن هیدروکن نشان می دهد. با چرخاندن شفت اصلی هیدروکن، زاویه بین منتل و مقعر کاهش می یابد و سنگ بعدی شکسته می شود.

استفاده از انواع منتل در سنگ شکن های هیدروکن به چه صورت است ؟

همانطور که گفتیم در ورودی و خروجی منتل هیدروکون، منتل بر روی شفت مرکزی اصلی قرار می گیرد که با تغییر سایز سنگ باعث تغییر سایز منتل و قطعات همراه آن می شود.

1- سنگشکن هیدروکن مدل 2-36 با Mantel 2, Topshell 4
2- سنگشکن هیدروکن مدل 4-36 با Mantel 4, Topshell 4
3- سنگشکن هیدروکن مدل 5-36 با Mantel 4, Topshell 5.5
سنگ شکن هیدروکن مدل 36-6.5 با Mantel 4، Topshell 6.5.
مانتل 4 شکن هیدروکن مدل 8-36 با تاپشل

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *