چگونه در سرچ تلگرام اول باشیم

[ad_1]

آیا می‌خواهید رتبه اول سرچ تلگرام باشید؟در این مقاله در مورد الگوریتم تلگرام و نحوه رتبه بندی کانال ها در گلوبال سرچ تلگرام صحبت خواهیم کرد سپس نحوه عملکرد موتور جستجوی تلگرام و فاکتورهای مهم برای رتبه‌بندی را به شما خوهیم گفت تا کانال و گروه خود را در موقعیت بهتری قرار دهید و افزایش ممبر واقعی و جذب مشتری بیشتر را تجربه کنید.

راهنمای مقاله

موتور جستجوی تلگرام چگونه کار می کند؟

خزیدن اولین کاری است که موتور جستجوی تلگرام انجام می دهد. همه گروه ها، کانال ها و ربات ها در داخل پایگاه داده و دیتابیس تلگرام هستند.
موتورهای جستجوی تلگرام همه این کانال ها، گروه ها، ربات ها و اطلاعات عمومی را جمع آوری و ذخیره می کنند. سپس در مرحله نمایه سازی، موتور جستجوی تلگرام محتوا را بر اساس موضوعات و کلمات کلیدی خاص در دسته بندی های مختلف قرار می دهد. در اینجا، تمام کانال‌ها، گروه‌ها و ربات‌های تلگرام خزیده شده توسط موتور جستجو بر اساس موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط دسته‌بندی می‌شوند.
آخرین و مهمترین مرحله، رتبه بندی است. داده های نمایه شده بر اساس عوامل خاصی که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد رتبه بندی می شوند و در صفحات نتیجه یا SERP به کاربران نشان داده می شوند.

گلوبال سرچ تلگرام

گلوبال سرچ تلگرام به شما امکان می دهد که جستجوی کانال ها، گروه ها و ربات ها را در تلگرام انجام دهید نحوه استفاده از گلوبال سرچ تلگرام، این مراحل را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن تلگرام را باز کنید.
  • روی نوار جستجو در بالای صفحه ضربه بزنید.
  • کلمه یا ایدی کانال را تایپ کرده و آیکون جستجو را بزنید.
  • تلگرام کل تاریخچه چت شما را برای موارد مشابه جستجو می کند.
  • روی نتیجه سرچ شده کلیک کنید تا باز شود.
گلوبال سرچ تلگرام

آخرین بروزرسانی الگوریتم سرچ تلگرام طبق اعلام رسمی مدیر عامل تلگرام به شرح زیر است:

این ماه نحوه عملکرد جستجوی کانال ها و گروه های عمومی در تلگرام را تغییر دادیم. قبلاً کانال‌های عمومی با تعداد مشترکین بیشتر در نتایج جستجو ظاهر می‌شدند. این سیستم برای مدتی خوب کار می کرد، اما به طور فزاینده ای مورد سوء استفاده اسپمرها قرار می گرفت. به همین دلیل است که ما اکنون فقط مشترکین واقعی کانال ها را برای رتبه بندی حساب می کنیم. به عنوان مثال، کانال هایی که مشترکین Premium بیشتری دارند، عموماً رتبه بالاتری خواهند داشت. با این حال، اگر یک مشترک تلگرام پرمیوم به کانال‌های زیادی بپیوندد، به آن کانال‌ها رتبه‌بندی جستجو را افزایش نمی‌دهد. البته، الگوریتم جدید نتایج کشور شما را نیز در اولویت قرار می دهد. بازخورد در مورد این تغییر بسیار مثبت است. کانال‌هایی که تعداد مشترکین زیادی دارند کمتر دیده می‌شوند، در حالی که گروه‌های مفید و برنامه‌های کوچک اکنون کاربران بیشتری را جذب می‌کنند.

منبع : کانال پاول دورف

الگوریتم تلگرام

الگوریتم تلگرام را بدانید تا کانال تلگرام خود را در اولین نتیجه سرچ گلوبال تلگرام قرار دهید. مهم ترین معیار های الگوریتم جستجوی تلگرام شامل موارد زیر است:

تعداد ممبر های پرمیوم کانال تلگرام

مهمترین معیارها و ترفندهای سرچ گلوبال تلگرام با توجه به اعلام کانال پاول دورف در سپتامبر۲۰۲۳، کانال‌ها و گروه‌هایی که بیشترین تعداد کاربران پریمیوم را دارند اکنون بیشتر در نتایج جستجو تلگرام ظاهر می‌شوند. تولید محتوا و بروزرسانی آن راهی عالی برای افزایش ممبر واقعی کانال شما است. همچنین خرید ممبر پرمیوم تلگرام به شما کمک می کند در نتایج جستجو ظاهر شوید و رتبه بهتری کسب کنید.

افزایش ری اکشن تلگرام

ری اکشن تلگرام، کامنت ها و اشتراک گذاری پست ها و تعامل کانال خود را افزایش دهید. تعامل بیشتر می تواند بر رتبه بندی جستجوی کانال شما تأثیر مثبت بگذارد. برای خرید ری اکشن تلگرام کلیک کنید.

اگر 10000 ممبر تلگرام و 100 بازدید و ری اکشن تلگرام و سایر تعامل ها با محتوای کانال خود دارید مشخص است که ممبر فیک و مخاطبان واقعی کانال نیستند. هرچه میزان تعامل یا ER اعضای کانال تلگرام با محتوا بیشتر باشد نتیجه بهتر خواهد . میانگین ER در بازار 29٪ است، این مقدار برای همه کانال ها است که در 5 روز به دست می آید.

عنوان کانال تلگرام

یکی از فاکتورهای مهم برای رتبه بندی تلگرام در موتورهای جستجو، عنوان کانال است. شما باید عنوان کانال خود را بهینه کنید تا با کلمه کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید مطابقت داشته باشد. برای مثال، اگر می‌خواهید برای کلمه «خرید کفش» در سرچ تلگرام اول باشید، باید کلمه «خرید کفش» را در عنوان کانال خود برای الگوریتم رتبه بندی تلگرام داشته باشید.

همچنین لازم به ذکر است که حداقل طول کلمه برای جستجو در تلگرام 4 حرف است. این را در هنگام برنامه ریزی نام کانال در نظر بگیرید به خاطر داشته باشید که عنوان کانال تلگرام خود را مرتبط و ساده نگه دارید تا بهتر در رتبه بندی موتور جستجوی تلگرام و SERP ها قرار بگیرید.

توضیحات کانال تلگرام

توضیحات کانال مهمترین فاکتور رتبه بندی در رتبه بندی الگوریتم جستجوی تلگرام است. برای موفقیت در رتبه بندی الگوریتم های تلگرام، باید مهمترین کلمات کلیدی را که می خواهید رتبه بندی کنید را در توضیحات کانال خود بنویسید. سعی کنید توضیحات خود را ساده نگه دارید.

سن کانال تلگرام

سن کانال نیز یکی از عوامل مهم در رتبه بندی کانال ها در نتایج گلوبال سرچ تلگرام است. بدیهی است که هر چه کانال قدیمی تر باشد، احتمال نمایش آن در نتایج جستجو بیشتر می شود.

کیفیت و ارتباط محتوای کانال

کیفیت در همه جا مهم است. محتوای کانال شما (پست ها) باید با کلمه کلیدی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، مرتبط باشد. به عنوان مثال اگر می خواهید برای کلمه کلیدی “خرید کفش” رتبه بندی کنید شما باید پست هایی در مورد همین موضوع در کانال خود داشته باشید. اگر می خواهید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود در گلوبال سرچ تلگرام اول باشید مراحل زیر را انجام دهید:

  • سعی کنید محتوای پست های تلگرام خود را بر اساس کلمات کلیدی هدف خود بهینه سازی کنید و در هر پست تلگرام مشکلات واقعی مخاطبان کانال تلگرام خود را حل کنید.
  • کانال تلگرام خود را کاملا بروز و فعال نگه دارید. به روز رسانی محتوا همراه با کیفیت بالا دو عامل بسیار مهم برای الگوریتم های رتبه بندی تلگرام هستند.
  • ساختاری برای پست‌های تلگرام خود داشته باشید، به این ترتیب نه تنها پست‌های کانال تلگرام کاملاً بهینه‌شده با سئو را خواهید داشت، بلکه به الگوریتم‌ها کمک می‌کنید بهتر بخزند و محتوای شما را در صفحات نتیجه یا SERP رتبه‌بندی کنند.

بروزرسانی محتوای کانال

برای اینکه کانال از نظر الگوریتم های رتبه بندی تلگرام جذاب به نظر برسد، باید محتوای کانال خود را به طور مرتب به روز کنید. این بدان معنی است که شما باید هر روز محتوای خوب پست کنید و این کار را به طور منظم انجام دهید و یک کانال و محتوای به روز را به کاربران و الگوریتم ها نشان دهید.

تعداد ممبر های کانال تلگرام

از زمان به‌روزرسانی در سپتامبر 2023، تعداد مشترکان فیک دیگر عاملی برای نمایش در نتایج جستجو نیست. اکنون تلگرام کانال هایی را رتبه بندی می کند که بیشترین تعداد کاربران تلگرام پریمیوم را دارند. هر چه تعداد ممبر های واقعی و پرمیوم کانال بیشتر باشد، محتوا و کانال شما محبوب تر خواهد شد برای افزایش ممبر واقعی می توانید از قرعه کشی در تلگرام استفاده کنید

ملیت مشترکین کانال

ملیت ممبر های کانال شما نقش زیادی در ظاهر جستجوی شما دارد. به عنوان مثال، اگر اکثر ممبر های کانال شما از یک کشور خاص مثلا ایرانی هستند، به احتمال زیاد در نتایج جستجوی آن کشور رتبه بالاتری کسب خواهید کرد.

رقابت کلمات کلیدی

رقابت کلمات کلیدی در سئو تلگرام چیزی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. زیرا ممکن است تمام قوانین فوق را در عمل اعمال کنید و هنوز هم برای رتبه بندی مشکل داشته باشید زیرا کلمه کلیدی شما رقابت بالایی دارد. برای کلمات کلیدی با رقابت بالا، باید صبور باشید و همچنین به ایجاد محتوای خوب به طور منظم ادامه دهید تا بعد از مدتی نتیجه مطلوب را ببینید.

لینک و ایدی کانال تلگرام

درج مستقیم کلمه کلیدی مورد نظر در لینک کانال یا ربات تلگرام در رتبه بندی جستجوی تلگرام امتیاز مثبتی به همراه دارد. اگر کلمه کلید در ایدی کانال باشد مسلما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

تبلیغ کانال تلگرام

لینک کانال خود را در اینستاگرام، سایت خود به اشتراک بگذارید. مخاطبان فعلی خود را تشویق کنید به کانال تلگرام شما بپیوندند. همچنین می توانید تبلیغ کانال تلگرام در گوگل را از طریق سایت مارکتینگ 98 انجام دهید

آنالیز کانال تلگرام

به آمار و تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط ابزار آنالیز تلگرام توجه کنید. این به شما کمک می کند بفهمید که کدام نوع محتوا برای مخاطبان شما جذاب و موثر است و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

برای آنالیز و تحلیل کانال از ابزار داخلی تلگرام به نام Statistics استفاده کنید. برای دسترسی وارد کانال تلگرام شوید و از منو تنظیمات (Settings) گزینه Statistics را انتخاب کنید. حالا شما به تمام آمارهای تحلیلی مهم را مشاهده کنید.

آنالیز کانال تلگرام

البته با ابزارهای دیگر Tgstat، Popsters، Combot، Teleme اشاره کرد. برای آنالیز کانال‌های تلگرام، Tgstat مناسب‌تر است و برای تحلیل گروه تلگرام بهتر است از Combot استفاده شود. Popsters نیز برای ارزیابی محتوای تلگرام بسیار عالی است، زیرا این ابزار قابلیت‌های تجزیه و تحلیل تلگرام را به میزان زیادی گسترش می‌دهد.

استفاده از ربات‌های آنالیز تلگرام می‌توانند به شما کمک کنند تا آمار کانال خود را ببینید. به عنوان مثال، با استفاده از ربات TGStatBot و Combot می‌توانید آمار بازدید پست ها، کلیک‌ها، بازدید‌کنندگان فعال و سایر آمار مربوط به کانال تلگرام خود را مشاهده کنید.

نتیجه الگوریتم سرچ تلگرام

تسلط بر سئو تلگرام و رتبه بندی کانال ها در سرچ گلوبال تلگرام یک فرآیند زمانبر است. با بهینه سازی کلمات کلیدی مانند عنوان کانال، توضیحات، کیفیت محتوا و مشارکت مشترک، می توانید به طور قابل توجهی رتبه کانال خود را بهبود بخشید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. استفاده از مشترکین پرمیوم و در نظر گرفتن ملیت مشترکین شما می تواند پتانسیل رتبه بندی شما را افزایش دهد.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *