گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین برای ارتقای روابط دوجانبه ایران و روسیه – گار نیوز

به گزارش گار نیوز، رئیس‌جمهور روسیه در این گفت‌وگو مراتب تسلیت خود را بابت جان‌باختن شهروندان ایرانی در حمله تروریستی شاه چراغ شیراز ابراز کرد. روسای جمهور دو کشور درباره همکاری درباره موضوعات بین‌المللی در پرتو ابراز تمایل ایران برای پیوستن به گروه بریکس رایزنی کردند.
رئیسی و پوتین همچنین بر عزم خود برای ارتقای روابط دوجانبه ایران و روسیه در تجارت، حمل و نقل، مسائل لجستیکی و انرژی تاکید کردند.
بر اساس بیانیه کرملین، در این گفتگوی تلفنی بر توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های تجاری، انرژی، حمل و نقل، لجستیک و محیط زیست تاکید شد.
در بیانیه کرملین آمده است: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران گفت‌وگوی تلفنی داشت و رئیس‌جمهور ایران نیز حمایت کامل خود را از رهبری روسیه در خصوص حوادث ۲۴ ژوئن (کودتای نافرجام گروه واگنر) اعلام کرد.
بیانیه مذکور می‌افزاید: در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین دورنمای توسعه همکاری‌های سودمند دوجانبه با تمرکز بر اجرای عملی توافق‌های موجود در زمینه تجارت، انرژی و حمل‌ونقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافق شد که تماس‌ها بین دو کشور ادامه یابد.
این گفتگوی تلفنی در حالی است که پیشتر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از ادامه کار برای تهیه پیش نویس توافقنامه همکاری جدید بین مسکو و تهران خبر داده بود.
منبع: برنا
]]>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *