کمترین کارمزد صرافی رمز ارز ایرانی | به روز رسانی 1402

در سال‌های اخیر پلتفرم‌های معاملاتی بسیاری تحت عنوان صرافی‌های رمز ارز در ایران راه‌اندازی شده‌اند. درواقع این صرافی‌ها با ایجاد محیط معاملاتی امن به‌عنوان واسطه‌ای میان خریداران و فروشندگان عمل کرده و در ازای آن کارمزدی دریافت می‌کنند. تعداد بالای صرافی‌های رمز ارز ایرانی سبب شده تا بررسی امکانات، اعتبار و صحت ادعاهای تک تک آن‌ها به کاری زمان‌بر و دشوار تبدیل شود.
به‌طور کلی، حفظ امنیت دارایی و کاهش هزینۀ معاملات در اولویت تمام معامله‌گران قرار دارد. ازاین‌رو، افرادی که قصد استفاده از امکانات صرافی‌های ایرانی را داشته باشند، پیش از هر چیزی ابتدا سطح امنیت و اعتبار صرافی و سپس میزان کارمزد آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. در این مطلب، قصد داریم کمترین کارمزد صرافی رمز ارز ایرانی را مورد بررسی قرار دهیم.
انواع کارمزد در صرافی‌های رمز ارز
در صرافی‌های ارزهای دیجیتال سه نوع کارمزد مختلف وجود دارد که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.
کارمزد شبکه در صرافی‌های ارزهای دیجیتال
کارمزد شبکه کارمزدی است که در هنگام انتقال ارزهای دیجیتال از شما کسر می‌شود. صرافی‌های ارزهای دیجیتال در دریافت کارمزد شبکه و تعیین میزان آن دخیل نیستند؛ زیرا کارمزد شبکه همان‌طورکه از نامش پیداست، توسط شبکه‌ای که انتقال کوین توسط آن انجام شده است، کسر می‌شود. درواقع هزینه‌ای که کاربران رمز ارز برای تأیید تراکنش‌های خود پرداخت می‌کنند، به‌عنوان کارمزد انتقال یا کارمزد تراکنش (Transaction Fee) شناخته می‌شود.
عکس
 
کارمزد واریز و برداشت از ولت داخلی صرافی ارزهای دیجیتال
به‌طور کلی سیاست صرافی‌های رمز ارز، حفظ کردن مشتری است. به این معنا که مشتری دارایی‌های خود را در والت صرافی نگه‌داری کرده و آن را از کیف‌پول صرافی خارج نکند. این موضوع سبب شده تا واریز دارایی به کیف‌پول صرافی به‌صورت رایگان و برداشت دارایی از کیف‌پول صرافی مشمول پرداخت کارمزد باشد.
کارمزد معاملات در صرافی ارزهای دیجیتال
بخش اعظم درآمد صرافی‌های ارزهای دیجیتال از دریافت کارمزد معاملات کاربران تأمین می‌شود. معمولاً صرافی‌ها از الگوریتم‌های مختلفی جهت محاسبۀ کارمزد معاملات استفاده می‌کنند. یکی از رایج‌ترین روش‌های محاسبۀ کارمزد معاملات کارمزد Taker و Maker است. در این روش از هر دو طرف معامله درصدی از معامله به‌عنوان کارمزد کسر می‌شود. میزان کارمزد در دو طرف معامله متفاوت بوده و معمولاً فروشنده کارمزد بیش‌تری را نسبت به خریدار پرداخت می‌کند.
عکس
 
کارمزد خدمات در صرافی‌های ارزهای دیجیتال
برخی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال، علاوه بر ارائۀ خدمات مربوط به خرید و فروش کوین‌ها، خدمات متفاوت‌تری را هم ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، در برخی از صرافی‌ها، کاربران این امکان را دارند تا با شرکت در برنامه‌های استیکینگ، مقداری از دارایی دیجیتالی خود را در صرافی برای مدت زمان مشخصی استیک کنند. در این شرایط کاربر باید کارمزد مربوط به این بخش را پرداخت کند.
جدول مقایسه کارمزد بین صرافی‌های رمز ارز ایرانی
در جدول زیر میزان کارمزد اولیۀ برترین صرافی‌های رمز ارز ایران آورده شده است:

نام صرافی
میزان کارمزد اولیه

نوبیتکس
۰.۳۵درصد

آبان تتر
۰.۲درصد

ارز پایا
۰.۲درصد

والکس
۰.۴درصد

اوکی اکسچنج
۰.۲درصد

اریترون
۰.۲درصد

تبدیل
۰.۴درصد

رابین کش
۰.۲درصد

بیت پین
۰.۳درصد

بیتستان
۱.۵درصد

اکسیر
۰.۴درصد

فینیکس
۰.۳درصد

رمزینکس
۰.۳درصد

کم کارمزدترین صرافی ایرانی کدام است؟
بر اساس جدول بالا، صرافی‌های رابین کش، اوکی اکسچنج و اریترون با سطح کارمزد 0.2درصدی خود کم‎‌ترین کارمزد را در میان برترین صرافی‌های رمز ارز ایرانی دریافت می‌کنند. درنتیجه، اگر این صرافی‌ها از نظر امنیت، میزان نقدینگی، رابط کاربری و سایر امکانات نیز در سطح مطلوبی قرار داشته باشند، گزینۀ مناسبی برای معاملۀ ارزهای دیجیتال خواهند بود.
کدام صرافی ایرانی بیش‌ترین کارمزد را دریافت می‌کند؟
طبق اطلاعات موجود در جدول بالا، صرافی بیتستان با کارمزد 1.5درصدی، نسبت به سایر صرافی‌های معتبر ایرانی بیش‌ترین میزان کارمزد را از کاربران خود دریافت می‌کند. از آنجایی که این سطح کارمزد بسیار بالاتر از میانگین کارمزد دریافتی توسط سایر صرافی‌های ایرانی است، می‌توان گفت صرافی بیتستان گزینۀ مناسبی برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال نیست.
آیا صرافی رمز ارز با کارمزد صفر وجود دارد؟
صرافی‌های رمز ارز ایرانی و به‌طور کلی تمام صرافی‌های دیجیتالی موجود با هدف ماندن در این بازار و درآمدزایی از تراکنش‌های کاربران، کارمزد دریافت می‌کنند. به همین دلیل، معمولاً درصد کمی از هر معامله به‌عنوان کارمزد تراکش از هر دو طرف معامله کسر می‌شود. درنتیجه از آنجایی که کارمزد، راهی برای درآمدزایی صرافی‌ها به حساب می‌آید، اکثر صرافی‌های رمز ارز مبلغی را تحت عنوان کارمزد معامله و کارمزد برداشت دریافت می‌کنند.
عکس
 
کارمزد کدام صرافی‌ها صفر است؟
از میان صرافی‌های ایرانی فعال در حوزۀ ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌هایی هستند که کارمزد معاملاتشان صفر است. این صرافی‌ها عبارتند از:

توایکس
ایرانیکارت
کوین کده
بیت ۲۴
اکس اکس
سینا تتر

 معرفی کم کارمزدترین صرافی ایرانی رمز ارز
به‌طور کلی برخی از صرافی‌های رمز ارز ایرانی از کارمزد ثابت و بعضی دیگر نیز بر اساس حجم معاملات، کارمزد شناور از کاربران خود دریافت می‌کنند. شما می‌توانید بر اساس حجم معاملات مناسب‌ترین صرافی را جهت انجام معامله انتخاب کنید.
بر اساس اطلاعات موجود، اگر حجم معاملات شما کم باشد، صرافی‌های آبان تتر، اوکی اکسچنج، اکسکوینو گزینه‌های مناسبی هستند؛ زیرا این صرافی‌ها با کارمزد 0.2درصدی خود هزینۀ مقرون به صرفه‌ای را دریافت می‌کنند، اما در مقابل اگر حجم معاملات ماهانۀ شما زیاد باشد، صرافی‌های بیت پین، تبدیل و رمزینکس گزینه‌های بهتری هستند.
 صرافی آبان تتر
آبان تتر یکی از بهترین صرافی‌های رمز ارز ایرانی بوده و فعالیت خود را از چهار سال پیش آغاز کرده است.  سیستم پشتیانی از کاربران صرافی آبان تتر، به‌صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته فعال بوده و احراز هویت کاربران با سرعت بالایی انجام می‌شود. پس از انجام مراحل احراز هویت در آبان تتر، می‌توانید به بیش از 305 رمز ارز مختلف دسترسی خواهید داشت. صرافی آبان تتر با دریافت کارمزد 0.2 درصدی کارمزد مناسبی را از کاربران خود دریافت می‌کند. همچنین با توجه به حجم برداشت و نوع کوین، کارمزد برداشت در این صرافی متغیر است.
عکس
 
مزایا و معایب صرافی آبان تتر
مزایای صرافی آبان تتر:

پشتیبانی 24 ساعته
معاملات سریع
امکان خرید و فروش حضوری
کارمزد مناسب
نمایش قیمت کوین‌ها به‌صورت لحظه‌ای

معایب صرافی آبان تتر

رابط کاربری معمولی
در دسترس نبودن حساب آزمایشی
نداشتن اپلیکیشن موبایلی
عدم ارائۀ کیف‌پول اختصاصی

 
صرافی اریترون
اریترون یکی دیگر از صرافی‌های ایرانی با کم‎‌ترین میزان کارمزد است. این صرافی تنها پلتفرم آنلاین رمز ارز ایرانی است که کاربران آن می‌توانند به‌صورت مستقیم  در بازارهای جهانی ثبت سفارش انجام دهند. در حال حاضر در این صرافی از 400 کوین مختلف پشتیبانی شده و کاربران می‌توانند بدون انجام مراحل احراز هویت در معاملۀ کوین با کوین شرکت کنند.
عکس
 
مزایا و معایب صرافی اریترون
مزایای صرافی اریترون:

فرایند احراز هویت تنها برای معاملۀ ریال با کوین است
سهولت در معاملات
امنیت بالای پلتفرم
احراز هویت بسیار ساده و اتوماتیک
عمق مارکت جهانی و معامله در بازارهای جهانی
پشتیبانی بیش از 400 کوین
امکانات معاملاتی پیشرفته
ارائۀ امکانات پیشرفته
تعیین حد سود و حد ضرر برای دارایی‌های کیف‌پول خود
کارمزد مناسب

معایب صرافی اریترون:

پیچیدگی گرافیک سایت
نداشتن اپلیکیشن موبایلی

صرافی ارز پایا
صرافی ارز پایا نیز در لیست کم‎‌ترین کارمزد صرافی رمز ارز ایرانی قرار می‌گیرد. ارز پایا به صورت 24 ساعته از کاربران خود پشتیبانی کرده و احراز هویت کاربران طی مراحل ساده و سریع انجام می‌شود. در روزهای تعطیل نیز می‌توانید در این صرافی برداشت ریالی انجام دهید.
عکس
 
مزایا و معایب صرافی ارز پایا
مزایای صرافی ارز پایا:

رابط کاربری مناسب
کارمزد کم
پشتیبانی از برداشت ریالی در روزهای تعطیل
احراز هویت سریع

معایب صرافی ارز پایا:

 
صرافی رابین کش
صرافی رابین کش نه‌تنها در حوزۀ معاملات ارزهای دیجیتال، بلکه در زمینۀ تحقیقات و توسعۀ تکنولوژی بلاک چین نیز فعالیت دارد. این صرافی در سال 1395 توسط تیمی نخبه از دانشجویان شریف راه‌اندازی شده است که یکی از اولین صرافی‌های ایرانی در حوزۀ ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌آید. در حال حاضر، سطح کارمزد معاملات در صرافی رابین کش نسبت به سایر صرافی‌های ایرانی در وضعیت بهتری قرار دارد. ید.‌ا
عکس
 
یبیز
مزایا و معایب صرافی رابین کش
مزایای صرافی رابین کش:

مناسب کاربران مبتدی و حرفه‌ای
امنیت بالا
سرعت بالای معاملات
کارمزد پایین

معایب صرافی رابین کش:

عدم پشتیبانی از معاملات پیشرفته
عدم پشتیبانی از شبکۀ لایتنینگ
محدودیت‌های انتقال و برداشت وجه

 
صرافی اوکی اکسچنج
صرافی اوکی اکسچنج یکی از صرافی‌های معتبر در ایران است. این صرافی با ارائۀ اپلیکیشن موبایلی برای کاربران اندروید و iOS  محیطی ساده و سریع برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. در این صرافی امکان معاملۀ بیش از 700 کوین مختلف فراهم بوده و کاربران می‌توانند قیمت ارزهای دیجیتال موجود در صرافی را به‌صورت لحظه‌ای و زنده مشاهده کنند.
عکس
 
مزایا و معایب صرافی اوکی اکسچنج
مزایای صرافی اوکی اکسچنج:

ارائۀ رابط کاربری مناسب
برداشت سریع کوین از حساب کاربری صرافی
ارائۀ مطالب آموزش ارزهای دیجیتال
فراهم‌بودن امکان پرداخت از طریق کارت‌های بانکی
امنیت بالای پلتفرم
نگهداری دارایی کاربران در فضای ذخیره‌سازی سرد
ارائۀ اپلیکیشن موبایل برای کاربران اندروید و iOS

 
معایب صرافی اوکی اکسچنج

محدودبودن تعداد جفت ارزها
عدم پشتیبانی از روش‌های معاملاتی پیشرفته (مارجین و فیوچرز)
عدم پشتیبانی از روش‌های ثبت سفارش استاپ لاس و استاپ لیمیت

صرافی تبدیل
صرافی تبدیل یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ایرانی ارزهای دیجیتال است. تیم پشتیبانی صرافی تبدیل به‌صورت 24 ساعته در تمام روزهای هفته آمادۀ خدمت‌رسانی به کاربران صرافی است. این صرافی با پشتیبانی از روش ثبت سفارش stop loss برای کاربران این امکان را فراهم کرده تا ریسک معاملات خود را مدیریت کنند. صرافی تبدیل شرایطی را فراهم کرده تا انتقال دارایی‌ها از صرافی بایننس به صرافی تبدیل بدون پرداخت کارمزد انجام شود. کارمزد معاملات در صرافی تبدیل با توجه به حجم معاملات متفاوت خواهد بود:

حجم معاملات در بازار‌های تومانی در 30 روز اخیر
میزان کارمزد

کم‎‌تر از 10 میلیون تومان
0.4 درصد

بین 10 تا 40 میلیون تومان
0.35 درصد

بین 40 تا 100 میلیون تومان
0.3 درصد

بین 100 تا 200 میلیون تومان
0.25 درصد

بین 200 میلیون تا 1 میلیارد تومان
0.22 درصد

بین 1 تا 5 میلیارد تومان
0.18 درصد

بالای 5 میلیارد تومان
0.15 درصد

 
مزایا و معایب صرافی تبدیل
مزایای صرافی تبدیل:

سرعت بالای انجام معاملات
بالابودن تعداد کاربران
تسویۀ آنی
کارمزد مناسب
رابط کاربری مناسب
احراز هویت سریع
ارائۀ بخش آموزشی رایگان
ارائۀ آنالیزهای حرفه‌ای بازار

معایب صرافی تبدیل:

محدودبودن تعداد کوین‌های پشتیبانی‌شده
مشخص‌نبودن سیاست‌های امنیتی
عدم پشتیبانی از روش‌های معاملاتی پیشرفته

صرافی نوبیتکس
صرافی نوبیتکس یکی دیگر از صرافی‌های ایرانی است که در این لیست قرار می‌گیرد. این صرافی در سال 1396 فعالیت خود را در حوزۀ خرید و فروش ارزهای دیجیتال آغاز کرده است. این صرافی با ارائۀ ویژگی‌هایی همچون پشتیبانی از بازار معاملاتی، امنیت بالا، کارمزد کم و بالابودن حجم معاملات به یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی رمز ارز تبدیل شده است. کارمزد معاملات در صرافی نوبیتکس با توجه به حجم معاملات متفاوت است:

حجم معاملات سی روز گذشته
کارمزد معاملات

کم‎‌تر از 10 میلیون تومان
0.35 درصد

بین 10 تا 50 میلیون تومان
0.3 درصد

بین 50 تا 100 میلیون تومان
0.25 درصد

بیش‌تر از 100 میلیون تومان
0.2 درصد

 
مزایا و معایب صرافی نوبیتکس
مزایای صرافی نوبیتکس:

ارائۀ بازار آزمایشی
پشتیبانی از شبکۀ لایتنینگ
سطح امنیتی بالا
ذخیرۀ دارایی‌های کاربران در کیف‌پول سرد
پشتیبانی مناسب از کاربران
تأیید دو عالی در هنگام برداشت دارایی
کارمزد کم

معایب صرافی نوبیتکس:

کندبودن روند احراز هویت
رابط کاربری معمولی
تنوع کم کوین‌ها
عدم پشتیبانی از روش‌های معاملاتی پیشرفته

 
چگونه کارمزد صرافی‌های ارزهای دیجیتال را کاهش دهیم؟
شاید در ابتدا پرداخت مبلغی جزئی به‌عنوان کارمزد موضوع مهمی به نظر نرسد، اما این موضوع در بلندمدت می‌تواند با انجام معاملات متعدد روزانه و هفتگی به امری مهم تبدیل شود. اکثر صرافی‌های رمز ارز با در نظر گرفتن شرایطی، امکانی را فراهم می‌کنند تا کاربران از تخفیف‌های مربوط به پرداخت کارمزد بهره‌مند شوند.
استفاده از کد رفرال در صرافی ارزهای دیجیتال
استفاده از کوین اختصاصی صرافی و کد رفرال از رایج‌ترین روش‌های کاهش هزینه‌های صرافی هستند، اما از آنجایی که هیچ یک از صرافی‌های ایرانی کوین اختصاصی ندارند، این مورد برای صرافی‌های ایرانی کاربردی نخواهد داشت؛ اما کد رفرال چیست و چطور می‌توان از این طریق در پرداخت کارمزد تخفیف گرفت؟
کد رفرال، کدی است که از طرف صرافی به‌صورت اختصاصی در اختیار هر یک از کاربران قرار می‌گیرد. از آنجایی که سیاست اصلی صرافی‌ها افزایش تعداد کاربران است با این کار کاربران تشویق می‌شوند تا افراد بیش‌تری را به صرافی دعوت کرده و در ازای آن بر روی کارمزدهای معاملات و برداشت تخفیف دریافت کنند.
عکس

استفاده از شبکه‌هایی که کارمزد کم‎‌تری دریافت می‌کنند
کارمزد شبکه‌های انتقال ارزهای دیجیتال با یکدیگر متفاوت است. برخی از آن‌ها به دلایل مختلف مانند سرعت بیش‌تر انجام تراکنش، کارمزد بیش‌تری را دریافت می‌کنند، اما باید توجه داشته باشید که تنها به دلیل کسر کارمزد کم‎‌تر، از هر شبکه‌ای برای انتقال دارایی خود استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است به دلیل صف طولانی تراکنش‌ها و سرعت بسیار کم شبکه، تراکنش شما نهایی نشود.
به‌طور کلی، می‌توانید با انتخاب شبکۀ انتقال مناسب، هزینه‌های مربوط به برداشت و انتقال دارایی خود را کاهش دهید. به‌عنوان مثال، شبکۀ انتقال اتریوم هزینۀ بالا و شبکۀ انتقال ترون، پالیگان و بایننس اسمارت چین هزینۀ پایین‌تری دریافت می‌کنند.
چگونه از صرافی‌های ایرانی تخفیف بگیریم؟
همان‌طور که اشاره شد، تنها راه دریافت تخفیف کارمزد از صرافی‌های ایرانی استفاده از کد معرف یا همان کد رفرال است. از آنجایی که صرافی‌های ایرانی فاقد توکن‌های اختصاصی هستند، با ارائۀ سیاست‌های تحقیقی متنوع این نقص را جبران کرده‌اند. جهت دریافت کد معرف، به بخش پشتیبانی صرافی موردنظر خود رفته و پس از دریافت کد، آن را با دوستان، آشنایان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید

(۲۱۱ رای)

۴.۵

ترتیبی که برای خواندن مقالات صرافی های ایرانی به شما پیشنهاد میکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *